Vi skal hylde de offentligt ansatte

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf annella » 5. okt 2017, 07:33

http://www.altinget.dk/artikel/debat-vi-skal-hylde-de-offentligt-ansatte

De offentlige ansatte gør et kæmpe arbejde for at ændre alle danskeres liv til noget positivt hver dag. Derfor bør "eksperter" stoppe med at nedgøre dem i håbet om at sælge bøger og konsulentydelser, skriver Christian D. Terkelsen, chefkonsulent, Organisation & Personale i Assens Kommune.

"Eksperter" nedgør det offentlige for at sælge bøger
Det er tankevækkende og ekstremt gennemskueligt, at konklusionen om, at vi i det offentlige ikke løser vores kerneopgaver, helt tilfældigvis kommer med udgivelsen af (endnu) en bog, der netop kan hjælpe os med lige netop at løse dét problem.

Men behøver man virkelig tale en helt sektor ned, for blot at give sig selv en position hvor man gerne vil bistå sektoren med at komme op igen (i form af bøger, oplæg og konsulentydelser)?

Offentlige ansatte gør et stort arbejde
Som for eksempel Janne, som jeg trygt afleverer mine tvillingedrenge i 0.A til, der sidste år sendte 22 ud af 25 poder videre til 1. klasse, der kunne læse, og som nu er i gang med at lære mine drenge det samme.

Eller Katja, der hver måned hjælper vores ledere med at interviewe og teste de bedst egnede kandidater til vores ledige lederstillinger, fordi vi ved, at gode ledere er afgørende for, at vi også kan rekruttere og fastholde dygtige medarbejdere, der er afgørende for, at vi kan skabe gode resultater sammen med borgerne.

Eller Kurt, som arbejder med psykisk sårbare unge, der ikke skeler til arbejdstid, når han i sin fritid står og banker på døren til et ungt menneske, der har svært ved at komme ud af sin lejlighed og hen til det fritidsjob, som han i øvrigt også har skaffet hende.

Eller Torben, som udskød sin sommerferie, fordi der i 11. time var kommet en aktindsigt, som skulle håndteres inden for de fastsatte tidsgrænser, og fordi han ikke syntes, at hans medarbejdere selv skulle stå med den, men at det var bedst, at de løste opgaven sammen.

Så en lille opfordring herfra - prøv at kig på din egen hverdag, og læg mærke til, hvor mange ting de offentlige ansatte er involveret i i forhold til at påvirke din hverdag positivt.

Det kan kun lade sig gøre, fordi den offentlige ansatte, sammen med sine kollegaer, hver dag, 365 dage om året, løser sin kerneopgave!



Skal vi hylde de offentlige ansatte?


Nogle fortjener sikkert en hyldest pga deres indsats men helt sikkert ikke alle. Men i det store og hele NEJ, hvorfor skal de offentlige ansatte hyldes, de gør vel bare deres arbejde, så godt som de nu kan, andre ikke offentlige ansatte gør vel ligeledes deres arbejde så godt de kan, jeg ser ingen forskel.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Pølsemix » 5. okt 2017, 07:42

En hyldest til hele gruppen, nej det synes jeg ikke og det skal de ansatte i det private heller ikke.

De offentlige ansattes interesseorganisationer er meget gode til at spinne alle de dårlige ting ved at have sådan et job, så mange gange glemmes den høje pension de får, gratis frokostpause og det piveri som de uimodsagt kunne slippe afsted med ifm. udflytningen af jobs fra Kbh var helt grotesk.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Slettet bruger » 5. okt 2017, 07:45

Hvordan skal hyldesten ret konkret være? Det kunne jeg godt tænke mig han skrev.

Tænker han fyrværkeri, roser, tænker han et stort arrangement eller mange små? Er vi ude i noget med parken og Tina Turner eller hvad har han tænkt sig?
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 07:54

eks-Maupassant skrev:Hvordan skal hyldesten ret konkret være? Det kunne jeg godt tænke mig han skrev.

Tænker han fyrværkeri, roser, tænker han et stort arrangement eller mange små? Er vi ude i noget med parken og Tina Turner eller hvad har han tænkt sig?


Hvis jeg som offentligt ansat må komme med input til den del, så kunne jeg godt tænke mig et kæmpe streetfood-marked med masser af forskellig mad, masser af desserter og rigelige mængder alkohol. Undervejs kunne der så være hyldesttaler blandet med optræden fra store internationale kunstnere. Der skulle defilere attraktive mænd og kvinder rundt blandt de offentligt ansatte og rose os og evt. give os massage eller bare spontane klapsalver. Når vi gik fra hydestfesten (efter det obligatoriske overdådige fyrværkeri) skulle der være store goodiebags, lidt ligesom dem til Oscarfesten. Festen skulle holdes på en onsdag med ret til afspadsering torsdag-fredag.
10
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf annella » 5. okt 2017, 07:59

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvordan skal hyldesten ret konkret være? Det kunne jeg godt tænke mig han skrev.

Tænker han fyrværkeri, roser, tænker han et stort arrangement eller mange små? Er vi ude i noget med parken og Tina Turner eller hvad har han tænkt sig?


Hvis jeg som offentligt ansat må komme med input til den del, så kunne jeg godt tænke mig et kæmpe streetfood-marked med masser af forskellig mad, masser af desserter og rigelige mængder alkohol. Undervejs kunne der så være hyldesttaler blandet med optræden fra store internationale kunstnere. Der skulle defilere attraktive mænd og kvinder rundt blandt de offentligt ansatte og rose os og evt. give os massage eller bare spontane klapsalver. Når vi gik fra hydestfesten (efter det obligatoriske overdådige fyrværkeri) skulle der være store goodiebags, lidt ligesom dem til Oscarfesten. Festen skulle holdes på en onsdag med ret til afspadsering torsdag-fredag.


Lad nu være med at overdrive, et par anerkendende rosende ord kan vel også gøre det :gruble:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf paint » 5. okt 2017, 08:08

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Frank » 5. okt 2017, 08:41

Personer som gør lidt mere i dagligdagen ud over hvad man kan forvente, syntes jeg godt man kan give et klap på skulderen. Og så er for mig ligegyldigt hvor og hvordan du er ansat.
2
Chriss04
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jun 2016, 10:56
Kort karma: 10
Likede indlæg: 40

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Chriss04 » 5. okt 2017, 12:35

For mig handler det nok ikke så meget om at man skal "hylde" de offentlige ansatte - det giver ikke mening at hylde en hel gruppe på den måde, hverken offentlig eller privat.
Jeg syntes dog godt man kan tænke lidt over retorikken. Jeg syntes jævnligt at der er en tendens til at offentlige ansatte fremstilles som dovne, forkælede eller gøres til syndebukke og det syntes jeg er en kedelig tendens.
Der er rigtigt mange dygtige mennesker der hver dag og knokler for at få hjulene til at køre - ligesom i det private, så jeg syntes ikke det er rimeligt at der tales ned til dem, som eksemplet i artiklen.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2017, 12:41

Jeg er ligeglad med hyldest. Jeg er bare træt af den nedgørelse af offentligt ansatte og i særdeleshed DJØF'ere, som finder sted.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Seladon » 5. okt 2017, 17:07

et glas champagne ville ikke være helt tosset

Billede
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Delfin » 7. okt 2017, 23:40

Jeg behøver ikke hyldes, men jeg vil da gerne anerkendes og ikke nedgøres. Jeg ved, at jeg gør et pissegodt stykke arbejde.
3
14 11 14
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 8. okt 2017, 11:49

Offentligt ansatte skal for 90% vedkomne privatiseres. Det er svært at hylde noget man med magt er tvunget til at støtte. Det minder mest af alt om en nordkoreansk grædeceremoni.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Bimmerdyret » 8. okt 2017, 20:34

Akehurst2 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvordan skal hyldesten ret konkret være? Det kunne jeg godt tænke mig han skrev.

Tænker han fyrværkeri, roser, tænker han et stort arrangement eller mange små? Er vi ude i noget med parken og Tina Turner eller hvad har han tænkt sig?


Hvis jeg som offentligt ansat må komme med input til den del, så kunne jeg godt tænke mig et kæmpe streetfood-marked med masser af forskellig mad, masser af desserter og rigelige mængder alkohol. Undervejs kunne der så være hyldesttaler blandet med optræden fra store internationale kunstnere. Der skulle defilere attraktive mænd og kvinder rundt blandt de offentligt ansatte og rose os og evt. give os massage eller bare spontane klapsalver. Når vi gik fra hydestfesten (efter det obligatoriske overdådige fyrværkeri) skulle der være store goodiebags, lidt ligesom dem til Oscarfesten. Festen skulle holdes på en onsdag med ret til afspadsering torsdag-fredag.


Man kunne også bare ønske sig en løn, der modsvarede det private (siger en statsansat der tjener 3000 kr netto under en kommunalt ansat.
:lol:
Men derudover, så er dit forslag nu ok .. :kram:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Bimmerdyret » 8. okt 2017, 20:35

paint skrev:Billede


SÅDAN...og så tilbage til arbejdet !
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vi skal hylde de offentligt ansatte

Indlægaf Bimmerdyret » 8. okt 2017, 20:41

JoyNips skrev:Jeg er ligeglad med hyldest. Jeg er bare træt af den nedgørelse af offentligt ansatte og i særdeleshed DJØF'ere, som finder sted.


Måske har det med DJØF'erne noget at gøre med at det resultat af deres (fair nok hårde arbejde) på ingen måde stemmer overens med den virkelighed deres arbejde omfatter?
Bemærk jeg siger ikke at Djøffere, hvilket lige så godt kan være HK'ere, ACøe'ere osv da de jo ofte arbejder på samme projekter, ikke arbejder hårdt, ikke er vidende mm. men de ting og projekter de arbejder med og på er bare slet ikke i overensstemmelse med virkeligheden og de får kritik for at der ikke lytttes til dem der ved noget om områderne.

De kunne så vælge at vise en del ydmyghed, så ville de nok ikke blive lagt så meget for had.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"