Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf LadyFox » 18. aug 2017, 10:48

paint skrev:
Santa skrev:Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere følelsesløs overfor terrorangreb.
Og det gør mig rigtig bekymret, at min empati på den måde bliver slidt op af vanvittige psykopater, som uden nåde slår tilfældige ihjel.
Jeg håber I ikke misforstår mit indlæg.


Den tyndslidte empati, kan også skyldes at disse angreb, bliver så massivt dækket af medierne, at det nærmer sig kvalmegrænsen. Sendefladen ryddes, alle mulige såkaldte eksperter indkaldes, som alle sidder og siger det samme igen og igen.

Det kan nogen gange virke lidt som om, man prøver at vride alt ud af historien - også når der nærmest ikke kan vrides mere. (hvorefter man starter forfra)

Det kan jeg godt tilslutte mig. Jeg synes nemt at uanset om det handler om terror, folk der forsvinder fra ubåde, skyderier i København synes jeg medierne er rigtig gode til at dække det på en måde hvor det på mig virker som om det bruges som underholdning. Der skal 100 vis af artikler om det, alle mulige og umulige skal have lov at komme i avisen for at fortælle et eller andet om det, folk for lov til at bruge det til at flette det ind i deres kronikker der ellers handler om noget helt andet, sådan at de får flere kliks. Det hele virker som et stort cirus, og så står jeg personligt af og gider slet ikke at læse artiklerne, og så går jeg helt sikkert glip af vigtige detaljer fordi de drukner i Fru Petersen der engang kendte en, der kendte en, som har snakket med en terroist, eller haft en bil magen til eller alt muligt andet crap. Det er sgu usmageligt.
2
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf Slettet bruger » 18. aug 2017, 11:00

Santa skrev:Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere følelsesløs overfor terrorangreb.
Og det gør mig rigtig bekymret, at min empati på den måde bliver slidt op af vanvittige psykopater, som uden nåde slår tilfældige ihjel.
Jeg håber I ikke misforstår mit indlæg.


Hello?

Is there anybody in there?
Just nod if you can hear me.
Is there anyone home?
Come on now
I hear you're feeling down.
Well I can ease your pain
Get you on your feet again.
Relax.
I'll need some information first.
Just the basic facts.
Can you show me where it hurts?

There is no pain you are receding
A distant ship smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I can't hear what you're saying.
When I was a child I had a fever
My hands felt just like two balloons.
Now I've got that feeling once again
I can't explain you would not understand
This is not how I am.
I have become comfortably numb.

O.K.
Just a little pinprick.
There'll be no more, ah!
But you may feel a little sick.
Can you stand up?
I do believe it's working, good.
That'll keep you going through the show
Come on it's time to go.

There is no pain you are receding
A distant ship, smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I can't hear what you're saying.
When I was a child
I caught a fleeting glimpse
Out of the corner of my eye.
I turned to look but it was gone
I cannot put my finger on it now
The child is grown,
The dream is gone.
I have become comfortably numb.

2
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf JJL » 18. aug 2017, 11:01

Den mistænkte har ikke forstået, at islam er noget med at hjælpe gamle damer over gaden og gøre Rådhuspladsen ren d. 1. januar.

»Din første dag som hersker/herskerinde af hele verden. Hvad vil du gøre?« lyder spørgsmålet.

»Slå alle de vantro ihjel og alene lade rettroende muslimer være tilbage,« svarer Moussa Oukabir.

https://www.b.dk/globalt/politiet-med-n ... -barcelona
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf Code71 » 18. aug 2017, 11:10

paint skrev:
Santa skrev:Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere følelsesløs overfor terrorangreb.
Og det gør mig rigtig bekymret, at min empati på den måde bliver slidt op af vanvittige psykopater, som uden nåde slår tilfældige ihjel.
Jeg håber I ikke misforstår mit indlæg.


Den tyndslidte empati, kan også skyldes at disse angreb, bliver så massivt dækket af medierne, at det nærmer sig kvalmegrænsen. Sendefladen ryddes, alle mulige såkaldte eksperter indkaldes, som alle sidder og siger det samme igen og igen.

Det kan nogen gange virke lidt som om, man prøver at vride alt ud af historien - også når der nærmest ikke kan vrides mere. (hvorefter man starter forfra)


Præcis. Jeg greb mig selv i, med det samme at sige at "Nå, nu har TV2 News da heldigvis igen noget at dyrke de næste 3-4 dage"

Så de sørger for at gå liiiiiiive til Hans Andersen i Nexø hvis hunds tidligere ejers nabos bedstemor boede i Barcelona i 90'erne
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf Slettet bruger » 18. aug 2017, 11:14

LadyFox skrev:
paint skrev:
Santa skrev:Jeg kan mærke at jeg bliver mere og mere følelsesløs overfor terrorangreb.
Og det gør mig rigtig bekymret, at min empati på den måde bliver slidt op af vanvittige psykopater, som uden nåde slår tilfældige ihjel.
Jeg håber I ikke misforstår mit indlæg.


Den tyndslidte empati, kan også skyldes at disse angreb, bliver så massivt dækket af medierne, at det nærmer sig kvalmegrænsen. Sendefladen ryddes, alle mulige såkaldte eksperter indkaldes, som alle sidder og siger det samme igen og igen.

Det kan nogen gange virke lidt som om, man prøver at vride alt ud af historien - også når der nærmest ikke kan vrides mere. (hvorefter man starter forfra)

Det kan jeg godt tilslutte mig. Jeg synes nemt at uanset om det handler om terror, folk der forsvinder fra ubåde, skyderier i København synes jeg medierne er rigtig gode til at dække det på en måde hvor det på mig virker som om det bruges som underholdning. Der skal 100 vis af artikler om det, alle mulige og umulige skal have lov at komme i avisen for at fortælle et eller andet om det, folk for lov til at bruge det til at flette det ind i deres kronikker der ellers handler om noget helt andet, sådan at de får flere kliks. Det hele virker som et stort cirus, og så står jeg personligt af og gider slet ikke at læse artiklerne, og så går jeg helt sikkert glip af vigtige detaljer fordi de drukner i Fru Petersen der engang kendte en, der kendte en, som har snakket med en terroist, eller haft en bil magen til eller alt muligt andet crap. Det er sgu usmageligt.


Præcis dette beskrevet i 1985 af Neil Postman, ak hvis vi blot ville lytte til vores profeter i stedet for at grine af dem

Billede

https://www.scribd.com/document/2515551 ... w-Business
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. aug 2017, 12:11

Jeg har ikke været rørt af terrorangreb længe. Indtil det skete i min by. Jeg bor i Manchester og har indtil videre været igennem én evakuering pga. formodet bombe på mit arbejde, samt efterfølgende af Manchester Arena bombningen. De har valgt fuldkommen forkert, hvis de ville skabe rædsel og panik her, for Mancunians står altså sammen og giver fingeren til terror. Det var rørerende, omend det ikke ændre på noget at få worker bee tattoos, lave kunst forskellige steder i byen, eller indsamlinger til ofrene. Så længe der ikke er en direkte konsekvens i håndteringen af mistanker og lign., så vil der altid være flere angreb.

Min kæreste arbejder ved politiet og det er simpelthen chokerende hvor få resourcer de har at gøre godt med. Det er kaos og jo, der blev da rakt ud og lavet lappeløsninger da det brændte på, men de har slet ikke midler til at kunne komme disse ting til livs. Tror det er en generel ting verden over, desværre.

MEN Arena gerningsmanden gik på mit universitet. Jeg ved fra en der er aktivt involveret i studenterforening/råd, at der var blevet stemt nej til et terror præventions scheme, fordi man var bange for at det måske virkede stødende på elever fra muslimsk baggrund. Altså come on. Så længe der er sådan en berøringsangst, så bliver det jo ved med at ske!!
Det her scheme var ikke rettet mod specielle befolkningsgrupper, men mod alle der lavede mistænkelig ting eller udviste en opførsel der tidligere har været forbundet med folk der er blevet radikaliseret. Men nej, for tænk nu HVIS det gjorde nogle kede af det .......

Jeg har bekendt i Barcelona og jeg ved præcis hvordan han har det lige nu. Det føltes fuldkommen rædselsfuldt at det er så tæt på og man ingenting kan gøre for at afhjælpe det. Men det er efterhånden hverdag nu og det er trist at verden er endt med at være sådan...
0
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf JJL » 18. aug 2017, 15:28

Nogen har voldtaget en religion. Ikke bare i Spanien, men nu også i Finland.

http://www.bt.dk/krimi/flere-personer-s ... -i-finland
0
Brugeravatar
JJL
Indlæg: 112
Tilmeldt: 30. nov 2016, 08:43
Kort karma: 3
Likede indlæg: 54

Re: Varevogn ind på Ramblaen i Barcelona.

Indlægaf JJL » 20. aug 2017, 07:56

Det lader til, at Barcelona trods alt slap billigt. Den oprindelige plan skulle angiveligt have været, at sprænge 3 bomber i Barcelona, bl.a. ved den berømte kirke Sagrada Familia og ved La Rambla. Planen gik i vasken, da gassen, der skulle have været anvendt til at sprænge kirken, ved et uheld (for jihadisterne) eksploderede i byen Alcanar onsdag aften. Man valgte så i stedet at ramme vantro ved at køre dem ned med biler. Det lader så til, at de måtte nøjes med biler, da de ikke kunne få fat i lastbiler.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... hurch.html
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"