Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22309
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf fisken80 » 19. dec 2017, 16:53

Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


Det jeg slet ikke forstår er hvorfor de overhovedet kravler op i det træ. Det gik galt første gang, det var lidt pinligt for dem, men okay så blev de regeringsparti og yada yada.
Men denne gang??? Det giver slet ingen mening at komme med den slags udmeldinger vel vidende, at der er stor risiko for, at man står i en situation, hvor man må trække i land IGEN.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 19. dec 2017, 17:06

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


Det jeg slet ikke forstår er hvorfor de overhovedet kravler op i det træ. Det gik galt første gang, det var lidt pinligt for dem, men okay så blev de regeringsparti og yada yada.
Men denne gang??? Det giver slet ingen mening at komme med den slags udmeldinger vel vidende, at der er stor risiko for, at man står i en situation, hvor man må trække i land IGEN.


Hold nu kæft, hvor er det tåkrummende pinligt!

LA, I er nogle idioter, I besudler alle liberale og I skulle skamme jer.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 19. dec 2017, 17:09

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


Det jeg slet ikke forstår er hvorfor de overhovedet kravler op i det træ. Det gik galt første gang, det var lidt pinligt for dem, men okay så blev de regeringsparti og yada yada.
Men denne gang??? Det giver slet ingen mening at komme med den slags udmeldinger vel vidende, at der er stor risiko for, at man står i en situation, hvor man må trække i land IGEN.


Hold nu kæft, hvor er det tåkrummende pinligt!

LA, I er nogle idioter, I besudler alle liberale og I skulle skamme jer.


SOO TRUE !
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 19. dec 2017, 17:16

Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


:-D

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Conway » 19. dec 2017, 18:01

paint skrev:
Nicolait skrev:
Wizzze skrev:Julebal i den borgerlige? :gruble:

https://www.bt.dk/politik/krisestemning ... ettere-paa

Virker som om de har sprunget julefrokosten over og er gået direkte til tømmermændene :lol:

Hvem mon skal holde statsministerens nytårstale, lynvalg efter jul?, vi kan lige nå det :devil:


Lad KTD holde den. Det virker til, at han er manden i huset.


Jeg tror egentlig at det passer DF fortrinligt, at de kan trække tiden og spankulere op og ned i magtens korridorer, inde på borgen.
De har haft et elendigt kommunalvalg og deres placering i meningsmålingerne, ser heller ikke for lyse ud (de står til kraftige tæv).
Nu får de gratis reklame i bedste sendetid, i deres forsøg på at virke som de fornuftige og besindige politikere, som kun vil landet det bedste. Hér kan de også give Nye Borgerlige baghjul, når de taler om "øde øer" og interneringslejre til flygtninge.
Det tror jeg godt de kan få lang tid til at gå med.


"deres forsøg på at virke som de fornuftige og besindige politikere"

I forhold til LA kan hvem som helst jo virke fornuftig og besindig, men derudover synes jeg faktisk at DF lever op til prædikatet.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 19. dec 2017, 18:33

I realiteten, blev der sagt to ting på hhv Samuelsens og Løkkes pressemøde, hvis man koger det ned.

"Der kommer en god løsning, ikke i morgen, men til januar"

"Nu skal vi se fremad" , fordi det der ligger bagude har vi ikke lyst til at kigge på. Dog sagt med nogle lidt andre ord, der handlede om IKKE at kigge på proces men bla bla bla.... (det var processen, der var til grin)


"Jeg vil ikke være Statsminister for enhver pris" (Lars Løkke) :-D
Senest rettet af paint 19. dec 2017, 18:37, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Moxy-lady » 19. dec 2017, 18:37

Det sender virkelig et skidt signal at der sidder to forskellige partiformænd for regeringspartier 10 meter fra hinanden og holder hver sin pressekonference.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Panton » 19. dec 2017, 19:14

De vil bare for alt i verden beholde ministerbilerne, det er virkelig en pinlig affære og AS burde virkelig finde sig et andet erhverv :rulle:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 19. dec 2017, 19:51

paint skrev:I realiteten, blev der sagt to ting på hhv Samuelsens og Løkkes pressemøde, hvis man koger det ned.

"Der kommer en god løsning, ikke i morgen, men til januar"

"Nu skal vi se fremad" , fordi det der ligger bagude har vi ikke lyst til at kigge på. Dog sagt med nogle lidt andre ord, der handlede om IKKE at kigge på proces men bla bla bla.... (det var processen, der var til grin)


"Jeg vil ikke være Statsminister for enhver pris" (Lars Løkke) :-D


Tror der har sneget sig en lille fejl med i dit indlæg ;)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 19. dec 2017, 20:07

Wizzze skrev:
paint skrev:I realiteten, blev der sagt to ting på hhv Samuelsens og Løkkes pressemøde, hvis man koger det ned.

"Der kommer en god løsning, ikke i morgen, men til januar"

"Nu skal vi se fremad" , fordi det der ligger bagude har vi ikke lyst til at kigge på. Dog sagt med nogle lidt andre ord, der handlede om IKKE at kigge på proces men bla bla bla.... (det var processen, der var til grin)


"Jeg vil ikke være Statsminister for enhver pris" (Lars Løkke) :-D


Tror der har sneget sig en lille fejl med i dit indlæg ;)


Det har du nok ret i ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 19. dec 2017, 20:59

Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


Jeg er oprigtigt overrasket. Det er jo simpelthen det dummeste længe. Jeg var sikker på, at han havde en eller anden form for sikkerhed, når han var så offensivt ude på den - jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at han i-fucking-gen lavede op-i-træet-og-ned-igen-finten.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 19. dec 2017, 21:40

ajnaM skrev:
Wizzze skrev:Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, LA gør det igen

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-12-1 ... handlinger

LA kravler ned af træet og kysser Løkke og Tulle bagi, Hvordan kan man på nogen måde tage noget det parti siger seriøst fremover?


Jeg er oprigtigt overrasket. Det er jo simpelthen det dummeste længe. Jeg var sikker på, at han havde en eller anden form for sikkerhed, når han var så offensivt ude på den - jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at han i-fucking-gen lavede op-i-træet-og-ned-igen-finten.


Man kan sige meget om Lars Løkke, men han er et politisk dyr - en overlever. Denne (man fristets til at sige salomoniske løsning ;) ) får ham ud af den politiske knibe hans regering var i, OG samtidig får han Samuelsen til at stå og se dum ud fordi han har opgivet sine krav. Samuelsen sidder oven i købet alene og ser dum ud og ikke sammen med Løkke, som til gengæld prøver at give den som den besindige Statsminister, som kun vil landet det bedste. Måske er der endda nogle LA-vælgere, som vil komme tilbage til Venstre af den grund.

Det er da ikke noget helt dårligt udfald på en håbløs situation. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7914

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Nicolait » 20. dec 2017, 00:06

Panton skrev:De vil bare for alt i verden beholde ministerbilerne, det er virkelig en pinlig affære og AS burde virkelig finde sig et andet erhverv :rulle:


Der er nok ikke mange brugtvogns Audi forhandlere, der vil ansætte ham. Det kan hurtigt bliver dyrt for butiksejeren, når Audi-Anders lover køberne mere end bilforhandleren vil stå inde for.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf landsbytossen » 20. dec 2017, 20:31

Samuelsen fik ret med sine historisk store skattelettelser inden jul - han missede bare, det var i USA.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Artem » 20. dec 2017, 20:35

Som jeg skrev fra start så skulle regeringen nok overleve. Det har ikke været for kønt, men det er mere interessant at tale om finanslovens indhold end om process.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"