Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf annellaII » 19. nov 2017, 08:19

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fuldstaendig-uacceptabelt-penis-piloter-suspenderet/6920529

Hvad der lignede en spøg kan få alvorlige konsekvenser for to personer i den amerikanske flåde, der torsdag fløj et af flådens fly over byen Okanogan i staten Washington, skriver The Guardian.

Flåden var nemlig ikke begejstret for besætningens bidrag til himlens udsmykning med det, der umiskendeligt ligner en penis.

- Denne besætnings handlinger er fuldstændig uacceptable og uforligelig med flådens værdier. Vi har fritaget besætningen fra tjeneste og foretager en grundig undersøgelse af episoden, står der i en offentlig udtalelse fra den amerikanske flåde om forløbet.

Hvilken straf, de to penis-entusiaster kan se frem til er uvist.


Jeg ser det som en herlig spøg, og jeg håber da ikke, at de to 'penis-piloter' bliver straffet, men får lov til at vende tilbage til flåden. Men desværre amerikanerne får jo skyld for at være meget snerpet, så straffen er vist virkelig uvist.


Hvad mener du om billedet på himlen (billedet kan ses i det indsatte link)?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Sangius » 19. nov 2017, 08:40

Min umiddelbare reaktion er; omg, who cares.

Men ja, man skal selvfølgelig opføre sig anstændigt og alt det jazz.
Men altså. Who cares.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf annellaII » 19. nov 2017, 08:53

Dmitra skrev:Og så skal de to vist i øvrigt øve sig lidt. Deres kunstneriske evner er ikke imponerende :-D.


:) :) :) - det samme tænkte jeg, da jeg så billedet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Slettet bruger » 19. nov 2017, 19:06

Det er Maverick fra Top Gun der gjorde det, og de kan ikke fyre ham fordi han er en uundværlig ener og en sindsygt god pilot, han er så god at han er udisciplineret.
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Pax Romana » 20. nov 2017, 09:26

annellaII skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fuldstaendig-uacceptabelt-penis-piloter-suspenderet/6920529

Hvad der lignede en spøg kan få alvorlige konsekvenser for to personer i den amerikanske flåde, der torsdag fløj et af flådens fly over byen Okanogan i staten Washington, skriver The Guardian.

Flåden var nemlig ikke begejstret for besætningens bidrag til himlens udsmykning med det, der umiskendeligt ligner en penis.

- Denne besætnings handlinger er fuldstændig uacceptable og uforligelig med flådens værdier. Vi har fritaget besætningen fra tjeneste og foretager en grundig undersøgelse af episoden, står der i en offentlig udtalelse fra den amerikanske flåde om forløbet.

Hvilken straf, de to penis-entusiaster kan se frem til er uvist.


Jeg ser det som en herlig spøg, og jeg håber da ikke, at de to 'penis-piloter' bliver straffet, men får lov til at vende tilbage til flåden. Men desværre amerikanerne får jo skyld for at være meget snerpet, så straffen er vist virkelig uvist.


Hvad mener du om billedet på himlen (billedet kan ses i det indsatte link)?
Det er noget de fleste bare vil grine af, selv om jeg er sikker på at en dansk pilot også skulle komme med en særdeles god forklaring.

Seksuelle overgreb og mobning er et meget stort problem i de amerikanske væbnede styrker og derfor kan dette godt falde ind under hvad det amerikanske forsvar anser som seksuel chikane. En anden ting er god orden og disciplin. Den globale karakter af forsvaret og den komplekse verden, vi lever i, gør at lov og regler styrer meget af det vi gør. Hvis man ikke selv har været del af det militære system, så tror jeg at det kan være svært at sætte sig ind i.

Forsvaret eksisterer for at forsvare nationen: Dette er dets mission. For at opnå denne mission skal ledere sikre, at de, der tjener under dem, er kamp klar, og når de først er i væbnet konflikt, kunne kæmpe effektivt. Opretholdelse af god orden og disciplin i de væbnede styrker er afgørende for at opnå missionen. Der er mange ting, som man på en civil arbejdsplads bare ville trække på smilebåndet over, som ikke kan accepteres i det militære system.

Og så er det amerikanske forsvar bare en verden helt for sig selv. Herhjemme er vi da heldigvis meget mere nede på jorden.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Bimmerdyret » 20. nov 2017, 11:25

Er skuffet..over at de ikke "brugte"/lavede helikopteren
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Goozilla » 23. nov 2017, 11:48

Tjotjalt Åblyst skrev:Det er blevet fremhævet, at hændelsen ikke havde nogen "training value". Det er bare spild af ressourcer, idet det - sjovt nok - koster spidsen af en jetjager at holde en jetjager i luften.

Dertil kommer at US Navy sikkert gerne vil bevare deres image som en seriøs institution.

Om manøvren er forsvarlig, det skal jeg ikke kunne sige noget om, men jeg tror dog, at man foretrækker, at piloterne tager deres job dødalvorligt idet 1.001 ting kan gå galt deroppe i himmelrummet.


Det koster langt mere end spidsen af en jetjager at uddanne personale til at flyve selv samme jetjager, så hvis argumentet er ressourcespild, så er det absurd at suspendere piloterne på en relativt harmløs bagatel. Næh du, jeg er ret overbevist om at det handler om amerikanernes evindelige skinhellighed, som ganske enkelt ikke kan tåle at se en tissemand tegnet med lidt røg på himlen.
1
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf paint » 23. nov 2017, 13:58

Bimmerdyret skrev:Er skuffet..over at de ikke "brugte"/lavede helikopteren


Dén sad de måske og morede sig med at lave i cockpittet, mens de fløj.

Og apropos, læste jeg om en tyrkisk flykaptajn, som havde pralet med, at det fly han fløj for Turkish Airlines (en Boeing 738) - var så automatiseret at han kunne kunne styre flyet med sin p..
Dét var den een som ikke skulle have hørt det, der hørte. Kaptajnen kom på en 2 ugers efteruddannelse. Hvad han skulle lære, stod der dog ikke noget om ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Goozilla » 24. nov 2017, 17:26

Tjotjalt Åblyst skrev:
Goozilla skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Det er blevet fremhævet, at hændelsen ikke havde nogen "training value". Det er bare spild af ressourcer, idet det - sjovt nok - koster spidsen af en jetjager at holde en jetjager i luften.

Dertil kommer at US Navy sikkert gerne vil bevare deres image som en seriøs institution.

Om manøvren er forsvarlig, det skal jeg ikke kunne sige noget om, men jeg tror dog, at man foretrækker, at piloterne tager deres job dødalvorligt idet 1.001 ting kan gå galt deroppe i himmelrummet.


Det koster langt mere end spidsen af en jetjager at uddanne personale til at flyve selv samme jetjager, så hvis argumentet er ressourcespild, så er det absurd at suspendere piloterne på en relativt harmløs bagatel. Næh du, jeg er ret overbevist om at det handler om amerikanernes evindelige skinhellighed, som ganske enkelt ikke kan tåle at se en tissemand tegnet med lidt røg på himlen.

Det kan du sagtens have en væsentlig pointe i.
Jeg tror dog alligevel, at skinhelligheden - som jeg også vil give dig HELT ret i, at de lider voldsomt af - i dette tilfælde kan suppleres med et disciplinært islæt. Min egen holdning er, at manøvren havde været bedre tjent med at blive udført i en Cessna fremfor et stykke milliard-hardware. - Hvis det giver nogen mening?


Jeg forstår fint din pointe, men den giver lige så meget mening som at skyde gråspurve med kanoner. Om de øver sig i dog-fight, flyveopvisninger eller alt muligt andet, så er det meste præcisionsflyvning en god træning for piloterne og selvom en himmelpik nok ikke ligger øverst på listen over svære manøvrer, så vil man kunne argumentere for et element af træning alligevel.

Anyway, jeg vil ikke sidde her og forsvare det pågældende som værende et stykke træning, når der sandsynligvis er tale om drengestreger. Selvom en fighter muligvis koster imellem 50-100 gange mere i minuttet på vingerne end en Cessna, så ser jeg intet formål i sammenligningen. Disse piloter flyver nu engang ikke Cessna og derfor kan de heller bruge en Cessna til hverken træning eller drengestreger.

Personligt synes jeg, at der skulle en disciplinær handling til over for de pågældende piloter, men jeg synes bestemt, at det ville række med en overordentlig skideballe. Suspendering er at skyde langt over målet og økonomisk er det som at rage huset ned, fordi ungerne har holdt en fest og trashet stuen.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Goozilla » 24. nov 2017, 17:44

Tjotjalt Åblyst skrev:Helt enig linjen over.

Det, jeg hentyder til ift Cessna'en er, at piloterne kunne lege med deres damp-tissemænd i deres fritid. Jeg er på glatis nu, men jeg bilder mig ind, at man - dersom man har certifikat til et jagerfly - også kan flyve en sportsflyver uden de store dikkedarer. Der skal vist ikke det store til, for at sætte sig ind i, hvordan man flyver sådan en spand (som sagt, det er bare, hvad jeg forestiller mig :)).


De fleste jagerpiloter flyver små single-maskiner under deres skoling, så de burde ikke have problemer med at flyve en Cessna. Min pointe er bare, at deres job består i at flyve fighter-jets og da x antal timer årligt går med forskelligartet flyvning bare for træningens skyld og for at vedligeholde flyvningen, så drejer den pågældene himmelpik sig sandsynligvis om peanuts i det store billede. Altså når vi snakker om, hvorvidt der er tale om spild af militærets midler.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Delfin » 24. nov 2017, 17:57

Min første tanke, var noget i retning af: 'Åh herregud da slap dog af og lad børnene lege, de skal jo alligevel have et antal flyvetimer'. Men jeg går ud fra, at der findes regler for opførsel i det amerikanske militær, så det er vel på sin plads at lade dem stå 'skole'ret, men hvis de ryger ud for det, er det for latterligt
0
14 11 14
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Pax Romana » 25. nov 2017, 11:20

Tjotjalt Åblyst skrev:Jeg er på glatis nu, men jeg bilder mig ind, at man - dersom man har certifikat til et jagerfly - også kan flyve en sportsflyver uden de store dikkedarer. Der skal vist ikke det store til, for at sætte sig ind i, hvordan man flyver sådan en spand (som sagt, det er bare, hvad jeg forestiller mig :)).
Et er at det kunne de sikkert godt, noget andet er det må man bare ikke sådan.
Militære piloter har ikke flyvecertifikat. De opnår det som hedder operativ status på en flytype. Det vil sige at en F-16 pilot kun må flyve et F-16 fly og ikke andre medmindre de også har den status på de andre typer. Desuden skal denne status vedligeholdes, ellers mister man retten til at flyve disse. Hvis de vil flyve et civilt fly, skal de erhverve civilt flycertifikat.

Det som jeg ser, er deres problem, er at de formentlig ikke lever op til det amerikanske forsvars Code of conduct. Altså et sæt etiske regler for soldater. Vi har også i det danske forsvar et sæt regler, selv om mange af dem ikke er nedfældet på skrift. I forsvaret har vi et andet syn på "narkotika, alkohol, seksuelle undertoner og uærlighed. At opretholde disse etiske retningslinjer opbygger tillid blandt kolleger, den lokale befolkning og udenlandske samfund.

Forsvaret har en delikat opgave i forsøget på at afbalancere "hvad der er rigtigt og forkert med, hvad det værdsætter, er nødvendigt for at opnå sin mission" ved at etablere de ønskelige adfærdsmetoder. Der er ting, som man i det civile liv måske ser som latterlige, men for os er med til at opbygge korpsånd. Respekt og ære er begreber som har stor betydning.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf dgd2007 » 25. nov 2017, 12:05

Tjotjalt Åblyst skrev:[...]
Dertil kommer at US Navy sikkert gerne vil bevare deres image som en seriøs institution.
[...]

Ja, det er nok der, den ligger.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Pax Romana » 25. nov 2017, 19:30

Tjotjalt Åblyst skrev:Er du selv noget ved musikken indenfor cirkus mili? - Og vil du - når du en dag har lidt tid og lyst tilovers på kontoen - give et bud på det survival-kit, jeg har spurgt til inde i tråden om weekend-overlevelseskurset? :)
Hvor meget ved musikken jeg er, ved jeg nu ikke.
Jeg er i kamptropperne nu på femtende år. I dag som vognkommandør, men ellers har jeg en baggrund dels som panserinfanterist og senere som spejder i opklaringen. Jeg er patrulje uddannet og enkeltkæmper.

Jeg skal lige se efter hvad jeg har liggende i mit private kit derhjemme. Kan ikke huske det i hovedet, men det må lige vente til jeg kommer tilbage til min lejlighed på tirsdag. :)
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Fuldstændig uacceptabelt: 'Penis-piloter' suspenderet

Indlægaf Frank » 27. nov 2017, 18:35

Pax Romana skrev:Jeg er patrulje uddannet og enkeltkæmper.
Enkeltkæmper? Helt præcist hvad er det?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"