Skattereform 2018

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Artem » 29. aug 2017, 20:39

tjald62 skrev:Det er stadigvæk direktøren der render med gevinsten mens at den lavest lønnet ikke får noget og i mine øjne så er det uanset hvad de og andre kalder det en topskattelettelse for de rigeste.

Vi har jo progressiv beskatning her i landet som gør at jo mere man tjener jo højere procentsat betaler man i skat. Jeg har på ingen måde noget imod at de rigeste slipper billigere i skat, for hvis man feks. sætter procentsatsen ned vil de jo altid få mest ud af det i kroner og ører.
Det er nærmest umuligt at lave om på, selv hvis man giver skattelettelser i bunden, da de rige også får gavn af dem.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Akehurst2 » 30. aug 2017, 08:02

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Ret kedeligt synes jeg. ingen grund til at give folk som mig flere penge, lad os i stedet bruge de penge på at afskaffe mange af punktafgifterne og alt bureaukratiet forbundet dermed, det kommer alle til gode, og gør det billigere at være dansker. Og lad os få smartere bilafgifter, ikke bare en fast sats for alt.


I øvrigt til det med punktafgifterne, så er det ikke umuligt at der sker noget der: http://www.skm.dk/aktuelt/nyheder/2016/ ... ktafgifter

Håber af hele mit hjerte, de afskaffer punktafgift på nødder. Jeg tror næsten, den er den dummeste af dem alle, både i udformning og at den i det hele taget findes. Bare se på den her oversigt: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2084857

Desværre vil ophævelse af den kræve ophævelse af andre afgifter også, så det sker nok ikke: http://politiken.dk/mad/madnyt/art55448 ... C3%A5-slik


De foreslår faktisk at afskaffe nøddeafgiften :klap: Se her: http://em.dk/nyheder/2017/08-30-sammen- ... rksomheder Side 23 i udspillet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Wizzze » 30. aug 2017, 09:05

Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Ret kedeligt synes jeg. ingen grund til at give folk som mig flere penge, lad os i stedet bruge de penge på at afskaffe mange af punktafgifterne og alt bureaukratiet forbundet dermed, det kommer alle til gode, og gør det billigere at være dansker. Og lad os få smartere bilafgifter, ikke bare en fast sats for alt.


I øvrigt til det med punktafgifterne, så er det ikke umuligt at der sker noget der: http://www.skm.dk/aktuelt/nyheder/2016/ ... ktafgifter

Håber af hele mit hjerte, de afskaffer punktafgift på nødder. Jeg tror næsten, den er den dummeste af dem alle, både i udformning og at den i det hele taget findes. Bare se på den her oversigt: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2084857

Desværre vil ophævelse af den kræve ophævelse af andre afgifter også, så det sker nok ikke: http://politiken.dk/mad/madnyt/art55448 ... C3%A5-slik


De foreslår faktisk at afskaffe nøddeafgiften :klap: Se her: http://em.dk/nyheder/2017/08-30-sammen- ... rksomheder Side 23 i udspillet.


Fint, men stadig uambitiøst, det er et lille bitte hjørne de retter ved, lad os få en gennemgribende reform af punktafgifter og deres formål.
2
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Akehurst2 » 30. aug 2017, 09:15

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:
De foreslår faktisk at afskaffe nøddeafgiften :klap: Se her: http://em.dk/nyheder/2017/08-30-sammen- ... rksomheder Side 23 i udspillet.


Fint, men stadig uambitiøst, det er et lille bitte hjørne de retter ved, lad os få en gennemgribende reform af punktafgifter og deres formål.


Enig - men jeg tager hvad jeg kna få.

Og de vil da også gøre yderligere, hvis man læser lidt videre i udspillet:

Lettelse af unødige administrative byrder vil være til gavn for erhvervslivet gennem øget produktivitet og konkurrenceevne. Særligt for mindre virksomheder, der ikke har en stor nok drift til at ansætte specifikt administrativt personale, kan det være administrativt tungt at holde
styr på og leve op til komplekse afgiftsregler.

Regeringen foreslår at afsætte en pulje på 115 mio. kr. i 2018 stigende til 125 mio. kr. varigt til sanering af afgifter, som er særligt administrativt krævende, og som tiden er løbet fra. Den konkrete disponering af puljen kan bl.a. baseres på analyserne i den kommende afrapportering
fra Saneringsudvalget.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Skattereform 2018

Indlægaf paint » 30. aug 2017, 09:29

Artem skrev:
tjald62 skrev:Det er stadigvæk direktøren der render med gevinsten mens at den lavest lønnet ikke får noget og i mine øjne så er det uanset hvad de og andre kalder det en topskattelettelse for de rigeste.

Vi har jo progressiv beskatning her i landet som gør at jo mere man tjener jo højere procentsat betaler man i skat. Jeg har på ingen måde noget imod at de rigeste slipper billigere i skat, for hvis man feks. sætter procentsatsen ned vil de jo altid få mest ud af det i kroner og ører.
Det er nærmest umuligt at lave om på, selv hvis man giver skattelettelser i bunden, da de rige også får gavn af dem.


Der er jo også den mulighed, at man sætter et indkomstloft for skattelettelserne, altså progressivt op til en vis indkomst. Og herefter ingen lettelser.
At en procentlettelse, i et progressivt skattesystem altid vil føre større lettelser med i toppen, siger jo sig selv. Men heraf følger ikke automatisk at en skattelettelse skal følge den fordelingsnøgle.

Man kunne også give et beløb i lettelse, hele vejen op (en fordeling af den samlede lettelse) - samme beløb, og herefter omregne dette til en procentsats i relation til den givne indtægt.
Varerne henne i supermarkedet (og andre steder) koster det samme, uanset om man tjener 18.000 kr om måneden eller 88.000 kr, men varens pris, udregnet procentuelt (i relation til indkomst) er jo langt højere for den lavtlønnede i forhold til den højtlønnede.Derfor ville det give mere mening, at lette beløbsmæssigt fremfor progressivt procentuelt. Især, når man tager i betragtning at de seneste års lettelser, alle har være rettet mod toppen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Slettet bruger » 30. aug 2017, 15:15

Det viser sig at regeringens tal der siger at reformen procentuelt er bedst for en HK'er, slet ikke baserer sig på hvad man har udbetalt efter skat, næh det er hvor meget man har efter husleje og andre faste udgifter. Hvis man kigger på beløbet efter skat, er de foreslåede ændringer bedst for direktøren som får en lettelse på 4,8% af den disponible indkomst imod 3,4% for HK'eren. Hvad helvede? Hvorfor kan de ikke bare opgive de tal man forventer i stedet for sådan noget pis? Regner de med at ingen opdager noget? Jeg mister helt livslysten af at læse om den slags idioti på en regnfuld onsdag eftermiddag.

Kilde: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE98 ... ttereform/
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Skattereform 2018

Indlægaf paint » 30. aug 2017, 18:29

De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Skattereform 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. aug 2017, 18:42

paint skrev:De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.


Så fik jeg lige livslysten tilbage (jvf. abcds indlæg).
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Artem » 30. aug 2017, 19:11

paint skrev:Der er jo også den mulighed, at man sætter et indkomstloft for skattelettelserne, altså progressivt op til en vis indkomst. Og herefter ingen lettelser.
At en procentlettelse, i et progressivt skattesystem altid vil føre større lettelser med i toppen, siger jo sig selv. Men heraf følger ikke automatisk at en skattelettelse skal følge den fordelingsnøgle.

Man kunne også give et beløb i lettelse, hele vejen op (en fordeling af den samlede lettelse) - samme beløb, og herefter omregne dette til en procentsats i relation til den givne indtægt.
Varerne henne i supermarkedet (og andre steder) koster det samme, uanset om man tjener 18.000 kr om måneden eller 88.000 kr, men varens pris, udregnet procentuelt (i relation til indkomst) er jo langt højere for den lavtlønnede i forhold til den højtlønnede.Derfor ville det give mere mening, at lette beløbsmæssigt fremfor progressivt procentuelt. Især, når man tager i betragtning at de seneste års lettelser, alle har være rettet mod toppen.

Du har ret i at man godt kan lave nogle mærkelige krumspring som feks. kun at give en "grøn check" til indkomster op til 300.000 kr.

Jeg synes bare det er noget rod. For folk ved ikke hvor meget de betaler i skat, på grund af alle mulige fradrag, tilskud osv man kan få. Det er alt for indviklet, hvor en mere flad skat med høj bundfradrag, og uden alle mulige fradrag ville være meget bedre.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Slettet bruger » 31. aug 2017, 16:31

Nu forsøger Kristian Jensen simpelthen helt oprigtigt at forsvare beregningerne. Det er helt fint at regne på den måde vi har gjort, og der er slet ikke nogen bagtanker om at få det til at fremstå mere lige end det er. Vi er helt uskyldige.

Og Peter Madsen er uskyldig i usømmelig omgang med lig, han har bare foretaget en begravelse til søs.

I det mindste skinner solen da i dag.
1
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Seladon » 1. sep 2017, 19:10

paint skrev:De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.


he he he, jeg vil ikke være så sikker på DF.... Får de et kødben, giver de deres stemmer til Venstre.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Precaseptica » 2. sep 2017, 09:37

Seladon skrev:
paint skrev:De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.


he he he, jeg vil ikke være så sikker på DF.... Får de et kødben, giver de deres stemmer til Venstre.


Præcis. De er til fals for en grænsebom og en hest. Hele deres socialøkonomiske politik er til salg for et par enkelte tiltag imod deres værdipolitik.

Og hvis de endelig siger fra, så er jeg sikker på Socaldemokratiet er ved at bøje nakken af led for at komme med i et forlig.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Skattereform 2018

Indlægaf paint » 2. sep 2017, 10:23

Precaseptica skrev:
Seladon skrev:
paint skrev:De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.


he he he, jeg vil ikke være så sikker på DF.... Får de et kødben, giver de deres stemmer til Venstre.


Præcis. De er til fals for en grænsebom og en hest. Hele deres socialøkonomiske politik er til salg for et par enkelte tiltag imod deres værdipolitik.

Og hvis de endelig siger fra, så er jeg sikker på Socaldemokratiet er ved at bøje nakken af led for at komme med i et forlig.


Med det fokus, der nu er kommet på skattereformen og fordelingen af goderne, tvivler jeg på at DF tør indgå aftaler som tilgodeser de velstillede. ALLE politiske journalister, har dem under mikroskopet for lige netop dét. De kan ikke så meget som rokke med ørerne i den forkerte retning (DF) uden at blive hevet frem i rampelyset og udstillet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Skattereform 2018

Indlægaf Precaseptica » 2. sep 2017, 10:26

paint skrev:
Precaseptica skrev:
Seladon skrev:
paint skrev:De skattelettelser regeringen har lagt på bordet, bliver med garanti ikke til noget - i den nuværende form. Socialdemokratiet og DF (samt partierne til venstre for dem + Alternativet, vil ikke stemme for dem) - især ikke når den skal finansieres af en offentligt vækst på 0.3%, hvilket er ca. halvdelen af det der skal til, for at kompensere for flere ældre og børn)

Sidste år, måtte 80 kommuner skære ned på bl.a ældrepleje, sygehusvæsen, daginstitutioner mv). Hvis regeringens forslag om kun 0.3% vækst i den offentlige sektor/udgifter kom igennem, ville man skulle ud i endnu er sparerunde, på de omtalte områder, for at finansiere en skattelettelse, der primært begunstiger dem med de højeste indtægter.

Det er asocial og skævt, og det glæder mig at høre at Soc. dem og DF, ikke vil lægge stemmer til det.


he he he, jeg vil ikke være så sikker på DF.... Får de et kødben, giver de deres stemmer til Venstre.


Præcis. De er til fals for en grænsebom og en hest. Hele deres socialøkonomiske politik er til salg for et par enkelte tiltag imod deres værdipolitik.

Og hvis de endelig siger fra, så er jeg sikker på Socaldemokratiet er ved at bøje nakken af led for at komme med i et forlig.


Med det fokus, der nu er kommet på skattereformen og fordelingen af goderne, tvivler jeg på at DF tør indgå aftaler som tilgodeser de velstillede. ALLE politiske journalister, har dem under mikroskopet for lige netop dét. De kan ikke så meget som rokke med ørerne i den forkerte retning (DF) uden at blive hevet frem i rampelyset og udstillet.


Selvom jeg vil håbe du har ret, så synes jeg bare de har kørt strudsemetoden så mange gange før, at jeg ikke vil lade tvivlen komme dem til gode.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"