Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf fisken80 » 20. dec 2017, 21:48

Artem skrev:Som jeg skrev fra start så skulle regeringen nok overleve. Det har ikke været for kønt, men det er mere interessant at tale om finanslovens indhold end om process.


At se LAs tilhængere forsvare LA er næsten endnu sjovere end at overvære deres nedsmeltning...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Artem » 20. dec 2017, 21:58

fisken80 skrev:
Artem skrev:Som jeg skrev fra start så skulle regeringen nok overleve. Det har ikke været for kønt, men det er mere interessant at tale om finanslovens indhold end om process.


At se LAs tilhængere forsvare LA er næsten endnu sjovere end at overvære deres nedsmeltning...

Har der været mange ude at forsvare dem? For er nu ikke det jeg gør her, og er faktisk uenig med dem i at der er brug for skattelettelser lige nu, specielt med den måde de vil finde pengene til det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2018, 18:00

Og så kom afslutningen :rulle:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-0 ... m-nederlag

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-0 ... et-tilbage

Stor ståhej for ingen ting :rulle:
Spørgsmålet er vel nu om Samuelsen og LA kommer over spærregrænsen næste gang? :gruble:

Og om hvor meget Nye Borgerlige og Venstre hapser ud af DF, ved næste valg, på at være borgerlige :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 9. jan 2018, 18:28

Wizzze skrev:Og så kom afslutningen :rulle:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-0 ... m-nederlag

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-01-0 ... et-tilbage

Stor ståhej for ingen ting :rulle:
Spørgsmålet er vel nu om Samuelsen og LA kommer over spærregrænsen næste gang? :gruble:

Og om hvor meget Nye Borgerlige og Venstre hapser ud af DF, ved næste valg, på at være borgerlige :gruble:


Hvis (og Gud forbyde det) at Nye Borgerlige skulle komme i Folketinget OG den borgerlige fløj kan danne regering - hvilket ikke ser videre sandsynligt ud lige nu (mildest talt), så vil det først blive rigtig sjovt. 2 borgerlige partier, som begge vil stille ultimative krav (LA og NB), samt et DF, som i kraft af de evt. Nye Borgerlige, vil stille endnu strengere krav til udlændingepolitikken.
Hvis jeg var Løkke, ville jeg i dén grad se mig om efter et andet job.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Bad Samaritan » 9. jan 2018, 19:52

Lars Løkke kunne skide Anders Samuelsen direkte ned i munden lige midt i den bedste sendetid. Regeringen vil stadig overleve - fordi i Danmark er det eneste afgørende for, hvor længe man kan beholde magten, hvor lavt man er villig til at gå i den højrepopulistiske limbo-dans...
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Artem » 9. jan 2018, 20:50

Man kan godt sige at LA har tabt kampen, men er jo reelt hele regeringen der gerne ville have skattelettelser. Problemet er jo modsat at DF har for meget magt, og stiller urimelige krav på udlændinge området hvis de skal støtte skattelettelser.

Men vi kan sagtens blive enige om at det er problematisk at vi reelt har en handlingslammet regering, da de ikke kan blive enige om ret meget med deres støtteparti. Spørgsmålet er bare om de ville være bedre med en rød regering, for de vil jo heller ikke kunne blive enige med Enhedslisten og Alternativet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 9. jan 2018, 21:35

Artem skrev:Man kan godt sige at LA har tabt kampen, men er jo reelt hele regeringen der gerne ville have skattelettelser. Problemet er jo modsat at DF har for meget magt, og stiller urimelige krav på udlændinge området hvis de skal støtte skattelettelser.

Men vi kan sagtens blive enige om at det er problematisk at vi reelt har en handlingslammet regering, da de ikke kan blive enige om ret meget med deres støtteparti. Spørgsmålet er bare om de ville være bedre med en rød regering, for de vil jo heller ikke kunne blive enige med Enhedslisten og Alternativet.


Det er også et problem. Men havde det ikke været for LAs ultimative skattekrav, havde man sikkert kunne lave en målsætning, som man rent faktisk kunne nå. Og ikke som nu, hvor hele regeringen ligner en plukket høne.

Jeg kan sagtens se, hvad det er Samuelsen gerne vil med Danmark. Jeg er bestemt ikke enig, men hans agenda er vel legitim nok, hvis man ellers er liberalist. Men hans timing, er jo helt i skoven. Det går bedre med dansk økonomi end det har gjort i mange år. Der er ingen der har efterspurgt historiske skattelettelser, og så kører han alligevel frem med kravet, lige midt i en opgangstid, hvor man risikerer at overophede økonomien med den slags massive skattelettelser.

Det er jo tiltag, man kan komme med (som liberalist) i økonomiske nedgangstider, for at peppe økonomien op. Men sgu da ikke nu.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Artem » 9. jan 2018, 21:57

paint skrev:
Artem skrev:Man kan godt sige at LA har tabt kampen, men er jo reelt hele regeringen der gerne ville have skattelettelser. Problemet er jo modsat at DF har for meget magt, og stiller urimelige krav på udlændinge området hvis de skal støtte skattelettelser.

Men vi kan sagtens blive enige om at det er problematisk at vi reelt har en handlingslammet regering, da de ikke kan blive enige om ret meget med deres støtteparti. Spørgsmålet er bare om de ville være bedre med en rød regering, for de vil jo heller ikke kunne blive enige med Enhedslisten og Alternativet.


Det er også et problem. Men havde det ikke været for LAs ultimative skattekrav, havde man sikkert kunne lave en målsætning, som man rent faktisk kunne nå. Og ikke som nu, hvor hele regeringen ligner en plukket høne.

Jeg kan sagtens se, hvad det er Samuelsen gerne vil med Danmark. Jeg er bestemt ikke enig, men hans agenda er vel legitim nok, hvis man ellers er liberalist. Men hans timing, er jo helt i skoven. Det går bedre med dansk økonomi end det har gjort i mange år. Der er ingen der har efterspurgt historiske skattelettelser, og så kører han alligevel frem med kravet, lige midt i en opgangstid, hvor man risikerer at overophede økonomien med den slags massive skattelettelser.

Det er jo tiltag, man kan komme med (som liberalist) i økonomiske nedgangstider, for at peppe økonomien op. Men sgu da ikke nu.

Er helt enig i at det var dumt af LA på den måde at føre skatte forhandlinger i medierne, og går ud og love store skattelettelser inden jul.
Det er virkelig for dumt, og de burde vide bedre med at det vil trigge DF til at blive Rasmus modsat.
Omvendt er det jo kendt hvad LA vil og de har endda fået skrevet det ind i regeringsgrundlaget. På den måde er det jo ikke nogen nyhed eller overraskelse.
Tror som sådan også DF kunne have gået med til det hvis LA havde spillet deres kort rigtige, og ikke på den måde gået ud i medierne og love historiske skattelettelser.

Det er virkelig sørgeligt at de ikke kan finde ud af at samarbejde, for som jeg ser det taber alle på denne måde. Regeringen får ikke deres skattelettelser igennem, og DF får ikke deres udlændinge stramninger igennem.

Hvis vi skal tale skattepolitik, så er jeg som sådan enig med dig i at der ikke er brug for skattelettelser lige nu. Men det ville være et godt tidspunkt at lave en skattereform der forenkler vores skattesystem. Som alle bliver ved med at tale om, men som aldrig sker. Som feks kunne ske med en provenuneutral skattereform hvor man fjerner nogle fradrag, for at sænker skatten lidt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 12. jan 2018, 23:41

Jeg er stærkt fristet til at gætte på et valg, inden sommerferien. Jeg tror ikke på, at det nuværende stærkt slingrende regeringssamarbejde holder.

LA, står til 3.4% i en ny måling i Berlingske i dag. LAs liberale projekt er simpelthen brændt ud, med alle de ultimative krav som de renoncerer fra alligevel og ikke får gennemført. Meget få vil tage dem alvorligt, fremover. Samtidigt tror jeg gerne Løkke vil af med dem - eller få dem reduceret til lige over spærregrænsen, og måske få nogle rare stemmer hjem til Venstre igen.

Løkke vil naturligvis ikke have et valg lige nu, ovenpå den omgang fribrydning vi alle har været vidne til, på Christiansborgs gange. Støvet skal lige lægge sig lidt igen. Han skal have nogle småting igennem, som han kan fremføre som sejre. 3 måneder skulle kunne gøre det, med lidt hiv og sving (og lidt spin). De Radikale, er til at lokke over til den borgerlige fløj og med en balance på 52% til rød blok og 47% til blå (uden de Radikale) er en 50/50% balance inden for rækkevidde for Løkke. Samtidigt vil han heller ikke have en sommer med Folkemøde og diverse udmeldinger fra DF, som kan lave rav i gaden. Derfor tager han et valg i Maj måned (slutningen af Maj)

Er jeg helt ude i hampen med min 'analyse'? ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Artem » 13. jan 2018, 00:31

paint skrev:Jeg er stærkt fristet til at gætte på et valg, inden sommerferien. Jeg tror ikke på, at det nuværende stærkt slingrende regeringssamarbejde holder.

LA, står til 3.4% i en ny måling i Berlingske i dag. LAs liberale projekt er simpelthen brændt ud, med alle de ultimative krav som de renoncerer fra alligevel og ikke får gennemført. Meget få vil tage dem alvorligt, fremover. Samtidigt tror jeg gerne Løkke vil af med dem - eller få dem reduceret til lige over spærregrænsen, og måske få nogle rare stemmer hjem til Venstre igen.

Løkke vil naturligvis ikke have et valg lige nu, ovenpå den omgang fribrydning vi alle har været vidne til, på Christiansborgs gange. Støvet skal lige lægge sig lidt igen. Han skal have nogle småting igennem, som han kan fremføre som sejre. 3 måneder skulle kunne gøre det, med lidt hiv og sving (og lidt spin). De Radikale, er til at lokke over til den borgerlige fløj og med en balance på 52% til rød blok og 47% til blå (uden de Radikale) er en 50/50% balance inden for rækkevidde for Løkke. Samtidigt vil han heller ikke have en sommer med Folkemøde og diverse udmeldinger fra DF, som kan lave rav i gaden. Derfor tager han et valg i Maj måned (slutningen af Maj)

Er jeg helt ude i hampen med min 'analyse'? ;)

Vi er helt enige om at LA og DF fastlåser regningen hvor de nærmest ikke kan få gennemført noget på den måde de trækker i hver sin retning.
Jeg har bare svært ved at se at et valg ændrer på det. For selv om både LA og DF nok vil gå lidt tilbage, og Venstre og Konservative nok vil få lidt fremgang, så har jeg svært ved at at den blå fløj får flertal som det ser ud nu, og selv hvis de gør så ændrer det jo ikke rigtigt på noget.

For selv hvis LA bliver ubetydelige, og de skal hente stemmer på rød fløj med feks de Radikale. Så er det i stedet de Radikale og DF der vil være modsætningerne.

Frem for et valg tror jeg det er mere sandsynligt at LA træder ud af regeringen, som giver Venstre og Konservative bedre mulighed for at lave aftaler hen over midten. For Løkke er ikke så dum at han vil miste magten ved at udskrive et valg, som han næsten helt sikkert vil gøre.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 07:41

Jeg ved ikke, hvor alvorligt det er, men jeg fatter ikke, at Løkke ikke fatter, at han skal holde sig langt væk fra alt, hvad der lugter bare den mindste smule: :gruble:
DF'er: - Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Løkke er købt af kvotekonger
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2018, 08:14

dgd2007 skrev:Jeg ved ikke, hvor alvorligt det er, men jeg fatter ikke, at Løkke ikke fatter, at han skal holde sig langt væk fra alt, hvad der lugter bare den mindste smule: :gruble:
DF'er: - Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Løkke er købt af kvotekonger

Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 08:23

landsbytossen skrev:Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.

Ja, men derfor undrer det mig også, at han ikke forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:
I øvrigt går DF vist reelt ret meget op i det med fiskekvoterne.
Senest rettet af dgd2007 30. jan 2018, 22:35, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2018, 11:08

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.

Ja, men derfor undrer det mig også, at han forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:
I øvrigt går DF vist reelt ret meget op i det med fiskekvoterne.

Thulesen udtaler sig noget mere behersket end fiskeriordføreren :fløjt:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2018, 11:26

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Det er politisk drilleri. En lille hævn efter roderiet op til finansloven, så nu skal Løkke ristes lidt over ilden.

Ja, men derfor undrer det mig også, at han forsøger at holde sin sti rimeligt ren, så der ikke bliver ved med at være sådan noget at hænge sin hat på! :gruble:
I øvrigt går DF vist reelt ret meget op i det med fiskekvoterne.

Thulesen udtaler sig noget mere behersket end fiskeriordføreren :fløjt:

Det har han hele tiden gjort i kvotesagerne.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"