Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf annella » 22. sep 2017, 15:22

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-09-22-trump-roser-nambia-landet-der-ikke-findes

USA’s præsident holdt onsdag tale til en frokost med en række afrikanske ledere i New York, hvor han opremsede de forskellige nationers resultater.

Og her fik det afrikanske fantasiland altså rosende ord med på vejen.

- I Guinea og Nigeria har I kæmpet med et forfærdeligt udbrud af ebola. Nambias sundhedssystem er i stigende grad selvforsynende, lød det fra Donald Trump, som samtidig lovede at assistere med sundhedsydelser til landene.

- Min sundhedsminister vil rejse til Afrika for at fremme vores globale sundhedsagenda.

Det skete ikke én, men to gange under talen, at præsidenten rodede rundt i landets navn. Også i åbningsbemærkningen blev det afrikanske land omdøbt.

- Jeg er beæret over at være vært for denne frokost med lederne fra Elfenbenskysten, Etiopien, Ghana, Guinea, Nambia, Nigeria, Senegal, Uganda og Sydafrika, sagde Donald Trump.
Namibia, Zambia eller Gambia?

Det ukendte land affødte en bølge af reaktioner på de sociale medier, hvor folk forsøgte at afkode, hvorvidt der var tale om Namibia, Zambia eller Gambia.



Er dette lille faux pas fra Trump så slemt ?



Nej da ikke for mig, hvis han nu ikke kender de Afrikanske lande og slet ikke landenes navne, er han da tilgivet :8: Men de sociale medier har i det mindste noget at skrive om og gøre grin med.


Som bl.a. disse 2 eftflg. kommentarer:

Kashana

@kashanacauley

Just bought a new Nambian flag: two forks crossed over a burning knife to symbolize our people's hunger for knowledge.
02.08 - 21. sep. 2017


Flere personer brugte også Donald Trumps nyopfundne land til at danne reference til ordet ’covfefe’, som præsidenten fik på manges læber, da han lavede et gådefuldt tweet med det ikke-eksisterende ord i maj.


YS @NYinLA2121

You guys shouldn’t make fun of Nambia.

Without Nambia, we would not have any covfeve.#Nambia
04.02 - 21. sep. 2017
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf fisken80 » 22. sep 2017, 15:53

Han er præsident for et af verdens mest magtfulde lande og han har mulighed for at få den ypperligste rådgivning inden han skal holde sådan en tale. At han alligevel gennem en hel tale konsekvent omtaler et afrikansk land helt forkert, som en sammentrækning mellem Namibia og Gambia, ja det er fandme da toppen af pinlighed og idioti. Havde det været Peter Post fra Udby Bøvelse så kunne man tilgive det, men USA præsident, nej bare nej. En smule forberedelse og indsigt må være det mindste man kan forlange derfra.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Hunkat » 22. sep 2017, 16:03

Bush blev engang til grin fordi han havde fået lavet kort med den fonetiske udtale af fremmede statslederes navne så han ramte sådan nogenlunde rigtigt. Han gjorde i det mindste forsøget.

Det gider Trump ikke engang, han er jo ligeglad om han fornærmer et halvt kontinent ved ikke lige at løbe talen igennem med en (kompetent!) rådgiver.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Animi » 22. sep 2017, 16:05

Det er kikset, men de der overskrifter med "Trump opfinder nyt land" irriterer mig virkelig meget. Nej, han har ikke opfundet et nyt land, han har udtalt et land forkert. Der er fandme forskel!
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2017, 16:36

Animi skrev:Det er kikset, men de der overskrifter med "Trump opfinder nyt land" irriterer mig virkelig meget. Nej, han har ikke opfundet et nyt land, han har udtalt et land forkert. Der er fandme forskel!


Enig.

Så fokuserer da på at lederen af en af de største supermagter omgiver sig med hundehoveder, hængerøve og socialdemokrater som ikke engang kan finde ud af at sørge for at rette den slags fejl i de taler han får med ud i verden.....Det er simpelthen så MEGA pinligt at man istedet for at fokuserer på den del af sagen, henfalder til metoder som dem man ser i 4.klasse *fniiiis* han sagde et land som ikke findes *fniiiiis* :rulle: :rulle: :rulle: Grow the fucking op....

Jeg synes der er MONSTER pinligt at den slags fejl overhovedet sker. Alle der ved bare lidt om centraladministration ved at den slags taler passerer adskillige "hænder" før den havner på talerstolen. Hvorfor har ingen af disse hænder ikke fanget fejlen og rettet den. Det synes jeg er virkelig beskæmmende....At præsidenten ikke har styr på samtlige lande på det afrikanske kontinent kan jeg måske egentlig godt tilgive. Men at hans embedsmænd ikke sørger for at han ikke står og gør sig selv til grin når han er ude i officielt embeds medføre. Det er utilgiveligt.

Og jeg køber ikke den der med at han selv har skrevet sin tale og ingen andre har set den og bla-bla-bla..
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf ajnaM » 22. sep 2017, 20:20

Jo mere, pressen kritiserer ham for at være dum, des tættere føler hans vælgere sig på ham. ;)
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Slettet bruger » 22. sep 2017, 20:44

Han prøver tydeligvis at sige NARNIA
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Slettet bruger » 22. sep 2017, 20:54

fisken80 skrev:Han er præsident for et af verdens mest magtfulde lande og han har mulighed for at få den ypperligste rådgivning inden han skal holde sådan en tale. At han alligevel gennem en hel tale konsekvent omtaler et afrikansk land helt forkert, som en sammentrækning mellem Namibia og Gambia, ja det er fandme da toppen af pinlighed og idioti. Havde det været Peter Post fra Udby Bøvelse så kunne man tilgive det, men USA præsident, nej bare nej. En smule forberedelse og indsigt må være det mindste man kan forlange derfra.


JA! Men han fyrede desværre the Mooch og se bare hvordan det går med de rådgivere han har nu.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Sophies-mor » 24. sep 2017, 14:29

eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Han er præsident for et af verdens mest magtfulde lande og han har mulighed for at få den ypperligste rådgivning inden han skal holde sådan en tale. At han alligevel gennem en hel tale konsekvent omtaler et afrikansk land helt forkert, som en sammentrækning mellem Namibia og Gambia, ja det er fandme da toppen af pinlighed og idioti. Havde det været Peter Post fra Udby Bøvelse så kunne man tilgive det, men USA præsident, nej bare nej. En smule forberedelse og indsigt må være det mindste man kan forlange derfra.


JA! Men han fyrede desværre the Mooch og se bare hvordan det går med de rådgivere han har nu.

Nu gjorde Scaramucci sig også temmelig meget ud til bens.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf dgd2007 » 24. sep 2017, 17:30

Jeg er enig i, at det er h'øjrøvet og skandaløst, at en præsident ikke gider lære navnene på de lande, han skal tale med.

Men jeg er også enig i, at det sikkert "endear'er" ham over for hans fans. De ved jo heller ikke, "hvad alle de negerlande hedder", så det understreger nok bare over for dem, at han er en af deres egne. Og det gør ham sikkert endnu mere populær, når alle de "elitære åndssnobber" fra New York og Californien gør grin med ham for det.

Man skal jo huske, at han er den første ægte Jante-præsident.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf dgd2007 » 27. sep 2017, 05:22

dgd2007 skrev:Jeg er enig i, at det er højrøvet og skandaløst, at en præsident ikke gider lære navnene på de lande, han skal tale med.
[...]

I øvrigt i samme skuffe:
Til et fælles pressemøde i går med den spanske statsminister kaldte T ham for "præsidenten". Og det var ikke en enkelt fortalelse - det kan selvfølgelig ske. Men jeg tror, det var mindst 5-6 gange.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 07:07

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:Jeg er enig i, at det er højrøvet og skandaløst, at en præsident ikke gider lære navnene på de lande, han skal tale med.
[...]

I øvrigt i samme skuffe:
Til et fælles pressemøde i går med den spanske statsminister kaldte T ham for "præsidenten". Og det var ikke en enkelt fortalelse - det kan selvfølgelig ske. Men jeg tror, det var mindst 5-6 gange.


Trump klovner tit i det, jeg kan også huske dengang, han i valgkampen holdt taler i Atlanta og Georgia og bl.a. citerede Europa i begge taler sagde han "Belgien er en vidunderlig smyk by et dejligt sted med store bygninger".
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Slettet bruger » 27. sep 2017, 07:11

annella skrev:
dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:Jeg er enig i, at det er højrøvet og skandaløst, at en præsident ikke gider lære navnene på de lande, han skal tale med.
[...]

I øvrigt i samme skuffe:
Til et fælles pressemøde i går med den spanske statsminister kaldte T ham for "præsidenten". Og det var ikke en enkelt fortalelse - det kan selvfølgelig ske. Men jeg tror, det var mindst 5-6 gange.


Trump klovner tit i det, jeg kan også huske dengang, han i valgkampen holdt taler i Atlanta og Georgia og bl.a. citerede Europa i begge taler sagde han "Belgien er en vidunderlig smyk by et dejligt sted med store bygninger".


Der var også den gang han tog fejl af coca (som man laver kokain af) og og kakao, og sagde en masse gang at han ville bekæmpe narkokriminalitet ved at tage sig af dyrkningen af kakao.

Hvor man ikke er helt sikker på om det er en talefejl eller om han tror at kokain kommer fra kakao :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf Slettet bruger » 27. sep 2017, 11:35

dgd2007 skrev:
dgd2007 skrev:Jeg er enig i, at det er højrøvet og skandaløst, at en præsident ikke gider lære navnene på de lande, han skal tale med.
[...]

I øvrigt i samme skuffe:
Til et fælles pressemøde i går med den spanske statsminister kaldte T ham for "præsidenten". Og det var ikke en enkelt fortalelse - det kan selvfølgelig ske. Men jeg tror, det var mindst 5-6 gange.


Billede
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Trump roser Nambia - landet, der ikke findes

Indlægaf dgd2007 » 27. sep 2017, 11:44

^^ :shock:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"