»Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

»Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 13. sep 2017, 07:47

https://www.b.dk/politiko/alternativet-om-regeringens-stop-for-kvoteflygtninge-stoejberg-bedriver

Kode: Vælg alt

Kynisk, unødvendigt, pinligt og endda landsskadeligt. Det er bare nogle af de ord, som Carolina Magdalena Maier, Alternativets politiske ordfører, bruger om regeringens stop for kvoteflygtninge.

Regeringens beslutning om at stoppe kvoteflygtning har skabt en voldsom debat, siden den blev præsenteret i Berlingske i sidste uge. Senest skriver Information tirsdag, at hverken FNs Højkommissariat for flygtninge, UNHCR, eller Dansk Flygtningehjælp kender til, at andre lande har indført et tilsvarende stop for kvoteflygtninge.

»Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker i verdenssamfundet. Fordi vi lukker os fuldstændig sammen om os selv. For eksempel Sverige er gået den anden vej og har sat tallet for kvoteflygtninge op,« siger Carolina Magdalena Maier.


Hvis du læser hele artiklen i linket og begrundelserne for "at det for tiden er så pinligt at være dansker" - er det så også for dig for tiden pinligt at være dansker?

Ikke for mig ikke det mindste hverken nu for tiden eller tidligere har jeg nogensinde været pinligt berørt af at være dansker.(jeg ER og har altid været stolt af at være dansker) -
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf paint » 13. sep 2017, 09:00

Jeg har aldrig rigtig forstået den tanke, at hele befolkningen i et land, skal tage en tilfældig regerings politik på sig - så at sige.
Danmark, er et demokrati, hvor folk stemmer for og går ind for vidt forskellige ting - inklusive ting/politik, som er vidt forskellig fra den nuværende danske regering.
Tyskland, har i 70 år måttet lide under stærk mistænkeliggørelse, fordi Nazister tog magten, engang i 30'ernes Tyskland, og bedrev uhyrligheder under anden verdenskrig. ALLE, lige fra spædbørn til oldinge, blev i verdenssamfundets øjne betragtet med mistro og mistænkeliggørelse - også dem som ikke engang var født på det tidspunkt.

Det minder lidt om en slags bibelsk arvesynd, hvor skyld går i arv fra generation til generation, hvilket i mine øjne, er noget sludder.

Nogle mener at USA er til grin, fordi landet har valgt en præsident som Trump. Men man glemmer, at over halvdelen af de faktiske stemmer, ikke gik til ham. Skal alle amerikanere, så tage 'skylden' på sig og lide under, at et valgsystem har givet magten til en kandidat, som ikke havde flertal i befolkningen? Det er noget vrøvl - helt enkelt.

'Alternativets' udmelding, er et retorisk trick som prøver at tørre den nuværende regerings politik af på os alle sammen. Vi bør alle være pinligt berørt.
Igen; sludder og vrøvl.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Bad Samaritan » 13. sep 2017, 09:19

Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...
6
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf avdotja » 13. sep 2017, 09:31

I og med at regeringen er som den er og gør som den gør, fordi flertallet af den danske befolkning støtter op om den/det, så synes jeg fint man kan snakke om at man er flov over at være dansker i øjeblikket.

Og ja, jeg synes det er virkelig, virkelig pinligt at Danmark ikke vil løfte sin mikroskopiske del af det som er hele verdens problem. Hvis alle lande gjorde det samme, lænede sig tilbage på deres flade røv og sagde "ikke mit problem", ville vi få problemer i en helt anden størrelsesorden.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Pølsemix » 13. sep 2017, 11:45

Det her med at det er pinligt at være dansker og at nogle ligefrem skammer sig over det, forstår jeg virkeligt ikke. Er det ikke bare den "politiske korrekte" der kapitulerer og indrømmer at være løbet tør for argumenter?
4
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf JoyNips » 13. sep 2017, 11:46

Jeg er hverken flov eller stolt over det. Det er jo bare her jeg tilfældigvis er født. Det anser jeg ikke som værende en præstation jeg skal føle stolthed eller flovhed over...
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. sep 2017, 11:48

ahh ja, fordi Sverige har en eksemplarisk flygtningepolitik som vi alle skulle ønske os at kopiere.
1
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 12:46

avdotja skrev:I og med at regeringen er som den er og gør som den gør, fordi flertallet af den danske befolkning støtter op om den/det, så synes jeg fint man kan snakke om at man er flov over at være dansker i øjeblikket.

Og ja, jeg synes det er virkelig, virkelig pinligt at Danmark ikke vil løfte sin mikroskopiske del af det som er hele verdens problem. Hvis alle lande gjorde det samme, lænede sig tilbage på deres flade røv og sagde "ikke mit problem", ville vi få problemer i en helt anden størrelsesorden.


Det er jo det de gør allerede.

Skal vi ikke lige ud af den med at tale os ind i en fiktiv realitet hvor alle lande tager masser af flygtninge ind, og komme over i den virkelige verden? Fordi vi får virkelig ingenting ud af alternativ fakts, hvor derimod rigtigt fakts er en god ting.

Hvor mange flygtninge tager Japan, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Argentina, Kuwait, Liechtenstein, Namibia, Botswana, Marokko, Madagascar, Polen, Tjekkiet, Slovakiet, Letland ?

Ja og sådan kunne jeg blive ved.

Det er utroligt det skal tage så mange år at blive enige om de rigtige fakts. Nu må de flygtningepositive altså komme ind i kampen og stoppe med deres fake news og følelsesmanipulation.
4
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Zorglup » 13. sep 2017, 12:56

Ak. Vi er dumpet ned på en 17 plads over foretrukne asyllande.
Som om vi er en slags 'vare' på en hylde.
Jeg er sgu ikke 'pinlig' over at være dansker. Men jeg kan godt krumme tæer over dem, der indtager det standpunkt.
3
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 13:01

Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Hvordan vil det ske helt konkret? Hvis vi nu sammenligner os med et land der ikke tager flygtninge ind, say Taiwan, så mener du at der er sket alle de ting der sker med lande der ikke tager flygtninge ind og de kommer så også til at ske med os?

Hvad er der sket af slemt med Taiwan? ABSOLUT INTET så vidt jeg ved, men du har måske nogen fiktive slemme ting der er sket med dem, som du gerne vil skræmme os med?

Hvis du er så sød at skrive dato for hvornår dine fiktive slemme ting er sket med Taiwan, så kan vi faktchecke dem i google også :)
1
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Bad Samaritan » 13. sep 2017, 13:18

eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Hvordan vil det ske helt konkret? Hvis vi nu sammenligner os med et land der ikke tager flygtninge ind, say Taiwan, så mener du at der er sket alle de ting der sker med lande der ikke tager flygtninge ind og de kommer så også til at ske med os?

Hvad er der sket af slemt med Taiwan? ABSOLUT INTET så vidt jeg ved, men du har måske nogen fiktive slemme ting der er sket med dem, som du gerne vil skræmme os med?

Hvis du er så sød at skrive dato for hvornår dine fiktive slemme ting er sket med Taiwan, så kan vi faktchecke dem i google også :)


Taiwan??? :lol:

Du kan godt selv se, man er lidt en skovl, hvis man pludselig slæber et randomn ass land (på et andet kontinent) ind i en diskussion, og så forlanger at modparten skal føre bevis for alt muligt, ikke? :)
3
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 13. sep 2017, 13:29

Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Danmark er hverken i krig med eller har deltaget i krige med Somalia, Sudan, Bangladesh og Marokko bare for at nævne nogle af de lande flygtningene kommer fra.

I øjeblikket er der ca. 60 mio. mennesker på flugt, hvor mange mio. synes du Danmark skal tage?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 13:33

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Hvordan vil det ske helt konkret? Hvis vi nu sammenligner os med et land der ikke tager flygtninge ind, say Taiwan, så mener du at der er sket alle de ting der sker med lande der ikke tager flygtninge ind og de kommer så også til at ske med os?

Hvad er der sket af slemt med Taiwan? ABSOLUT INTET så vidt jeg ved, men du har måske nogen fiktive slemme ting der er sket med dem, som du gerne vil skræmme os med?

Hvis du er så sød at skrive dato for hvornår dine fiktive slemme ting er sket med Taiwan, så kan vi faktchecke dem i google også :)


Taiwan??? :lol:

Du kan godt selv se, man er lidt en skovl, hvis man pludselig slæber et randomn ass land (på et andet kontinent) ind i en diskussion, og så forlanger at modparten skal føre bevis for alt muligt, ikke? :)


Næ, fordi du siger jo du har en slags hemmelig viden om de slemme slemme ting, der sker med lande der ikke tager flygtninge ind, "bider dem i røven", så jeg tænkte din påstand måske havde en basis i en eller anden form for rigtige fakts, som man så kunne kigge på i et konkret tilfælde.

Og så valgte jeg et tilfældigt land der ikke tager flygtninge ind, Taiwan, for at vi kan se de slemme ting, du påstår (ud i det blå, uden basis, uden argument) sker med lande der ikke accepterer flygtninge.

Min konklusion, baseret på fakts om hvad der er sket i et concret case, hvor et land ikke tager flygtninge ind, og alt går ganske fint er:

Fakt: Der sker overhovedet intet slemt, der er overhovedet intet der "bider dem i røven".
2
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Bad Samaritan » 13. sep 2017, 13:38

annella skrev:
Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Danmark er hverken i krig med eller har deltaget i krige med Somalia, Sudan, Bangladesh og Marokko bare for at nævne nogle af de lande flygtningene kommer fra.

I øjeblikket er der ca. 60 mio. mennesker på flugt, hvor mange mio. synes du Danmark skal tage?


Det siger sig selv, at Danmark ikke kan tage flere millioner flygtninge - og det er der jo heller ingen, der taler om. Men vi kunne presse på for og arbejde mod et fair kvotefordelingssystem på tværs af FN-lande, som tager højde for faktorer som befolkningsantal, befolkningstæthed, økonomiske faktorer som BNP og arbejdsløshed, und so weiter, i stedet for at blæse den nuværende kvoteordning en lang march... og så ville det også give fin mening, hvis FN og/eller begyndte at forvente mere af lande med højt gennemsnitligt CO2-forbrug og lempelige regler på industri-, fiskeri- og landbrugsområdet, da der jo også er andre grunde til at folk flygter end lige krige og konflikter. Alt sammen ting, som danske politikere i Bruxelles kunne have brugt deres kræfter på.
1
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Bad Samaritan » 13. sep 2017, 14:06

eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...


Hvordan vil det ske helt konkret? Hvis vi nu sammenligner os med et land der ikke tager flygtninge ind, say Taiwan, så mener du at der er sket alle de ting der sker med lande der ikke tager flygtninge ind og de kommer så også til at ske med os?

Hvad er der sket af slemt med Taiwan? ABSOLUT INTET så vidt jeg ved, men du har måske nogen fiktive slemme ting der er sket med dem, som du gerne vil skræmme os med?

Hvis du er så sød at skrive dato for hvornår dine fiktive slemme ting er sket med Taiwan, så kan vi faktchecke dem i google også :)


Taiwan??? :lol:

Du kan godt selv se, man er lidt en skovl, hvis man pludselig slæber et randomn ass land (på et andet kontinent) ind i en diskussion, og så forlanger at modparten skal føre bevis for alt muligt, ikke? :)


Næ, fordi du siger jo du har en slags hemmelig viden om de slemme slemme ting, der sker med lande der ikke tager flygtninge ind, "bider dem i røven", så jeg tænkte din påstand måske havde en basis i en eller anden form for rigtige fakts, som man så kunne kigge på i et konkret tilfælde.


Jeg siger ikke noget om nogen "hemmelig viden" om alle mulige lande. Jeg siger, at ret meget af den politik Danmark har ført, som skulle have til formål at begrænse antallet af mennesker, som må flygte fra hus og hjem, har haft den stik modsatte effekt. Det er ikke særlig heldigt, hvis du spørger mig... og man behøver vist ikke være professor heller for at kunne se, at indvandrerstop og restriktioner heller ikke har forhindret folk i at nå herop alligevel. Hvad vi til gengæld har er en tilsyneladende endeløs kavalkade af ulykkelige historier om ventetidsbelastede mennesker på livslange offentlige ydelser, og tvangsudvisninger - selv af velfungerende unge mennesker med masser af håb og drømme for fremtiden - og en masse mennesker (heriblandt også danskere), som langsomt mister troen på velfærdssamfundet og gradvist mister tilhørsforholdet til Danmark...

Klimapolitik gider vi heller ikke. For det har Lomborg og regeringen fortalt os er noget pjat... også selvom tørker og klimaforandringer sender millioner af mennesker i vores retning, og selv de mest konservativt skeptiske forskere efterhånden peger på, at lande som vores eget meget nemt kunne gå hen og få brug for en håndsrækning med at holde vandet ude af kældrene om 40-50 år.

... og så er der helt overordnet det med de signaler vi sender til andre lande - at man bare skal rage til sig og skabe sit eget lille paradis, og så ellers lade alle andre sejle deres egen sø. Lande som vi er afhængige af, og hvis gøren og laden alene qua deres størrelse i forhold til vores ganske ofte påvirker os way mere end vi måske lige går rundt og tror, eller er villige til at indrømme.

Men du har selvfølgelig helt ret! Selvfedme, magtfuldkommenhed og sololøb har aldrig nogensinde kostet nogen som helst noget som helst i verdenshistorien, vel? Vi skal bare se på Taiwan!!! :lol:
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"