Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Slettet bruger » 8. aug 2017, 19:50

Vi er på vej mod et baby-samfund hvor folk automatisk synes folk har ret hvis de bare har stærke nok følelser og skriger længe nok :)

Sq ikke mærkeligt Trump vandt i USA, man kan jo se nærmest hver debat dukker der irrationalisme op. Folks første instinkt er "check ud hvad følelserne er i den her sag" og den der så har de stærkeste følelser, der går man så ud fra at den person har ret, og så opfinder man grunde til at støtte personen, uanset hvor gak-gak det er.

Han fik at vide for 50 år siden han ikke blev majestæt! Jeg gentager: Hvis han ikke har forstået det på 50 år er han dum som en badesvamp.
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf paint » 8. aug 2017, 19:55

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:I Stéphanie Surrugues samtalebog med Henrik (Enegænger), lader det til at titlen 'Majestæt', ville være tilstrækkeligt for ham til at han ikke føler sig 'uværdig'. Den titel, kan Margrethe give ham uden at spørge nogen som helst (ifølge én eller anden konge-dims-ekspert). Og hvorfor skulle han ikke have den titel, når andre i kongehuset har haft den (og får den, i og med Mary bliver dronning OG majestæt)

Men hvorfor gør hun det så ikke? Det har jo kun en betydning for ham (og ingen praktisk betydning)


Fordi man skal være enten dronning eller konge for at have titlen, og han er hverken af delene.


Det er noget som Margrethe selv kan afgøre, helt suverænt. Titlen, har ingen praktisk betydning, og vil ikke som titlen 'konge-et-eller -andet', skabe rod i grundlovsteksten.
Mary, er en helt igennem borgerlig kvinde, som fordi hun er gift med Frederik automatisk får titlen dronning og majestæt.

"I vore dage fører alle kejsere og konger samt deres hustruer, også som enker, titel af majestæt."

http://denstoredanske.dk/Samfund,_jura_ ... est%C3%A6t
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 20:06

Jeg ville rigtig gerne tro på at han er blevet dement, for så er han ikke den dumme skid, han ellers fremstår som i de her dage.
Men teorien holder ikke, for jeg er overbevist om, at hoffet så ville gøre en af disse to ting:
1) Holde ham langt fra pressen, og holde demensen hemmelig.

2) Melde ærligt ud i en pressemeddelse, at han er blevet dement, og derfor ikke længere ved hvad han siger. Og så bede pressen om at holde sig fra at viderebringe hans udtalelser. Og begrave ham efter de ønsker han havde, før han blev dement.

Nr 1 ville være virkelig dumt, værre end det nuværende scenarie. Det strider mod al etik.
Nr 2 ville være det rigtige at gøre for alle parter. Jeg er sikker på at danskerne ikke kun ville forstå situationen, og støtte dronningen, men også blive glade for åbenheden og fokussen på demens.

Men når de nu vælger den her tredie udvej, så kan jeg ikke tro på demens. Og jeg anser det ikke for en mulighed at de bare ikke har opdaget at han er dement. Så dumme er de ikke.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Seladon » 8. aug 2017, 20:31

Han vil aldrig lade sig undersøge for demens, og kan ikke tvinges til det og heller ikke spærres inde. Og når det ikke foreligger en diagnose kan de ikke melde det ud offentligt.
Ren catch 22.

Imo burde pressen udvise etik, for lige nu er det ret pinligt at være dansker. Krummer tæer. :blush:

Og selv om han trods al sund fornuft får den f....e titel, vil han finde på noget andet at klage over. Det er en sygdom som gør at filk ændrer personlighed , mister dømmekraft og bliver mere og mere impulsstyret.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 20:38

Seladon skrev:Han vil aldrig lade sig undersøge for demens, og kan ikke tvinges til det og heller ikke spærres inde. Og når det ikke foreligger en diagnose kan de ikke melde det ud offentligt.
Ren catch 22.

Imo burde pressen udvise etik, for lige nu er det ret pinligt at være dansker. Krummer tæer. :blush:

Og selv om han trods al sund fornuft får den f....e titel, vil han finde på noget andet at klage over. Det er en sygdom som gør at filk ændrer personlighed , mister dømmekraft og bliver mere og mere impulsstyret.

Hvordan ved du at han ikke vil lade sig undersøge for demens?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Seladon » 8. aug 2017, 20:38

Seladon skrev:Han vil aldrig lade sig undersøge for demens, og kan ikke tvinges til det og heller ikke spærres inde. Og når det ikke foreligger en diagnose kan de ikke melde det ud offentligt.
Ren catch 22.

Imo burde pressen udvise etik, for lige nu er det ret pinligt at være dansker. Krummer tæer. :blush:

Og selv om han trods al sund fornuft fik den f....e titel, ville han finde på noget andet at klage over. Det er en sygdom som gør at filk ændrer personlighed , mister dømmekraft og bliver mere og mere impulsstyret.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Flora » 8. aug 2017, 20:44

Seladon skrev:Han vil aldrig lade sig undersøge for demens, og kan ikke tvinges til det og heller ikke spærres inde. Og når det ikke foreligger en diagnose kan de ikke melde det ud offentligt.
Ren catch 22.

Imo burde pressen udvise etik, for lige nu er det ret pinligt at være dansker. Krummer tæer. :blush:

Og selv om han trods al sund fornuft får den f....e titel, vil han finde på noget andet at klage over. Det er en sygdom som gør at filk ændrer personlighed , mister dømmekraft og bliver mere og mere impulsstyret.


Hvordan kan du vide, at han vil det? Det med titlen har han jo klaget over i mange år, så det har vel ikke noget med eventuel demens at gøre. Min mormor var dement den sidste tid før hun døde og hun har da aldrig siddet og klaget over ting.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 20:47

Flora skrev:
Seladon skrev:Han vil aldrig lade sig undersøge for demens, og kan ikke tvinges til det og heller ikke spærres inde. Og når det ikke foreligger en diagnose kan de ikke melde det ud offentligt.
Ren catch 22.

Imo burde pressen udvise etik, for lige nu er det ret pinligt at være dansker. Krummer tæer. :blush:

Og selv om han trods al sund fornuft får den f....e titel, vil han finde på noget andet at klage over. Det er en sygdom som gør at filk ændrer personlighed , mister dømmekraft og bliver mere og mere impulsstyret.


Hvordan kan du vide, at han vil det? Det med titlen har han jo klaget over i mange år, så det har vel ikke noget med eventuel demens at gøre. Min mormor var dement den sidste tid før hun døde og hun har da aldrig siddet og klaget over ting.

Fuldstændig det samme med min mormor.
Og hun var ellers noget af en harpe før hun blev dement, men efter var hun sød og venlig.
Men det er selvfølgelig også noget af en ændring af personligheden.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Seladon » 8. aug 2017, 21:03

Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 21:05

Seladon skrev:Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.

Er det et svar på mit spørgsmål? For så forstår jeg det ikke. :gruble:

Jeg vil gerne vide, hvordan du kan vide at Henrik ikke vil lade sig undersøge for demens?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Seladon » 8. aug 2017, 21:13

Santa skrev:
Seladon skrev:Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.

Er det et svar på mit spørgsmål? For så forstår jeg det ikke. :gruble:

Jeg vil gerne vide, hvordan du kan vide at Henrik ikke vil lade sig undersøge for demens?


Er det så svært at gætte, når han er så forfængelig.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Flora » 8. aug 2017, 21:16

Seladon skrev:Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.


Man læser generelt meget i medierne, som ikke har så meget med virkeligheden at gøre. Min mormor har aldrig været aggressiv, hverken før eller efter hun blev dement. Min mor har i øvrigt arbejdet på plejehjem og derigennem haft en del med demente at gøre. Så vidt jeg har forstået kan det udvikle sig på mange forskellige måder. Jeg kan ikke rigtig se hvordan du eller nogen anden, der aldrig har mødt ham, kan udtale sig om hvorvidt han er dement og hvordan hans sygdom i så fald vil udvikle sig.
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Santa » 8. aug 2017, 21:17

Seladon skrev:
Santa skrev:
Seladon skrev:Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.

Er det et svar på mit spørgsmål? For så forstår jeg det ikke. :gruble:

Jeg vil gerne vide, hvordan du kan vide at Henrik ikke vil lade sig undersøge for demens?


Er det så svært at gætte, når han er så forfængelig.


Ok, det er altså et usagligt grundlag at konkludere det på. Hvis man ikke kender en person personligt og godt, kan man ikke vide hvor forfængelige de er, eller hvilke områder de vægter, hvis de er.
Men dig om det.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf pirken » 8. aug 2017, 21:20

Synes sgu Kong Henrik opfører sig meget barnligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf dgd2007 » 8. aug 2017, 21:21

DetSorteCirkus skrev:Som republikaner er jeg personligt fuldstændig ligeglad med kongelige titler, men indenfor rammerne af systemet synes jeg, at titlerne taber deres værdi og betydning, hvis det bliver noget, man selv kan presse igennem. Det piller for meget ved det ældgamle system med regenten, der suverænt og allernådigst udnævner andre. På sigt vil monarkiet gå under, hvis man ikke tager ordenes betydning alvorligt. Ligesom man ikke ville tage det seriøst, hvis jeg pludselig kaldte mig selv ærkehertuginde af Sundbyøster.
Der bliver efter min mening noget selvudnævnt over det, hvis Henrik bliver kongegemal, blot fordi dronningen lader ham få sin vilje, og medmindre man hedder Napoleon Bonaparte (og måske selv der), har der altid været noget grinagtigt ved folk, der kronede sig selv.

Og det er ikke, fordi jeg ikke forstår og respekterer Henriks følelser. Tværtimod har et af mine argumenter mod bevarelsen af kongehuset altid været, at det er umenneskeligt at presse moderne mennesker ind i disse ældgamle rammer, for de er netop kun givende, så længe mentaliteten følger med.
Billede
Jeg ville helt klart tage det seriøst, Deres Overdådighed :worship:
Men ellers er jeg enig i de andre ting.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"