Den Trojanske hest

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Den Trojanske hest

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2017, 12:43

Vlad Kalashnikov skrev:Det er lidt omsonst at debatterer, men JP og Berlingske er klart venstreorienterede [...]

Enig. Det er svært at diskutere, hvis man lægger noget andet i ordene, end man normalt gør :)
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Den Trojanske hest

Indlægaf FruitFly » 8. okt 2017, 12:50

Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:
dgd2007 skrev:"de fleste i højreorienteret retning"
Det har jeg svært ved at tro, hvor har du det fra ? Jeg er overbevist om at det modsatte er tilfældet..

Potato potato. Som regel synes folk at flertallet af medierne er drejet i den anden retning end en selv. Det er en latterlig diskussion. Vi kan nemt blive enige om at langt det fleste store medier (alle?) er drejet mere eller mindre i den ene eller den anden retning. Vi er voksne nok til at filtrere det fra.
Conway skrev:At give Trump æren for at forplumre begrebet "fake news" kræver en forklaring dgd.

Dét kan du ikke mene seriøst? Jeg gider ikke google det for dig, men under valgkampen talte vi om "fakenews" som de makedonske internetsider, der spreder decideret løgnehistorier og som spredes når dovne folk "liker" og sender videre på de forbandede sociale medier. Men Trump brugte (og bruger) #fakenews til at afvise alle historier han ikke kan lide. Det MÅ du da vide med dit brede og diverse indtag af nyheder?



Når man, som du gør her, indleder med "potato potato" forsimpler du allerede fakta da du jo på forhånd har slået fast at det overvejende var højreorienterede medier. Dermed har du allerede "twisted" historien til din egen fordel uden begrundelse.

Det var ikke min mening. Jeg forsøgte at tydeliggøre at I er lige gode om at beskylde medierne for hovedsageligt at være snoet "til den anden side". Jeg har ingen holdning til om "flest" er snoet til den ene eller den anden og er også ligeglad.

Conway skrev:"Min brede viden og indtag af nyheder" betyder at nedenstående beskrivelse og forklaring ikke er så nyt for mig som det måske er for dig....
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultu ... ke-nyheder

Tak for linket. Kristeligt Dagblad er som regel udmærket og den artikel er ingen undtagelse.
Senest rettet af FruitFly 8. okt 2017, 12:53, rettet i alt 1 gang.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Den Trojanske hest

Indlægaf FruitFly » 8. okt 2017, 12:51

Vlad Kalashnikov skrev:Fake news er sådan noget som:
    Obama er født i Kenya
    Ted Cruz' far var involveret i mordet på JFK
    Der var 5 mil. illegale indvandrere, der stemte på Clinton
    Trump bestilte ludere til at pisse på en seng i Moskva hvor Obama havde sovet.

God liste. Jeg er enig.

Vlad Kalashnikov skrev:Trump er fascist.

Det er vist lidt mere en holdning end et fakta, men jeg er da enig så langt at det er en holdning, som det er vanskeligt at underbygge med fakta.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Den Trojanske hest

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 8. okt 2017, 13:10

dgd2007 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Det er lidt omsonst at debatterer, men JP og Berlingske er klart venstreorienterede [...]

Enig. Det er svært at diskutere, hvis man lægger noget andet i ordene, end man normalt gør :)
Som sagt: hvilke udtrykte højreorienterede synspunkter - som f.eks. nogle af dem jeg listede op - ser du ofte omtalt positivt i Berlingske eller JP?
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"