Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 10. dec 2017, 21:23

Falstria skrev:
paint skrev:
Tak. Jeg skal nok skrive, når jeg synes at du skriver noget rigtigt :pompom:


Det behøver du ikke :)


Aah. Nu ikke så beskeden :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 08:51

0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 08:57

Artem skrev:
fisken80 skrev:Det er 2% besparelser på uddannelsesinsitutioner hvert år frem til 2021. Det koster f.eks. min arbejdsplads 40 millioner samlet. Det kan ikke lade sig gøre uden at det går ud over kvaliteten af undervisningen.

Handler det som faldende ungdomsårgange? eller hvad er logikken? For kan godt se lidt logik i det hvis der blive færre unge mennesker at uddanne, men hvis det går den modsatte vej, er det jo helt galt...


I min optik handler det om blandingen af ældrebyrde og liberalisme.

Man vil gerne begrænse den offentlige sektor, samtidig med at man står overfor en markant stigning i antallet af ældre. Man vil gerne sikre de store vælgergrupper, og man fokuserer derfor den offentlige sektors økonomi omkring sundhed og ældrepleje.

Der kommer til at være en tilsvarende stigning i antallet af børn, men der er ikke stemmer i dem. Derfor sparer man på uddannelse og daginstitutioner.


Ser man lidt nøgternt på det, ville en omvendt investering være klogere. Men jeg er med på, at det ikke er politisk korrekt at sige.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2017, 09:17

ajnaM skrev:Den permanente bolig-job-ordning er i øvrigt noget af det værste BS, jeg længe har hørt om.

At vi skal bruge skattepenge på hjemmerengøring og barnepiger, så politikerne kan give højtlønnede mulighed for billig rengøringshjælp og samtidig flytte fokus fra dårlige normeringer i vuggestuer og manglende fleksibilitet på arbejdsmarkedet hen på, at man jo bare kan få nogen til at passe ens børn eller gøre rent derhjemme.

:evil:


Det er en ting, der gør bolig-job-ordningen dårlig, ja. Selvom jeg anerkender at hvis begge forældre skal arbejde fuldtid bør det være helt naturligt med hjælp i hjemmet - som man også ser det i de fleste andre europæiske lande. Husligt arbejde er i den grad også arbejde og jeg synes det er glimrende at udlicitere det, så familierne er mindre pressede og der skabes (ufaglærte) arbejdspladser.

Hvad værre er, at den stort set udelukkende benyttes af højttlønnede, at den ikke fremmer beskæftigelse og at der er flaskehalse i byggeriet. Så der er bare tale om et unødigt administrativt lag for at give en skattelettelse til højtlønnede (så brug dog bare pengene på en generel skattenedsættelse i stedet for at skabe yderligere bureaukrati, der koster ressorucer i administration og håndhævelse), giv skattelettelser så de er beskæftiugelsefremmende, hvis I ønsker at give skattelettelser og lad dog være med at favorisere en enkelt sektor. Det er da lige så fint, hvis folk bruger øget indkomst/sparet skat på andre serviceydelser eller andet forbrug.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2017, 09:20

ajnaM skrev:I min optik handler det om blandingen af ældrebyrde og liberalisme.

Man vil gerne begrænse den offentlige sektor, samtidig med at man står overfor en markant stigning i antallet af ældre. Man vil gerne sikre de store vælgergrupper, og man fokuserer derfor den offentlige sektors økonomi omkring sundhed og ældrepleje.

Der kommer til at være en tilsvarende stigning i antallet af børn, men der er ikke stemmer i dem. Derfor sparer man på uddannelse og daginstitutioner.


Ser man lidt nøgternt på det, ville en omvendt investering være klogere. Men jeg er med på, at det ikke er politisk korrekt at sige.


Det synes jeg bestemt gerne man må sige. Og der har jo også det seneste år været lidt tilløb til debat om, at det er helt, helt afgørende at normeringerne i vuggestuer og børnehaver er gode nok, fordi man simpelthen ikke kan samle børnen op, hvis de tabes fra start, men du har helt ret i, at der ikke sker noget på den baggrund.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 09:46

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:Den permanente bolig-job-ordning er i øvrigt noget af det værste BS, jeg længe har hørt om.

At vi skal bruge skattepenge på hjemmerengøring og barnepiger, så politikerne kan give højtlønnede mulighed for billig rengøringshjælp og samtidig flytte fokus fra dårlige normeringer i vuggestuer og manglende fleksibilitet på arbejdsmarkedet hen på, at man jo bare kan få nogen til at passe ens børn eller gøre rent derhjemme.

:evil:


Det er en ting, der gør bolig-job-ordningen dårlig, ja. Selvom jeg anerkender at hvis begge forældre skal arbejde fuldtid bør det være helt naturligt med hjælp i hjemmet - som man også ser det i de fleste andre europæiske lande. Husligt arbejde er i den grad også arbejde og jeg synes det er glimrende at udlicitere det, så familierne er mindre pressede og der skabes (ufaglærte) arbejdspladser.

Hvad værre er, at den stort set udelukkende benyttes af højttlønnede, at den ikke fremmer beskæftigelse og at der er flaskehalse i byggeriet. Så der er bare tale om et unødigt administrativt lag for at give en skattelettelse til højtlønnede (så brug dog bare pengene på en generel skattenedsættelse i stedet for at skabe yderligere bureaukrati, der koster ressorucer i administration og håndhævelse), giv skattelettelser så de er beskæftiugelsefremmende, hvis I ønsker at give skattelettelser og lad dog være med at favorisere en enkelt sektor. Det er da lige så fint, hvis folk bruger øget indkomst/sparet skat på andre serviceydelser eller andet forbrug.


Nemlig.

Og derudover mener jeg, at (måske især højtuddannedes) børn har rigtig godt af at deltage i familiens aktiviteter. Som blandt andet omfatter rengøring. Jeg har ikke selv rengøringshjælp, fordi jeg ikke har lyst til at opdrage mine børn til at tro, at det er sådan noget, man betaler en ufaglært for at komme og gøre for en. De skal sg* selv være med til det.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2017, 09:55

0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2017, 09:56

ajnaM skrev:Og derudover mener jeg, at (måske især højtuddannedes) børn har rigtig godt af at deltage i familiens aktiviteter. Som blandt andet omfatter rengøring. Jeg har ikke selv rengøringshjælp, fordi jeg ikke har lyst til at opdrage mine børn til at tro, at det er sådan noget, man betaler en ufaglært for at komme og gøre for en. De skal sg* selv være med til det.


Det har jeg hørt fra flere og det giver faktisk ret god mening. Ikke helt små børn, emn store børnehavebørn og op har virkelig godt at at se, at der er opgaver, der skal udføres, som ikke bare forsvinder på magisk vis.

Men at det store løbende arbejde der er i en husholdning suppleres med en ekstra ugentlig rengøring af et firma, at varer bringes hjem eller at en handyman/gartner tager sig af nogle af opgaverne med hus og have synes jeg ikke forhindrer, at ungerne lærer at rydde op efter sig selv, har maddage eller den slags.

Jeg har selv som gymnasieelev og studerende gjort rent både privat og på hospital, og jeg synes det er et ret udmærket ufaglært arbejde, som jeg har stor respekt for.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf Akehurst2 » 11. dec 2017, 10:01



Jeg tror ikke på det. Anders Samuelsen er jo allerede kravlet ned af træet, og resten af LA skal nok følge efter.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 11. dec 2017, 10:10

Mr. Kuglestøder Olsen, har i det link som Code bringer (nogle indlæg tidligere) udtalt at "De første 8 mia i skatteaftelen, er i hus". Han nævner bl.a:

"- Der er et samspilsproblem, som koster omkring fire milliarder kroner"

Er der nogen der har en ide om, hvad dette "samspilsproblem" er for noget? :gruble:
Senest rettet af paint 11. dec 2017, 10:10, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 10:10

Akehurst2 skrev:


Jeg tror ikke på det. Anders Samuelsen er jo allerede kravlet ned af træet, og resten af LA skal nok følge efter.


Jeg tror stadig, det bliver omvendt.

Tulle 'garanterer ikke, at der kommer skattelettelser før jul'. Det er da noget af en svag udtalelse. Og han nærmer sig retorisk, at der kommer skattelettelser - han vil bare ikke sige noget om, hvorvidt de kommer før eller efter jul. Kommer de inden jul, hvilket jeg regner med, har han ikke sagt noget forkert.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 10:11

paint skrev:Mr. Kuglestøder Olsen, har i det link som Code bringer (nogle indlæg tidligere) udtalt at "De første 8 mia i skatteaftelen, er i hus". Han nævner bl.a:

"- Der er et samspilsproblem, som koster omkring fire milliarder kroner"

Er der nogen der har en ide om, hvad dette "samspilsproblem" er for noget? :gruble:


Jeg går ud fra, det er samspilsproblemer ifbm. pensionssystemet, han taler om.

*mumler igen noget med ældre vælgergrupper*
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 11. dec 2017, 10:15

ajnaM skrev:
paint skrev:Mr. Kuglestøder Olsen, har i det link som Code bringer (nogle indlæg tidligere) udtalt at "De første 8 mia i skatteaftelen, er i hus". Han nævner bl.a:

"- Der er et samspilsproblem, som koster omkring fire milliarder kroner"

Er der nogen der har en ide om, hvad dette "samspilsproblem" er for noget? :gruble:


Jeg går ud fra, det er samspilsproblemer ifbm. pensionssystemet, han taler om.

*mumler igen noget med ældre vælgergrupper*


Dementi: det var dig og ikke code, der bragte linket ;)

Men ifbm pensionssystemet? Hvad/hvordan?

Højere ældrecheck eller forhøjelse af Folkepensioner til 4 mia. "Samspilsproblem" Hmm.... Kan det være nedsættelse af afgiften på små cerutter og forloren skildpadde? :D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf paint » 11. dec 2017, 10:23

ajnaM skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:Det er 2% besparelser på uddannelsesinsitutioner hvert år frem til 2021. Det koster f.eks. min arbejdsplads 40 millioner samlet. Det kan ikke lade sig gøre uden at det går ud over kvaliteten af undervisningen.

Handler det som faldende ungdomsårgange? eller hvad er logikken? For kan godt se lidt logik i det hvis der blive færre unge mennesker at uddanne, men hvis det går den modsatte vej, er det jo helt galt...


I min optik handler det om blandingen af ældrebyrde og liberalisme.

Man vil gerne begrænse den offentlige sektor, samtidig med at man står overfor en markant stigning i antallet af ældre. Man vil gerne sikre de store vælgergrupper, og man fokuserer derfor den offentlige sektors økonomi omkring sundhed og ældrepleje.

Der kommer til at være en tilsvarende stigning i antallet af børn, men der er ikke stemmer i dem. Derfor sparer man på uddannelse og daginstitutioner.


Ser man lidt nøgternt på det, ville en omvendt investering være klogere. Men jeg er med på, at det ikke er politisk korrekt at sige.


Men det er der i børnenes forældre.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27063

Re: Afgørelsens time - overlever regeringen som vi kender den?

Indlægaf ajnaM » 11. dec 2017, 10:25

paint skrev:
ajnaM skrev:
Artem skrev:
fisken80 skrev:Det er 2% besparelser på uddannelsesinsitutioner hvert år frem til 2021. Det koster f.eks. min arbejdsplads 40 millioner samlet. Det kan ikke lade sig gøre uden at det går ud over kvaliteten af undervisningen.

Handler det som faldende ungdomsårgange? eller hvad er logikken? For kan godt se lidt logik i det hvis der blive færre unge mennesker at uddanne, men hvis det går den modsatte vej, er det jo helt galt...


I min optik handler det om blandingen af ældrebyrde og liberalisme.

Man vil gerne begrænse den offentlige sektor, samtidig med at man står overfor en markant stigning i antallet af ældre. Man vil gerne sikre de store vælgergrupper, og man fokuserer derfor den offentlige sektors økonomi omkring sundhed og ældrepleje.

Der kommer til at være en tilsvarende stigning i antallet af børn, men der er ikke stemmer i dem. Derfor sparer man på uddannelse og daginstitutioner.


Ser man lidt nøgternt på det, ville en omvendt investering være klogere. Men jeg er med på, at det ikke er politisk korrekt at sige.


Men det er der i børnenes forældre.


Ikke nok, og slet ikke sammenlignet med de ældre.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"