Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 10:58

Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.



Sammenligner du ydmygende straf med håndtryk?

Jeg sammenligner forvekslingen med håndtryk og sexchikane her.



Men hvad af alt det her er et håndtryk?

Engang var det en venlig gestus og måden folk mødes og hilser, nu kan verden ændre perspektivet på dette, så man ikke rører hinanden af ren frygt for konsekvenserne.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf thomassneum » 9. nov 2017, 11:46

Bah!..

Det er ålen - tror man netop opsøger ham og hans forretning, af samme årsager.
Jeg har ikke hørt om noget fordækt, eller lysskyt endnu.. so.. i´m good.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 18:37

Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.



Sammenligner du ydmygende straf med håndtryk?

Jeg sammenligner forvekslingen med håndtryk og sexchikane her.



Men hvad af alt det her er et håndtryk?

Engang var det en venlig gestus og måden folk mødes og hilser, nu kan verden ændre perspektivet på dette, så man ikke rører hinanden af ren frygt for konsekvenserne.



Hvad af det som er beskrevet er det du opfatter som et håndtryk som andre opfatter som langt over stregen?

Tror vi taler forbi hinanden, du samligner æbler med pære, jeg fortalte om fremtiden, du taler fortid. Så stopper den der.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 18:52

Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.



Sammenligner du ydmygende straf med håndtryk?

Jeg sammenligner forvekslingen med håndtryk og sexchikane her.



Men hvad af alt det her er et håndtryk?

Engang var det en venlig gestus og måden folk mødes og hilser, nu kan verden ændre perspektivet på dette, så man ikke rører hinanden af ren frygt for konsekvenserne.



Hvad af det som er beskrevet er det du opfatter som et håndtryk som andre opfatter som langt over stregen?

Tror vi taler forbi hinanden, du samligner æbler med pære, jeg fortalte om fremtiden, du taler fortid. Så stopper den der.



Du kommenterer i en tråd hvor emnet et smæk og ydmygende straf - og du snakker om håndtryk. Du insinuere at tråden handler om noget der er helt almindelig opførsel og vi bare er nogle fjolser der er for fintfølende. Ellers så er der tale om at du prøver at snakke om noget andet end det tråden handler om og det kan du jo gøre men det virker bare ret latterligt hvis det var det du gjorde.
Tråden handler om folks opfattelse af Peter Aa. og ikke som du siger, det er ikke emnet, det er konsekvensen der udledes af det.

Jeg konstaterer bare hvad hele verden ser, at nogle siger det er farligt og forkert. og i fremtiden må folk ikke røre hinanden når de går i byen, når man bagefter hænger på en mulig anklage bagefter og så er julefrokosten i 2017 helt ødelagt.

Så kommer vi til den hilsen, som nu er uddybet :) Som en konsekvens af en mulig fremtid og angst for at berøre modparten, især når man ikke husker det særligt godt bagefter.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 19:01

Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.



Sammenligner du ydmygende straf med håndtryk?

Jeg sammenligner forvekslingen med håndtryk og sexchikane her.



Men hvad af alt det her er et håndtryk?

Engang var det en venlig gestus og måden folk mødes og hilser, nu kan verden ændre perspektivet på dette, så man ikke rører hinanden af ren frygt for konsekvenserne.



Hvad af det som er beskrevet er det du opfatter som et håndtryk som andre opfatter som langt over stregen?

Tror vi taler forbi hinanden, du samligner æbler med pære, jeg fortalte om fremtiden, du taler fortid. Så stopper den der.



Du kommenterer i en tråd hvor emnet et smæk og ydmygende straf - og du snakker om håndtryk. Du insinuere at tråden handler om noget der er helt almindelig opførsel og vi bare er nogle fjolser der er for fintfølende. Ellers så er der tale om at du prøver at snakke om noget andet end det tråden handler om og det kan du jo gøre men det virker bare ret latterligt hvis det var det du gjorde.
Tråden handler om folks opfattelse af Peter Aa. og ikke som du siger, det er ikke emnet, det er konsekvensen der udledes af det.

Jeg konstaterer bare hvad hele verden ser, at nogle siger det er farligt og forkert. og i fremtiden må folk ikke røre hinanden når de går i byen, når man bagefter hænger på en mulig anklage bagefter og så er julefrokosten i 2017 helt ødelagt.

Så kommer vi til den hilsen, som nu er uddybet :) Som en konsekvens af en mulig fremtid og angst for at berøre modparten, især når man ikke husker det særligt godt bagefter.



Trådens navn og artiklen handler om det jeg skriver. Hvad mener du om det emne? Er det okay at ansatte/elever får smæk eller ydmygende straf hvis de begår en fejl?

Hvor mener du dette er dokumenteret? Har du billeder, eller er det som jeg siger, folk som snakker og får sat alle i dårligt lys?

Folk snakker, og så koger alle over, og alle mener de kan beskylde nogle for en masse lige nu. Derfor bliver berøringsangst større og vores hilsen forsvinder stille og roligt, for folk skræmmes for at røre hinanden, man ved ikke hvad du anklages for.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 19:13

Nomine skrev:Hvad mener du om smæk som straf for fejl på en arbejdsplads? Smæk til pigerne sørger Peter for og smæk til drengene står den homoseksuelle ansatte for - hvad tænker du om det?

Ingen videre kommentar.
Det er ik' en spørgerunde det her, jeg har givet min mening til kende og står ved den, slut!
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Delfin » 9. nov 2017, 19:22

Hvad skete der med #MeToo?
Nu er den ene filminstruktør og skuespiller efter den anden faldet for den økse på det sidste, og folk råber om, at det er for galt og skriver dem ud af film og jeg ved ikke hvad, der har sat sindene i kog seneste måneder ... Men når det er Ålen, er det bare helt fjong :forvirret:
0
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Flora » 9. nov 2017, 19:28

Angelina skrev:"Folk kan blot vælge et andet sted at arbejde" - sagde alle der mente at vi skulle tilbage til 1800talet hvor alle virksomhedsejere kunne gøre præcis som de ville, inkl. at underbetale ansatte, lade dem arbejde 7 dage om ugen og uden ferie ... indtil de faldt døde om. Og han måtte også godt hoppe på de kvindelige ansatte, de kunne jo blot finde et andet sted at arbejde, ligesom hans stuepige derhjemme.

Men hvis man ønsker sig den uddannelse, så er der kun et sted man kan gå hen, der er kun et sted at få den ... og det inkluderer så ikke alene at man skal finde sig i sexchikane fra chefen, der åbenbart tænder på korporlig afstraffelse og ydmygelse - men endda gøre det gratis i 3 år ... og så skal man i øvrigt grine lidt af det mens det foregår, og håne dem der ikke synes det er fedt, "de kan jo bare arbejde et andet sted".

Citater som "der er nok nogle der har fået overtrådt deres grænser, men sådan er vilkårene jo" ... arh, nej, det er det vel ikke? Altså, man skal vel stadig kunne få sit drømmejob uden der skal stå en gammel mand med halvfed på og smække en i måsen?

Jeg er sikker på Ålen kan finde masser af kvinder der gerne vil have smæk i måsen af ham - og den homoseksuelle ditto, så det synes jeg pænt han skal udleve i sin fritid, og så lade være med at slå på sine ansatte (eller ydmyge dem på anden vis) ... og så synes jeg i øvrigt lidt han skal kigge på regnskabet og se om der ikke liiige er plads til at give folk en pæn elevløn ... han mangler jo trods alt ikke noget.


Det gør han nu også. Det er kun de tre første måneder, der er ulønnet. Resten af de tre år er med løn (jf. link tidligere tråden).

Ellers enig i resten.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Flora » 10. nov 2017, 16:16

3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Delfin » 10. nov 2017, 17:47

1
14 11 14
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Code71 » 10. nov 2017, 21:46

0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2017, 08:35

Jeg bliver simpelthen så træt af Zentropas ledelse. Det kan godt være, de synes de anerkender problemet, men deres beskrivelse er så ansvarsfralæggende, at det gør ondt: https://www.b.dk/nationalt/internt-brev ... er-aalbaek

I første omgang afviste Zentropas ledelse at kommentere de veldokumenterede vidnesbyrd. Men i det interne brev påtager ledelsen sig nu for første gang et medansvar:

- Vi er meget berørte af sagen og meget kede af, at der er personer, som har følt sig krænket eller chikaneret, mens de har arbejdet på Zentropa.

- På baggrund af den viden, vi har nu, og det nye lys vores kultur bliver sat i, har vi iværksat en række initiativer.

- Vi har alle været ansat på Zentropa i den periode, hvor de oplevede krænkelser har fundet sted. Dermed påtager vi os også et medansvar for de hændelser, som ansatte har oplevet som krænkende, lyder det i brevet.


Det er da ikke et medansvar. Jeg er helt enig med Politikens leder om sagen: http://politiken.dk/debat/ledere/art620 ... od-det-ske
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"