Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Akehurst2 » 10. nov 2017, 08:50

Ubiquitous skrev:Nej, sådan har DF altid været. DF har om nogen forstået, at hvis man vil normalisere fremmedhad på nationalt plan, så er årelang process, hvor man tager et lille skridt af gangen. Nu hvor burkaforbuddet er kommet igennem er det videre til næste salamiskive.


Ja, Martin Henriksen var udeog sige direkte, at når de havde fået burkafobuddet igennem, så ville de gå efter et generelt tørklædeforbud: https://www.bt.dk/blogs/martin-henrikse ... al-i-smide

De er trods alt ret åbne om strategien.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Pax Romana » 10. nov 2017, 10:46

Frygt, foragt, indignation og fjendskab mellem befolkningsgrupper. Det er, hvad DF har at byde det danske samfund på.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Hunkat » 10. nov 2017, 10:56

Du kan tage en tur ned på Gentofte akutmodtagelse, så vil du møde én, jeg ved ikke, om han er iraner, iraker, islamist eller muslim, men han har i hvert fald et kæmpestort sort skæg, [...]


Jeg elsker at han lige fik nævnt to nationaliteter, en religion og en sekt i samme åndedræt som om de er udskiftelige. :stoned:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Frank » 10. nov 2017, 10:56

At blande sig i, hvordan mennesker ønsker at gå klædt, hvilken gud de ønsker at tilbede, hvilket sprog de taler i eget hjem, så ophører det demokratiske samfund og grundværdier.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf thomassneum » 10. nov 2017, 11:16

DF - tør hvor andre tier..




Eller nowed.. :kryds:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. nov 2017, 11:28

Så er forslaget trukket tilbage.
I øvrigt synes jeg, at der er forskel på at fortælle om en oplevelse og have en holdning til den og så at stille et forslag. Det er det sidste, der er efter min mening var helt ude af proportioner.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Sophies-mor » 10. nov 2017, 11:30

1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Sophies-mor » 10. nov 2017, 11:30

DetSorteCirkus skrev:Så er forslaget trukket tilbage.
I øvrigt synes jeg, at der er forskel på at fortælle om en oplevelse og have en holdning til den og så at stille et forslag. Det er det sidste, der er efter min mening var helt ude af proportioner.

Du kom mig i forkøbet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf dgd2007 » 10. nov 2017, 11:51

fisken80 skrev:Øv en kedelig tråd. Hvor er alle dem, der plejer at være enige med DF henne? Dem har vi da et par stykker af på debatten.

Nå, men så vil jeg da i det mindste sige, at jeg sikkert også lige ville "gylpe" en gang, hvis jeg kom på hospitalet, og lægen pludselig kom ind iført stort IS-skæg. :nerve:

Ingen tvivl om, at den mode symboliserer et eller andet delvist skræmmende. Hvad er det for øvrigt, der er specielt ved islamist-skæg? Er det noget med, at de barberer/trimmer det øverste (kinder og overlæbe), men lader det nederste gro vildt? :gruble:
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Ubiquitous » 10. nov 2017, 12:03

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Øv en kedelig tråd. Hvor er alle dem, der plejer at være enige med DF henne? Dem har vi da et par stykker af på debatten.

Nå, men så vil jeg da i det mindste sige, at jeg sikkert også lige ville "gylpe" en gang, hvis jeg kom på hospitalet, og lægen pludselig kom ind iført stort IS-skæg. :nerve:

Ingen tvivl om, at den mode symboliserer et eller andet delvist skræmmende. Hvad er det for øvrigt, der er specielt ved islamist-skæg? Er det noget med, at de barberer/trimmer det øverste (kinder og overlæbe), men lader det nederste gro vildt? :gruble:


At du er mørk i huden
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf Pax Romana » 10. nov 2017, 12:09

Sophies-mor skrev:Nu har han så droppet det. Han "orker ikke debatten" :rulle:
https://www.b.dk/politiko/df-spidskandidat-laver-kovending-om-skaegforbud-jeg-orker-ikke-at-fortsaette-den
Og så er den læge barberet!
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf FruitFly » 10. nov 2017, 13:41

Jeg ved ikke om de vitterlig er så dumme som det her lyder eller om det er kold kalkyle for at skaffe opmærksomhed og få de islamofobe til at lette sig fra sofaen og stemme DF til regionsvalget. Jeg kan vitterlig ikke regne det ud.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. nov 2017, 19:33

Hver dag har efterhånden sine SoMe-mærkesager, altså politik, der gør sig rigtig godt i en opdatering, men straks falmer, når der sættes selv det simpleste spørgsmålstegn ved den.

I dag er det en fra Venstre, der mener, at bandemedlemmer skal have frataget deres kontanthjælp, når de kommer tilbage fra fængslet.
Det resulterede i nogenlunde denne dialog på tv.

Vært: I Danmark har vi jo ellers et princip om, at man ikke skal opleve flere restriktioner fra samfundets side, når først man har udstået sin straf?
Politiker: Jo, men de her hårdkogte kriminelle står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og kommer ikke til møder i Jobcentret, og så kan man ikke få kontanthjælp.
Vært: Nej. Så faktisk findes der allerede foranstaltninger, som kunne fratage dem deres ydelse.
Politiker: Øh...
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf paint » 11. nov 2017, 19:49

FruitFly skrev:Jeg ved ikke om de vitterlig er så dumme som det her lyder eller om det er kold kalkyle for at skaffe opmærksomhed og få de islamofobe til at lette sig fra sofaen og stemme DF til regionsvalget. Jeg kan vitterlig ikke regne det ud.


Jeg tror sagtens at et kan være kold beregning, der ligger bag udmeldingen. Man får budskabet ud - det når at fæstne sig, hvor der er grobund for det, og så trækker man det tilbage igen.
Samtidigt, kan den slags små 'prik' til folkestemningen, dreje valget over på DFs banehalvdel - der hvor de altid scorer stemmer, nemlig på indvandrer/flygtninge-problematikken.

DF, har brugt samme taktik ved Folketingsvalg. De får én eller anden mindre betydningsfuld person til at gå ud med en 'kras' udmelding - så lader man den 'hænge' og gøre sin virkning i nogle dage, og så kommer Formanden og skyder forslaget ned. Derved har man fået budskabet ud til de 'rette' vælgere, og samtidigt kan man påberåbe sig at 'sådan' er man ikke i DF.

Man smider snøren ud, og trækker i land igen, sådan fanger man torsk ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har DF totalt droppet jordforbindelsen?

Indlægaf vibbsen » 12. nov 2017, 17:38

Pax Romana skrev:Hvis han kommer forbi min arbejdsplads, så vil han møde granvoksne mænd i kampuniformer med våben i hænderne og store velplejede fuldskæg. :gruble: Måske jeg i virkeligheden er en radikaliseret hellig kriger? :fløjt:


Det er faktisk en ret god ide....Vi sender en stak af vores egne behårede hellige krigere til at bekæmpe deres behårede hellige krigere...

Jeg har det personligt ret stramt med fuldskæg. Men det handler altså IKKE om religion. Det handler om at det er virkelig usexet i mine øjne. En glatbarberet mand = Mums. Fuldskæg (uanset hvor velplejet) = No so much....Faktisk Not at all...

Så når jeg får verdensherredømmet, så kan både du og dine kollegaer, lægerne samt IS Krigere og andre behårede mandspersoner godt forvente at det første jeg kommer til at indføre er skægforbud....Det næste er loven om at vognbaneskifte er forbud med mindre der er tale om at man vil ændre ruteretning fra den rute man valgte da men kørte hjemme. Det første kommer jeg til at løse med tvangsbarbering. Det næste vil medføre hængning ved daggry.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"