Kommunalvalg 2017

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2017, 21:10

paint skrev:
Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg har en fornemmelse af, at Alternativet er ret præget af et særligt lokalt (indspist) Århusiansk miljø - med nogle kreative kaospilot-agtige personer. Et miljø, hvor man har nogle traditioner for vilde fester og alternative seksuelle udskejelser, og at der er nogle af dem, der går lidt for meget op i sidstnævnte. :gruble:


Jeg vil ikke sige, at du har ret i din definition på kaospilot-miljøet, men det er rigtig, at Alternativet startede i en forholdsvis lukket kreds, og det er der efter min mening ikke noget galt i. Det gælder vel i virkeligheden for alle partier. Men da de så begyndte at tiltrække folk udefra eget netværk, og det kan man ikke nægte, at de formåede, burde de have sadlet om.


Var de så ikke bare endt med at blive radikale igen da?


Uden at være ekspert på Alternativet, så tror jeg ikke de har den samme liberalistiske økonomiske tilgang, som de radikale har.


Det var da der de udsprang fra.


Men hos de Radikale var der jo disciplin og man skulle koordinere udmeldinger, og få ting clearet hos Jelved og Vestager, det gik jo ikke.

Ja. Men Elbæk skred jo også fra de radikale. Han kunne være blevet der.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 21:10

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg har en fornemmelse af, at Alternativet er ret præget af et særligt lokalt (indspist) Århusiansk miljø - med nogle kreative kaospilot-agtige personer. Et miljø, hvor man har nogle traditioner for vilde fester og alternative seksuelle udskejelser, og at der er nogle af dem, der går lidt for meget op i sidstnævnte. :gruble:


Jeg vil ikke sige, at du har ret i din definition på kaospilot-miljøet, men det er rigtig, at Alternativet startede i en forholdsvis lukket kreds, og det er der efter min mening ikke noget galt i. Det gælder vel i virkeligheden for alle partier. Men da de så begyndte at tiltrække folk udefra eget netværk, og det kan man ikke nægte, at de formåede, burde de have sadlet om.


Var de så ikke bare endt med at blive radikale igen da?


Det tror jeg ikke. Det var organisationen, de skulle have ændret på, så der fx. ikke kunne opstå himmelråbende fejl som den med pikbillederne. Bortset fra at jeg personligt ikke bryder mig om sådan en opfordring, synes jeg, at sagen stinker af indforstået humor i en vennekreds, der ikke har formået at brede sig ud og blive til et åbent fællesskab.
Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at den ansatte, som først blev fyret og siden sneget ind af bagdøren igen, også tilhører den private kreds. Det vil jeg lige undersøge.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf paint » 22. nov 2017, 21:16

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg har en fornemmelse af, at Alternativet er ret præget af et særligt lokalt (indspist) Århusiansk miljø - med nogle kreative kaospilot-agtige personer. Et miljø, hvor man har nogle traditioner for vilde fester og alternative seksuelle udskejelser, og at der er nogle af dem, der går lidt for meget op i sidstnævnte. :gruble:


Jeg vil ikke sige, at du har ret i din definition på kaospilot-miljøet, men det er rigtig, at Alternativet startede i en forholdsvis lukket kreds, og det er der efter min mening ikke noget galt i. Det gælder vel i virkeligheden for alle partier. Men da de så begyndte at tiltrække folk udefra eget netværk, og det kan man ikke nægte, at de formåede, burde de have sadlet om.


Var de så ikke bare endt med at blive radikale igen da?


Det tror jeg ikke. Det var organisationen, de skulle have ændret på, så der fx. ikke kunne opstå himmelråbende fejl som den med pikbillederne. Bortset fra at jeg personligt ikke bryder mig om sådan en opfordring, synes jeg, at sagen stinker af indforstået humor i en vennekreds, der ikke har formået at brede sig ud og blive til et åbent fællesskab.
Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at den ansatte, som først blev fyret og siden sneget ind af bagdøren igen, også tilhører den private kreds. Det vil jeg lige undersøge.


Det sted de valgte at holde valgfest i København, var vel også ret præget af den lidt indspiste indforståede kreds. Vil man være et seriøst politisk parti, så tror jeg man skal favne lidt bredere, og signalere noget som vælgerne kan identificere sig med. Og det er trods alt en minoritet, der kan identificere sig med en klub som er mødested for transseksuelle homo'er, med bollerum og sexgynger (blev der sagt på TV i går)

Det er muligt at de har hygget sig gevaldigt med den slags i Århus. Men nu er de et landspolitisk parti, også for folk med andre præferencer.
Senest rettet af paint 22. nov 2017, 21:18, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2017, 21:18

DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg har en fornemmelse af, at Alternativet er ret præget af et særligt lokalt (indspist) Århusiansk miljø - med nogle kreative kaospilot-agtige personer. Et miljø, hvor man har nogle traditioner for vilde fester og alternative seksuelle udskejelser, og at der er nogle af dem, der går lidt for meget op i sidstnævnte. :gruble:


Jeg vil ikke sige, at du har ret i din definition på kaospilot-miljøet, men det er rigtig, at Alternativet startede i en forholdsvis lukket kreds, og det er der efter min mening ikke noget galt i. Det gælder vel i virkeligheden for alle partier. Men da de så begyndte at tiltrække folk udefra eget netværk, og det kan man ikke nægte, at de formåede, burde de have sadlet om.


Var de så ikke bare endt med at blive radikale igen da?


Det tror jeg ikke. Det var organisationen, de skulle have ændret på, så der fx. ikke kunne opstå himmelråbende fejl som den med pikbillederne. Bortset fra at jeg personligt ikke bryder mig om sådan en opfordring, synes jeg, at sagen stinker af indforstået humor i en vennekreds, der ikke har formået at brede sig ud og blive til et åbent fællesskab.
Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, at den ansatte, som først blev fyret og siden sneget ind af bagdøren igen, også tilhører den private kreds. Det vil jeg lige undersøge.


Ja det var vist noget kammerateri mellem kommunikationschefen og så ham den fyrede, sagen kostede dem ihvertfald Fock og Nordquist, som klart har vist sig som deres største talenter. Ham Gade der er kommet til nu, og da også blevet underløbet godt og grundigt af Uffe og Co. den sidste uges tid. Det gør også styring umulig, hvorfor lytte til Gade og gruppen, når det tydeligvis er Uffe der svæver over det hele og gør som det passer ham?
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Akehurst2 » 22. nov 2017, 21:19

Anna Mee ER valgt ind: https://www.b.dk/nationalt/foelg-valget ... koebenhavn

Gad vide, hvad hun vil gøre ved det.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 21:22

paint skrev:Det sted de valgte at holde valgfest i København, var vel også ret præget af den lidt indspiste indforståede kreds. Vil man være et seriøst politisk parti, så tror jeg man skal favne lidt bredere, og signalere noget som vælgerne kan identificere sig med. Og det er trods alt en minoritet, der kan identificere sig med en klub som er mødested for transseksuelle homo'er, med bollerum og sexgynger (blev der sagt på TV i går)


Transseksuelle homoer alligevel? :lol: Så smalt er det nu heller ikke.
Jeg synes ikke, at der som sådan er noget galt i valget af sted, men i og med de burde kunne have regnet ud, at det var sådan, medierne ville spinne historien, og at udenforstående labber det i sig uden selv at gå ind og læse, hvad Monastic egentlig er for noget, skulle de nok have tænkt sig om en ekstra gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2017, 21:27

Akehurst2 skrev:Anna Mee ER valgt ind: https://www.b.dk/nationalt/foelg-valget ... koebenhavn

Gad vide, hvad hun vil gøre ved det.


ØØØØV du kom først

Personligt kan jeg ikke stoppe med at grine :lol:

Ja det bliver spændende, og der er kun 5 radikale, hvor hun er den ene, og alle 5 skal mødes og konstituere sig og bestemme hvilken borgmesterpost de vil vælge og hvem der skal have den = godt og grundigt kaos :devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 21:30

Men bortset fra det er det da interessant, at Monastic er et nyåbnet sted. Det skal man som parti fanme også passe på ikke at blive mistænkeliggjort for. For det er da uvurderlig reklame for en ny restaurant/klub/mm. at komme i medierne, herunder landsdækkende tv, og det gør tanken om nepotisme nærliggende. Ikke mindst fordi Uffe Elbæk jo i sin tid trak sig som minister pga. AFUK-sagen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf paint » 22. nov 2017, 21:32

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det sted de valgte at holde valgfest i København, var vel også ret præget af den lidt indspiste indforståede kreds. Vil man være et seriøst politisk parti, så tror jeg man skal favne lidt bredere, og signalere noget som vælgerne kan identificere sig med. Og det er trods alt en minoritet, der kan identificere sig med en klub som er mødested for transseksuelle homo'er, med bollerum og sexgynger (blev der sagt på TV i går)


Transseksuelle homoer alligevel? :lol: Så smalt er det nu heller ikke.
Jeg synes ikke, at der som sådan er noget galt i valget af sted, men i og med de burde kunne have regnet ud, at det var sådan, medierne ville spinne historien, og at udenforstående labber det i sig uden selv at gå ind og læse, hvad Monastic egentlig er for noget, skulle de nok have tænkt sig om en ekstra gang.


Medierne, har jo sikkert ikke andet end, hvad de kan læse sig til. Og det bliver (har jeg lige googlet) beskrevet som ' En våd drøm for det festglade LGBTQ-miljø, med 'legerum', gentlemens VIP Lounge, sauna og Drag-scener' (jeg ved ikke hvad Q'et står for)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf FruitFly » 22. nov 2017, 21:40

paint skrev:(jeg ved ikke hvad Q'et står for)

Det står for Queer (jeg ved ikke hvad Queer står for)
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf dgd2007 » 22. nov 2017, 21:40

paint skrev:[...] (jeg ved ikke hvad Q'et står for)

"questioning" (sin seksualitet), tror jeg nok. Men jeg hat også hørt en anden forklaring, som jeg ikke kan huske.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 21:45

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det sted de valgte at holde valgfest i København, var vel også ret præget af den lidt indspiste indforståede kreds. Vil man være et seriøst politisk parti, så tror jeg man skal favne lidt bredere, og signalere noget som vælgerne kan identificere sig med. Og det er trods alt en minoritet, der kan identificere sig med en klub som er mødested for transseksuelle homo'er, med bollerum og sexgynger (blev der sagt på TV i går)


Transseksuelle homoer alligevel? :lol: Så smalt er det nu heller ikke.
Jeg synes ikke, at der som sådan er noget galt i valget af sted, men i og med de burde kunne have regnet ud, at det var sådan, medierne ville spinne historien, og at udenforstående labber det i sig uden selv at gå ind og læse, hvad Monastic egentlig er for noget, skulle de nok have tænkt sig om en ekstra gang.


Medierne, har jo sikkert ikke andet end, hvad de kan læse sig til. Og det bliver (har jeg lige googlet) beskrevet som ' En våd drøm for det festglade LGBTQ-miljø, med 'legerum', gentlemens VIP Lounge, sauna og Drag-scener' (jeg ved ikke hvad Q'et står for)


Queer.

Men der står jo altså også restaurant, catering, konferencerum, gårdhave og youth hostel.
Stedet er kæmpestort, så ingen får smidt sex i hovedet, hvis de blot kommer for at deltage i et LGBTQ-fællesskab, hvilket fx. turister fra mindre frisindede lande ofte efterspørger.

Jeg bor gerne på et hyggeligt og meget servicemindet hotel i Berlin, der har rødder i det klassiske homomiljø og deler adresse med en sexklub, men som efterhånden tiltrækker en meget bred kundekreds inkl. ældre ægtepar og børnefamilier, fordi tingene er adskilte, og ingen bliver påduttet noget.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2017, 21:47

https://www.tv2lorry.dk/artikel/nej-det ... -valgt-ind

Traditionel måde at nedlægge mandat på er at flytte ud af kommunen, mon Anna Mee nu skal have gang i flyttekasser og 3x34? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf Slettet bruger » 22. nov 2017, 21:51

Wizzze skrev:https://www.tv2lorry.dk/artikel/nej-det-er-ikke-en-joke-anna-mee-allerslev-er-valgt-ind

Traditionel måde at nedlægge mandat på er at flytte ud af kommunen, mon Anna Mee nu skal have gang i flyttekasser og 3x34? :gruble:


Jeg troede hun boede på Frederiksberg allerede?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2017, 21:53

Wizzze skrev:https://www.tv2lorry.dk/artikel/nej-det-er-ikke-en-joke-anna-mee-allerslev-er-valgt-ind

Traditionel måde at nedlægge mandat på er at flytte ud af kommunen, mon Anna Mee nu skal have gang i flyttekasser og 3x34? :gruble:


Det bitreste for hende må næsten være bevidstheden om, at det i så fald er drille-stemmer, der "tvinger" hende til at flytte.
Hvis man støtter hende, har man vel netop ikke sat kryds ved hende.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"