Henrettet på live-tv

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Henrettet på live-tv

Indlægaf Tux » 2. aug 2017, 17:00

For den forbrydelse er ingen straf for hård..
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Henrettet på live-tv

Indlægaf Precaseptica » 9. aug 2017, 07:11

Jeg tror faktisk netop der er en isoleret grund til at gøre det offentligt. I et så splittet og oprørt samfund giver det en form for udfrielse. Specielt for mennesker underlagt de abrahamiske religioners moralforståelse, så er det vigtigt at føle at retfærdighed sker fyldest. Og det kan der ikke være nogen tvivl om efter man offentligt kan skue at manden bliver skudt i hovedet.

På den måde kan myndighederne faktisk afværge større problemer ved at give folk hvad de ønsker. Som eksperten også er lidt inde på, så er det meget nemt at se på sagen med Nordeuropæiske briller og hvæse af en sådan forestilling, uden at sætte sig ind i sammenhængen.

Det vigtigste man her kan erkende er at der så absolut KAN være en grund til at gøre det sådan her.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Henrettet på live-tv

Indlægaf Bimmerdyret » 9. aug 2017, 07:27

LaScrooge skrev:Se ham ind i øjnene. Hvad ser I?



PISSS..jeg blev opdaget.

Dø svin!
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Henrettet på live-tv

Indlægaf Bad Samaritan » 15. aug 2017, 07:21

Min primære anke med dødsstraf og offentlige henrettelser er - som Kidkomb også skriver - at skaden ikke kan gøres god igen, hvis der sker en fejl... og det gør der jo med jævne mellemrum. Men hey! Døde fanger anker jo ikke! :sarkasme:

Derudover er det virkelig kontraproduktivt for det, man søger at opnå. Staten prøver at lære folk, at de ikke må slå ihjel og mishandle ved at slå ihjel og mishandle? Jamen, det giver jo sikkert fint mening for nogen. Lidt ligesom børn lærer ikke at slå andre ved selv at få en røvfuld, right? :stoned:

I den forhåndeværende sag er jeg enig med eksperten i, at det er ganske nemt at sidde hjemme i sofaen og dømme. Det vidner flere af indlæggene i tråden her jo også om... og Yemen er et hårdt fucking land med så meget krig, konflikt og elendighed at det ville være mærkeligt hvis grænserne for, hvad man gkan slippe afsted med at udsætte andre for, ikke rykkede sig betragteligt. Men det værste - for mig i hvert fald - er den dér tilsyneladende brede accept af, at en mand bare lige bliver skudt død i koldt blod for øjnene af en hel befolkning, og ikke mindst en masse børn og teenagere. Måske de kender til sagens detaljer, og måske de ikke gør. Men det er rimelig sikkert at de går hjem fra skuet den dag med den opfattelse, at det tilsyneladende er helt ok at give nogen en kugle, hvis man bare synes, de har fortjent den. Det er mindst lige så meget en moralsk deroute som pædofili og gammeltestamentlig straf, tænker jeg - uanset om man hepper fra sofaen eller forreste række på torvepladsen i Aden...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"