Valgplakater

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Valgplakater

Indlægaf FruitFly » 28. okt 2017, 18:34

De påvirker bestemt mig. Jeg følger overhovedet ikke med i kommunalpolitik, og der skal sørme ikke meget til at flippe min stemme. Et godt slogan, et par venlige øjne og et parti, jeg har sympati for - jamen så bliver jeg interesseret og undersøger personen nærmere. Det er der nok ikke andre ting, der gør.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Valgplakater

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2017, 18:44

Jeg tror aldrig, plakaterne decideret har rykket noget, for jeg har altid bare sat kryds ved liste Ø til kommunalvalgene. Så vidt jeg husker, brugte de i mange år slet ikke personificerede plakater.

Lige nu går jeg og overvejer, om det denne gang bliver Ø eller Å, og i forhold til sidstnævnte var deres plakater til folketingsvalget faktisk lidt med til at give mig troen på, at de er og vil noget anderledes. Jeg synes, at de plakater var fuldstændig geniale.

Billede

I øvrigt lidt sjovt at V-politikeren på den øverste plakat nu stiller op for Å.
Senest rettet af DetSorteCirkus 28. okt 2017, 18:53, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Valgplakater

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2017, 19:15

Jeg synes egentlig, det er meget hyggeligt :genert:
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Valgplakater

Indlægaf Maria86 » 28. okt 2017, 19:24

Det viser at der er gang i et valg og at vi får lov til at holde det i fred og ro. Og det synes jeg er vigtigt at vise. At jeg så ikke er enig med så mange om hvad der vigtige det betyder ikke så meget.

Men jeg lever i et LAND hvor jeg har denne mulighed gør mig stolt at der mennesker som har kæmpede denne kamp for et helt tilfældigt menneske som tilfældigvis er mig. Kan få den mulighed. Som der er andre som dør for at få lov til. Der for vil jeg prøve at sætte mig lidt ind i det. hvor mange mennesker kan gå til et valg som er frit ?? :gruble: :gruble: altså her tænker jeg på verdensplan :gruble: altså ´frit som vi kender det fra DK eller lande som vi sammenligner os med
MIN omverden bliver altid træt af mig når jeg siger at vi skal fejre at der er valg jeg synes bare at det er så vigtigt :love2: :dance:
3
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Valgplakater

Indlægaf Tibbler » 28. okt 2017, 19:29

Hov, der var jo den runde valgplakat, jeg så:

Billede

https://www.bt.dk/politik/nu-starter-po ... gtepaelene
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Valgplakater

Indlægaf Wizzze » 28. okt 2017, 20:20

De radikale har ikke fået den bedste optakt til valget :rulle:

https://www.tveast.dk/artikel/plakat-pa ... e-radikale

https://www.tv2fyn.dk/artikel/byraadska ... lgplakater

https://www.tv2lorry.dk/nyheder/28-10-2 ... y=1#player

Der mangler åbenbart over 14.000 radikale valgplakater landet over, som ikke er kommet fra trykkeren endnu, ups :devil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Valgplakater

Indlægaf tjald62 » 28. okt 2017, 20:43

Nope x 2
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Valgplakater

Indlægaf DenBruneMunk » 28. okt 2017, 21:14

Når de endelig skal hænge noget op og man ikke bruger dem til meget, så kan de da lige så godt hæve humøret på borgere i et par dage, og lægge lidt humor i, selv om det nok ikke rigtig er noget politisk, så er der jo dem med navnet og ikke meget andet, som også er rimelig tomt, når de, igen, ikke er særligt afgørende for ens valg.

den her var ellers fin men jeg tror den bliver negativt modtaget og folk undgår hende :blomst:
Billede
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Valgplakater

Indlægaf paint » 28. okt 2017, 22:25

Valgplakater, har mindre end ingen betydning for mit valg. Men jeg kan da godt se, hvorfor de hænges op. Forudsætningen for at folk kan stemme på en person, er vel at de ved at vedkommende stiller op, samt personens navn. Og da et navn ikke altid siger alt om en person f.eks deres alder, hvis det nu har en betydning for nogens valg, så er et billede vel også en nødvendighed.

Og selv om det ingen betydning, har for mig personligt, undrer jeg mig dog over, at de ikke er lidt mere kreative med deres udformning af plakaten. F.eks ved at prøve at skille sig lidt ud fra stereotyperne, med de sædvanlige kliché-agtige tekster.

Tag f.eks denne valgplakat fra Bangladesh, hvor kandidaten går ind for mere fri hash (hvis nogen skulle være i tvivl) :D

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Valgplakater

Indlægaf annella » 29. okt 2017, 05:03

Wizzze skrev:Så har valgplakaterne indtaget bybilledet, her op til kommunal-og regionsvalget. Er det noget som påvirker dit valg, enten i valg af parti, eller kandidater indenfor et parti?

Det er jo generelt ikke meget der står om kandidaten eller dennes meninger, det er typisk bare et billede, er en kandidats udseende så vigtigt i vores valg? :gruble:


Nej valgplakater påvirker ikke mit valg, for mig er plakaterne møgirriterende overhovedet at se på.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Valgplakater

Indlægaf fisken80 » 29. okt 2017, 07:41

Maria86 skrev:Det viser at der er gang i et valg og at vi får lov til at holde det i fred og ro. Og det synes jeg er vigtigt at vise. At jeg så ikke er enig med så mange om hvad der vigtige det betyder ikke så meget.

Men jeg lever i et LAND hvor jeg har denne mulighed gør mig stolt at der mennesker som har kæmpede denne kamp for et helt tilfældigt menneske som tilfældigvis er mig. Kan få den mulighed. Som der er andre som dør for at få lov til. Der for vil jeg prøve at sætte mig lidt ind i det. hvor mange mennesker kan gå til et valg som er frit ?? :gruble: :gruble: altså her tænker jeg på verdensplan :gruble: altså ´frit som vi kender det fra DK eller lande som vi sammenligner os med
MIN omverden bliver altid træt af mig når jeg siger at vi skal fejre at der er valg jeg synes bare at det er så vigtigt :love2: :dance:


Det her synes jeg faktisk er så rigtigt og vigtigt, at det ikke kan gentages ofte nok.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Valgplakater

Indlægaf Stars » 29. okt 2017, 08:41

JoyNips skrev:Jeg bliver pisseirriteret over at de hænger for lavt og for tæt på cykelsti og kørebane.

På det punkt er vores kommune heldigvis ret oppe på dupperne.

Så Vej & Park sender påbud til den ansvarlige, og bliver de ikke taget ned, gør kommunen det :)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Valgplakater

Indlægaf BlueBunny » 29. okt 2017, 09:21

Plakaternekan godt medvirke til hvor jeg sætter et personligt kryds. Ofre vakler jeg mellem to partier og har ikke personlig preference. Så kan et sympatisk foto godt få min stemme (og det modsatte få mit fravalg).
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9510
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: Valgplakater

Indlægaf Santa » 29. okt 2017, 09:37

Nix.
De påvirker mig faktisk kun i negativ retning, fordi jeg bliver irriteret over når de sættes ulovligt op, eller for tidligt osv. Bor i København, så de er alle vegne.
Det værste er, når de ikke fjernes efter valget, hvilket er SÅ flabet!

Men måske stemmer jeg slet ikke denne gang (hvilket er vanvittigt og imod alt hvad jeg ellers mener om demokrati!!).
Jeg ved bare ikke hvem jeg skal stemme på?
Jeg har ellers altid ment at til kommunalvalg skal man stemme personligt, og ikke nøjes med en stemme på et parti, men det er mig efterhånden umuligt at finde en troværdig politiker, jeg er enig med.

En valgplakat hjælper mig dog ikke.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Valgplakater

Indlægaf fisken80 » 29. okt 2017, 14:27

DenBruneMunk skrev:Når de endelig skal hænge noget op og man ikke bruger dem til meget, så kan de da lige så godt hæve humøret på borgere i et par dage, og lægge lidt humor i, selv om det nok ikke rigtig er noget politisk, så er der jo dem med navnet og ikke meget andet, som også er rimelig tomt, når de, igen, ikke er særligt afgørende for ens valg.

den her var ellers fin men jeg tror den bliver negativt modtaget og folk undgår hende :blomst:
Billede


Det er ikke en ægte valgplakat, men bare en grafik. Så den bliver ikke at se rundt om i København
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"