Martin Østergaard fisker englændere :)

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Slettet bruger » 10. nov 2017, 20:16

What we also want you to know is that we are trying our very best to affect the Brexit negotiations so that we can offer not only EU residents but also Britons good working conditions in Denmark after 2019.

And we are looking forward to welcoming you here in Denmark.Even though our weather is just as bad as in Britain, we still have a lot to offer. We have Scandinavian design, bad jokes, bacon, Lurpak, Lego. We also have some of the world’s highest standards of employee safety, good salaries and high standards of living in general.



https://www.theguardian.com/commentisfr ... denmark-eu

Jeg synes det er fedt han gør det. Send gerne flere englændere!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Slettet bruger » 10. nov 2017, 20:43

Denlilleglademy skrev:
eks-Maupassant skrev:
What we also want you to know is that we are trying our very best to affect the Brexit negotiations so that we can offer not only EU residents but also Britons good working conditions in Denmark after 2019.

And we are looking forward to welcoming you here in Denmark.Even though our weather is just as bad as in Britain, we still have a lot to offer. We have Scandinavian design, bad jokes, bacon, Lurpak, Lego. We also have some of the world’s highest standards of employee safety, good salaries and high standards of living in general.



https://www.theguardian.com/commentisfr ... denmark-eu

Jeg synes det er fedt han gør det. Send gerne flere englændere!


Morten Østergaard, formand for de radikale

Martin Østergaard, parterapeut med storhedstid slut 90’erne start 00’erne.

Tror mest på at den første er relevant i denne sammenhæng


Ja det er jo nok ikke usandsynligt at du har ret i, at jeg mente formanden for de radikale og ikke en parterapeut :blush:
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Seladon » 12. nov 2017, 20:44

Han lyder som om arbejdsløshed herhjemme er en by i Rusland. :naughty:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Chichu » 13. nov 2017, 06:13

Seladon skrev:Han lyder som om arbejdsløshed herhjemme er en by i Rusland. :naughty:


Problemet er desværre meget reelt. Flere og flere arbejdsgivere har problemer med at rekruttere kvalificeret arbejdskraft. Mange arbejdsløse i DK (disclsimer: ikke alle, men mange) mangler enten de efterspurgte kvalifikationer eller også har de andre problemer end ledighed. Derfor giver det god mening st se mod England.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Kattefjæs » 13. nov 2017, 11:14

Hahahahahaha!

Ja jeg smuttede jo så derover fordi arbejdsløshed og ufleksibelt arbejdsmarked i Danmark er en fucking hovedpine.

Min mand er højt kvalificeret, men uden at tale dansk var det ikke særlig tiltalende at arbejde i Danmark. Bare at bestille en kop kaffe var svært. Man skulle ikke tro at vi lærer engelsk i skolerne med den modstand vi mødte...

Lønningerne følger heller ikke med på flere områder, og arbejdsgiverne ser utrolig firkantet på folk. Så det gad han egentlig ikke. Og det bebrejder jeg ham virkelig ikke. Så nemt er det heller ikke at lære dansk når man er midt i fyrrerne.

Jeg var persona non grata i Danmark fordi jeg havde formastet mig til at tage en humanistisk kandidatuddannelse. Det var alt arbejdsgiverne behøvede vide om mig. Herovre labbede man min erfaring og det hele billede i sig - her værdsætter man kreativitet. Og englænderne selv er i det store hele sjovt nok ikke ret veluddannede og er som oftest tidligt færdige, så de har nul livserfaring og kun sjældent haft et relevant studiejob. De er dybt afhængige af velkvalificeret indvandring.

Det er da surt, men faktum er at Danmark er et lorteland at indvandre til, og generelt har et meget firkantet syn på uddannelse især, så jeg håber ikke at ret mange falder for Østergaards ævl. De bliver skuffede!
2
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Ubiquitous » 13. nov 2017, 12:33

Kattefjæs skrev:Hahahahahaha!

Ja jeg smuttede jo så derover fordi arbejdsløshed og ufleksibelt arbejdsmarked i Danmark er en fucking hovedpine.

Min mand er højt kvalificeret, men uden at tale dansk var det ikke særlig tiltalende at arbejde i Danmark. Bare at bestille en kop kaffe var svært. Man skulle ikke tro at vi lærer engelsk i skolerne med den modstand vi mødte...

Lønningerne følger heller ikke med på flere områder, og arbejdsgiverne ser utrolig firkantet på folk. Så det gad han egentlig ikke. Og det bebrejder jeg ham virkelig ikke. Så nemt er det heller ikke at lære dansk når man er midt i fyrrerne.

Jeg var persona non grata i Danmark fordi jeg havde formastet mig til at tage en humanistisk kandidatuddannelse. Det var alt arbejdsgiverne behøvede vide om mig. Herovre labbede man min erfaring og det hele billede i sig - her værdsætter man kreativitet. Og englænderne selv er i det store hele sjovt nok ikke ret veluddannede og er som oftest tidligt færdige, så de har nul livserfaring og kun sjældent haft et relevant studiejob. De er dybt afhængige af velkvalificeret indvandring.

Det er da surt, men faktum er at Danmark er et lorteland at indvandre til, og generelt har et meget firkantet syn på uddannelse især, så jeg håber ikke at ret mange falder for Østergaards ævl. De bliver skuffede!


Nu er det jo i sig selv ultradansk at tro, at Danmark er verdensmestre i alt og alle ville flytte til Danmark, hvis de fik muligheden, så det undrer mig ikke, at Østergaard forsøger sig, men hvis man vitterligt overvejede at tage til Danmark for at arbejde, så ville man nok som det absolut mindste læse kommentarerne til artiklen, hvor et noget andet billede toner frem.
1
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 21:06

Hvis Morten Østergaard tror, at Danmark er landet, hvor højt kvalificerede udlændinge kommer flokkende til for at komme på afstand af fremmedangst, kulturelt mindreværd og småtskåren bondejokke-mentalitet, så må han være komplet idiot...
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Ubiquitous » 23. nov 2017, 16:24

"Professor Brooke Harrington mister retten til at søge permanent opholdstilladelse i Danmark i 15 år, hvis hun får bødestraf for at have holdt oplæg for Folketinget og Skat om sin forskning."
http://politiken.dk/indland/politik/art ... e-v%C3%A6k

Så kan de skide udlændinge lære det! Den sag burde The Guardian følge, nu hvor de har givet spalteplads til Østergaard
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Bad Samaritan » 8. dec 2017, 09:13

Så rammer historien Bloomberg. Fuck, hvor er det pinligt, Danmark...

https://www.bloomberg.com/news/articles ... grant-trap
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Slettet bruger » 8. dec 2017, 11:41

Bad Samaritan skrev:Så rammer historien Bloomberg. Fuck, hvor er det pinligt, Danmark...

https://www.bloomberg.com/news/articles ... grant-trap


Av for satan, det kommer til at gøre rigtigt nas mht at tiltrække den globale uddannelseselite!
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Bad Samaritan » 8. dec 2017, 16:41

eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Så rammer historien Bloomberg. Fuck, hvor er det pinligt, Danmark...

https://www.bloomberg.com/news/articles ... grant-trap


Av for satan, det kommer til at gøre rigtigt nas mht at tiltrække den globale uddannelseselite!


Det gør det tilsyneladende allerede, ifølge artiklen:

That may be too late. According to the Confederation of Danish Employers, EU citizens’ arrivals have already dropped 65 percent over the past 15 months.
1
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Ubiquitous » 9. dec 2017, 06:37

Falstria skrev:Lærer det mon så folk at stemme liberalt istedet for, næppe.
De tænker med røven og vil bare have højere løn/pension til dem selv og udlændingene ud af landet.


Folk stemmer da liberalt. Og de liberale lader DF styre udlændingepolitikken. Danmarks populæreste minister:
Billede
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Slettet bruger » 9. dec 2017, 13:41

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Så rammer historien Bloomberg. Fuck, hvor er det pinligt, Danmark...

https://www.bloomberg.com/news/articles ... grant-trap


Av for satan, det kommer til at gøre rigtigt nas mht at tiltrække den globale uddannelseselite!


Det gør det tilsyneladende allerede, ifølge artiklen:

That may be too late. According to the Confederation of Danish Employers, EU citizens’ arrivals have already dropped 65 percent over the past 15 months.


Det tror jeg skyldes opsvinget i Østeuropa, at der kommer mange færre østeuropæere til at plukke bær og gøre rent og den slags, og at det ikke har noget med den her sag at gøre.

Effekten af det her kommer vel først indenfor et par år og holder sig så en 4-5 år til historien går i glemmebogen.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Martin Østergaard fisker englændere :)

Indlægaf Ubiquitous » 13. dec 2017, 14:50

Falstria skrev:
Ubiquitous skrev:
Falstria skrev:Lærer det mon så folk at stemme liberalt istedet for, næppe.
De tænker med røven og vil bare have højere løn/pension til dem selv og udlændingene ud af landet.


Folk stemmer da liberalt. Og de liberale lader DF styre udlændingepolitikken. Danmarks populæreste minister:


Det er der jo ikke nok af dem der gør, når de liberale ikke har flertal til at føre deres politik uden DF.


De kunne jo vælge at være lidt mere principfaste, i stedet for at samarbejde med et anti liberalt parti. Grunden til, at jeg holdt op med at stemme på regeringspartierne var, at de valgte at samarbejde med DF.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"