Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 12:10

Altså, det der med at booke rådhussalen til sin bryllupsreception i tre dage for 0 kr. som ville have kostet alle andre minimum 65.000 pr. dag, det lugter af pamperi: http://politiken.dk/indland/kobenhavn/a ... f-kommunen

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor, hun så prompte betalte tilbage for sin fødselsdagsreception. Hvis det var med offentlig adgang og som hun skriver "fulgte reglerne for officielle, offentlige runde fødselsdagsreceptioner" er det vel ikke så usædvanligt for borgmestre at fejre runde fødselsdage og jubilæer på den måde (om man så synes de skal gøre det eller ej: http://politiken.dk/indland/art6107677/ ... kulegravet

Og nu så endnu en sag: http://politiken.dk/indland/kobenhavn/a ... lasker-vin

Ja, det virker mærkeligt at en virksomhed, kommunen har så meget samarbejde med låner kantinen ud. Men der er jo ikke tale om et lokale, der ellers er til udlejning og som sådan repræsenterer en værdi på samme måde som rådhussalen, men bare en kantine i et murerfirma, og hvis ikke sagen om rådhussalen havde været der, så tænker jeg nærmest ikke, aviserne havde gidet nævne det. Så handler det bare om, at den kan føje sig til en større sag og tegne et mere generelt billede?

Men man skal jo selvfølgelig holde sin sti ren som borgmester - som offentlig ansat kører jeg også med de skrappeste skrappe regler, hvor jeg ikke må modtage noget som helst, fordi der netop end ikke må være en mistanke. Og det er fint med rene linjer, synes jeg - gråzoner og ting på kanten gør det for indviklet.

Men er det alligevel heksejagt på Anna Mee Allerslev nu?
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf annella » 5. okt 2017, 12:20

På mig virker det ikke som heksejagt, Anna Mee Allerslev burde som nogen vide, hvordan reglerne. Det lugter langt væk af bestikkelse og korruption.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 12:22

annella skrev:På mig virker det ikke som heksejagt, Anna Mee Allerslev burde som nogen vide, hvordan reglerne. Det lugter langt væk af bestikkelse og korruption.


Men tror du hun kan bestikkes med at låne en kantine i et murerfirma til sin fødselsdag? Hun er i givet fald ganske billgt til salg.
3
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Lykke » 5. okt 2017, 12:24

Jeg synes efterhånden at Danmark er gennemkorrupt. Jeg er bare træt af det. Jeg er træt af at mennesker i høje stillinger har alle mulige fordelagtige ting.
Alle meler sin egen kage.
Jeg synes også netop det virker som om at Anna Mee også udnytter flere forskellige ting.
Det er ikke et samfund jeg ønsker at være en del af.
5
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf annella » 5. okt 2017, 12:33

Akehurst2 skrev:
annella skrev:På mig virker det ikke som heksejagt, Anna Mee Allerslev burde som nogen vide, hvordan reglerne. Det lugter langt væk af bestikkelse og korruption.


Men tror du hun kan bestikkes med at låne en kantine i et murerfirma til sin fødselsdag? Hun er i givet fald ganske billgt til salg.


Jeg kender ikke prisen på at låne en kantine i et murerfirma, som Anna Mee Allerslev jo flere gange har rost for deres sociale indsats, det har nok været en social gestus fra firmaets side, at Anna Mee Allerslev har lånt kantinen gratis.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 12:50

Nomine skrev:Hvad jeg har læst om det, så tænker jeg uden tvivl heksejagt. Jeg ville ønske at man "jagtede" hende omkring hendes politiske arbejde i stedet for fester - hold op hvor jeg synes det er ligegyldigt at hun har lånt nogle lokaler lige som alle andre mennesker tit gør på samme måde - og det er jo ikke hendes skyld af rådhuset ikke har overholdt reglerne.


Hendes politiske arbejde jages jo også: https://www.b.dk/nationalt/anna-ansvars ... personhetz

Det var også med til at få mig til at tænke heksejagt. For uanset at det for mig som udenforstående, der kun kender sagerne fra medierne virker endog overordnetligt beretiiget at komme med ganske seriøs kritik af hendes indsats som beskæftigelesborgmester, og at det med rådhussalen virker helt uriemligt (når der er tale om et lokale, der sædvanligvis lejes ud kan man jo sige sig selv at man sparer noget ved at låne det gratis), så er det tit sådan at når først der er en større eller flere mindre sager på en politiker, så er alle sager pludselig lige vigtige og intet er for småt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2017, 13:39

Jeg synes det lugter af "tager for givet" en der har været inden for murerne for længe, og trænger til at få kompasset justeret.

Omvendt kam jeg ikke rigtig snuppe dem med plakatophøngningen.
4
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 15:57

Akehurst2 skrev:Altså, det der med at booke rådhussalen til sin bryllupsreception i tre dage for 0 kr. som ville have kostet alle andre minimum 65.000 pr. dag, det lugter af pamperi: http://politiken.dk/indland/kobenhavn/a ... f-kommunen

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor, hun så prompte betalte tilbage for sin fødselsdagsreception. Hvis det var med offentlig adgang og som hun skriver "fulgte reglerne for officielle, offentlige runde fødselsdagsreceptioner" er det vel ikke så usædvanligt for borgmestre at fejre runde fødselsdage og jubilæer på den måde (om man så synes de skal gøre det eller ej: http://politiken.dk/indland/art6107677/ ... kulegravet

Og nu så endnu en sag: http://politiken.dk/indland/kobenhavn/a ... lasker-vin

Ja, det virker mærkeligt at en virksomhed, kommunen har så meget samarbejde med låner kantinen ud. Men der er jo ikke tale om et lokale, der ellers er til udlejning og som sådan repræsenterer en værdi på samme måde som rådhussalen, men bare en kantine i et murerfirma, og hvis ikke sagen om rådhussalen havde været der, så tænker jeg nærmest ikke, aviserne havde gidet nævne det. Så handler det bare om, at den kan føje sig til en større sag og tegne et mere generelt billede?

Men man skal jo selvfølgelig holde sin sti ren som borgmester - som offentlig ansat kører jeg også med de skrappeste skrappe regler, hvor jeg ikke må modtage noget som helst, fordi der netop end ikke må være en mistanke. Og det er fint med rene linjer, synes jeg - gråzoner og ting på kanten gør det for indviklet.

Men er det alligevel heksejagt på Anna Mee Allerslev nu?


Der er da ikke noget underligt i det.

Da hun bliver busted i det med fødselsdagsfesten ved hun at hun har en dårlig sag og er så nød til at betale pengene tilbage. Det er standardreaktion for politikere og andre i den slags situationer.

Lokalet med murerfirmaet, det har hun fået som tak for at hun gav dem prisen som årets firma. "Høflighedstak" mht vinen, min bare røv.

Ja og vi andre siger nej tak til en flaske vin for ikke at blande privat og job.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23353

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Aragorn » 5. okt 2017, 16:03

Hun er en fucking pamper. Slut.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Zorglup » 5. okt 2017, 16:08

Hun er sgu en pamper. Basta bum !
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 16:10

eks-Maupassant skrev:Der er da ikke noget underligt i det.

Da hun bliver busted i det med fødselsdagsfesten ved hun at hun har en dårlig sag og er så nød til at betale pengene tilbage. Det er standardreaktion for politikere og andre i den slags situationer.

Lokalet med murerfirmaet, det har hun fået som tak for at hun gav dem prisen som årets firma. "Høflighedstak" mht vinen, min bare røv.

Ja og vi andre siger nej tak til en flaske vin for ikke at blande privat og job.


Det er da lidt mærkeligt at der kommer opmærksomhed på hendes bryllup, og så afviser hun at have gjort det mindste forkert, men betaler til gengæld penge for fødselsdagsfesten tilbage?
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 16:12

Nomine skrev:Hvad jeg har læst om det, så tænker jeg uden tvivl heksejagt. Jeg ville ønske at man "jagtede" hende omkring hendes politiske arbejde i stedet for fester - hold op hvor jeg synes det er ligegyldigt at hun har lånt nogle lokaler lige som alle andre mennesker tit gør på samme måde - og det er jo ikke hendes skyld af rådhuset ikke har overholdt reglerne.


Hvad er det for nogle andre mennesker der kan låne lokaler til 65k skattefrit og gratis?
5
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2017, 16:14

Jeg kunne ikke være mere ligeglad. En veninde og hendes mand har i øvrigt lånt et stort mødelokale i en statslig institution og holdt bryllupsfest dér. Kvit og frit. Han var ikke i en høj stilling, faktisk var han ret nyuddannet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 16:20

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er da ikke noget underligt i det.

Da hun bliver busted i det med fødselsdagsfesten ved hun at hun har en dårlig sag og er så nød til at betale pengene tilbage. Det er standardreaktion for politikere og andre i den slags situationer.

Lokalet med murerfirmaet, det har hun fået som tak for at hun gav dem prisen som årets firma. "Høflighedstak" mht vinen, min bare røv.

Ja og vi andre siger nej tak til en flaske vin for ikke at blande privat og job.


Det er da lidt mærkeligt at der kommer opmærksomhed på hendes bryllup, og så afviser hun at have gjort det mindste forkert, men betaler til gengæld penge for fødselsdagsfesten tilbage?


Jeg ved ikke om jeg formulerede mig kringlet, men det er ikke mærkeligt, fordi hun er jo bare en pamper :)

Jeg forstår ikke en gang hvorfor man diskuterer det, når hendes aktiviteter er sådan 100% pamper og vi bruger det offentlige til at gøre småtjenester for hinanden.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 16:22

JoyNips skrev:Jeg kunne ikke være mere ligeglad. En veninde og hendes mand har i øvrigt lånt et stort mødelokale i en statslig institution og holdt bryllupsfest dér. Kvit og frit. Han var ikke i en høj stilling, faktisk var han ret nyuddannet.


Det er vel også fordi de enten arbejde der eller er venner med dem?

Hvor Anne Mee jo ikke arbejder i det murerfirma hvor hun fik et gratis lokal, så er de jo en vennetjeneste, og grunden til at de er venner, det er at hun gav dem gratis PR med "årets pris", til gengæld kan jeg så ikke låne et lokale af jer.

Hvor hun så ikke giver prisen til et måske bedre firma der ikke vil give hende free stuff bagefter.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"