Danny Abdalla igen igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Conway » 16. sep 2017, 10:19

Trods daglig meldepligt er Danny Abdalla udeblevet i 505 dage og er nu anholdt for nye forbrydelser. Sagen minder meget om Gimi Levakovic bortset fra at Abdalla er flygtet fra en dødsdom i Libanon.

Jeg har uendelig svært ved at forstå hvordan konventioner kan trælbinde et samfund til at forsørge og beskytte sådanne forbrydere i al evighed.

Danmark er jo kke det eneste land der lider voldsomt under disse dybt kriminelle på tålt ophold så det virker uforståeligt at der ikke kommer et samlet krav om tilretning af menneskerettighedskonventionen.

Hvad mener du om konventionen, skal den tilrettes eller er den ok ???

https://www.information.dk/indland/2017 ... r?lst_frnt
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Lurende Peber » 16. sep 2017, 11:04

Libanon har ikke udført henrettelser siden 2004, trods pt. Ca 40 på dødsgangen.
Jeg mener bestemt, at vi bør løbe risikoen og udlevere/aflevere det stykke menneskeligt affald.

Kilde: deathpenaltyworldwide.org
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Seladon » 16. sep 2017, 11:37

Kriminelle, menneskesmuglere, lyssky elementer udnytter konventionen for at drive deres forretninger. Andala er ikke det eneste eksempel. Jeg ser helst at vi strax suspenderer konventionens virkning på dansk jord, og udviser alle på tålt ophold og de andre dømte kriminelle.
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Conway » 16. sep 2017, 16:29

Seladon skrev:Kriminelle, menneskesmuglere, lyssky elementer udnytter konventionen for at drive deres forretninger. Andala er ikke det eneste eksempel. Jeg ser helst at vi strax suspenderer konventionens virkning på dansk jord, og udviser alle på tålt ophold og de andre dømte kriminelle.


Helt enig og derfor kan det undre at den vestlige verden ikke går sammen og kræver en tilpasning der kan dæmme op for denne fuldstændig horrible beskyttelse af kriminelle....
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Modesty Blame » 16. sep 2017, 20:09

Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4084
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3691

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. sep 2017, 01:53

Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?
Hvad med bjergestammer i Laos? Skal Danmark opretholde deres "menneskerettigheder"? Du tilbeder menneskerettigheder som en guldkalv. Menneskerettigheder er ikke anderledes end andre danske love, de og andre danske love skal beskytte og regulerer danske statsborgere. Personer der ikke er danske statsborgere skal ikke beskyttes af Danmark til skade for danske borgere. Denne selvskadende tilbedelse af "menneskerettigheder" har så nu medført at flere danske kvinder er blevet (ekstremt voldsomt) voldtaget, flere overfald, skudepisoder, mm. Det er selvdestruktivt og patologisk.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf annella » 17. sep 2017, 06:34

Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Mener du da selv, at menneskerettighedskonventionen uindskrænket skal beskytte f.eks. mordere, pædofile og voldtægsforbrydere?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Modesty Blame » 17. sep 2017, 09:21

annella skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Mener du da selv, at menneskerettighedskonventionen uindskrænket skal beskytte f.eks. mordere, pædofile og voldtægsforbrydere?

Jeg mener at menneskerettighedskonventionen skal beskytte alle mennesker. Mordere, pædofile og voldtægtsforbrydere er også mennesker.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Conway » 18. sep 2017, 13:15

Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Hvorfor skulle der være "en næste gruppe" ?
Vi taler om dybt kriminelle der udsætter sin "beskytter" for fare, velvidende at en konvention forhindrer at de bliver smidt ud af landet.
Jeg foreslår en tilretning af konventionen, hvad foreslår du ???
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Conway » 18. sep 2017, 13:21

Modesty Blame skrev:
annella skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Mener du da selv, at menneskerettighedskonventionen uindskrænket skal beskytte f.eks. mordere, pædofile og voldtægsforbrydere?

Jeg mener at menneskerettighedskonventionen skal beskytte alle mennesker. Mordere, pædofile og voldtægtsforbrydere er også mennesker.


Du mener altså at situationen med udviste kriminelle på tålt ophold, der fortsætter med at begå kriminalitet, fungerer tilfredsstillende ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Akehurst2 » 18. sep 2017, 13:23

Modesty Blame skrev:
annella skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Mener du da selv, at menneskerettighedskonventionen uindskrænket skal beskytte f.eks. mordere, pædofile og voldtægsforbrydere?

Jeg mener at menneskerettighedskonventionen skal beskytte alle mennesker. Mordere, pædofile og voldtægtsforbrydere er også mennesker.


Pæcis.

Hvis der er noget, menneskerettighedskonventionen skal beskytte mod, så skal den beskytte alle mod det.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Modesty Blame » 18. sep 2017, 14:56

Conway skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Hvorfor skulle der være "en næste gruppe" ?
Vi taler om dybt kriminelle der udsætter sin "beskytter" for fare, velvidende at en konvention forhindrer at de bliver smidt ud af landet.
Jeg foreslår en tilretning af konventionen, hvad foreslår du ???

Ved du egentlig, hvad den indeholder? Hvis man har en person, der er kriminel, så anholder man ham, og smider ham i fængsel. Hvis samme kriminelle ikke overholder sin meldepligt, så anholder man ham og smider ham i fængsel.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Modesty Blame » 18. sep 2017, 14:57

Conway skrev:
Modesty Blame skrev:
annella skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Mener du da selv, at menneskerettighedskonventionen uindskrænket skal beskytte f.eks. mordere, pædofile og voldtægsforbrydere?

Jeg mener at menneskerettighedskonventionen skal beskytte alle mennesker. Mordere, pædofile og voldtægtsforbrydere er også mennesker.


Du mener altså at situationen med udviste kriminelle på tålt ophold, der fortsætter med at begå kriminalitet, fungerer tilfredsstillende ?

Nej, jeg mener, at det er ret vigtigt, at vi anvender de muligheder for sanktionering, som vi har. Men det mener ordensmagten åbenbart ikke.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Danny Abdalla igen igen

Indlægaf Conway » 21. sep 2017, 09:18

Modesty Blame skrev:
Conway skrev:
Modesty Blame skrev:Hvem skal så være den næste gruppe mennesker, for hvem menneskerettigheder ikke gælder?


Hvorfor skulle der være "en næste gruppe" ?
Vi taler om dybt kriminelle der udsætter sin "beskytter" for fare, velvidende at en konvention forhindrer at de bliver smidt ud af landet.
Jeg foreslår en tilretning af konventionen, hvad foreslår du ???

Ved du egentlig, hvad den indeholder? Hvis man har en person, der er kriminel, så anholder man ham, og smider ham i fængsel. Hvis samme kriminelle ikke overholder sin meldepligt, så anholder man ham og smider ham i fængsel.


Jeg ved præcis hvad den indholder og hvad den desværre ikke indeholder.
Udenlandske kriminelle betragter danske fængsler som hvilehjem desværre og netop derfor virker vores "straf" ikke på dem.
Dette er situationen idag og derfor skal vi blæse på om cellerne i Rumænien er for små ifht. konventionen.
Afsted med det afskum og glem konventionen, så kan jeg love dig at respekten for det danske retssystem genoprettes på rekordtid....
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"