Husk tiden

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Husk tiden

Indlægaf Conway » 29. okt 2017, 06:45

Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Husk tiden

Indlægaf annella » 29. okt 2017, 07:23

Conway skrev:Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?


Jeg tror, verden kommer til at opleve en ny Einstein :) :) :)
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Husk tiden

Indlægaf Conway » 29. okt 2017, 07:55

annella skrev:
Conway skrev:Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?


Jeg tror, verden kommer til at opleve en ny Einstein :) :) :)


Ha ha ja måske, men i så fald er det ikke med hjælp fra mine gener ;-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Husk tiden

Indlægaf Slettet bruger » 29. okt 2017, 08:13

Mine forskellige elektroniske apparater finder selv ud af det. Selv det analoge ur i bilen har justeret sig selv. Så hvis jeg glemte skiftet, kunne jeg skifte uden at bemærke noget. Vi har et ur i køkkenet som ikke selv skifter, det ville nok minde mig om det på et tidspunkt.

Mht. om man stiller frem eller tilbage husker jeg det bare på at formålet med sommertid er at gøre sommeraftenerne længere, så giver det sig selv hvilken vej der skal justeres.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Husk tiden

Indlægaf annella » 29. okt 2017, 08:15

Conway skrev:
annella skrev:
Conway skrev:Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?


Jeg tror, verden kommer til at opleve en ny Einstein :) :) :)


Ha ha ja måske, men i så fald er det ikke med hjælp fra mine gener ;-)


Din beskedenhed klæder dig, men sæt nu ikke dit lys under en skæppe :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Husk tiden

Indlægaf LadyFox » 29. okt 2017, 08:20

Det eneste i mit liv der skal stilles manuelt ved vinter/sommertid er Debatten.net - alt andet stiller sig selv. Så jeg behøver ikke rigtig at huske det, men jeg bruger også den med havemøblerne.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Husk tiden

Indlægaf Animi » 29. okt 2017, 08:34

Jeg bruger også den med havemøblerne :-D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27375

Re: Husk tiden

Indlægaf ajnaM » 29. okt 2017, 08:38

Vores 'hovedur' er i køkkenet, og det er det eneste, der ikke skifter af sig selv.

Indtil i går troede jeg faktisk, det gjorde, men det er så bare min kæreste, der har sørget for at skifte det alle årene. :D





I øvrigt var vintertid, inden jeg fik børn, en dejlig dag, hvor jeg havde mulighed for at sove en time længere.

Nu er det årets værste morgen, hvor børnene pludselig ikke står op kl. 5 men kl. 4. :rulle: Altså, jeg er med på, at de sover samme antal timer. Der er bare noget virkelig nederen ved at sidde i stuen og vide, at klokken er 4.10. Og man først kommer i seng igen i aften.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Husk tiden

Indlægaf dgd2007 » 29. okt 2017, 09:06

Njaeh, jeg synes nu, jeg har det på rygraden, om det skal "frem eller tilbage", og jeg er bliver altid mere forvirret end hjulpet af sådan nogle hjælperegler som det med havemøblerne.
Hvis jeg skulle forklare det for mig selv, ville jeg nok sige, at om sommeren bliver det tidligere lyst, så derfor kan klokken også uden problemer være fx 7:00 en time tidligere. Om vinteren bliver det lyst senere, så derfor bliver den også 7 den time senere.
Men som sagt, stiller de fleste tidsmålere jo sig selv nu til daws - vi har dog to vægure, hvoraf det ene er lidt af en kunst at stille, uden at viserne går løs :-D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Husk tiden

Indlægaf dgd2007 » 29. okt 2017, 09:08

LadyFox skrev:Det eneste i mit liv der skal stilles manuelt ved vinter/sommertid er Debatten.net [...]

Min debat har da stillet sig selv - så der må være en eller andet permanent setting, der hedder "brug sommertid" eller sådan noget. :gruble:
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Husk tiden

Indlægaf Conway » 29. okt 2017, 09:25

abcd skrev:Mine forskellige elektroniske apparater finder selv ud af det. Selv det analoge ur i bilen har justeret sig selv. Så hvis jeg glemte skiftet, kunne jeg skifte uden at bemærke noget. Vi har et ur i køkkenet som ikke selv skifter, det ville nok minde mig om det på et tidspunkt.

Mht. om man stiller frem eller tilbage husker jeg det bare på at formålet med sommertid er at gøre sommeraftenerne længere, så giver det sig selv hvilken vej der skal justeres.


Enig, men når man diskuterer hvornår det bliver tidligere/senere lyst om morgenen kontra aftenen ifht. at stille tiden frem el. tilbage kræver det lidt mere eftertænksomhed :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Husk tiden

Indlægaf LadyFox » 29. okt 2017, 09:29

dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Det eneste i mit liv der skal stilles manuelt ved vinter/sommertid er Debatten.net [...]

Min debat har da stillet sig selv - så der må være en eller andet permanent setting, der hedder "brug sommertid" eller sådan noget. :gruble:

Mystisk. Jeg har skulle ændre det frem og tilbage hver gang det skifter. :)
0
...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Husk tiden

Indlægaf Conway » 29. okt 2017, 09:30

Animi skrev:Jeg bruger også den med havemøblerne :-D


Ja jeg tror at det er den nemmeste huskeregel til dato :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Husk tiden

Indlægaf Conway » 29. okt 2017, 09:50

annella skrev:
Conway skrev:
annella skrev:
Conway skrev:Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?


Jeg tror, verden kommer til at opleve en ny Einstein :) :) :)


Ha ha ja måske, men i så fald er det ikke med hjælp fra mine gener ;-)


Din beskedenhed klæder dig, men sæt nu ikke dit lys under en skæppe :)


I forhold til Einstein er vi alle nok håbløst bagud, men så længe alle børnebørnene synes at bedstefar "ved alt" er jeg skam godt tilfreds :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Husk tiden

Indlægaf annella » 29. okt 2017, 09:54

Conway skrev:
annella skrev:
Conway skrev:
annella skrev:
Conway skrev:Familiens seneste skud på stamtræet ringede kl.06 og gjorde mig, med alvorlig stemme, opmærksom på at jeg skulle huske at "sætte vores havemøbler tilbage 1 time før, ellers var det for sent".
Glædeligt at vide at vores afkom videregiver nyttig lærdom til næste generation.

Bruger du også den med havemøblerne, eller har du et andet trick ?


Jeg tror, verden kommer til at opleve en ny Einstein :) :) :)


Ha ha ja måske, men i så fald er det ikke med hjælp fra mine gener ;-)


Din beskedenhed klæder dig, men sæt nu ikke dit lys under en skæppe :)


I forhold til Einstein er vi alle nok håbløst bagud, men så længe alle børnebørnene synes at bedstefar "ved alt" er jeg skam godt tilfreds :-)


Vent du bare til børnebørnene begynder at tvivle på 'alt det' bedstefar faktsik slet ikke vidste :gruble:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"