Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2017, 21:29

Jeg ved godt man ikke kan generaliserer. Men jeg bor i et område hvor man anbefaler folk ikke at lukke fremmede man ikke har en aftale med ind i opgangen, heller ikke selvom de siger de er håndværkere, trappevaskere, fra hjemmeplejen osv. Fordi der er risiko for at udsætte sig selv og ens naboer for røveri og evt. Overfald. Så alene der er uanmelte besøg lidt et issue.

At jeg så selv har personlige erfaringer der gør at dørklokken kan resulterer i angst anfald er så en anden snak. Selv pakkeposten har før forskrækket mig godt og grundigt. Det ved jeg godt man ikke kan trække ned over hovedet på andre.

Men jeg tror ikke at man kan underkende at mange ser deres hjem som en base, der er trygt, hvor der er ro og hvor man kan gå hen hvis man gerne vil have fred for verdnen udenfor. At hjemmet er personligt, og et helle og det derfor kan være grænseoverskridende hvis folk forstyrrer en der.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2017, 21:32

Bimmerdyret skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.

Vi har reklamer nej tak.

Måske man skulle lave et "Præster - Nej tak"-skilt :P
3
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Flora » 18. jun 2017, 21:34

Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.


Så skulle alle sogne jo bare holde sig til den model.


Ikke de sogne, hvor præster og menighedsråd ønsker at gøre noget andet. Det er deres ret og mulighed.

Jeg kan godt lide, at nogle præster og menighedsråd vælger at gå ud af sognegårde, kirket og præstegårde for møde kirkens medlemmer i øjenhøjde. Jeg finder det fedt og et godt valg i 2018.


Jeg synes aldrig det er et godt valg, bare at troppe op ved folks hoveddør uanmeldt. Jeg kan slet ikke se behovet for det. Personligt ville jeg finde det irriterende og det tror jeg mange andre også ville. Har man lyst til en snak med præsten, er det da rarest at kunne forberede sig lidt på samtalen og tage den på et tidspunkt, hvor man har tid. Fremfor at det skal foregå midt i hvad end man var i gang med, fordi præsten nu syntes, at det skulle være nu.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 18. jun 2017, 21:37

LadyFox skrev:
Bimmerdyret skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.

Vi har reklamer nej tak.

Måske man skulle lave et "Præster - Nej tak"-skilt :P


:fløjt: vi har ekstra tilføjelse : gælder også reklamer fra kirken.

..det virker faktisk :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 18. jun 2017, 21:39

Tamara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.


Vi har reklamer nej tak.


Som medlem af foreningen holdet det næppe vand med 'reklame, nej tak'.

Et 'nej tak' kan sikkert gøre det. Kan ikke forestille mig, at præsterne siger et eller andet ala 'ok farvel - ha' en god aften'.


Jeg er så dejligt priviligeret, at jeg ikke engang behøver sige nej tak.
Jeg åbner ikke døren overhovedet :D
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Flora » 18. jun 2017, 21:55

Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.


Så skulle alle sogne jo bare holde sig til den model.


Ikke de sogne, hvor præster og menighedsråd ønsker at gøre noget andet. Det er deres ret og mulighed.

Jeg kan godt lide, at nogle præster og menighedsråd vælger at gå ud af sognegårde, kirket og præstegårde for møde kirkens medlemmer i øjenhøjde. Jeg finder det fedt og et godt valg i 2018.


Jeg synes aldrig det er et godt valg, bare at troppe op ved folks hoveddør uanmeldt. Jeg kan slet ikke se behovet for det. Personligt ville jeg finde det irriterende og det tror jeg mange andre også ville. Har man lyst til en snak med præsten, er det da rarest at kunne forberede sig lidt på samtalen og tage den på et tidspunkt, hvor man har tid. Fremfor at det skal foregå midt i hvad end man var i gang med, fordi præsten nu syntes, at det skulle være nu.



Man beder ham da bare om at komme igen så - kalender frem. Møde plotter ind.


Men så kan man jo også ligeså godt bare få et brev, hvorefter man kan aftale tid til et møde. Så har man også mulighed for lige at overveje om man har lyst til det møde eller ej. Det er da mere behageligt, end at skulle stå og tage stilling til det midt i vasketøj/bleskift/whatever.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2017, 22:23

Tamara skrev:
LadyFox skrev:Jeg ved godt man ikke kan generaliserer. Men jeg bor i et område hvor man anbefaler folk ikke at lukke fremmede man ikke har en aftale med ind i opgangen, heller ikke selvom de siger de er håndværkere, trappevaskere, fra hjemmeplejen osv. Fordi der er risiko for at udsætte sig selv og ens naboer for røveri og evt. Overfald. Så alene der er uanmelte besøg lidt et issue.

At jeg så selv har personlige erfaringer der gør at dørklokken kan resulterer i angst anfald er så en anden snak. Selv pakkeposten har før forskrækket mig godt og grundigt. Det ved jeg godt man ikke kan trække ned over hovedet på andre.

Men jeg tror ikke at man kan underkende at mange ser deres hjem som en base, der er trygt, hvor der er ro og hvor man kan gå hen hvis man gerne vil have fred for verdnen udenfor. At hjemmet er personligt, og et helle og det derfor kan være grænseoverskridende hvis folk forstyrrer en der.



I sådan områder gætter jeg på, at (veluddannede) præster måske nok ikke går uanmeldt rundt på besøg, men laver nogle aftaler på forhånd.

Næ. Muligvis ikke. Men ved præster overhovedet hvilke kvarterer der lidt ekstra udsatte for den slags?

Derudover overser du det sidste afsnit om at mange mennesker er private omkring deres hjem, og fortrækker at kunne være så uforstyrrede der som muligt?
0
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Flora » 18. jun 2017, 22:31

Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de skal møde uanmeldt op. De kunne vel sende et brev ud til nybagte forældre med et tilbud om et besøg. Så kan forældrene sige ja eller nej til det. At møde op uanmeldt virker unødvendigt anmasende.


Der gør man også i en del sogne.

Information om dåb og småbørnekirketilbud i en folder til familien med posten - ved ønske om dåb mødes man til en snak med præsten forud for dåben. Det var modellen, hvor vi bor. Og nok mere gængs end præstebesøget uanmeldt.


Så skulle alle sogne jo bare holde sig til den model.


Ikke de sogne, hvor præster og menighedsråd ønsker at gøre noget andet. Det er deres ret og mulighed.

Jeg kan godt lide, at nogle præster og menighedsråd vælger at gå ud af sognegårde, kirket og præstegårde for møde kirkens medlemmer i øjenhøjde. Jeg finder det fedt og et godt valg i 2018.


Jeg synes aldrig det er et godt valg, bare at troppe op ved folks hoveddør uanmeldt. Jeg kan slet ikke se behovet for det. Personligt ville jeg finde det irriterende og det tror jeg mange andre også ville. Har man lyst til en snak med præsten, er det da rarest at kunne forberede sig lidt på samtalen og tage den på et tidspunkt, hvor man har tid. Fremfor at det skal foregå midt i hvad end man var i gang med, fordi præsten nu syntes, at det skulle være nu.



Man beder ham da bare om at komme igen så - kalender frem. Møde plotter ind.


Men så kan man jo også ligeså godt bare få et brev, hvorefter man kan aftale tid til et møde. Så har man også mulighed for lige at overveje om man har lyst til det møde eller ej. Det er da mere behageligt, end at skulle stå og tage stilling til det midt i vasketøj/bleskift/whatever.


Mange dygtige, empatiske, intelligente, veluddannede og energiske præster fortæller, at de opnår bedre samtaler ved at gå ud at etableres kontakt ved at banke på døren og få en aftale! Så kan man nå at få en dagsorden så at dige inden møde og tale om det, der er sognebørn på sinde.


Jeg vil til enhver tid foretrække, at blive kontaktet via et brev fremfor uanmeldt besøg, uanset hvor mange positive tillægsord du sætter foran ordet præster. Det er mit indtryk, at jeg ikke er alene om den holdning og det synes jeg præsterne skal tage hensyn til.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Flora » 18. jun 2017, 22:59

Tamara skrev:Præsterne og menighedsrådet skal arbejde til sognets og kirkens ebedste.
Mener man at denne approach er den bedste, så skal de bruge den.
Er man uenig må man jo overveje at engagere sig i fx menighedsrådets virke for 4 år af gangen.


Man har vel lov at have en holdning til, om det er i orden at troppe op uanmeldt ved folks hoveddør, uden at man behøver at engagere sig i menighedsrådets virke i 4 år? Jeg er ikke kristen og har derfor ingen interesse i at engagere mig i noget menighedsråd. Jeg er dog medlem af folkekirken, fordi jeg ikke umiddelbart har følt stærkt nok for at melde mig ud.

Jeg synes det er ganske almindelig høflighed, at man giver besked, før man tager på besøg hos nogen og dermed også giver folk mulighed for at sige nej.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf icelady » 18. jun 2017, 23:07

Jeg ville godt nok være pænt lunken ved et sådant besøg. Han/hun ville få at vide, at det ikke havde interesse og så kunne vedkommende ellers tøffe videre på sin vej.

Jeg synes det er anmasende; ligesom jeg også ville finde det anmasende hvis feks fagforening eller forsikring ringede på, og ville prakke mig noget ekstra på.

Hvis der derimod kom et brev først, med tilbud om besøg, så man selv kunne melde fra, ville jeg nok være knapt så afvisende.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2017, 23:16

Tamara skrev:
LadyFox skrev:
Tamara skrev:
LadyFox skrev:Jeg ved godt man ikke kan generaliserer. Men jeg bor i et område hvor man anbefaler folk ikke at lukke fremmede man ikke har en aftale med ind i opgangen, heller ikke selvom de siger de er håndværkere, trappevaskere, fra hjemmeplejen osv. Fordi der er risiko for at udsætte sig selv og ens naboer for røveri og evt. Overfald. Så alene der er uanmelte besøg lidt et issue.

At jeg så selv har personlige erfaringer der gør at dørklokken kan resulterer i angst anfald er så en anden snak. Selv pakkeposten har før forskrækket mig godt og grundigt. Det ved jeg godt man ikke kan trække ned over hovedet på andre.

Men jeg tror ikke at man kan underkende at mange ser deres hjem som en base, der er trygt, hvor der er ro og hvor man kan gå hen hvis man gerne vil have fred for verdnen udenfor. At hjemmet er personligt, og et helle og det derfor kan være grænseoverskridende hvis folk forstyrrer en der.



I sådan områder gætter jeg på, at (veluddannede) præster måske nok ikke går uanmeldt rundt på besøg, men laver nogle aftaler på forhånd.

Næ. Muligvis ikke. Men ved præster overhovedet hvilke kvarterer der lidt ekstra udsatte for den slags?

Derudover overser du det sidste afsnit om at mange mennesker er private omkring deres hjem, og fortrækker at kunne være så uforstyrrede der som muligt?


Ja. Det ved præster. De kender deres sogne i detaljer. På godt og skidt. Præster kommer dagligt ude i deres sogne og møder mennesker fra alle socialgrupper.

Arbejder ofte med politiet/SSP og præster kender vuggestuer, folkeskolerne, privatskolerne, gymnasier og ofte børnehaver. Præster kender også i høj grad sognets beboere og virksomheder. Sognet er præstens arbejdsplads.

Det gør jeg ikke. Jeg lader disse mennesker enten sige 'Nej tak' eller 'Kan vi lave en aftale en anden dag'. Eller ''J eg kontakter dig ved behov'. Det kan præster sagtens håndtere at få meldt ud og kan også rumme en afvisning.

Min ikke mest det er i de mindre byer at præsten kender sognets beboere? :gruble:

Men altså, så snart præsten har ringer på døren har h*n jo allerede forstyret privatlivets fred, og så er det vel lige meget om h*n kan takle en afvisning, for når afvisningen kommer er der allerede overskredet en grænse.
0
...
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Stars » 19. jun 2017, 06:11

Flora skrev:
Tamara skrev:
Flora skrev:Men så kan man jo også ligeså godt bare få et brev, hvorefter man kan aftale tid til et møde. Så har man også mulighed for lige at overveje om man har lyst til det møde eller ej. Det er da mere behageligt, end at skulle stå og tage stilling til det midt i vasketøj/bleskift/whatever.


Mange dygtige, empatiske, intelligente, veluddannede og energiske præster fortæller, at de opnår bedre samtaler ved at gå ud at etableres kontakt ved at banke på døren og få en aftale! Så kan man nå at få en dagsorden så at dige inden møde og tale om det, der er sognebørn på sinde.


Jeg vil til enhver tid foretrække, at blive kontaktet via et brev fremfor uanmeldt besøg, uanset hvor mange positive tillægsord du sætter foran ordet præster. Det er mit indtryk, at jeg ikke er alene om den holdning og det synes jeg præsterne skal tage hensyn til.


Der er bare RIGTIG mange, der egentlig gerne vil have besøg, som ikke lige får taget kontakt og aftalt det, netop fordi der er så meget andet at se til.
Men en mellem-model med et brev om, at præsten kigger forbi for at sige tillykke med den lille ny fredag formiddag (f.eks.) kunne jo være en mulighed.
Så kan man forberede sig på et besøg eller ringe/skrive til præsten om at holde sig væk (eller aftale en anden dag, der passer bedre)

Det klip der var i tv, var bare: Tillykke med baby, overrække en kuvert, 1-2 sætninger mere og så farvel.
Han blev ikke inviteret ind, og det tror jeg heller ikke, de forventer, når de kommer uanmeldt.
Det har jeg ikke noget problem med, når det kun er medlemmer. Heller ikke selvom de har fået nys om babys eksistens via deres offentlige opgave med personregistrering. (At jeg så også synes, den opgave burde ligge i borgerservice, er en anden diskussion)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Bimmerdyret » 19. jun 2017, 07:32

Tamara skrev:Vores sogn i en af landets store byer har 5500 medlemmer af folkekirken.

Mange beborer har boet her +20 år., men selfølgelig er der udskiftning hele tiden.
Mange ved, hvem er bor i præsteboligen og hvor den ligger. Kun etagebyggeri i sognet - primært ejer/andel

Her er: filmklub, udflugter, koordinering af besøgsvenner til ældre, syge, demente, drift af en genbrugsbutik med to andre sogne, kirkekoncerter, konfirmandundervisning, aftensang en hverdag om ugen, højskoleuger, kulturkafe, højmesse, madpakkeklub en gang om ugen, menighedsplejen, stolegymnastik for ældre/handikappede, minikonfirmandundervisning, kirkekor, spejderne, kirkesangere, børnegudstjeneste med spisning, ugentlig morgensang med kaffe, litteraturkreds, rockgudsjenester for unge, netværksfamilier til flygtninge, babysalmesang for børn under 12 måneder, sorggrupper, plejehjemsgudstjenest, hjemmebesøg hos syge og døende, børnehavegudstjeneste (menighedsbørnehave i sognet), og sjælesorg ikke mindst. Det ér en helt almindelig kirke i aktivitetsniveau.

Og jeg har sikkert overset noget....

Dertil skal der af forskellige faggrupper føres kirkebøger, ordne årsregnskaber og laves budgettuüer, hives ukrudt op, slås græs, skovlen sne, saltes, vedligeholde bygninger, valg af menighedsrådet, af og til et bispevalg, kurser til alle personalegrupper, rengøring, klargøring af lokaler, sættes flag op og ned, trykke klokkeringning, modtages kister og blomster forud til bisættelse/begravelser, ansættelse/afskedigelse af medarbejdere etc.. og sikkert mere jeg har overset.

Præstens berøringsflade også i et bysogn er enorm!


Jeg kender rigtig mange, der ikke har nogen som helst bånd til ovenstående liste.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf LadyFox » 19. jun 2017, 08:27

Tamara skrev:
Bimmerdyret skrev:
Tamara skrev:Vores sogn i en af landets store byer har 5500 medlemmer af folkekirken.

Mange beborer har boet her +20 år., men selfølgelig er der udskiftning hele tiden.
Mange ved, hvem er bor i præsteboligen og hvor den ligger. Kun etagebyggeri i sognet - primært ejer/andel

Her er: filmklub, udflugter, koordinering af besøgsvenner til ældre, syge, demente, drift af en genbrugsbutik med to andre sogne, kirkekoncerter, konfirmandundervisning, aftensang en hverdag om ugen, højskoleuger, kulturkafe, højmesse, madpakkeklub en gang om ugen, menighedsplejen, stolegymnastik for ældre/handikappede, minikonfirmandundervisning, kirkekor, spejderne, kirkesangere, børnegudstjeneste med spisning, ugentlig morgensang med kaffe, litteraturkreds, rockgudsjenester for unge, netværksfamilier til flygtninge, babysalmesang for børn under 12 måneder, sorggrupper, plejehjemsgudstjenest, hjemmebesøg hos syge og døende, børnehavegudstjeneste (menighedsbørnehave i sognet), og sjælesorg ikke mindst. Det ér en helt almindelig kirke i aktivitetsniveau.

Og jeg har sikkert overset noget....

Dertil skal der af forskellige faggrupper føres kirkebøger, ordne årsregnskaber og laves budgettuüer, hives ukrudt op, slås græs, skovlen sne, saltes, vedligeholde bygninger, valg af menighedsrådet, af og til et bispevalg, kurser til alle personalegrupper, rengøring, klargøring af lokaler, sættes flag op og ned, trykke klokkeringning, modtages kister og blomster forud til bisættelse/begravelser, ansættelse/afskedigelse af medarbejdere etc.. og sikkert mere jeg har overset.

Præstens berøringsflade også i et bysogn er enorm!


Jeg kender rigtig mange, der ikke har nogen som helst bånd til ovenstående liste.


Sikkert, men faktum er, at det ikke kun er præster på landet, der dagligt ser mennesker i menigheden. Det gør præster i byen også. Ihvertfald i vores hood.


Jeg mener jo heller ikke at præster ikke ser mennesker til hverdag. Jeg tvivler bare på om præsten generelt kender folk i sit sogn i de større sogne, og det tvivler jeg ret meget på. Selvom præsten da selvfølgelig kender nogle.
0
...
Brugeravatar
Tyrfing
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. jun 2017, 13:53
Kort karma: 4
Likede indlæg: 105

Re: Er det OK at præster opsøger nye forældre?

Indlægaf Tyrfing » 19. jun 2017, 08:44

Rapfisk skrev:Man skal selvfølgelig have vandtætte skodder mellem folkeregisteropgaven, kirken fuldfører for staten, og det religiøse virke.
Lige præcis.
Man skal afholde sig fra at benytte de data til religiøst formål.
Så nej, reserve Jesus skal ikke gå rundt og stemme klokker.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"