Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf dgd2007 » 14. okt 2017, 09:30

DetSorteCirkus skrev:[...]
Selvfølgelig er der noget ideologi i det, når jeg er tilhænger af markant omfordeling, men stod jeg selv og skulle bruge en stor del af min indkomst på et hus og andet materielt, ville jeg nok være mindre tilbøjelig til at spejle mig i partier som Enhedslisten og Alternativet.
Når man ikke er decideret interesseret i hus, bil og forbrug OG er offentlig ansat OG i stor stil køber økologisk OG er uenig i, at problematikkerne på udlændingeområdet primært er religiøst betingede OG mest mest går op i social-, ligestillings-, miljø- og kulturpolitik, ligger det ikke lige for at overveje at stemme på nogen fra blå blok.

Ja, mit største problem med den kjøvenhavnske venstrefløj er nok netop, at alle disse ting absolut skal være "bundlede". Fordi man er enig i et eller flere af de punkter, behøver man jo ikke nødvendigvis at være det i dem alle. :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf paint » 14. okt 2017, 10:54

DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Selv om jeg godt kan følge lidt af logikken i det du skriver her, så tænker jeg lidt som Wizzze er inde på at lejligheder både at eje og leje er rigtigt dyrt i København. Som gør at folk skal have nogle høje indtægter som jeg også ved at mange af dem som bor i København har. Så på den baggrund kunne man jo godt tro at folk var mere borgerlige.

Men jeg er helt klar over at København altid har været rødt. Det mest overraskende er mest at Enhedslisten er så store og mainstream. Hvor de i min del af landet bliver anset som ekstrem venstre orienterede, og med stærke forbindelse til det autonome miljø. Hvilket der kun er en håndfuld hippier der kan finde på at stemme på her, sammen med dem fra Thy lejren.


Det er også komplekst.
Som når fx. de velbjærgede 68ere i min familie sidder i designklassikerne med årgangsvin og stjernedyre delikatesser indenfor rækkevidde og flipper skråt over kontanthjælpsloftet.


Dem er der også nogle af i min familie. Men er der egentlig noget forkert i det? Jeg mangler heller ikke noget (er dog ikke 68er) og jeg kan da også godt forarges over kontanthjælpsloftet.
Jeg ønsker ikke at bo i et samfund, hvor folk på 'bunden' er direkte fattige og slet ikke deres børn, som er uden skyld i forældrenes økonomi eller mangel på samme.

I øvrigt, stemmer jeg ikke efter min indkomstgruppe.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. okt 2017, 10:59

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Selv om jeg godt kan følge lidt af logikken i det du skriver her, så tænker jeg lidt som Wizzze er inde på at lejligheder både at eje og leje er rigtigt dyrt i København. Som gør at folk skal have nogle høje indtægter som jeg også ved at mange af dem som bor i København har. Så på den baggrund kunne man jo godt tro at folk var mere borgerlige.

Men jeg er helt klar over at København altid har været rødt. Det mest overraskende er mest at Enhedslisten er så store og mainstream. Hvor de i min del af landet bliver anset som ekstrem venstre orienterede, og med stærke forbindelse til det autonome miljø. Hvilket der kun er en håndfuld hippier der kan finde på at stemme på her, sammen med dem fra Thy lejren.


Det er også komplekst.
Som når fx. de velbjærgede 68ere i min familie sidder i designklassikerne med årgangsvin og stjernedyre delikatesser indenfor rækkevidde og flipper skråt over kontanthjælpsloftet.


Dem er der også nogle af i min familie. Men er der egentlig noget forkert i det? Jeg mangler heller ikke noget (er dog ikke 68er) og jeg kan da også godt forarges over kontanthjælpsloftet.
Jeg ønsker ikke at bo i et samfund, hvor folk på 'bunden' er direkte fattige og slet ikke deres børn, som er uden skyld i forældrenes økonomi eller mangel på samme.

I øvrigt, stemmer jeg ikke efter min indkomstgruppe.


Komplekst og forkert er ikke det samme.
Jeg stemmer heller ikke efter indkomstgruppe og har ingen aktuel personlig grund til at have socialpolitik som primært fokusområde.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf paint » 14. okt 2017, 11:06

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Selv om jeg godt kan følge lidt af logikken i det du skriver her, så tænker jeg lidt som Wizzze er inde på at lejligheder både at eje og leje er rigtigt dyrt i København. Som gør at folk skal have nogle høje indtægter som jeg også ved at mange af dem som bor i København har. Så på den baggrund kunne man jo godt tro at folk var mere borgerlige.

Men jeg er helt klar over at København altid har været rødt. Det mest overraskende er mest at Enhedslisten er så store og mainstream. Hvor de i min del af landet bliver anset som ekstrem venstre orienterede, og med stærke forbindelse til det autonome miljø. Hvilket der kun er en håndfuld hippier der kan finde på at stemme på her, sammen med dem fra Thy lejren.


Det er også komplekst.
Som når fx. de velbjærgede 68ere i min familie sidder i designklassikerne med årgangsvin og stjernedyre delikatesser indenfor rækkevidde og flipper skråt over kontanthjælpsloftet.


Dem er der også nogle af i min familie. Men er der egentlig noget forkert i det? Jeg mangler heller ikke noget (er dog ikke 68er) og jeg kan da også godt forarges over kontanthjælpsloftet.
Jeg ønsker ikke at bo i et samfund, hvor folk på 'bunden' er direkte fattige og slet ikke deres børn, som er uden skyld i forældrenes økonomi eller mangel på samme.

I øvrigt, stemmer jeg ikke efter min indkomstgruppe.


Komplekst og forkert er ikke det samme.
Jeg stemmer heller ikke efter indkomstgruppe og har ingen aktuel personlig grund til at have socialpolitik som primært fokusområde.


Det har jeg sådan set heller ikke. Men jeg medinddrager det i mit politiske udsyn. Er du ligeglad med dårligt stilledes forhold?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf fisken80 » 14. okt 2017, 11:42

Altså jeg er ikke et sekund i tvivl, men jeg bor også i Odense og jeg ville stemme på djævelen selv, hvis det var det, der forhindrede Jane Jegind i at blive borgmester - og de to tossede lokallister i at få repræsentanter i byrådet...

Det er så heldigvis ikke nødvendigt, men jeg har besluttet at stemme personligt på den siddende borgmester, dels fordi jeg finder ham sympatisk og dels fordi jeg bakker 100% op om hele den byomdannelse der er er i gang. Ja, det er trælst med vejarbejde, ja, der er mange steder, der er gravet op og ja, det koster nogle penge. Men Odense har stået bomstille i 25-30 år, og så bliver det bare både dyrt og omfattende at få byen til at udvikle sig. Men det lønner sig, hvilket allerede er tydeligt i form af flere private investorer, der bygger, eller har planer om at bygge, rundt om i hele byen.
Og så går jeg i øvrigt også ind for velfærdsprocenten (en skattestigning, der skal gå direkte til velfærd).
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. okt 2017, 11:49

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Selv om jeg godt kan følge lidt af logikken i det du skriver her, så tænker jeg lidt som Wizzze er inde på at lejligheder både at eje og leje er rigtigt dyrt i København. Som gør at folk skal have nogle høje indtægter som jeg også ved at mange af dem som bor i København har. Så på den baggrund kunne man jo godt tro at folk var mere borgerlige.

Men jeg er helt klar over at København altid har været rødt. Det mest overraskende er mest at Enhedslisten er så store og mainstream. Hvor de i min del af landet bliver anset som ekstrem venstre orienterede, og med stærke forbindelse til det autonome miljø. Hvilket der kun er en håndfuld hippier der kan finde på at stemme på her, sammen med dem fra Thy lejren.


Det er også komplekst.
Som når fx. de velbjærgede 68ere i min familie sidder i designklassikerne med årgangsvin og stjernedyre delikatesser indenfor rækkevidde og flipper skråt over kontanthjælpsloftet.


Dem er der også nogle af i min familie. Men er der egentlig noget forkert i det? Jeg mangler heller ikke noget (er dog ikke 68er) og jeg kan da også godt forarges over kontanthjælpsloftet.
Jeg ønsker ikke at bo i et samfund, hvor folk på 'bunden' er direkte fattige og slet ikke deres børn, som er uden skyld i forældrenes økonomi elle

I øvrigt, stemmer jeg ikke efter min indkomstgruppe.


Komplekst og forkert er ikke det samme.
Jeg stemmer heller ikke efter indkomstgruppe og har ingen aktuel personlig grund til at have socialpolitik som primært fokusområde.


Det har jeg sådan set heller ikke. Men jeg medinddrager det i mit politiske udsyn. Er du ligeglad med dårligt stilledes forhold?


Nej? Den pågældende sætning står i forlængelse af, at jeg ikke stemmer efter min indkomstgruppe, altså som en bekræftelse af det, du selv skriver, så jeg troede, at det gav sig selv, at den skal forstås sådan, at socialpolitik er mit primære fokusområde, selvom jeg ikke har en personlig grund til det.

Hvis jeg var ligeglad med dårligt stilledes forhold, arbejdede jeg heller ikke, hvor jeg gør, og med det, jeg gør.
Ikke at jeg forventer, at du kan huske, hvad jeg laver til daglig, slet ikke; jeg nævner det bare som en ekstra bekræftelse af, at jeg bestemt ikke er ligeglad med andres vilkår.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf paint » 14. okt 2017, 13:31

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Artem skrev:Selv om jeg godt kan følge lidt af logikken i det du skriver her, så tænker jeg lidt som Wizzze er inde på at lejligheder både at eje og leje er rigtigt dyrt i København. Som gør at folk skal have nogle høje indtægter som jeg også ved at mange af dem som bor i København har. Så på den baggrund kunne man jo godt tro at folk var mere borgerlige.

Men jeg er helt klar over at København altid har været rødt. Det mest overraskende er mest at Enhedslisten er så store og mainstream. Hvor de i min del af landet bliver anset som ekstrem venstre orienterede, og med stærke forbindelse til det autonome miljø. Hvilket der kun er en håndfuld hippier der kan finde på at stemme på her, sammen med dem fra Thy lejren.


Det er også komplekst.
Som når fx. de velbjærgede 68ere i min familie sidder i designklassikerne med årgangsvin og stjernedyre delikatesser indenfor rækkevidde og flipper skråt over kontanthjælpsloftet.


Dem er der også nogle af i min familie. Men er der egentlig noget forkert i det? Jeg mangler heller ikke noget (er dog ikke 68er) og jeg kan da også godt forarges over kontanthjælpsloftet.
Jeg ønsker ikke at bo i et samfund, hvor folk på 'bunden' er direkte fattige og slet ikke deres børn, som er uden skyld i forældrenes økonomi elle

I øvrigt, stemmer jeg ikke efter min indkomstgruppe.


Komplekst og forkert er ikke det samme.
Jeg stemmer heller ikke efter indkomstgruppe og har ingen aktuel personlig grund til at have socialpolitik som primært fokusområde.


Det har jeg sådan set heller ikke. Men jeg medinddrager det i mit politiske udsyn. Er du ligeglad med dårligt stilledes forhold?


Nej? Den pågældende sætning står i forlængelse af, at jeg ikke stemmer efter min indkomstgruppe, altså som en bekræftelse af det, du selv skriver, så jeg troede, at det gav sig selv, at den skal forstås sådan, at socialpolitik er mit primære fokusområde, selvom jeg ikke har en personlig grund til det.

Hvis jeg var ligeglad med dårligt stilledes forhold, arbejdede jeg heller ikke, hvor jeg gør, og med det, jeg gør.
Ikke at jeg forventer, at du kan huske, hvad jeg laver til daglig, slet ikke; jeg nævner det bare som en ekstra bekræftelse af, at jeg bestemt ikke er ligeglad med andres vilkår.


Jeg er godt klar over, hvad du beskæftiger dig med til daglig, derfor undrede jeg mig også. Jeg læste dit svar anerledes end du har ment det ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26710

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf Santa » 14. okt 2017, 13:50

Jeg er mest enig med en socialdemokrat. Og mindst enig med en anden socialdemokrat!

Men det er ligegyldigt, ingen socialdemokrat får min stemme, før de har undskyldt for lockouten i '13 og er begyndt at føre socialdemokratisk politik igen. Det samme gælder de radikale m.fl.

Og Alternativet stoler jeg ikke rigtig på....de er jo tidl radikale mange af dem og ikke ret realistiske.

Måske gider jeg slet ikke stemme, det kan jo koste mig flere dages sygefravær, før kvalmen fra min politikerlede lægger sig.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf vibbsen » 25. okt 2017, 12:48

Santa skrev:Jeg er mest enig med en socialdemokrat. Og mindst enig med en anden socialdemokrat!

Men det er ligegyldigt, ingen socialdemokrat får min stemme, før de har undskyldt for lockouten i '13 og er begyndt at føre socialdemokratisk politik igen. Det samme gælder de radikale m.fl.

Og Alternativet stoler jeg ikke rigtig på....de er jo tidl radikale mange af dem og ikke ret realistiske.

Måske gider jeg slet ikke stemme, det kan jo koste mig flere dages sygefravær, før kvalmen fra min politikerlede lægger sig.


Præcis sådan har jeg det.

I min kommune er Socialdemokratiet i valgforbund med DF. Så de er ude.
SF og Ø er i valgforbund med Alternativet og Nationalpartiet med Amin Jensen i "front". Jeg lægger heller ikke stemme til noget der kan give de tosser et talerør. Så de er ude.
V & K er i valgforbund med Ny Borgerlige. Jeg afskyr Ny Borgerlige endnu mere end jeg afskyr DF. Så de er også ude.
Dermed er det eneste parti tilbage den lokale liste. Som er så fatsvage at det halve kan være nok. De går til valg på at der er behov for en uvildig stemme i kommunen. Og har jeg stadig ikke tilgivet dem deres rolle i at vi ikke fik kastet socialdemokraterne på porten ved sidste valg. Så de er også ude.

Tilbage er der så Stram Kurs hvis partiprogram består af 20 navngivne personer af anden etnisk herkomst som de vil have smidt ud fra en flyvemaskine over deres respektive hjemlande med eller uden faldskærm. Det er simpelthen så useriøst at jeg dårligt gider sige "De er også ude"

Så for mit vedkommende må det blive blankt i denne omgang.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf Frank » 25. okt 2017, 13:06

ADHD-foreningen skrev:(indlæg slettet af moderator) .
Det ville jeg gerne, men jeg kan ikke koncentrere mig.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 15:16

ajnaM skrev:
Og så tænker jeg i øvrigt, at hende Cecilia Lonning-Skovgaard er godt i gang med at grave sig ned i et ordentligt hul. Hendes forslag om at fyre bandemedlemmernes familiemedlemmer overgås vel nærmest kun i dumhed af hendes eget forslag om at lukke københavnske folkeskoler, der har problemer.
Så måske Frank Jensen alligevel får en omgang mere.


Jeg stemmer ellers borgerligt også til kommunalvalget, men det der har i den grad fået mig til at afsværge Venstre. Det vil jeg simpelthen ikke støtte.

Som borgerlig er jeg også ret bekymret ved udsigten til Enhedslisten som største parti, så vi (min mand, mere præcist, for jeg må ikke stemme i år, så jeg prøver at få ham med på at dele "vores" stemme :P ) overvejer faktisk en taktisk stemme på Socialdemokratiet i denne omgang - blot for at Enhedslisten ikke bliver overborgmester.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2017, 19:14

Akehurst2 skrev:[...] blot for at Enhedslisten ikke bliver overborgmester.

:shock:
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf TomKah » 25. okt 2017, 19:55

Jeg er normalt højreorienteret (konservativ), men til kommunalvalg overvejer jeg mest at stemme på A. De konservative i min kommune er meget skingre, og jeg tvivler på at de har lagt den gamle kommunesamlægningsstridsøkse i graven endnu. Så sent som her i sommer blev den besunget af tidligere konservative byrødder i socialt lag, så jeg tror det ikke.
Venstre stiller op med den der halvstuderede røver fra luksusfælden. Ja, så kan man nok også nemt finde ud af hvor jeg bor :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2017, 20:13

TomKah skrev:[...]
Venstre stiller op med den der halvstuderede røver fra luksusfælden. Ja, så kan man nok også nemt finde ud af hvor jeg bor :)

Næh ... men jeg kan godt lide, at der ligger så grundig research bag din stemmeafgivning :D

Jeg selv bor i Kbh., og jeg må indrømme, jeg stort set ikke kender nogen af kandidaterne (bortset fra Frank J., selvfølgelig).
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Kend din kandidat Kommunalvalg 2017

Indlægaf Akehurst2 » 25. okt 2017, 20:15

dgd2007 skrev:
TomKah skrev:[...]
Venstre stiller op med den der halvstuderede røver fra luksusfælden. Ja, så kan man nok også nemt finde ud af hvor jeg bor :)

Næh ... men jeg kan godt lide, at der ligger så grundig research bag din stemmeafgivning :D

Jeg selv bor i Kbh., og jeg må indrømme, jeg stort set ikke kender nogen af kandidaterne (bortset fra Frank J., selvfølgelig).


Heller ikke Død Hest, Dovne Robert eller Schiller Instituttets Venner?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"