Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf annella » 30. okt 2017, 09:57

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/siddiklausten/ECE9986271/der-er-saa-meget-ved-dansk-folkeparti-som-burde-skraemme-os-danskere/

Kode: Vælg alt

Dansk Folkepartis mange vilde udtalelser de sidste år, burde skræmme langt flere danskere.


I linket er blot tre eksempler, blandt mange, på Dansk Folkepartis forslag eller politiske ageren, som ikke klæder et demokratisk land.


Hvis du de sidste år har llæst DF's mange udtalelser og forslag, virker de skræmmende på dig?

Ikke på mig - slet ikke - på mig virker efterhånden de af partiets medlemmer, der næsten dagligt i pressen kommer med udtalelser og forslag, som nogle tandløse tigre.

Gud bevare DF - stod der som overskrift for et par dage siden i en ja/nej afstemning -


hvad ville du stemme?

Jeg stemte ikke, da jeg har alt for blandede følelser for eller imod DF, der var engang (kan ikke huske hvornår) jeg havde stemt ja.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Code71 » 30. okt 2017, 10:01

Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2017, 10:17

Dmitra skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


This.

Og nej, gud forbyde det hvad begge yderfløje angår.

Langt hen ad vejen enig.
Desværre er de meningspåvirkere, og personligt ville jeg være bekymret, hvis begge yderfløje fik magt, som de har agt jf. deres partiprogrammer.
Dette gælder også Nye Borgerlige.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2017, 10:58

Dmitra skrev:
Sophies-mor skrev:
Dmitra skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


This.

Og nej, gud forbyde det hvad begge yderfløje angår.

Langt hen ad vejen enig.
Desværre er de meningspåvirkere, og personligt ville jeg være bekymret, hvis begge yderfløje fik magt, som de har agt jf. deres partiprogrammer.
Dette gælder også Nye Borgerlige.


Jeg deler bekymringen, men regner, måske lidt naivt med, at alt har grænser. Lige pt har jeg den oplevelse at DF leder efter temeparaturen for hvor langt de kan gå. Det samme gælder NB og EL.

Ja. Men alle grænser kan rykkes.
Det ses desværre gang på gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2017, 11:02

Dmitra skrev:
Sophies-mor skrev:
Dmitra skrev:
Sophies-mor skrev:
Dmitra skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


This.

Og nej, gud forbyde det hvad begge yderfløje angår.

Langt hen ad vejen enig.
Desværre er de meningspåvirkere, og personligt ville jeg være bekymret, hvis begge yderfløje fik magt, som de har agt jf. deres partiprogrammer.
Dette gælder også Nye Borgerlige.


Jeg deler bekymringen, men regner, måske lidt naivt med, at alt har grænser. Lige pt har jeg den oplevelse at DF leder efter temeparaturen for hvor langt de kan gå. Det samme gælder NB og EL.

Ja. Men alle grænser kan rykkes.
Det ses desværre gang på gang.


Ja, helt korrekt. Men jeg håber stadig at en af ydrefløjene, lige meget hvem, en dag går for langt. Naivt måske, men håbet er som bekendt lysegrønt.

Og månen er lilla :slem:
:lol:

Enig.
Man må håbe, de går for langt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Pax Romana » 30. okt 2017, 11:13

Politikere er som bleer

- De bør skiftes jævnligt og af samme grund.
3
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2017, 12:31

Pax Romana skrev:Politikere er som bleer

- De bør skiftes jævnligt og af samme grund.

Det bedste argument for demokrati :-D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2017, 12:35

Men bortset fra det, så er meget af det, der blev udskreget som vildt og vanvittigt for 10-20 år siden jo blevet mainstream i mellemtiden.

Og her tænker jeg selvfølgelig ikke på vidtløftige forslag om at dumpe somalierne fra flyvere (som der også har været). Men på selve det med, at rent faktisk giver problemer at have store grupper fra en meget anderledes "stamme" til at flytte ind. Det accepterer næsten alle partier jo nutildags, at det gør.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Code71 » 30. okt 2017, 13:38

gnostic skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


Jeg forstår ikke at folk mener at EL er så yderligtgående. Medmindre man tæller humanistisk politik med som yderligtgående.

Før 1950'erne/60'erne var aborttilhængere jo også at betragte som yderligtgående. I 17-1800-tallet var det at gå ind for demokrati i sig selv yderligtgående, og før 1920'erne var det yderligtgående at være imod arbejdsgivernes revselsesret imod lærlinge/arbejdere.

Jeg er nu glad for at vi har partier som Enhedslisten og Alternativet som mener noget så "yderligtgående" at man skal behandle folk ordentligt og at alle skal have et forsørgelsesgrundlag at leve af, hvadend det er arbejdsindkomst eller overførselsindkomst.


Det undrer mig ikke at du ikke forstår det
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2017, 13:41

gnostic skrev:Jeg forstår ikke at folk mener at EL er så yderligtgående. Medmindre man tæller humanistisk politik med som yderligtgående.

Før 1950'erne/60'erne var aborttilhængere jo også at betragte som yderligtgående. I 17-1800-tallet var det at gå ind for demokrati i sig selv yderligtgående, og før 1920'erne var det yderligtgående at være imod arbejdsgivernes revselsesret imod lærlinge/arbejdere.

Jeg er nu glad for at vi har partier som Enhedslisten og Alternativet som mener noget så "yderligtgående" at man skal behandle folk ordentligt og at alle skal have et forsørgelsesgrundlag at leve af, hvadend det er arbejdsindkomst eller overførselsindkomst.

Det kan der være noget om.

Men nogle forslag kan jo også godt være skøre, hvis det er noget, der slet ikke kan lade sig gøre :gruble:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Sophies-mor » 30. okt 2017, 13:43

gnostic skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


Jeg forstår ikke at folk mener at EL er så yderligtgående. Medmindre man tæller humanistisk politik med som yderligtgående.

Før 1950'erne/60'erne var aborttilhængere jo også at betragte som yderligtgående. I 17-1800-tallet var det at gå ind for demokrati i sig selv yderligtgående, og før 1920'erne var det yderligtgående at være imod arbejdsgivernes revselsesret imod lærlinge/arbejdere.

Jeg er nu glad for at vi har partier som Enhedslisten og Alternativet som mener noget så "yderligtgående" at man skal behandle folk ordentligt og at alle skal have et forsørgelsesgrundlag at leve af, hvadend det er arbejdsindkomst eller overførselsindkomst.

Afskaffelse af kongehuset, som vi ser bort fra i dette tilfælde....

Indskrænkelse af den personlige ejendomsret til en tandbørste
Væbnet revolution
...
Hvilken del er det, at du ikke ser som skræmmende?
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2017, 13:45

Sophies-mor skrev:Afskaffelse af kongehuset, som vi ser bort fra i dette tilfælde....

Indskrænkelse af den personlige ejendomsret til en tandbørste
Væbnet revolution
...
Hvilken del er det, at du ikke ser som skræmmende?

Afskaffelse af kongehuset er da et legitimt synspunkt.
Det andre ting har de vist ikke stillet forslag om, trods alt? :)
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Code71 » 30. okt 2017, 13:50

gnostic skrev:Forklar venligst hvad der er yderliggående/forkert/forkasteligt i at mene at man skal behandle andre folk ordentligt. Tak!


Nej jeg står ikke til regnskab for dig og du kommer alligevel aldrig til at forstå det
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Code71 » 30. okt 2017, 13:59

gnostic skrev:
Code71 skrev:
gnostic skrev:Forklar venligst hvad der er yderliggående/forkert/forkasteligt i at mene at man skal behandle andre folk ordentligt. Tak!


Nej jeg står ikke til regnskab for dig og du kommer alligevel aldrig til at forstå det


Så du vil altså ikke forsvare det synspunkt at man skal behandle andre folk ordentligt?


Ikke DIN definition af ordet, hvor det hele kun går en vej. Nej. I grunden gider jeg slet ikke diskutere med dig, da det er som at slå en bule i en blød hat.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Der er så meget ved Dansk Folkeparti, som burde skræmme os danskere

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2017, 18:30

gnostic skrev:
Sophies-mor skrev:
gnostic skrev:
Code71 skrev:Begge yderpunkter i politik er lige "skræmmende" Både EL og DF

Dog sætter jeg skræmmende i "" da de aldrig får gennemført nogle af de rabiate forslag, som kommer fra begge fløje


Jeg forstår ikke at folk mener at EL er så yderligtgående. Medmindre man tæller humanistisk politik med som yderligtgående.

Før 1950'erne/60'erne var aborttilhængere jo også at betragte som yderligtgående. I 17-1800-tallet var det at gå ind for demokrati i sig selv yderligtgående, og før 1920'erne var det yderligtgående at være imod arbejdsgivernes revselsesret imod lærlinge/arbejdere.

Jeg er nu glad for at vi har partier som Enhedslisten og Alternativet som mener noget så "yderligtgående" at man skal behandle folk ordentligt og at alle skal have et forsørgelsesgrundlag at leve af, hvadend det er arbejdsindkomst eller overførselsindkomst.

Afskaffelse af kongehuset, som vi ser bort fra i dette tilfælde....

Indskrænkelse af den personlige ejendomsret til en tandbørste
Væbnet revolution
...
Hvilken del er det, at du ikke ser som skræmmende?


De har ALDRIG som i ALDRIG NOGENSINDE sagt at ejendomsretten skal indskrænkes til en tandbørste. At folk bliver ved med at sige sådan noget vås viser jo at folk intet ved hvad de taler om, og laver fake-news-historier!

Væbnet revolution... Nej. Men Jonathan Simmel havde i et interview sagt følgende:

- Det er klart, at hvis man når til et stadie, hvor en lille gruppe mennesker nægter at spille efter spillereglerne og angriber den udvikling, der er i samfundet, så må man forsvare de demokratiske beslutninger. Det gør man også i dagens Danmark med alt, hvad der hedder politi og så videre. Det er dybest set bare de samme rettigheder, vi beder om, siger Jonathan Simmel.


http://modkraft.dk/artikel/her-er-inter ... til-droppe

Det han mente var, at hvis demokratiet i Danmark bliver røvrendt af andre, det kan eksemplevis være egne politikere som nægter at følge de regler vi allerede har vedtaget i vores demokrati (flertalsbeslutninger osv.) eller et CIA-støttet diktatur i Danmark, så må folket gerne gribe til våben og genindføre demokratiet.

Det er der da sådan set ikke noget i vejen for. Men det blev i pressen udlagt som om Enhedslisten går ind for en voldelig væbnet revolution som skal afsætte folkestyret.


Det stod i deres partiprogram at den private ejendomsret skulle afskaffes.

Det med tandbørsten kom af at nogen journalister spurgte en EL-politiker om de ville afskaffe AL ejendom, og så svarede han, a man godt måtte beholde tandbørsten som privat ejendom.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/enhed ... den-20-aar

- Jeg tror, at revolutionen vil komme i ét ryk, og jeg tror, at den kan komme inden 20 år. Vi kan se, hvad der sker i Sydeuropa lige nu.

- Tingene kan også bryde sammen i Danmark, så vi får et økonomisk kollaps, mens det går op for befolkningen, at politikerne mangler legitimitet. Jeg kender ikke nogen i Enhedslisten, som ikke tror på revolutionen.

Sådan siger Enhedslistens gruppeformand Per Clausen til Berlingske.

..

- Det vil ske fysisk med generalstrejker og besættelser. Det er ikke noget, man kan stemme sig til. Men som udgangspunkt vil en revolution være ikke-voldelig, siger Hans Jørgen Vad, der er medlem af partiets hovedbestyrelse.
Slut med chefer og politi

Revolutionen vil betyde, at staten overtager hovedparten af bankerne, fondsbørsen lukker, ansatte overtager virksomhederne og militæret nedlægges.

...

Hovedbestyrelsesmedlem Kathrine Toft Mikkelsen siger til Berlingske, at med 90 mandater ville Enhedslisten gennem lovgivning nedlægge militæret og politiet, ligesom den privat ejendomsret over produktionsmidlerne er ophævet.

- Man må selvfølgelig godt have sin egen tandbørste, siger hun og fortsætter:
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"