Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Zorglup » 3. feb 2018, 20:12

0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Nicolait » 6. feb 2018, 08:49

Nu skal horton så igang med en ny undersøgelse, fordi de åbenbart ikke har fået alle de rigtige oplysninger første gang.

Jeg ved om det bare er mig, der tænker, at de måske kunne have været gået mere kritisk til værks første gang, så de ikke skal lave arbejdet igen.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 6. feb 2018, 08:57

Nicolait skrev:Nu skal horton så igang med en ny undersøgelse, fordi de åbenbart ikke har fået alle de rigtige oplysninger første gang.

Jeg ved om det bare er mig, der tænker, at de måske kunne have været gået mere kritisk til værks første gang, så de ikke skal lave arbejdet igen.


Man må da håbe, de ikke i den næste undersøgelse uden videre lægger alt hvad Anna Mee siger til grund som sandhed.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf kidkomb » 6. feb 2018, 09:29

Jeg har lige læst nyeste (tror jeg) artikel i BT omkring sagen og da jeg havde læst deres dokumentation, var den eneste tanke "hold kæft hvor er det tømrerfirma nogle kæmpe idioter! Dem håber jeg godt nok aldrig jeg skal arbejde sammen med."
Men udover det, så står hun temmelig dårligt lige nu.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Zorglup » 11. sep 2018, 11:19

0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf FruitFly » 11. sep 2018, 21:18

/snork
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Zorglup » 23. sep 2018, 20:09

Mere af samme skuffe. Hun har været godt sovset ind i det murerfirma.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... spartandhp
Og hvad sker der for ? Citat : 'I sager som disse er kommunens, og dermed Hortens, muligheder for at komme til bunds i sagerne meget begrænsede, og vores vurderinger er i det hele taget afhængige af, at vi har modtaget korrekte og fyldestgørende oplysninger fra Anna Mee Allerslev,' skriver Hortens advokat Rikke Søgaard Berth. Citat slut. Hvorfor er deres muligheder begrænsede ? Fordi det endnu ikke er en politisag ?
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Nicolait » 23. sep 2018, 23:39

Zorglup skrev:Mere af samme skuffe. Hun har været godt sovset ind i det murerfirma.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... spartandhp
Og hvad sker der for ? Citat : 'I sager som disse er kommunens, og dermed Hortens, muligheder for at komme til bunds i sagerne meget begrænsede, og vores vurderinger er i det hele taget afhængige af, at vi har modtaget korrekte og fyldestgørende oplysninger fra Anna Mee Allerslev,' skriver Hortens advokat Rikke Søgaard Berth. Citat slut. Hvorfor er deres muligheder begrænsede ? Fordi det endnu ikke er en politisag ?


Mit bud ja. De kan ikke tvinge nogen af parterne til at samarbejde med undersøgelsen eller fremlægge specifikke oplysninger.
De vil sikkert kunne skrive i rapporten at parten ikke var samarbejdsvillg, men de kan ikke sanktionere det.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 2. okt 2018, 14:14

Sagen vil ikke dø - igen en historie om Anna Mee i BT: https://www.bt.dk/samfund/se-de-afsloer ... ionprojekt

Og Anna Mee går til modangreb: https://www.berlingske.dk/samfund/medie ... ret-at-faa
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 15:44

Umiddelbart, synes jeg egentlig nok der er et vist hold i de påstande, som hendes advokat udtaler: " »direkte og indirekte« beskyldninger om bestikkelse og korruption.". I hvert fald indirekte.
Om det så er nok til en dom for injurier, skal jeg ikke kloge mig på.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 2. okt 2018, 16:03

paint skrev:Umiddelbart, synes jeg egentlig nok der er et vist hold i de påstande, som hendes advokat udtaler: " »direkte og indirekte« beskyldninger om bestikkelse og korruption.". I hvert fald indirekte.
Om det så er nok til en dom for injurier, skal jeg ikke kloge mig på.


Der er da bestemt ret specifikke anklager i beskrivelsen af hendes ageren, og det vil være injurier efter straffeloven, da der er tale om 'sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse'. Dog er sådanne ellers injuriende sigtelser straffrie når deres 'sandhed bevises, såvel som når den, der i god tro fremsætter sigtelsen, har været forpligtet til at udtale sig eller har handlet til berettiget varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget eller andres tarv'.

Og det er er da en interessant diskussion. Anna Mee er jo ikke dømt for noget, og jeg har ikke hørt om at kommunen eller andre har så meget som anmeldt hende til politiet. Samtidig er politikeres ageren og afdækning af dette i medierne jo som udgangspunkt af almen interesse, skulle jeg mene.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Santa » 2. okt 2018, 16:54

Under alle omstændigheder, så var udtalelsen (hendes advokat, tror jeg?) om at hun jo ikke længere er politiker og hendes ageren derfor ikke er af relevant interesse for borgerne, ret latterlig....for hun VAR jo altså politiker da det skete?!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf kidkomb » 2. okt 2018, 16:55

Jeg kan ikke forstå at der ikke er noget hun kan meldes for/ingen har meldt hende til politiet.
Det virker ellers groft nok hvis man skal tro aviserne.

Alment spørgsmål :
Kan man blive dømt for injurier, hvis det man skriver passer?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 17:12

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Umiddelbart, synes jeg egentlig nok der er et vist hold i de påstande, som hendes advokat udtaler: " »direkte og indirekte« beskyldninger om bestikkelse og korruption.". I hvert fald indirekte.
Om det så er nok til en dom for injurier, skal jeg ikke kloge mig på.


Der er da bestemt ret specifikke anklager i beskrivelsen af hendes ageren, og det vil være injurier efter straffeloven, da der er tale om 'sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse'. Dog er sådanne ellers injuriende sigtelser straffrie når deres 'sandhed bevises, såvel som når den, der i god tro fremsætter sigtelsen, har været forpligtet til at udtale sig eller har handlet til berettiget varetagelse af åbenbar almeninteresse eller af eget eller andres tarv'.

Og det er er da en interessant diskussion. Anna Mee er jo ikke dømt for noget, og jeg har ikke hørt om at kommunen eller andre har så meget som anmeldt hende til politiet. Samtidig er politikeres ageren og afdækning af dette i medierne jo som udgangspunkt af almen interesse, skulle jeg mene.


Hvis man skal dømme ud fra det der blev offentliggjort af mails og sms, i forbindelse med lån af Rådhussalen, så kunne jeg da sagtens mistænke hende for noget i den retning, de skriver om nu. Men på den anden side, er hun jo, som du skriver, hverken sigtet eller er blevet anmeldt for disse ting.

'Varetagelse af åbenbar almen interesse', er da også fint nok. Men der skal vel være ét eller andet grundlag for beskyldningerne - for beskyldninger (indirekte) er det jo. Man kan vel ikke bare beskylde en tidligere politiker for hvad som helst, medmindre man har noget at have det i. Og hvis de har det, burde de vel anmelde hende?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 2. okt 2018, 17:14

kidkomb skrev:Jeg kan ikke forstå at der ikke er noget hun kan meldes for/ingen har meldt hende til politiet.
Det virker ellers groft nok hvis man skal tro aviserne.

Alment spørgsmål :
Kan man blive dømt for injurier, hvis det man skriver passer?


Jeg er ikke jurist. Men det skal kunne bevises, at det man siger passer - ellers hænger man på den. Jeg kunne dog sagtens forestille mig, at når BT og Berlingske ikke selv har anmeldt hende, er det fordi at de i givet fald, skal bevise hendes skyld. Hvis hun anklager dem for injurier, skal hun bevise deres skyld. Det mener de åbenbart er en bedre sag end omvendt (må man vel antage)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"