Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Wizzze » 30. nov 2017, 15:41

Nationalmuseet har gang i en ny udstilling om hvad der bedst har symboliseret Danmark og starten på det nye årtusind

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-11-3 ... st-for-dig

Til udstillingen er indsamlet 30 genstande, som på en eller anden måde symboliserer de sidste 17år, alt over brosten fra Nørrebro, Lykkepiller, Øko mad, udsendet soldater, Harry Potter bøger til iphones er på listen.

Hvad synes du bedst symboliserer den seneste Danmarkshistorie, og hvad er der noget du personligt relaterer til?
Senest rettet af Wizzze 30. nov 2017, 15:57, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad har best symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Wizzze » 30. nov 2017, 15:45

Jeg synes faktisk det er svært at vælge, synes både Iphonen, øko varerne og singlekulturen, på hver sin måde, er gode symboler for hvordan starten på årtusindet har været :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad har best symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Artem » 30. nov 2017, 15:47

Er enig i første pladsen, var smartphone jeg tænkte på inden jeg så artiklen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf paint » 30. nov 2017, 16:10

Jeg mener egentlig at terrorisme, er dét der har præget det nye årtusind mest - startende med 9/11 i 2001. Dét ændrede verden.

Hvis man kan bruge 'Krudttønden' som symbol på dette, så ville jeg nok vælge dét.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf girl_beat » 30. nov 2017, 16:25

Jeg tænker iPad/tablet, streaming og dele-økonomi som lidt mere ‘konceptuelle’ symboler :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 17:12

Ud fra de valg muligheder, så er Iphone og NemID , nok det som folk har brugt meget og accepteret som en del af deres kommunikation og sikkerheds id overfor kommunen.

Terror har nok præget de fleste af os, så at det har så lille betydning er simpelthen fordi katastrofen ikke har ramt Danmark hårdt nok, og det glemmes selvom nyhederne boomer af dette emne næsten hverdag. Kommunal valg dagen, var vist terror fri dag i medierne :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Slettet bruger » 30. nov 2017, 19:29

iPhone, må jeg meget modvilligt indrømme :) *vinker ivrigt med sin old school telefon med lille sort/hvid display og plads til 100 SMSer*
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2017, 19:47

Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Artem » 30. nov 2017, 20:17

paint skrev:Jeg mener egentlig at terrorisme, er dét der har præget det nye årtusind mest - startende med 9/11 i 2001. Dét ændrede verden.

Hvis man kan bruge 'Krudttønden' som symbol på dette, så ville jeg nok vælge dét.

Kan godt følge dig lidt, hvis man ser på medierne og hvad der fylder politisk.

Men for mig som almindelig borger i danmark har det ingen betydning haft i hverdagen. Jeg er godt med på at der er lidt øget kontrol i lufthavne, og det har ført til mere elektronisk overvågning. Men det har jo ingen betydning i hverdagen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 20:28

Falstria skrev:
fisken80 skrev:Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne


Det hed "pay per view" i 80'erne.

Det var så event programmer, som en boksekamp på viasat/canal digital, og ikke hele kanaler.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 20:49

Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
fisken80 skrev:Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne


Det hed "pay per view" i 80'erne.

Det var så event programmer, som en boksekamp på viasat/canal digital, og ikke hele kanaler.


Netop, ligesom streaming.

Hele kanaler var der også, både de "gratis" og dem der skulle betales for.


Man skulle så have sig en videomaskine for at optage noget der blev sendt på et åndsvagt tidspunkt og så se det senere, hjemmestreaming.

Ikke i 80'rne, der var dårligt nok internet :)

Streaming er ikke en tv station som sender uden kryptering eller licens, streaming er måden man modtager på digitalt, så intet af den dengang. Kanal 2 var en af dem med pay per view og streamet intet dengang, da internet eller et netværks kabel er krævet for at streame noget også i 1980.
Senest rettet af DenBruneMunk 30. nov 2017, 20:52, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 20:53

Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
fisken80 skrev:Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne


Det hed "pay per view" i 80'erne.

Det var så event programmer, som en boksekamp på viasat/canal digital, og ikke hele kanaler.


Netop, ligesom streaming.

Hele kanaler var der også, både de "gratis" og dem der skulle betales for.


Man skulle så have sig en videomaskine for at optage noget der blev sendt på et åndsvagt tidspunkt og så se det senere, hjemmestreaming.

Ikke i 80'rne, der var dårligt nok internet :)


Det er da fløjtende om signalet sendes på den ene eller den anden måde, det ser jo ens ud på skærmen.

Så blander du begreberne og så kan jeg ikke forklare dig det, det er helt forskellige ting, og streaming eksisterede ikke og kan ikke sammenlignes med kanal 2 dengang, eller en boksekamp som var en event og kun den man betalte for der. hele konceptet eksisterede ikke dengang.

Du kan få alt til at lyde ens men det er det ikke.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 20:58

Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
fisken80 skrev:Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne


Det hed "pay per view" i 80'erne.

Det var så event programmer, som en boksekamp på viasat/canal digital, og ikke hele kanaler.


Netop, ligesom streaming.

Hele kanaler var der også, både de "gratis" og dem der skulle betales for.


Man skulle så have sig en videomaskine for at optage noget der blev sendt på et åndsvagt tidspunkt og så se det senere, hjemmestreaming.

Ikke i 80'rne, der var dårligt nok internet :)


Det er da fløjtende om signalet sendes på den ene eller den anden måde, det ser jo ens ud på skærmen.

Så blander du begreberne og så kan jeg ikke forklare dig det, det er helt forskellige ting, og streaming eksisterede ikke og kan ikke sammenlignes med kanal 2 dengang, eller en boksekamp som var en event og kun den man betalte for der. hele konceptet eksisterede ikke dengang.

Du kan få alt til at lyde ens men det er det ikke.


Jo det er netop ikke særligt meget anderledes.

Hvis du ikke kan se det, kan jeg ikke hjælpe dig.


Så er der ikke mere at sige til dét.

Du har intet forklaret men påstår en masse, det er synd du ikke forstår forskellen og vildleder dig selv på så svagt et grundlag... Prøv at slå det op tv programmer i 80'rne hvor du måske så børneprogrammer blev ikke streamet, det var dårligt nok begyndt at være betalings tv, og så snakker du om det var pay par view som streaming. Altså, kom igen.. .Hvis du ikke forstå, så skal du lade være med at begynde at lege smart på det område.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf DenBruneMunk » 30. nov 2017, 21:04

Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
DenBruneMunk skrev:
Falstria skrev:
fisken80 skrev:Streaming i stedet for flow-tv. Men det kom selvfølgelig først nu i 10'erne


Det hed "pay per view" i 80'erne.

Det var så event programmer, som en boksekamp på viasat/canal digital, og ikke hele kanaler.


Netop, ligesom streaming.

Hele kanaler var der også, både de "gratis" og dem der skulle betales for.


Man skulle så have sig en videomaskine for at optage noget der blev sendt på et åndsvagt tidspunkt og så se det senere, hjemmestreaming.

Ikke i 80'rne, der var dårligt nok internet :)


Det er da fløjtende om signalet sendes på den ene eller den anden måde, det ser jo ens ud på skærmen.

Så blander du begreberne og så kan jeg ikke forklare dig det, det er helt forskellige ting, og streaming eksisterede ikke og kan ikke sammenlignes med kanal 2 dengang, eller en boksekamp som var en event og kun den man betalte for der. hele konceptet eksisterede ikke dengang.

Du kan få alt til at lyde ens men det er det ikke.


Jo det er netop ikke særligt meget anderledes.

Hvis du ikke kan se det, kan jeg ikke hjælpe dig.


Så er der ikke mere at sige til dét.

Du har intet forklaret men påstår en masse, det er synd du ikke forstår forskellen og vildleder dig selv på så svagt et grundlag... Prøv at slå det op tv programmer i 80'rne hvor du måske så børneprogrammer blev ikke streamet, det var dårligt nok begyndt at være betalings tv, og så snakker du om det var pay par view som streaming. Altså, kom igen.. .Hvis du ikke forstå, så skal du lade være med at begynde at lege smart på det område.


Dit liv blev omvæltet af at du lige pludselig kunne se en tv serie på nettet...

Streamet som i 80'rne? Eller bare flow-tv i 10'rne? Eller er det nu bare glamour du henviser til der.

Stadig intet med flowtv, som var dengang men ikke pay-per-view, ikke streamet, og pay-per-view var dengang enkeltstående udsendelser, ikke tv serier, så igen, prøv at få fakta på plads, og begreberne du blander rundt der.

Flow-tv - Tv når du selv vil se det.
Pay-per-view - event tv, hvor du vælger en program som kun kan åbnes på ens kort den dag det sendes
tv serier - programmer som sendes uafhængigt af kanal på mange kanaler, også i 1980 på DR1 , som desværre ikke var flow tv og ikke ligesom pay-per-view. (At du henviser til VHS, har intet med flowtv at gøre, i 2017 har vi også tv optagere, det gør ikke dem til flow-tv optagere)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad har bedst symboliseret det nye årtusind?

Indlægaf Rapfisk » 30. nov 2017, 21:18

Facebook.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"