Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 09:29

Så er Liberal Alliance oppe i træet igen: https://www.b.dk/politiko/knald-eller-f ... -loekke-at

Juletræet, må det vel være på den her årstid. Men kravler de ned i tide til juleaften og lader DF bestemme som de plejer, forlader de regeringen med et ordentligt smæk emd døren eller noget helt tredje?

Som borgerlig vælger længes jeg efterhånden efter at regeringen smider håndklædet i ringen og går af. DF er alligevel ikke til noget som helst når det kommer til økonomisk politik, og de modkrav de har på udlændingeområdet er uhyrlige.
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf fisken80 » 8. dec 2017, 09:31

De kommer ned igen, meningsmålingerne peger ret tydeligt på flertal til rød blok, så at tage at valg nu ville være tåbeligt af LA. Så nej, jeg tror ikke på valg - desværre.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Code71 » 8. dec 2017, 09:33

Selvfølgelig kommer der ikke valg. LA falder til patten præcis som sidste gang. De vil jo også gerne beholde deres ministerbiler som alle andre på borgen
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 09:36

Code71 skrev:Selvfølgelig kommer der ikke valg. LA falder til patten præcis som sidste gang. De vil jo også gerne beholde deres ministerbiler som alle andre på borgen


Og det gør mig så træt!

Hav dog nogen visioner, elendige levebrødspolitkere.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 09:37

fisken80 skrev:De kommer ned igen, meningsmålingerne peger ret tydeligt på flertal til rød blok, så at tage at valg nu ville være tåbeligt af LA. Så nej, jeg tror ikke på valg - desværre.


Man kan jo sige, at Folketingets aktuelle sammensætning også er rød. Hvorfor DF bliver ved med at fastholde sig selv som en del af blå blok er mig en gåde.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Slettet bruger » 8. dec 2017, 09:49

Jeg gætter på at udfaldet bliver en mikroskopisk skattelettelse og en moderat version af DF's ønske om anderledes behandling af flygtningene.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf fisken80 » 8. dec 2017, 10:12

abcd skrev:Jeg gætter på at udfaldet bliver en mikroskopisk skattelettelse og en moderat version af DF's ønske om anderledes behandling af flygtningene.


Jeg gætter på du får ret. Og samtidig vil de stå og sige at det er en sejr...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 10:13

fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg gætter på at udfaldet bliver en mikroskopisk skattelettelse og en moderat version af DF's ønske om anderledes behandling af flygtningene.


Jeg gætter på du får ret. Og samtidig vil de stå og sige at det er en sejr...


Ja, allesammen. Suk.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 8. dec 2017, 10:30

Akehurst2 skrev:Så er Liberal Alliance oppe i træet igen: https://www.b.dk/politiko/knald-eller-f ... -loekke-at

Juletræet, må det vel være på den her årstid. Men kravler de ned i tide til juleaften og lader DF bestemme som de plejer, forlader de regeringen med et ordentligt smæk emd døren eller noget helt tredje?

Som borgerlig vælger længes jeg efterhånden efter at regeringen smider håndklædet i ringen og går af. DF er alligevel ikke til noget som helst når det kommer til økonomisk politik, og de modkrav de har på udlændingeområdet er uhyrlige.


Jeg har det præcist som dig, jeg håber det ender med valg og tilbagegang for DF, også selvom det betyder at de blå taber valget. Men Løkke vil ofre alt for at holde på taburetten, også sine principper og moral :evil: Så jeg håber at Anders & co. for en gangs skyld holder fast og bliver oppe i træet. Men de lader sig nok købe igen med lidt gylden tale og bling :rulle:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf dgd2007 » 8. dec 2017, 10:43

LA har det jo også svært, når deres hovedkrav er noget, som der rent faktisk ikke er flertal for.

Fx RV i aliance med S kan altid spille på, at de kan gå over på den side i nogle spørgsmål, men yderpartier som LA og EL har aldrig andre steder at gå hen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 10:44

dgd2007 skrev:LA har det jo også svært, når deres hovedkrav er noget, som der rent faktisk ikke er flertal for.

Fx RV i aliance med S kan altid spille på, at de kan gå over på den side i nogle spørgsmål, men yderpartier som LA og EL har aldrig andre steder at gå hen.


Lige præcis. Og det er jo i virkeligheden derfor, regerningen burde erkende, at den i den grad ikke har flertal i det nuværende Folketing for sin politik. Det er at stikke befolkningen blår i øjnene at lade som om, man har flertal bare fordi man er regering.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Patience » 8. dec 2017, 11:00

Man har jo lov at håbe - men nej selvfølgelig får vi ikke valg.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 8. dec 2017, 11:28

Jeg kunne godt, i yderste konsekvens, forestille mig et valg, snarligt. Logikken tilsiger det.

La, er gået tilbage i seneste meningsmåling, ret markant endda (2%)
DF, gik tilbage ved Kommunalvalget og er i samme meningsmåling gået stærkt tilbage (5.1%)

LA, er nødt til at levere noget på topskatten, som de er gået til valg på og som deres vælgere forventer.
DF, tør ikke give skattelettelser i toppen, fordi dette er det stik modsatte af , hvad deres vælgere ønsker. Desuden har de, i meget lang tid, talt vidt og bredt om at hvis der overhovedet skulle komme skattelettelser, så skulle det være i bunden. Analyser af vælgervandringen, viser af DFs vælgere primært er gået til S.

Skattelettelser i bunden, er uspiseligt for LA, hvilket også fremgår af skattereformforslaget, hvor der er promiller til bunden (skattemæssigt) og store lettelser til toppen.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/meningsmaalinger

For mig at se, er det tydeligt hvad der blev talt om på Marienborg da LA sad oppe i træet. Man har droppet topskattelettelserne (midlertidigt). Dannet en ny regering, og hér stillet som betingelse at lempelser i topskatten, skulle kædes ubrydeligt sammen med Finansloven. Og så har man håbet på at DF, ville æde den. Dét ligner en ægte 'Løkke-rævekage* som LA er gået med til, dengang. (og herefter kravlet ned fra træet)

Nu er de (LA) så på vej op i træet igen ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2017, 20:18

Ganske som forventet: https://www.b.dk/politiko/loekkes-store-feberredning

Anders Samuelsen, din slapsvans!
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 8. dec 2017, 20:32

Akehurst2 skrev:Ganske som forventet: https://www.b.dk/politiko/loekkes-store-feberredning

Anders Samuelsen, din slapsvans!


Har lige hørt dem hælde vand ud af ørerne uden foran finansministeriet, det skal blive spændende og se om de lander skat/udlændinge aftale inden jul. Tror den med "historisk store skattelettelser" kommer til at ride LA som en mare julen over :tie:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"