Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf Jørn » 22. aug 2017, 10:40

Ja :
:fløjt:

Nogen her, der bor på Nørrebro ?

*

Hvordan påvirker alle de skud episoder, der er, snart hver dag (Indenfor nogle måneder) - dig ?

:blomst:

Jeg er selv fra Nørrebro. Er opvokset i bydelen. Har boet der som ung og voksen - I mange år.

Er dog flyttet NU - Ikke fordi min kone og jeg er træt af Nørrebro (Jo, de bandeopgør !).

Jeg var med i Fakkeltog i Mandags og i går Mandag ...

*

Ja, banderne er nok ligeglade.

*

Men jeg synes det er fint, at man viser sammenhold på Nørrebro. Ikke ?
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46089

Re: Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2017, 11:49

Jeg bor i Nordvest. Jeg er dog flyttet længere ud mod Brønshøj (dog stadig i Nordvest) bla. på grund af skyderier.
Da jeg boede i den anden lejlighed før bandekrigen, blev der i de 5 år jeg boede der skudt to gange lige nede for mit vindue. Anden gang var det en teenager der blev ramt, og der fik jeg NOK.
Så jeg er selvsagt ret træt af det, dog er jeg noget tiæ et punkt hvor det er det praktiske der irriterer mig, fremfor det der "åh nej, de skyder". Altså, det er mest sådan noget som at det er svært at komme hjem efter et skyderi, politi der larmer om natten og sådan.

De der fakkeloptog tror jeg slet ikke på, og jeg har lidt svært ved at se formålet med det - så jeg deltager ikke.
0
...
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf Ficus » 22. aug 2017, 13:40

Bor ikke på Nørrebro, men i visitationszonen, tæt på NV. I månederne op til den her "klump" af skyderier vi er inde i nu, er jeg ret sikker på at der foregik noget herude omkring. Der var nærmest ikke en aften hvor der ikke var flere politibiler, der kørte med fuld udrykning og meget hurtigt ned ad vores vej.

Det er dog stilnet helt af siden de startede med at skyde på NB. Og endnu mere efter at der er kommet visitationszone. Har flere gange undret mig over hvorfor politiet er mindre synligt i vores område nu, når man skulle tro det var omvendt. Til gengæld er mængden af skumle typer der småslås, råber, kører i sorte biler, med tonede ruder og lidt for meget fart på steget. Det er lidt irriterende, som om der er så meget fokus på indre NB, at de er fredet herude.

Og nå ja, så synes jeg al den helikopterflyvning er pisseirriterende. Er vågen tit om natten for at amme min baby og den larmer en del. Men det er vel nødvendigt tænker jeg.


Tror heller ikke rigtig på fakkeloptog, så selvom jeg boede midt i det hele, ville jeg ikke deltage.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf Nicolait » 22. aug 2017, 14:33

Jeg har, efter pres fra min mor, droppet at gå med hættetrøje. :(

Derudover så er det primært politiets helikoptere der larmer, paradoksalt nok.

Ellers har jeg ikke oplevet det helt store.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf lillebjoern » 22. aug 2017, 15:04

Jeg bor på Nørrebro og mærker ikke supermeget til det. Det mest irriterende (for mig, naturligvis) er sirenerne og helikopterne, der larmer. Jeg var nede i Mimersgade den aften, da en mand blev skudt i benet for nylig, og der kom vi lige ud fra bodegaen til den opsatte afspærring. Jeg føler mig ikke selv så udsat, fordi jeg er kvinde, men jeg er godt nok træt af, at banderne er så aktive for tiden.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Nogen her, der bor på Nørrebro ? (Banderne) ...

Indlægaf Jørn » 22. aug 2017, 18:09

Tak. Som jeg skrev, så tror jeg banderne er - rystende, ligeglade med Fakkel optog.
jeg går også med, mest fordi jeg kender mange fra Nørrebro, der deltager.

Og jeg er "vandt til" at gå med i Demoer -

Mod Atomvåben, Vietnamkrigen - eksempelvis ...
1
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"