Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Indlægaf Slettet bruger » 13. jun 2017, 13:46

Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Code71 skrev:
Akehurst2 skrev:
Code71 skrev:Det repræsenterer næsten alt det jeg afskyr ved EU. Det er ikke andet end en samling afdankede pampere, som der ikke længere er brug for i hjemlandene og som kun tænker på at fylde egne lommer og tjene egne interesser mest muligt.


Men ville det være bedre uden parlament? Så er projektet da først uden folkelig forankring.


Der er jo forskel på parlament og så EU-parlament. EU-parlamentet er fra inderst til yderst bygget til at sluge så mange midler som muligt. Når man sætter sig lidt ind i HVAD de i grunden bruger alle de penge på, så vil jeg godt nok vove at påstå at de de hjemlige parlamenter på trods af at de også ødsler med pengene, har markant mere styr på hvilke udgifter/diæter og andet som er rimelige


Også i Grækenland? :)


Endnu en ting som repræsentere alt det dårlige ved EU. Hvorfor skal den danske stat betale til at en eller anden bananstat ikke har forstand på at styre økonomien og feks havde 4.000 mand ansat på en togstrækning som ikke havde kørende tog


Det gør vi skam ikke, det er noget eurolandene hygger sig med :)

Men efter USA er blevet gak-gok-gak er jeg meget mere fan af alt det her EU-noget, vi kan vælge mellem EU eller Putin groft sagt. Så foretrækker jeg nu EU.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2017, 14:38

Jeg er EU-tilhænger og har altid syntes, parlamentet var noget makværk. Ud over, at de nationale medier tvinges til at berette lidt mere om EU ved valgene hvert 5. år bidrager det overhovedet ikke til mere inddragelse af borgerne, bedre kontrol med kommissionen, mere effektiv lovgivning eller noget som helst andet, der kan retfærdiggøre omkostningerne.
0
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Indlægaf Akehurst2 » 14. jun 2017, 07:27

Rapfisk skrev:Jeg er EU-tilhænger og har altid syntes, parlamentet var noget makværk. Ud over, at de nationale medier tvinges til at berette lidt mere om EU ved valgene hvert 5. år bidrager det overhovedet ikke til mere inddragelse af borgerne, bedre kontrol med kommissionen, mere effektiv lovgivning eller noget som helst andet, der kan retfærdiggøre omkostningerne.


Jeg er ikke som sådan uenig, men jeg synes samtidig det giver mening, at der er et eller andet, befolkningen har en nogenlunde direkte indflydelse på. Rådet er jo ministre, som ikke nødvendigvis har demokratisk mandat, og kommissærerne kan være hvem som helst (groft sagt).

Samtidig vil det at fjerne det uden at sætte andet i stedet sende et meget uheldigt signal, tror jeg.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Indlægaf Thomas31 » 14. jun 2017, 20:45

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg er EU-tilhænger og har altid syntes, parlamentet var noget makværk. Ud over, at de nationale medier tvinges til at berette lidt mere om EU ved valgene hvert 5. år bidrager det overhovedet ikke til mere inddragelse af borgerne, bedre kontrol med kommissionen, mere effektiv lovgivning eller noget som helst andet, der kan retfærdiggøre omkostningerne.


Jeg er ikke som sådan uenig, men jeg synes samtidig det giver mening, at der er et eller andet, befolkningen har en nogenlunde direkte indflydelse på. Rådet er jo ministre, som ikke nødvendigvis har demokratisk mandat, og kommissærerne kan være hvem som helst (groft sagt).

Samtidig vil det at fjerne det uden at sætte andet i stedet sende et meget uheldigt signal, tror jeg.


Jeg gætter på, at 95% af befolkningen ikke aner, hvem parlamentets formand er. 97% aner ikke hvad parlamentet laver og 99% kender ikke parti-inddelingen. Det har intet med demokrati at gøre. Jeg ser det på samme måde som når saddam hussein eller rumæniens ceacescu byggede paladser for at fejre sig selv. Parlamentets rolle er at nære føderalisters fantasier, og de kan roligt bygge løs. Ingen bliver holdt til regnskab for beslutningerne. I hvertfald ikke før guillotinen en dag kommer. Lige midt i krabbesalaten
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nyt Europa-Parlament vil koste 3,5 milliarder !

Indlægaf Slettet bruger » 14. jun 2017, 20:47

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg er EU-tilhænger og har altid syntes, parlamentet var noget makværk. Ud over, at de nationale medier tvinges til at berette lidt mere om EU ved valgene hvert 5. år bidrager det overhovedet ikke til mere inddragelse af borgerne, bedre kontrol med kommissionen, mere effektiv lovgivning eller noget som helst andet, der kan retfærdiggøre omkostningerne.


Jeg er ikke som sådan uenig, men jeg synes samtidig det giver mening, at der er et eller andet, befolkningen har en nogenlunde direkte indflydelse på. Rådet er jo ministre, som ikke nødvendigvis har demokratisk mandat, og kommissærerne kan være hvem som helst (groft sagt).

Samtidig vil det at fjerne det uden at sætte andet i stedet sende et meget uheldigt signal, tror jeg.


Hvis vi nu folkevalgte kommisæren som en slags præsidentvalg? Så ville der være folkevalgte kommisærer og ministerråd, hvor de fleste ministre jo også er valgt.

Ku vi så ikke droppe parlamentet?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"