Integrationsprojekter er spild af penge

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Integrationsprojekter er spild af penge

Indlægaf annella » 6. okt 2017, 05:28

Vi har brug for at give området et serviceeftersyn eller sågar sige integrationsprojekt-stop i nogle år. Det mener Naser Khader

http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE9928040/integrationsprojekter-er-spild-af-penge/

Kode: Vælg alt

Vi bruger milliarder på integration her i landet, men det er sjældent, vi stopper op og ser på, hvad det er, vi får for de penge. Det er et sort hul. For mig at se går pengene primært til projektmagernes løn, honorarer og rejser. Jeg vil opfordre tænketanken Cepos til at sætte fokus på, hvor meget integration vi får ud af den enorme bunke af integrationsprojekter. Det er uoverskueligt, for der er mange kasser: kommunale kasser, ministeriets kasser, satspuljekasser. Går pengene til de rigtige personer, eller havner de kun hos veltalende folk med gode forbindelser?

Man kunne starte med at stoppe tildeling af satspuljemidler til integrationsprojekter. Satspuljen er penge, der kommer fra justeringer i kontanthjælpssystemet, og de er øremærket svage grupper i samfundet. Så lad os bruge dem på de svage i samfundet; f.eks. hjemløse, voldsramte kvinder og udsatte børn – frem for at bruge dem på professionelle projektmagere.


Jeg giver Naser Khader ret og tilslutter mig denne mening:

Jacob Frithiof Wenzel · Danmarks Biblioteksskole, Aalborg
Begrebet integration er omgæret af varm luft. Integration bliver brugt som plusord men har været et stort minus for Danmark. Integration er først og fremmest den indvandrenes pligt at arbejde for og ikke den danske statskasses. Og vi skal ikke have mere "integration" men mindre, da mange, som kommer hertil fra Mellemøsten og Afrika skal forstå, at de ikke skal være her til evig tid, men som Dalai Lama siger, skal de tage tilbage og gøre sig nyttige i deres eget land. Og dem der ikke kan nu pga. krig, skal forberedes på hjemfart senere, evt. med en lille hjælp fra Danmark, hvis det skønnes at kunne betale sig.


Er du enig eller uenig med Naser Khader?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"