Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Slettet bruger » 9. aug 2017, 11:47

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:
Studsgaard skrev:
Aragorn skrev:Hvis billederne af Henrik der fører bil, som jeg har set flere steder på nettet, er nylige - det vil sige efter hans operation - så tror jeg ikke, han fejler noget.

Det kan godt forsvares, at kongehuset ikke giver en udmelding offentligt om en eventuel demens, selv om det er en dårlig beslutning - men det kan ikke forsvares at der ikke nedlægges forbud mod bilkørsel, hvis en læge har konstateret en påvirkning af de kognitive evner.


Han kører da ikke selv?
Han sider da i passagersiden


I det her klip kører han selv: http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/henrik-efter-haarde-ord-jeg-ser-frem-til-at-se-dronningen/6770955



Jeg kan ikke se eb.dk, men jeg vil mene at der nok er noget galt hvis han er begyndt at køre bil fra passagersiden!


Han kører jo heller ikke bil fra passagersiden. Han sidder bag rattet i bilen.


Det var en joke :)

Mand det er svært at gøre det klart man spøger, uden at det bliver så tydeligt at det ødelægger joken!
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Delfin » 9. aug 2017, 18:07

vibbsen skrev:
Fuck.exe skrev:
Seladon skrev:Man læser meget i medier om demente som bliver aggressive overfor personale, heldigvis ikke alle.

Det er meget få demente der er aggressive overfor personalet. Det er bare ikke de søde (og almindelige) demente der kommer frem i medierne.

Jeg synes at det er underligt at sidde og kaste med demens-diagnsoser på Henrik. Man kan sagtens være gammel, sur, usammenhængende og forvirret, uden at være dement. Der kan være så mange ting "galt", og egentligt er det jo hamrende ligegyldigt hvad han siger og mener. Jeg forstår ikke hvordan man kan hidse sig op over de udtalelser han kommer med.


Enig. Jeg kender adskillige gamle, sure, usammenhængende og forvirrede mennesker som ikke er demente. Og jeg må indrømme at omend tanken da har strejfet mig, så synes jeg godt nok at Diagnose Danmark skal tage en chiller og slappe lidt af med fjern-diagnosticeringen.

Når jeg ser på Prins Henrik, så ser jeg en ældre mand hvis "filter" ikke længere er så velfungerende. Eller rettere det er nærmest væk. Og hvad hjertet er fuldt af løber munden som bekendt over med. Min mor er 72, hendes søstre er hhv. 74 og 76. At være sammen med dem kan fra tid til anden være en overordentlig pinlig affære. For de er lidt ligesom børn. Det de tænker siger de. Helt uden filter. Især hvis det er noget der ligger dem stærkt på sinde. Ingen af dem er spor demente. De er bare nogen gamle damer hvis filter ikke altid fungerer. Prins Henrik er 82. Det kan godt være at han er kongelig og hvad ved jeg. Men han er stadig 82. Og jeg må indrømme at jeg mere ser en gammel mand som er gammel på nøjagtig samme måde som andre gamle mennesker.

At jeg så synes det er smaddersynd for dronningen, det er noget andet. Hun går så frygtelig meget op i traditionerne. Og er måske ikke helt fulgt med tiden, hvilket betyder at hun nu står med en mand med et defekt filter, som alle er ved at falde over sig selv for at give taletid. Det sidste er en naturlig udvikling af vores samfund. Der er ikke den samme respekt for monarkiet fra pressens side mere. Jeg kunne godt have undet hende at hun i tide havde stukket Prins Henrik Hold-kæft-bolchet i form af titlen "Kongegemal" så hun var sluppet for at se den mand som hun har været sammen med i 50 år blive trukket gennem pressens rendesten. Det må være svært som ægtefælle at være vidne til. Gør hun det nu, jamen så vil det blive opfattet som knæfald. Så det tog er kørt.


Lige præcis det der, er det tegn, jeg har luret på. Det kan være et tegn på pandelapsdemens (frontotemporakl), hvor 'filteret forsvinder', men ikke nødvendigvis hukommelsen, men det behøver selvfølgelig ikke være det, det er jo alt for lidt grundlag at diagnosticere på og ingen af os er kvalificeret til det, selvom vi har erfaring fra arbejde med demente. Men hen hans adfærd de senere år sammenlagt med de korte klip kan godt sende tankerne i den retning.
3
14 11 14
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Akehurst2 » 10. aug 2017, 15:49

Når jeg bliver 80+ så smider jeg sgu også det velopdragne filter.

Tænk tante Møghe, så har I mig, når jeg bliver gammel, excentrisk og uforskammet.

Og I skal ikke gå og tro, jeg er dement. Det bliver helt bevidst.
4
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 11. aug 2017, 01:26

Billede
12
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf Rapfisk » 6. sep 2017, 12:52

Jeg håber sådan, at det betyder, at der kommer mere fokus på demens i samfundet generelt. Desværre er det en sygdom, som meget få forstår, og som rigtig mange kæmper med enten som syge eller som pårørende.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Utilfreds Prins Henrik vil ikke begraves sammen med dronning Margrethe

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2017, 12:52

Angelina skrev:Og så blev det meldt ud, han er dement - hvor er det synd for ham og familien.

http://kongehuset.dk/nyheder/hkh-prins-henriks-helbred
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"