Dårlig opførsel i offentlig transport

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Maria86 » 20. nov 2017, 10:57

Selv om jeg ikke køre særlig meget i tog. har jeg måtte sige at det er min plads. altså hvis du vil ha en plads på hele turen på du altså af med 30 kroner. Ja jeg siger det ikke lige pænt. og jeg bliver stående end til du går fra min plads. Jeg ville ønske at der blev gjort. At de ny ankomst kunne se at der ikke var plads i zone de var på vej ind i. så de ikke brugte tid på at gå der ind. især den med at høre musik ud at ha noget i ørerne. og den med at larme for meget Nej tak jeg synes ikke det er særlig spændende at høre på larm. Jeg bruger bus flere gange om ugen. Ja jeg helt sikker også noget som andre ikke kan lide. Men jeg prøver at gøre mit bedste
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Flora » 20. nov 2017, 10:58

Juki skrev:
Flora skrev:
Conway skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.


Jo, den er. Jeg kan heller ikke se den.

Det er kopieret ind længere oppe :)


Ja, det ved jeg godt. Det var bare som svar på, at den ikke skulle være forbeholdt abbonenter :)
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 11:02

Queen Molly skrev:
Conway skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.

Det står der ellers når jeg prøver at læse det.


Mærkeligt, men så har de spærret den efter jeg var inde.
AjnaM har heldigvis lagt hele indlægget ind højere oppe i tråden.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 11:09

ajnaM skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Slettet af hensyn til ophavsretten


Tak fordi du lagde den ind AjnaM. Den er åbenbart blevet spærret nu :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf thomassneum » 20. nov 2017, 11:23

Jeg er 100% enige i punkterne.

Jeg er så absurd træt af at køre i offentligt transport.
Folk er de værste egoister - Jeg ser altid, ikke ofte, altid.. folk med deres tasker på sædet ved siden af dem - også når toget, eller bussen er fyldt. Det er såå egocentereret at jeg er ved at slå ud. Fjern nu bare det lort, og lad andre komme til at sidde - der er massere som ikke bryder sig om at spørge om lov til at sidde, men du sidder bare i din egen verden og tænker "De kan jo bare spørge". Ja ja.. de kan da bare spørge, men hvad med om du forsøgte at være lidt imødekommende her.. prøv dog at sæt din ind i andres sted. Der findes folk som vitterligt ikke bryder sig om at spørge, også selvom du mener det er den mindste ting i verden. - Egohoved! *suk*

Og hvorfor sætte sig yderst? - Ryk nu bare ind - og skal du snart af, så rejs dig da, så andre kan sidde ned. (Du ved, også dem som ikke tør spørge.. gamle, børn, generte, socialsky osv.)

Og så gå dog tilbage i bussen.. hvor svært er det lige at forstå?? - Det er mig ubegribeligt at folk stadig spærre midtersektionen, så folk ikke kan komme med bussen - for... de skal jo snart af. Ja bror lort.. men der hvor du skal af, er der hvor 90% af alle andre også står af - så let nu måsen din halvhjerne!!

Aggghhhh!!.. Jeg hader offentlig transport. Men jeg hader endnu mere, at jeg er begyndt at hade andre.. øv!. :træt3:
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf LadyFox » 20. nov 2017, 11:45

Udover folk der spiser MacD og ligende mad i toget/bussen så anser jeg faktisk mig selv som rimelig large.
Selvfølgelig, er der da ting jeg finder trælse. Men FaceTime-mennesker anser jeg nærmest som en bonus på en kedelig tur :slem: :fløjt: :genert:
1
...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 11:46

thomassneum skrev:Jeg er 100% enige i punkterne.

Jeg er så absurd træt af at køre i offentligt transport.
Folk er de værste egoister - Jeg ser altid, ikke ofte, altid.. folk med deres tasker på sædet ved siden af dem - også når toget, eller bussen er fyldt. Det er såå egocentereret at jeg er ved at slå ud. Fjern nu bare det lort, og lad andre komme til at sidde - der er massere som ikke bryder sig om at spørge om lov til at sidde, men du sidder bare i din egen verden og tænker "De kan jo bare spørge". Ja ja.. de kan da bare spørge, men hvad med om du forsøgte at være lidt imødekommende her.. prøv dog at sæt din ind i andres sted. Der findes folk som vitterligt ikke bryder sig om at spørge, også selvom du mener det er den mindste ting i verden. - Egohoved! *suk*

Og hvorfor sætte sig yderst? - Ryk nu bare ind - og skal du snart af, så rejs dig da, så andre kan sidde ned. (Du ved, også dem som ikke tør spørge.. gamle, børn, generte, socialsky osv.)

Og så gå dog tilbage i bussen.. hvor svært er det lige at forstå?? - Det er mig ubegribeligt at folk stadig spærre midtersektionen, så folk ikke kan komme med bussen - for... de skal jo snart af. Ja bror lort.. men der hvor du skal af, er der hvor 90% af alle andre også står af - så let nu måsen din halvhjerne!!

Aggghhhh!!.. Jeg hader offentlig transport. Men jeg hader endnu mere, at jeg er begyndt at hade andre.. øv!. :træt3:


Helt enig og jo mere jeg tænker over det des mere bliver jeg overbevist om at teknologien har skylden.
Størstedelen af vores kommunikation idag foregår jo gennem en mobil, iPod el.tablet og i mindre grad mund til mund hvilket jo betyder at den personlige kontakt bare bliver et forstyrrende element man forsøger at distancere sig fra.
Det ender med at fremtidens unge bliver kommunikationsretarderede (nyt ord)...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf thomassneum » 20. nov 2017, 11:56

LadyFox skrev:Udover folk der spiser MacD og ligende mad i toget/bussen så anser jeg faktisk mig selv som rimelig large.
Selvfølgelig, er der da ting jeg finder trælse. Men FaceTime-mennesker anser jeg nærmest som en bonus på en kedelig tur :slem: :fløjt: :genert:


Jeg tror også at det handler om, om man selv rammes af myldertrafik, eller man har en rute, hvor der aldrig er problemer. :) (Så kan jeg også være large)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf LadyFox » 20. nov 2017, 12:03

thomassneum skrev:
LadyFox skrev:Udover folk der spiser MacD og ligende mad i toget/bussen så anser jeg faktisk mig selv som rimelig large.
Selvfølgelig, er der da ting jeg finder trælse. Men FaceTime-mennesker anser jeg nærmest som en bonus på en kedelig tur :slem: :fløjt: :genert:


Jeg tror også at det handler om, om man selv rammes af myldertrafik, eller man har en rute, hvor der aldrig er problemer. :) (Så kan jeg også være large)

Linje 5C (i København) - jeg tror ikke jeg behøver sige mere til andre Københavnere :shock: .
1
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 12:06

Jeg er enig med hende i de fleste, og det virker desværre som om, der er en udvikling i gang til det værre. Et eksempel på det er, at det før var irriterende med den er tsji sji tsji lyd som trænger ud, når der er skruet for højt på for headsettet. Nu er der nogle, som simpelthen sætter højttaler på. Jeg oplever i det hele taget flere og flere som er bedøvende ligeglade med deres medrejsende.

Min hademedrejsende på min pendler-rute snakker kontinuerligt med høj skærebrænderstemme, og vi følges en halv time på den samme rute. Og så siger hun ikke engang noget spændende. Hvis I en dag hører om en togmorder, er det måske mig der er den skyldige :nerve:
2
14 11 14
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Persnikedy » 20. nov 2017, 12:09

Jeg bruger mest bussen og det største problem jeg opdager der er at folk ikke flytter sig fra døren.
Ja ja, i vil gerne ind, men det kommer i fandme ikke før vi andre er kommet ud!
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf JoyNips » 20. nov 2017, 12:21

Jeg er ligeglad med hjælp ind og ud af bussen når jeg har barnevognen med. Det kan jeg sgu sagtens selv klare, barnevogne nutildags er ret mobile og vejer ikke meget. Men jeg ville ønske, at busserne her i Kbh blev indrettet sådan, at der var ståplads bagerst og man kunne komme ind med sin barnevogn der i stedet for i midten (hvor de ældre damer med deres rulle-indkøbstasker også er...). For døren bagerst er nemlig utrolig farlig og man risikerer åbenbart at man ikke kommer af bussen ved sit stop hvis man går længere tilbage end midterdøren? Og så kan man så stå der med barnevogn og alt for mange folk der maser sig sammen på meget lidt plads, så ingen kan komme hverken frem, tilbage eller ud.

Og jeg kan ligesom ikke holde et andet sted i bussen med barnevognen, selvom du sukker dybt og himler over mig. Du derimod kan rykke længere tilbage og derved slippe for at jeg kører din fod over når jeg skal af.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf mariannaa » 20. nov 2017, 14:04

....
Senest rettet af mariannaa 13. dec 2017, 17:50, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Kommodedyret » 20. nov 2017, 14:09

Hun mangler æg.
Folk der spiser æg i den offentlige transport, de skulle simpelthen. ..
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 14:41

Jeg kørte engang i tog med en der havde en toastmaskine med. Det var ret sært, men det var alligevel som om at lugten af smeltet ost og varme toast i kupéen blev overskygget af en "ja, hvorfor ikke" følelse, samtidig med at hun var så høflig at tilbyde os andre en toast :-D
9
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"