DF mener det er for let at blive skilt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: DF mener det er for let at blive skilt

Indlægaf vibbsen » 2. nov 2017, 19:49

fisken80 skrev:
vibbsen skrev:
Sangius skrev:
LadyFox skrev:
Sangius skrev:Hvor hurtigt kan man blive skilt nu om dage?

Jeg synes godt det kan være problematisk, hvis man kan logge på borger.dk og blive skilt med sit NemID på 5 minutter.

Hvorfor?


Fordi det er en voldsom beslutning at træffe impulsivt.


Enig.

Jeg må erkende at - omend jeg ikke mener at det rager DF om folk vil skilles eller ej- så synes jeg at det er en lille smule problematisk at det eneste det kræver at blive skilt er 2 NemId og en internetopkobling....

En af mine kollegaer fortalte om en fra deres omgangskreds som var kendt som lidt af en drukmås. Der røg noget rødvin ned. Især hvis han var lidt under pres eller der var knas i forholdet.

En aften var der så røget RIGTIG meget rødvin ned. Og ham og konen havde haft et skænderi. Hun går i seng. Han fortsætter med rødvinen. I sin saglige brandert går han så i hendes pung. Hapser hendes NemId. Og 1-2-3- så var de skilt....Så kan hun fandme lære det, sure kælling...

Da han vågner op næste morgen går det op for ham hvad han har gjort. Og fortryder.

Desværre så fortrød konen ikke at hun var blevet skilt mens hun sov....Og nægtede at gå med til annullerer skilsmissen...Og så fangede bordet altså.

Jeg er helt med på at den her slags historier hører til sjældenhederne. Og at det helt sikkert ikke er det DF mener. Men jeg vil måske godt give dem ret i at det her er et område hvor vi har fået lettet "forretningsgangen" lige lovlig meget. Lidt for meget One-and-Done.

At folk skal være separeret i 6 måneder før de kan blive skilt. Det er efter min mening en tåbelig regel. Men jeg kunne faktisk godt tænke mig at vi havde et eller andet "Er I nu også sikre på det her"tilbud


Øeh, jeg synes den historie der er et fantastisk godt eksempel på, hvorfor hurtig skilsmisse er en god ting. For umiddelbart så lyder det godt nok som om det var en totalt win-win situation for konen, at hun slap for at tage den beslutning og blive skilt fra sin drikfældige mand, der oven i købet gik i hendes nem-id...

I 9,9 ud af 10 tilfælde er jeg pænt sikker på, at der netop er gået en lang periode med "er vi nu sikre på at vi vil skilles" inden man griber til sit nem-id og logger på borger.dk


Ingen tvivl om at der er tale om et ægteskab som nok var gået på røven før eller senere...Men it-takes-2-to-tango...Og hvis der er børn involveret så tænker jeg at det ville være rart hvis der var en lille bitte smule mere refleksion involveret før man bliver skilt.

Men du har da ret i at det nok hører til sjældenhederne at folk giver op så let.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"