Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Pølsemix » 4. okt 2017, 10:02

Tux skrev:At den offentlige servide i årevis kommer til at lide under udflytnignen ser jeg bestemt ikke som en lille pris.


Det kommer jo heller ikke til at ske.

Tux skrev:At der er mere end en årsag til SKATs ulyksageligheder, gør det ikke den enkelte årsag til løgn.


Skats problemer har rod i beslutningen om at reducere med 40 % af årsværkene og indføre "effektive" systemer som fx EFI :sarkasme:
Læs evt. artiklen jeg linkede til, derfor har det intet at gøre med regeringens tidligere udflytning af medarbejdere.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Tux » 4. okt 2017, 10:39

Pølsemix skrev:
Tux skrev:At den offentlige service i årevis kommer til at lide under udflytnignen ser jeg bestemt ikke som en lille pris.

Det kommer jo heller ikke til at ske..

Jo det er det der sket, når man udskifter størstedelen af medarbejderstaben. Også se´lv om regereingen ikke har tænkt sig at evaluere på udflytningen, hvilket er endnu en ting der er tudetosset.

Pølsemix skrev:
Tux skrev:At der er mere end en årsag til SKATs ulyksageligheder, gør det ikke den enkelte årsag til løgn.


Skats problemer har rod i beslutningen om at reducere med 40 % af årsværkene og indføre "effektive" systemer som fx EFI :sarkasme:
Læs evt. artiklen jeg linkede til, derfor har det intet at gøre med regeringens tidligere udflytning af medarbejdere.

Flytning af medarbejdere har selvfølgelig også en effekt, det kan man ikke bare ignorere.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Pølsemix » 4. okt 2017, 10:57

Tux skrev:Jo det er det der sket, når man udskifter størstedelen af medarbejderstaben. Også se´lv om regereingen ikke har tænkt sig at evaluere på udflytningen, hvilket er endnu en ting der er tudetosset.

Flytning af medarbejdere har selvfølgelig også en effekt, det kan man ikke bare ignorere.

Flytning af medarbejdere i 2015 og frem, har ikke haft nogen indvirkning på de problemer som skat har haft før 2015.
Det er simpel logik.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Tux » 4. okt 2017, 11:17

Pølsemix skrev:
Tux skrev:Jo det er det der sket, når man udskifter størstedelen af medarbejderstaben. Også se´lv om regereingen ikke har tænkt sig at evaluere på udflytningen, hvilket er endnu en ting der er tudetosset.

Flytning af medarbejdere har selvfølgelig også en effekt, det kan man ikke bare ignorere.

Flytning af medarbejdere i 2015 og frem, har ikke haft nogen indvirkning på de problemer som skat har haft før 2015.
Det er simpel logik.

Well off course, men nu har SKAT vist også haft rigeligt problemer både før og efter 2015.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Pølsemix » 4. okt 2017, 11:32

Tux skrev:Well off course, men nu har SKAT vist også haft rigeligt problemer både før og efter 2015.

Ja, men tidligere i tråden blev det udlagt som om at udflytningen vedtaget i 2015 var skyld i det, og det er forkert.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Artem » 4. okt 2017, 13:32

paint skrev:"20. juni 2002 fremhævede daværende indenrigsminister Lars Løkke under et samråd i Folketinget, at "regeringen har ingen planer om at foretage ændring af den kommunale struktur". Skulle en sådan ændring endelig gennemføres, havde han "en fast tro på, at det først og fremmest skal ske som led i en udvikling, der bygger på lokale ønsker og behov".

Men byggede hans kommunalreform da på "lokale ønsker og behov"? Overhovedet ikke. Den byggede på et ønske fra Danmarks mest indflydelsesrige erhvervsorganisation: Dansk Industri (DI). Det fremgår af forskningsrapporten "Den utænkelige reform", udsendt af Peter Munk Christiansen og Michael Baggesen Klitgaard, Syddansk Universitet, 2008. En række DI-repræsentanter ytrede sig i forsommeren 2002 om ved hjælp af stordrift at mindske antallet af offentligt ansatte og dermed skattetrykket. Det gav hurtigt resultat. En så betydende bidragyder til Venstres partikasse som DI sad Venstres ledelse naturligvis ikke overhøring. På partiets sommergruppemøde i august 2002 annoncerede Anders Fogh således nedsættelsen af en struktur(kommunal)reform-kommission.

I modsætning til Dansk Industri afviste Strukturkommissionens tre eksperter, Erik Bonnerup, fhv. departementchef i Finansministeriet, Poul Erik Mouritzen, professor ved Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet, og Jørgen Søndergaard, direktør for Socialforskningsinstituttet muligheden for besparelser ved at sammenlægge så mange kommuner til så få. Disse tre eksperter forsøgte at rejse en diskussion om reformens overordnede konsekvenser - men forgæves. Først i sidste øjeblik gik det op for dem, at de heller ikke ville få mulighed for at komme til orde i betænkningens sammenfatning."

Strukturreformen blev vedtaget af Venstre, Konservative og DF. SF, blev smidt ud af forhandlingerne. Socialdemokratiet, ville man slet ikke forhandle med. Flertallet var sikret med VK og DF.

Jeg er rimelig med på det historiske og at det var noget Fogh regeringen gennemførte. Jeg tænker mere på om man fik de ønskede gevinster ud af det? For det mindes jeg aldrig at have hørt noget om?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Artem » 4. okt 2017, 13:53

Akehurst2 skrev:Det er lige præcis det, der er problemet i forhold til centralisering. Ikke at tingene er rykket til København, for der har alle ministerie- og styrelsesarbejdspladserne ligget hele tiden.

Men sygehusvæsen-, retskreds-, politi- og kommunalreform har fjernet en hel masse offentlige arbejdspladser fra mindre byer, og det er også den type arbejdspladser, der sikrer et stort og varieret udbud af jobs til et område. Så meget betyder en afdeling af SKAT eller en Landbrugsstyrelse ikke - det er en samling af ikke så varierede kontorarbejdspladser. Men at have sygehus med alt fra portør og rengøring til sygeplejersker og overlæger, politisatation med betjenete, der er kendt i lokalområdet, rådhus til offentlig service og så videre - det skaber reelt byliv.

At nedlægge amterne gav også god mening - det er for meget med tre administrative skatteudskrivende lag i så lille et land som Danamark, og den slags bureaukrati er jo ikke hverken gratis eller effektivt.

Problemet er også, at noget af det er uafvendeligt - fx biblioteker og bankfilialer, som udviklingen er løbet fra (og som slet ikke har noget med hverken centraliseringe eller københavneri at gøre). Borgerne har også nogle krav til skole, sundhed og anden offentlig service, som kan være umulige at opfylde, hvis der er tale om for små enheder. Så en eller anden grad af centralisering har jo været nødvendig. Men det gik for stærkt og det blev for voldsomt.

Jeg er langt hen af vejen enig med dig, og kan da huske at jeg selv den gang tænke at det var fornuftigt nok at nedlægge amterne. Men i dag er jeg ikke længere så sikker på det fornuftige i det. Selv om jeg godt nok mere at vi lige så godt kan fjerne regionerne som det har udviklet sig hvor de nærmest kun står for sygehuse, og hvor de reelt ikke har ret meget magt men er styret af sundhedsministeriet.

Arbejder selv i en teknisk forvaltning, og kan forstå at der i dag næsten arbejder dobbelt så mange der end for 10 år siden. For ud over at vi er 3 kommuner der er blevet sammenlagt, har vi fået rigtig mange natur og miljø folk som tidligere arbejde i amtet. Som er et tungt område som en meget lille kommune ville have svært ved at håndtere alene. Hvorfor det som sådan giver mening at når man flytter den opgave fra amt til kommune, så skal kommunerne også være større.

Jeg tror det bedst ville have været hvis de slet ikke havde gennemført nogle af de reformer.

Men ja centraliseringen den gang var mest til nærmeste større by, og ikke så meget til københavn. Selv om jeg da mindes at der i den forbindelse er blevet smidt ting til København som lige så godt kunne have lagt i en mindre jysk by. Hvor et eksempel er det fælles kontor der producerer kørekort og sender dem ud. Efter det jeg husker blev det samlet i en forstad til København med omkring 80 ansatte. Det kunne jo have lagt hvor som helst.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 14:12

Artem skrev:
paint skrev:"20. juni 2002 fremhævede daværende indenrigsminister Lars Løkke under et samråd i Folketinget, at "regeringen har ingen planer om at foretage ændring af den kommunale struktur". Skulle en sådan ændring endelig gennemføres, havde han "en fast tro på, at det først og fremmest skal ske som led i en udvikling, der bygger på lokale ønsker og behov".

Men byggede hans kommunalreform da på "lokale ønsker og behov"? Overhovedet ikke. Den byggede på et ønske fra Danmarks mest indflydelsesrige erhvervsorganisation: Dansk Industri (DI). Det fremgår af forskningsrapporten "Den utænkelige reform", udsendt af Peter Munk Christiansen og Michael Baggesen Klitgaard, Syddansk Universitet, 2008. En række DI-repræsentanter ytrede sig i forsommeren 2002 om ved hjælp af stordrift at mindske antallet af offentligt ansatte og dermed skattetrykket. Det gav hurtigt resultat. En så betydende bidragyder til Venstres partikasse som DI sad Venstres ledelse naturligvis ikke overhøring. På partiets sommergruppemøde i august 2002 annoncerede Anders Fogh således nedsættelsen af en struktur(kommunal)reform-kommission.

I modsætning til Dansk Industri afviste Strukturkommissionens tre eksperter, Erik Bonnerup, fhv. departementchef i Finansministeriet, Poul Erik Mouritzen, professor ved Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet, og Jørgen Søndergaard, direktør for Socialforskningsinstituttet muligheden for besparelser ved at sammenlægge så mange kommuner til så få. Disse tre eksperter forsøgte at rejse en diskussion om reformens overordnede konsekvenser - men forgæves. Først i sidste øjeblik gik det op for dem, at de heller ikke ville få mulighed for at komme til orde i betænkningens sammenfatning."

Strukturreformen blev vedtaget af Venstre, Konservative og DF. SF, blev smidt ud af forhandlingerne. Socialdemokratiet, ville man slet ikke forhandle med. Flertallet var sikret med VK og DF.

Jeg er rimelig med på det historiske og at det var noget Fogh regeringen gennemførte. Jeg tænker mere på om man fik de ønskede gevinster ud af det? For det mindes jeg aldrig at have hørt noget om?



"Danske kommuner har ikke sparet penge som følge af strukturreformen, der for 10 år siden reducerede 271 kommuner til 98, og som i omfang og skala er en af de største i nyere dansk politisk og forvaltningsmæssig historie.

Det viser professor Søren Serritzlew og hans kollegers forskning.

”Ganske vist er der enkeltområder, især inden for administration, hvor de sammenlagte kommuner har haft stordriftsfordele, men de er blevet spist op af udgiftsvækst på andre områder. Og på de store velfærdsområder som skoler, børnehaver og ældrepleje, som tegner sig for langt hovedparten af kommunernes udgifter, er forskellen på, hvordan det efter reformen er gået i de sammenlagte og ikke-sammenlagte kommuner tæt på nul,” siger Søren Serritzlew, der er professor i statskundskab på Aarhus Universitet (AU).

Dermed prikker Serritzlew og kollegerne, der tæller to danske og en amerikansk professor, hul på et af de primære argumenter for at gennemføre politiske og forvaltningsmæssige omlægninger fra små til store enheder. Hvor den typiske danske kommune før reformen havde mellem 5.000 og 10.000 indbyggere, har den i dag mellem 30.000 og 50.000 indbyggere.

”Den traditionelle forventning inden for samfundsvidenskaben er, at økonomien vil forbedres som følge af stordriftsfordele, når man lægger små enheder sammen i store, men det er altså ikke tilfældet her,” siger Søren Serritzlew."

En anden undersøgelse viser, at sammenlægningen, har 'tørret' nogle udgifter af på borgerne i de berørte områder, idet det er dem, der har skullet betale for de længere afstande til diverse kommunale/regionale servicefunktioner - herunder også hospitaler , skadestuer, lægehuse mv.

Der er også rimelig enighed om, at strukturreformen var det der leverede dødsstødet til udkants-Danmark og for alvor satte fart i affolkning, butikslukning og dermed mistede arbejdspladser.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Artem » 4. okt 2017, 14:33

paint skrev:"Danske kommuner har ikke sparet penge som følge af strukturreformen, der for 10 år siden reducerede 271 kommuner til 98, og som i omfang og skala er en af de største i nyere dansk politisk og forvaltningsmæssig historie.

Det viser professor Søren Serritzlew og hans kollegers forskning.

”Ganske vist er der enkeltområder, især inden for administration, hvor de sammenlagte kommuner har haft stordriftsfordele, men de er blevet spist op af udgiftsvækst på andre områder. Og på de store velfærdsområder som skoler, børnehaver og ældrepleje, som tegner sig for langt hovedparten af kommunernes udgifter, er forskellen på, hvordan det efter reformen er gået i de sammenlagte og ikke-sammenlagte kommuner tæt på nul,” siger Søren Serritzlew, der er professor i statskundskab på Aarhus Universitet (AU).

Dermed prikker Serritzlew og kollegerne, der tæller to danske og en amerikansk professor, hul på et af de primære argumenter for at gennemføre politiske og forvaltningsmæssige omlægninger fra små til store enheder. Hvor den typiske danske kommune før reformen havde mellem 5.000 og 10.000 indbyggere, har den i dag mellem 30.000 og 50.000 indbyggere.

”Den traditionelle forventning inden for samfundsvidenskaben er, at økonomien vil forbedres som følge af stordriftsfordele, når man lægger små enheder sammen i store, men det er altså ikke tilfældet her,” siger Søren Serritzlew."

En anden undersøgelse viser, at sammenlægningen, har 'tørret' nogle udgifter af på borgerne i de berørte områder, idet det er dem, der har skullet betale for de længere afstande til diverse kommunale/regionale servicefunktioner - herunder også hospitaler , skadestuer, lægehuse mv.

Der er også rimelig enighed om, at strukturreformen var det der leverede dødsstødet til udkants-Danmark og for alvor satte fart i affolkning, butikslukning og dermed mistede arbejdspladser.

Det sidste her kan jeg bevidne. For når man ser på de 3 kommuner her, er det kun den nye hovedby der har vundet noget ved sammenlægningen, hvor de to andre hovedbyer virkelig har mærket kraftig tilbagegang siden. For de var jo ellers kraftcenteret i de tidligere kommuner, men nu er de jo mest af alt bare nogle større landbyer.

Virkeligt sørgeligt. Men hvor jeg tænker at det er umuligt at rulle tilbage. Men når jeg så skriver det, hvorfor skulle det være umuligt? For så er jeg jo selv ramt af centraliseringstanken, når jeg mener at det kun kan gå i den retning. Man burde vil også kunne gøre det modsatte igen.
Når jeg skriver at det er umuligt er det nok også mest fordi jeg tænker at man nu har brugt en masse tid, energi og penge på sammenlægning, hvor nogle ting først er ved at falde på plads i disse år, og de gamle rådhuse er væltet, solgt til andre formål osv. Hvorfor det hele vil være spildt og dyrt at gå tilbage til det tidligere. Men omvendt så var sammenlægningen jo også dyr.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 14:51

Artem skrev:Virkeligt sørgeligt. Men hvor jeg tænker at det er umuligt at rulle tilbage. Men når jeg så skriver det, hvorfor skulle det være umuligt? For så er jeg jo selv ramt af centraliseringstanken, når jeg mener at det kun kan gå i den retning. Man burde vil også kunne gøre det modsatte igen.
Når jeg skriver at det er umuligt er det nok også mest fordi jeg tænker at man nu har brugt en masse tid, energi og penge på sammenlægning, hvor nogle ting først er ved at falde på plads i disse år, og de gamle rådhuse er væltet, solgt til andre formål osv. Hvorfor det hele vil være spildt og dyrt at gå tilbage til det tidligere. Men omvendt så var sammenlægningen jo også dyr.

Jeg tror ikke man kan gøre noget af dette op i penge men derimod erfaring. Og når man prøver nyt så bliver man klogere, på bekostning af byerne , mennesker og de forandringer som samfundet mærker. Det er dog ikke økonomien som vælter forandringer her, så godt er jo at når man mener vi får noget mere ud af og rykke folk tilbage i nogle byer, så styrker man måske bare de mindre byer en smule mere og får folk til at flytte der til, når der kommer mere liv til byen.

Der koster kun erfaring af at gøre, penge er ikke noget som varer evigt, det vi laver om vil huskes i mange år, og forandringer kan overraske og glæde :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf paint » 4. okt 2017, 17:15

Falstria skrev:
Bad Samaritan skrev:Ikke for noget, men... Du kan godt se det lidt fjollede i, at de dér fæle "kjøwenhavnere", der lukker arbejdspladser, centraliserer og gør ved, er de selv samme politikere I stemmer på, og som fortæller "Jer" derude, at der overhovedet ER et "dem" og et "os", og at det er alle akademikersnudernes skyld med deres Christiania-cykler og deres offentlige transport, at tingene ikke kan løbe rundt i danske provinsbyer - og som sjovt nok sidder, hvor? I København...

Kors, mand. Verden VIL bedrages... :sarkasme:


Pølsemix skrev:Gennem mange år er der sket en centralisering hvor diverse offentlige arbejdspladser er rykket til hovedstaden, det er et faktum.


Jeg kan godt forstå, folk er pissed. Jeg boede i byer som Ringsted, Næstved og Slagelse, da regeringen nedlagde amtsgårde til fordel for hurtige besparelser og new public management - og senere i byer som Haderslev, Tønder og Fredericia, da kasernelukninger og supersygehuse kylede folk ud i arbejdsløshed, uden at få bare en snert af den forbedrede service, de blev stillet i vente, til gengæld.

Men intet af det shit dér blev drømt op af en eller anden højhalset intelligentsia af latte-slubrende humanister i København. Det var en politisk retning, som et flertal af den danske befolkning - inklusive ikke så få Jyske landmænd - stemte for med stor iver. Folk fik lige præcis dét, de heppede på - den dér Foghske minimalstat - og nu sidder de samme partier, som tog røven på dem dengang, og fortæller resten af landet, at hvis bare vi ryster posen een gang til, så bliver alt godt igen. Men denne gang skal der så graves grøfter også, mellem dem i storbyerne og dem uden for - som om vi ikke allesammen bliver bollet lige hårdt i nummi, hver gang politikerne svinger sparekniven.

Så længe den danske befolkning og de politikere, de stemmer ind, ikke gider udvikle en politisk hukommelse, som strækker sig ud over en fire-årig periode, vil vi blive ved med at se det her dilettantiske egnsteater udspille sig. Dét er et faktum...


Det er ikke politikere jeg har stemt personligt på, jeg har personligt været gal på Løkke siden dengang han var nummer 2 og stillede sig i spidsen for det projekt, det har jeg ikke lagt skjul på. Jeg er stadig gal på ham og jeg er ikke gift med hans parti, præcist pga. tilgang til EU og centralisering.
Der blev ikke decentraliseret under Thorning, tværtimod var man ikke sen til at fortsætte og øge tempoet for centralisering inden for de områder man ellers tidligere havde stemt imod at centralisere.

Ingen partier kan pudse glorien!

Det er ikke partipolitisk, det handler om noget helt andet, ikke mindst om dem som rådgiver politikerne.
Det kan godt være at de er akademikersnuder på christianiacykler.
Det er ihvertfald nogle andre akademiker end dem vi havde herude og end dem vi stadig har.

Det er jo et selvforstærkende problem ser du.

Vi har aldrig været på vej imod en minimalstat, staten er vokset støt og roligt, den har overtaget opgaver fra både kommuner, amter og vel snart også regioner. Der er ikke noget der er gået den modsatte vej på noget tidspunkt.


Det er rigtigt, at det ikke hjælper på noget som helst at uddelegere skyld til bestemte partier. Men så om ikke andet, for the record.
Det var Venstre, der inspireret af New Management-tanken, mente at der kunne spares penge på strukturreformen, som var ret kontroversiel, da den blev luftet første gang. Så kontroversiel, at den daværende indenrigsminister Lars Løkke Rasmussen, følte sig foranlediget til at udtale i Folketinget, at han ikke havde nogen planer om at ændre noget i det kommunale landskab, medmindre det var til det bedre, og at det var i samklang med borgerne.

I 2004, blev den så alligevel kørt igennem. Behandlingen af sagen dvs. forhandlingerne, blev ført med VKO flertallets vanlige stil. SF, blev kylet ud af forhandlingerne og S, blev slet ikke inviteret, fordi de var imod. Mogens Lykketoft forlangte i Folketinget, at de økonomiske konsekvensberegninger blev lagt åbent frem (det var de nemlig ikke). Og blev det heller aldrig.

Jeg tror faktisk også at vælgerne i udkantsområderne, har gennemskuet det. Ellers er det svært at forklare Venstres stærke tilbagegang, i netop yderområderne.

Det er DI (Dansk Industri) og Venstres stædige tro på, at man kan 'effektivisere', igen, igen og igen (nedskæring, har mange navne ;) ) - der er fædre til dette her. Og Løkkes snoldede udflytning af nogle tusinde arbejdspladser til provinsen, retter ikke op på den skade der er sket.

Løkke og konsorter fra dengang (dvs. også DF) er selv årsagen til 'det skævvredne Danmark' de nu står og tordner imod og vil rette op på, med vores egne penge, som plaster på det sår, de selv har lavet.

Men det er rigtigt, at ingen kan sige sig helt fri for at have deltaget i 'festen'. Måske lige med undtagelse af dem (jeg husker ikke længere hvem de var), der henviste til de ødelæggende konsekvenser den samme øvelse havde haft i England.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Mere udflytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2017, 14:09

Et ikke uinteressant indspark i debatten: http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... R%C3%B8nne

Ganske nuanceret, synes jeg.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"