Terror-floskler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 06:28

http://www.bt.dk/blogs/magnus-von-dreiager-indse-at-islam-og-masseindvandring-er-skyld-i-terrorangreb

Europa er blevet ramt af endnu et grufuldt terrorangreb. Torsdag aften blev mennesker mejet ned på den populære gågade La Rambla i Barcelone, og mindst 13 mistede livet, mens et bombeangreb blev forhindret i byen Cambrils. Terrororganisationen Islamisk Stat har taget ansvaret for angrebene. En dybt tragisk situation, hvor mange folk lynhurtigt skal vise deres sympati. Først sætter man det ramte lands flag op på sin Facebookprofil for derefter at skrive, ’vi skal stå sammen for at komme terroren til livs.’

Det har vi efterhånden fået tudet ørerne fulde masser af gange, men jeg kan stadigvæk ikke se, hvad det har hjulpet. Det er aldeles forbudt at tale om forbindelsen mellem terror og den masseindvandring, som vi har gennemgået de seneste år. Når debattører skriver på de sociale medier, at det var en islamist, så er venstrefløjen klar med det samme til at skyde det ned, for det har vi ikke fået afklaret endnu. Nu har Islamisk Stat som så mange gange før taget skylden for angrebet, men det har stadigvæk ikke noget med islam eller masseindvandringen at gøre. Det kan alle jo se, lyder det.

Folk er trætte af at høre på de tomme floksler hver gang, at der kommer terrorangreb. Hvorfor ikke blot erkende realiteterne, som de er? Vi har et problem med islamistisk terror, og ja, det er et større problem end andre former for terror. Vil man afvise alle lighedstegn mellem de stigende terrorangreb i Europa de senere år med islam og masseindvandringen, så kan vi aldrig tage fat på problemet og løse det.

Det er nødvendigt, at vi løser problemerne og erkender, det hele ikke blot kan løses ved bedre integration, som vi har hørt før. Regeringen har med en hård kurs fået indvandrer- og asyltallene ned, men indtil vi har styr på integrationen, så er det nødvendigt, at kursen fortsættes, og vi gør endnu mere for at standse indvandringen. En ting er sikkert. Det nytter i hvert fald ikke noget at poste flag, og skrive, at vi skal stå sammen på de sociale medier. Det har vi prøvet, og det virker ikke. Nu må alle politikerne skride til handling og droppe flosklerne i stedet for, at det blot er et fåtal, som vil erkende realiteterne.



Giver du Magnus von Dreiager ret?

Jeg gør - selv den islam lærde Kyai Haji Yahya Cholil Staquf generalsekretæren for Indonesiens største muslimske organisation udtaler, at terrorisme og islam er forbundet med hinanden. Om islamisk terrorisme taler han klartekst: Vesten må ophøre med at erklære kritik af det religiøse fundament for ekstremismen som "islamofob".

Især forholdet mellem muslimer og ikke-muslimer samt muslimers holdning til stat og lov er problematisk og fører til segregation og fjendtlighed. "For mange muslimer er civilisation, den fredelige sameksistens mellem mennesker af anden tro noget, der skal bekæmpes", siger Yahya Cholil Staquf. Vestens voksende frygt for islam er derfor absolut forståelig. http://www.faz.net/aktuell/feuilleton/d ... 57757.html
1
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Terror-floskler

Indlægaf Bad Samaritan » 19. aug 2017, 07:23

Nej, jeg er ikke enig med ham overhovedet. Procentdelen af radikaliserede muslimer er forsvindende lille, og der er ikke ret meget der tyder på at antallet af muslimer i Europa resulterer i flere terrorangreb. Der er til gengæld herremeget, der tyder på, at hate-speech og social marginalisering driver flere og flere mennesker - selv kridhvide, kaukasiske teenagere - i armene på militante bevægelser, og får dem til at gøre dumme ting som feks at pløje uskyldige mennesker ned i sin bil. Terrorisme er et globalt problem - en voldelig, dogmatisk kontrapunktsideologi med ophav i lande, som vestlige regeringer har lavet alt for mange narrestreger i - og den dræber langt flere fredelige muslimer end små, hvide slipsedrenge fra Lyngby. Men den del har han jo meget belejligende udeladt af hans forsimplede narrativ.

Jeg kan imidlertid sagtens se, hvorfor politikere som ham her har så travlt med at gøre terror til et generelt problem. Det ville jo næsten ikke være til at bære, hvis man pludselig fandt ud af, at den retorik man benytter sig af for selv at tage sig handlekraftig ud, rent faktisk er en del af problemet...
Senest rettet af Bad Samaritan 19. aug 2017, 07:44, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Terror-floskler

Indlægaf Zorglup » 19. aug 2017, 07:28

Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Terror-floskler

Indlægaf Seladon » 19. aug 2017, 07:48

Fakta: Der er folk som hader de vestlige samfund, jeg vil kalde dem haters, og de er ikke blege for at tage uskyldige menneskers liv. Jo flere dræbte, jo bedre.
At give samfundet skylden for terrorangrebene er lige som at tage ansvaret fra dem.
Fatter ikke hvorfor mange venstreorienterede insisterer at se disse psykopatiske kriminelle som ofre.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Terror-floskler

Indlægaf Bad Samaritan » 19. aug 2017, 07:56

Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.


Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...
2
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 08:02

Bad Samaritan skrev:
Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.


Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...


Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Terror-floskler

Indlægaf paint » 19. aug 2017, 08:07

Tamara skrev:Det er også en floskel det der. Det er så få muslimer i antal, der vil andre ondt, at det ikke skal gå ud over de mange, der sagtens kan begå sig. Islam er ikke en voldelig religion, men fundamentalisme findes overalt på kloden pakket ind på alle mulige måder.


Enig. Men det er måske derfor at TS, lige præcis har klippet denne pasus ud af Dreyagers betragtninger:

"Problemet udgøres ikke kun af muslimer. Senest kunne vi i USA, se hvordan nogle voldsomme højreekstremister også stod bag voldsomme angreb, der førte til civile tab. Jeg vil gerne bekæmpe både den islamistiske og højreekstremistiske terror, for begge er dele er lige nytteløse og sindssyge."

Ovenstående modsiger, hans tidligere nævnte pointe om Islam og indvandring, som årsagen til terror. Dem i USA, var på ingen måde indvandrere.
Senest rettet af paint 19. aug 2017, 08:08, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 08:07

[quote="Angelina"]Nej, jeg giver ikke Magnus ret.



2. Islamistisk stat er ikke mere muslimer end jeg er - det har intet med islam at gøre, det har med had og terrorisme at gøre.

Det er vel næppe kristne, buddhister, hinduer eller troende fra andre religioner, der vil oprette et Islamisk Kalifat ?
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 08:17

paint skrev:
Tamara skrev:Det er også en floskel det der. Det er så få muslimer i antal, der vil andre ondt, at det ikke skal gå ud over de mange, der sagtens kan begå sig. Islam er ikke en voldelig religion, men fundamentalisme findes overalt på kloden pakket ind på alle mulige måder.


Enig. Men det er måske derfor at TS, lige præcis har klippet denne pasus ud af Dreyagers betragtninger:

"Problemet udgøres ikke kun af muslimer. Senest kunne vi i USA, se hvordan nogle voldsomme højreekstremister også stod bag voldsomme angreb, der førte til civile tab. Jeg vil gerne bekæmpe både den islamistiske og højreekstremistiske terror, for begge er dele er lige nytteløse og sindssyge."

Ovenstående modsiger, hans tidligere nævnte pointe om Islam og indvandring, som årsagen til terror. Dem i USA, var på ingen måde indvandrere.


Den passus har jeg bevidst ikke citeret, da temaet er islam og terrorisme er forbundet med hinanden.

Højreekstremister i Tyskland er heller ikke indvandrere, men højreekstremismen i landet har ikke det mindste at gøre med de islamistiske angreb, vi har haft i bl.a. Würzburg, Ansbach, Berlin, Essen, Hannover, München m.fl. med utallige døde og sårede.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Terror-floskler

Indlægaf Seladon » 19. aug 2017, 08:20

at give samfundets skylden - for det" avler had" .... flytter det ikke fokus fra de tragiske begivenheder og de ansvarlige for dem?

:gruble: Hvem er så fredens due i dette speciale verdensbillede? :gruble:
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Terror-floskler

Indlægaf Bad Samaritan » 19. aug 2017, 08:36

annella skrev:
Bad Samaritan skrev:
Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.


Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...


Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?


Millioner af aghanere, irakere, syrere og yemenitter feks... Vi har deltaget i militære felttog og bombekampagner, støttet despoter og voldsregimer, og fører den dag idag en ny marionet-krig i Irak og Syrien, hvor millioner mere kastes ud i sekterisk vold og systematisk undertrykkelse. Vores "krig mod terror" har skabt langt flere terrorister end den er kommet til livs, har dræbt langt flere civile end islamistisk militant ideologi nogensinde kunne drømme om. Tror du alt dét shit bare får lov til at ske, uden at det pisser mennesker af?
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 08:36

Angelina skrev:
Seladon skrev:Fakta: Der er folk som hader de vestlige samfund, jeg vil kalde dem haters, og de er ikke blege for at tage uskyldige menneskers liv. Jo flere dræbte, jo bedre.
At give samfundet skylden for terrorangrebene er lige som at tage ansvaret fra dem.
Fatter ikke hvorfor mange venstreorienterede insisterer at se disse psykopatiske kriminelle som ofre.


Fakta: Der findes folk som hader muslimer, og de er ikke blege for at tage uskyldige menneskers liv. Jo flere dræbte, jo bedre.

Og når vi i vores samfund avler den slags had (enten til muslimer eller til vesten), så er det vores skyld. Når vi som samfund bekriger andre lande - slår ihjel i "krig mod terror" eller "masseødelæggelsesvåben" og dræber ægtemænd, brødre, sønner - og i øvrigt også kvinder og børn ... så skaber vi naturligvis nogle der hader os ... vold avler vold.

At læne os tilbage og sige "det er ikke vores skyld" er ansvarsfraskrivelse der virkelig batter.


Jamen hvis det forholder sig, som du beskriver, at det er vores samfunds skyld, så må vi da simpelthen bare til at agere helt anderledes, bl.a. lade være med at provokere islamisterne med vores demokratiske friheder, så stopper den islamistiske terror helt af sig selv - ikke sandt?
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Terror-floskler

Indlægaf paint » 19. aug 2017, 08:38

annella skrev:
paint skrev:
Tamara skrev:Det er også en floskel det der. Det er så få muslimer i antal, der vil andre ondt, at det ikke skal gå ud over de mange, der sagtens kan begå sig. Islam er ikke en voldelig religion, men fundamentalisme findes overalt på kloden pakket ind på alle mulige måder.


Enig. Men det er måske derfor at TS, lige præcis har klippet denne pasus ud af Dreyagers betragtninger:

"Problemet udgøres ikke kun af muslimer. Senest kunne vi i USA, se hvordan nogle voldsomme højreekstremister også stod bag voldsomme angreb, der førte til civile tab. Jeg vil gerne bekæmpe både den islamistiske og højreekstremistiske terror, for begge er dele er lige nytteløse og sindssyge."

Ovenstående modsiger, hans tidligere nævnte pointe om Islam og indvandring, som årsagen til terror. Dem i USA, var på ingen måde indvandrere.


Den passus har jeg bevidst ikke citeret, da temaet er islam og terrorisme er forbundet med hinanden.

Højreekstremister i Tyskland er heller ikke indvandrere, men højreekstremismen i landet har ikke det mindste at gøre med de islamistiske angreb, vi har haft i bl.a. Würzburg, Ansbach, Berlin, Essen, Hannover, München m.fl. med utallige døde og sårede.


Det har jeg forstået. Men det ændrer ikke på, at man ikke bare fjerner et afsnit, midt i et citat uden at angive det [...]

Dreyager, påstår at muslimsk indvandring er årsagen til terrorangreb. Alligevel fremhæver han også højreekstremisters terrorangreb selvom de helt indlysende intet har med indvandring at gøre. Dét kan man ikke læse ud af dit citat. Du citerer det som du nu mener passer til din agenda. Det kan du også sagtens gøre, men ikke uden at gøre opmærksom at du har udeladt noget, som modsiger pointen.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Terror-floskler

Indlægaf JJL » 19. aug 2017, 08:41

Angelina skrev:2. Islamistisk stat er ikke mere muslimer end jeg er - det har intet med islam at gøre, det har med had og terrorisme at gøre.


Der er vist ikke noget, der hedder Islamistisk stat, så du kan da godt have ret i, at det ikke har noget med islam at gøre. Islamisk Stat derimod vil nok hævde at bygge på islam og hævde at de er muslimer.
3
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Terror-floskler

Indlægaf annella » 19. aug 2017, 08:47

Bad Samaritan skrev:
annella skrev:
Bad Samaritan skrev:
Zorglup skrev:Jeg er enig med TS. Vi må indse, at der ER forskelle i verdenssynet og forholde os til det.
Nøjagtigt som vi tager demokrati som en selvfølge, er diktatur og undertrykkelse en selvfølge for andre.


Men hvad nu hvis det forholder sig sådan, at dit og mit demokrati rent faktisk HAR været en masse andre menneskers diktatur og undertrykkelse gennem årtier? Det er der nemlig ret meget, der taler for, rent faktisk er tilfældet...


Hvem har dit og mit demokrati undertrykt gennem årtier, og hvem har de forholdt sig diktatorisk over for?


Millioner af aghanere, irakere, syrere og yemenitter feks... Vi har deltaget i militære felttog og bombekampagner, støttet despoter og voldsregimer, og fører den dag idag en ny marionet-krig i Irak og Syrien, hvor millioner mere kastes ud i sekterisk vold og systematisk undertrykkelse. Vores "krig mod terror" har skabt langt flere terrorister end den er kommet til livs, har dræbt langt flere civile end islamistisk militant ideologi nogensinde kunne drømme om. Tror du alt dét shit bare får lov til at ske, uden at det pisser mennesker af?


Terror: Paris, Nizza, Brüssel, Berlin, London, Stockholm – og nu Barcelona. Jamen så har Assad jo helt ret i, når han siger, at Vesten selv er skyld i de snart daglige terrorangreb, jeg ved ikke hvilke krige Sverige deltager i?
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"