Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Bad Samaritan » 15. nov 2017, 15:13

Akehurst2 skrev:Og så er kilden afsløret: https://www.b.dk/politiko/frank-jensens ... plysninger

Er det ikke også dem, der skulle slås med spørgsmålene?


Den slags shit er så hamrende ækelt - uanset hvad man så end må sige om Allerslev...
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf ajnaM » 15. nov 2017, 16:01

Jeg synes faktisk ikke, det er ækelt, at de lækker det. Jeg synes, der skulle være langt flere, der lækkede ulovligheder. :gogo:

Det ville også give journalisterne bedre muligheder for at gå kritisk til værks, hvis der var en mere åben kultur. Som det er nu, er det ofte meget anonymt det hele, og kilderne er bange for at risikere deres karriere, hvis de bliver afsløret.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2017, 16:41

ajnaM skrev:Jeg synes faktisk ikke, det er ækelt, at de lækker det. Jeg synes, der skulle være langt flere, der lækkede ulovligheder. :gogo:

Det ville også give journalisterne bedre muligheder for at gå kritisk til værks, hvis der var en mere åben kultur. Som det er nu, er det ofte meget anonymt det hele, og kilderne er bange for at risikere deres karriere, hvis de bliver afsløret.


Jeg synes, det er ækelt, hvis det gøre som led i at straffe Anna Mee fordi hun - øjensynligt - er strid. Hvis det var generelt, at man lækkede ulovligheder, var det noget andet. Og ja tak til det sidste.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 15. nov 2017, 17:00

Akehurst2 skrev:Og så er kilden afsløret: https://www.b.dk/politiko/frank-jensens ... plysninger

Er det ikke også dem, der skulle slås med spørgsmålene?


Jeg forstår stadig ikke rigtig, hvordan man kan 'lække' noget, som ikke er ulovligt og er en, åbenbart, hævdvunden praksis på Rådhuset - som alle mulige andre også har benyttet sig af.

Den (praksissen) er indført i 2012 af økonomiforvaltningen, efter talrige forespørgsler fra politikere og andre på Rådhuset (har jeg ladet mig fortælle)

Dvs. at man skal tilbage til de politikere, som i årene op til 2012 har bedt om lov til at kunne låne festlokalerne, vederlagsfrit?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf ajnaM » 15. nov 2017, 18:53

paint skrev:
Akehurst2 skrev:Og så er kilden afsløret: https://www.b.dk/politiko/frank-jensens ... plysninger

Er det ikke også dem, der skulle slås med spørgsmålene?


Jeg forstår stadig ikke rigtig, hvordan man kan 'lække' noget, som ikke er ulovligt og er en, åbenbart, hævdvunden praksis på Rådhuset - som alle mulige andre også har benyttet sig af.

Den (praksissen) er indført i 2012 af økonomiforvaltningen, efter talrige forespørgsler fra politikere og andre på Rådhuset (har jeg ladet mig fortælle)

Dvs. at man skal tilbage til de politikere, som i årene op til 2012 har bedt om lov til at kunne låne festlokalerne, vederlagsfrit?


Det er der, journalisterne er nu. Og i øvrigt i gang med at prøve at se, om praksis gør sig gældende andre steder på offentlige arbejdspladser.

Det er et fint eksempel på, at noget ikke behøver være ulovligt for at blive en shitstorm. Hvis folk synes, det er forkert, så bliver det forkert for politikerne. Jeg kunne så godt savne, at der kom flere shitstorms omkring de rigtige forbrydelser, der finder sted i den offentlige forvaltning. ;)
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2017, 14:57

0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2017, 14:58



Hvor skulle de dog skamme sig!

(Også Anna Mee)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 16. nov 2017, 15:00

paint skrev:
Akehurst2 skrev:Og så er kilden afsløret: https://www.b.dk/politiko/frank-jensens ... plysninger

Er det ikke også dem, der skulle slås med spørgsmålene?


Jeg forstår stadig ikke rigtig, hvordan man kan 'lække' noget, som ikke er ulovligt og er en, åbenbart, hævdvunden praksis på Rådhuset - som alle mulige andre også har benyttet sig af.

Den (praksissen) er indført i 2012 af økonomiforvaltningen, efter talrige forespørgsler fra politikere og andre på Rådhuset (har jeg ladet mig fortælle)

Dvs. at man skal tilbage til de politikere, som i årene op til 2012 har bedt om lov til at kunne låne festlokalerne, vederlagsfrit?


Måske ikke ulovligt, men det er i hvert fald bimlende skattepligtigt at få store gaver af sin arbejdsplads, uanset hvad københavnske politikere så ellers har aftalt med sig selv.

(Og så bliver der jo heller ikke gjort mere ved lækken, netop fordi der er tale om oplysninger, som avisen havde fået, hvis den selv havde søgt aktindsigt.)
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 16. nov 2017, 16:12

Akehurst2 skrev:


Hvor skulle de dog skamme sig!

(Også Anna Mee)


Det er lidt sjovt at se, hvordan forskellige medier dækker den samme historie. I Ekstrabladet, fremgår det at det er de borgerlige politikere, der har stemt nej til en uvildig undersøgelse. I B.T, nævnes det ikke med et ord, hvem der har stemt imod (formentlig fordi det er borgerlige politikere)
Så meget for journalistisk neutralitet :boo:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf FruitFly » 16. nov 2017, 19:31

paint skrev:Det er lidt sjovt at se, hvordan forskellige medier dækker den samme historie. I Ekstrabladet, fremgår det at det er de borgerlige politikere, der har stemt nej til en uvildig undersøgelse. I B.T, nævnes det ikke med et ord, hvem der har stemt imod (formentlig fordi det er borgerlige politikere)
Så meget for journalistisk neutralitet :boo:

Arrrrr, come on. Det er Ekstrabladet og BT du taler om. Havde du vitterlig en forestilling om at de praktiserer "journalistisk neutralitet"? Så er det kun godt at den fik et skud for boven!
1
#Klimatosse
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2017, 20:16

paint skrev:
Akehurst2 skrev:


Hvor skulle de dog skamme sig!

(Også Anna Mee)


Det er lidt sjovt at se, hvordan forskellige medier dækker den samme historie. I Ekstrabladet, fremgår det at det er de borgerlige politikere, der har stemt nej til en uvildig undersøgelse. I B.T, nævnes det ikke med et ord, hvem der har stemt imod (formentlig fordi det er borgerlige politikere)
Så meget for journalistisk neutralitet :boo:


Den journalistiske neutralitet kan man seriøst skyde en hvid pind efter i nærmest alle tilfælde. :genert:

Medierne er styret af interesser, som alle andre. Ejernes interesser, læsernes interesser og i særdeleshed annoncørernes interesser. Journalisterne kunne måske have en faglig interesse i neutralitet, men deres interesser kommer ret langt nede på prioriteringslisten...

Jeg synes, det er ret tydeligt i både prioriteringen af stoffet og dækningen af de enkelte nyhedshistorier.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23122

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Aragorn » 17. nov 2017, 00:11

Bad Samaritan skrev:
Akehurst2 skrev:Og så er kilden afsløret: https://www.b.dk/politiko/frank-jensens ... plysninger

Er det ikke også dem, der skulle slås med spørgsmålene?


Den slags shit er så hamrende ækelt - uanset hvad man så end må sige om Allerslev...


Jeg synes ikke ækelt er dækkende. Det er for voldsomt. Det er spillet. Alle ved det. Havde Allerslev kunnet gøre det samme mod Jensen havde hun ikke tøvet et øjeblik.

Men okay, jeg er også farvet af, at hun ikke kunne have gjort dårligere indtryk på mig, plus at hun er radikal. Jeg ønsker alle radikale ud af dansk politik. Jeg kan bedre tolerere Børnehaven Enhedslisten og 'mit ego skal have sit eget soveværelse' Alternativet.

De radikale finder alligevel hurtigt gode jobs andre steder med høj løn, så det er ikke fordi hun ligger i rendestenen og tigger, og ikke ved førstkommende, men næstkommende folketingsvalg, er jeg sikker på hun stiller op - og bliver valgt, for der er jo ingen overhovedet i gruppen eller baglandet der kan se, hun gjorde noget forkert, det er i deres øjne blot en hetz og dårlig timing i forhold til valget, samt den dumme pøbel der lige har udset sig Allerslev som offer.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Zorglup » 23. nov 2017, 16:37

1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 10:10

Nå, Anna Mee var åbenbart ikke inhabil: https://www.information.dk/telegram/201 ... nhabilitet

Mystisk.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2018, 08:18

Til gengæld har hun brugt sin position til at presse på for en godkendelse af altaner i det lejlighedsbyggeri hvor hun bor: https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... rivat-sag/
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"