Har samfundet et ansvar ift. overvægt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har samfundet et ansvar ift. overvægt?

Indlægaf kidkomb » 13. jun 2017, 15:56

Akehurst2 skrev:
kidkomb skrev:Nej, vi (jeg) gør det jo ikke.
Og det er netop lige præcis det der er interessant.
HVORFOR gør vi det ikke :gruble:


Måske er det ligesom med økonomi - det, der gør den allerstørste forskel der er om man evner behovsudsættelse. Og så skal man måske finde ud af, hvordan man styrker den evne.

Det kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at finde ud af.

Men jeg har faktisk før sammenlignet overvægt med folk der shopper for meget. Det er samme mekanisme tror jeg.
Det lyder fuldkommen latterligt at man ikke kan styre det, men der er et eller andet der glipper.
Jeg shopper feks ikke og jeg forstår overhovedet ikke hvad der får folk til at købe i vildskab for penge de ikke har.
Ligesom der er folk der ikke forstår at jeg kan æde i vildskab for kalorier jeg ikke har "råd" til helbredsmæssigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Har samfundet et ansvar ift. overvægt?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 16. jun 2017, 08:28

Samfundet er en for flyvsk / ikke-definerbar størrelse. Hvad der menes er: har jeg et ansvar for at min nabo er fed? Nej, det har jeg ikke. Men hvis han mener han har problemer der er vokset over hans hovede, og han brug for hjælp vil jeg meget gerne være med til at se hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"