Anarchy in the UK

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Anarchy in the UK

Indlægaf Slettet bruger » 9. jun 2017, 16:23

Nogen der har nogen meninger om WTF englænderne har gang i? :)

Surt Labour ikke vandt, valgresultatet er nærmest det værste der kunne ske for dem.

Måske nyt valg? Eller de vælger at fucke deres EU-forhandlinger op, fordi May skal tækkes nogen gale nordirske fundamentalister? Boris Johnson bliver PM?
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Kattefjæs » 9. jun 2017, 16:30

Jeg tvivler stærkt på at May lykkes med det her. Det er jo en selvmordsmission.

Bottom line er at hun udskrev valg med henblik på at få sit mandat til at lede Brexit-forhandlingerne - og folket har vist på alle tænkelige måder at de ikke er parate til at give hende det.

Det er hun jo nødt til at indse.

Ydermere har de konservative en tendens til at gå Lord of the Flies up in the motherfucker når de øjner et svagt partimedlem/en svag leder, så der går sikkert heller ikke længe før hun mister støtten fra sit bagland.

Lidt ironisk at Corbyns bagland nu må sluge at de trak støtten til en fyr som virkelig sejrede, alt taget i betragtning - og nu er det så nok snart Mays tur til at opleve rygstikkeriet.

Men det kan jo gå i alle mulige retninger - det er svært at spå om.

Jeg er i hvert fald glad for at min konservative MP tabte sit constituency. :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Wizzze » 9. jun 2017, 17:30

Jeg tror faktisk dette er det bedste resultat, bortset fra at jeg gerne så at SNP havde beholdt lidt flere mandater, og at Lib Dems. havde fået lidt flere. Det ville have været bedst at ingen af dem kunne danne en regering, så de blev nødt til faktisk at forhandle omkring hvordan de vil håndtere det der Brexit.

Men OK, nu kan de konservative ikke tromle noget igennem, og det er vel også kun et spørgsmål om tid, før Mrs. May får en leadership challenge på halsen :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf paint » 9. jun 2017, 17:50

Jeg ved ikke hvad May, havde forestillet sig skulle blive resultatet af det valg? Enten har hun overhovedet ikke føling med, hvad der rør sig i befolkningen (sikkert det mest sandsynlige) eller også har hun udskrevet valg, med hovedet under armen.

Konservative, har nærmest slagtet hele sundhedssektoren, som nu hænger i laser. Hun/de har også prøvet/vil indføre den såkaldte 'demensskat', som går ud på at alle ældre mennesker (eller andre) som rammes af demens eller andre aldersbetingede svækkelser, selv skal betale for behandlingen, hvis de har fast ejendom (pant i ejendommen, til de stiller træskoene). Madpakkeordningen, til skolebørn er også røget sig en tur (eller er på vej til det). Lønningerne for offentligt ansatte er ikke steget med en rød reje siden 2009. Studerende, skal låne flere og flere penge, for at komme på Universitetet etc.etc.
Kan det undre at især unge, og måske ældre med fast ejendom, flygter fra de Konservative?

Hun er konsekvent ikke mødt op til paneldebatter på TV. Corbyn sagde på et tidspunkt, på direkte TV, at hvis folk undrede sig over hvor May var henne, så stod hun sikkert uden for deres hus og vurderede værdien, og hvad det kunne sælges for - eller også var hun ude at stjæle børnenes madpakker.

Sådan noget slipper man ikke uskadt fra.

DUP, i Nordirland som de skal samarbejde med, er abortmodstandere, skilsmissemodstandere, klimafornægtere og flere andre 'spændende' ting mv.

Held og lykke til May, siger jeg bare (hun får brug for det)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Seladon » 10. jun 2017, 08:05

May er begyndt i den grad at ligne Thatcher, the milk snatcher, og vil sandsynligvis ende sin politiske karriere på samme måde, dolket i ryggen af sine egne.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Slettet bruger » 10. jun 2017, 10:18

DUPs betænkelige sympatier

Billede
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Kattefjæs » 10. jun 2017, 11:45

Ham, som skrev det konservative manifest, har også mistet sin post.

BBC radio 4's news quiz kaldte det "the shittest suicide note in history" i går. :lol:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf dgd2007 » 10. jun 2017, 11:52

Da hun udskrev valget troede de fleste, at hun havde et 15-20% forspring over Labour.

Men det er den anden katastrofale satsning, de Konservative i England har lavet inden for kort tid. Den første var selvfølgelig Brexit-afstemningen. Begge har givet det modsatte resultat, end de havde regnet med.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Thomas31 » 10. jun 2017, 14:54

Kattefjæs skrev:Jeg tvivler stærkt på at May lykkes med det her. Det er jo en selvmordsmission.

Bottom line er at hun udskrev valg med henblik på at få sit mandat til at lede Brexit-forhandlingerne - og folket har vist på alle tænkelige måder at de ikke er parate til at give hende det.

Det er hun jo nødt til at indse.

Ydermere har de konservative en tendens til at gå Lord of the Flies up in the motherfucker når de øjner et svagt partimedlem/en svag leder, så der går sikkert heller ikke længe før hun mister støtten fra sit bagland.

Lidt ironisk at Corbyns bagland nu må sluge at de trak støtten til en fyr som virkelig sejrede, alt taget i betragtning - og nu er det så nok snart Mays tur til at opleve rygstikkeriet.

Men det kan jo gå i alle mulige retninger - det er svært at spå om.

Jeg er i hvert fald glad for at min konservative MP tabte sit constituency. :)


Hvad er det præcis, hun skal indse? rent bortset fra, at de konservative stadig fik den største stemmeandel i 25 år, så er der parlamentarisk intet alternativ. Labours fremgang skyldtes formentlig, at de fik en højere andel af UKIP stemmer end forventet, hvilket næppe var sket, hvis ikke corbyn var pro-brexit. At forhandlingerne kan blive sværere for May at styre nu ændrer jo ikke på, at hun trods alt vandt valget, og at der er massiv opbakning til brexit i parlament og befolkning.

At May personligt er en katastrofal campaigner, der under ingen omstændigheder får lov til at lede de konservative ind i næste valg kan der næppe være tvivl om. Hun er fuldstændig ude af stand til at være tilstede, hoppe op på sæbekassen og gribe ordet. Alt der er afgørende i britisk politik. Hun satsede reelt på at forspringet var så stort, at hun kunne vinde ved stort set ikke at deltage. Hun er væk, inden næste valg, men her og nu har hun da mandat.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Thomas31 » 10. jun 2017, 15:07

eks-Maupassant skrev:DUPs betænkelige sympatier

Billede


Hvor er det betænkelige? De vægmalerier hører til i en kontekst mod IRA.

Jeg tvivler på DUP skulle være noget videre kontroversielle i praksis. UK har en meget liberal abortlovgivning. Mere end danmark, så vidt jeg husker. Det ændrer sig ikke. Det nye parlament skulle have 45 åbent homosexuelle medlemmer. Angiveligt en verdensrekord. Homoægteskaber er kommet for at blive. Ellers blev der nok også problemer med de konservative i skotland, hvis leder står foran et lesbisk ægteskab. De kommer ikke til at ændre UK mere end færøerne Danmark.

DUP vil bevare en åben grænse til Irland. Det får de. Det ville være sket alligevel. Herudover vil de givetvis have penge. Investeringer i nordirland. Det er nemt at kræve og relativt nemt at give og kan ikke fjernes efter næste valg.

For mig er SNP snarere de ekstreme populister. Et nationalistisk parti med en helt urealistisk politik, der finansieres fra London. Men man kan åbenbart ikke være populistisk, hvis man er på venstrefløjen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Slettet bruger » 10. jun 2017, 15:10

Thomas31 skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg tvivler stærkt på at May lykkes med det her. Det er jo en selvmordsmission.

Bottom line er at hun udskrev valg med henblik på at få sit mandat til at lede Brexit-forhandlingerne - og folket har vist på alle tænkelige måder at de ikke er parate til at give hende det.

Det er hun jo nødt til at indse.

Ydermere har de konservative en tendens til at gå Lord of the Flies up in the motherfucker når de øjner et svagt partimedlem/en svag leder, så der går sikkert heller ikke længe før hun mister støtten fra sit bagland.

Lidt ironisk at Corbyns bagland nu må sluge at de trak støtten til en fyr som virkelig sejrede, alt taget i betragtning - og nu er det så nok snart Mays tur til at opleve rygstikkeriet.

Men det kan jo gå i alle mulige retninger - det er svært at spå om.

Jeg er i hvert fald glad for at min konservative MP tabte sit constituency. :)


Hvad er det præcis, hun skal indse? rent bortset fra, at de konservative stadig fik den største stemmeandel i 25 år, så er der parlamentarisk intet alternativ. Labours fremgang skyldtes formentlig, at de fik en højere andel af UKIP stemmer end forventet, hvilket næppe var sket, hvis ikke corbyn var pro-brexit. At forhandlingerne kan blive sværere for May at styre nu ændrer jo ikke på, at hun trods alt vandt valget, og at der er massiv opbakning til brexit i parlament og befolkning.

At May personligt er en katastrofal campaigner, der under ingen omstændigheder får lov til at lede de konservative ind i næste valg kan der næppe være tvivl om. Hun er fuldstændig ude af stand til at være tilstede, hoppe op på sæbekassen og gribe ordet. Alt der er afgørende i britisk politik. Hun satsede reelt på at forspringet var så stort, at hun kunne vinde ved stort set ikke at deltage. Hun er væk, inden næste valg, men her og nu har hun da mandat.


Hun er da også direkte dum :) Hvis man er elendig til valg, hvad lader man så være med, hvis man kan undgå det? At udskrive valg.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf paint » 10. jun 2017, 15:15

dgd2007 skrev:Da hun udskrev valget troede de fleste, at hun havde et 15-20% forspring over Labour.

Men det er den anden katastrofale satsning, de Konservative i England har lavet inden for kort tid. Den første var selvfølgelig Brexit-afstemningen. Begge har givet det modsatte resultat, end de havde regnet med.


Det gjaldt også to af hendes spindoktorer, som nu er blevet fyret på gråt papir.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Thomas31 » 10. jun 2017, 15:21

eks-Maupassant skrev:
Thomas31 skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg tvivler stærkt på at May lykkes med det her. Det er jo en selvmordsmission.

Bottom line er at hun udskrev valg med henblik på at få sit mandat til at lede Brexit-forhandlingerne - og folket har vist på alle tænkelige måder at de ikke er parate til at give hende det.

Det er hun jo nødt til at indse.

Ydermere har de konservative en tendens til at gå Lord of the Flies up in the motherfucker når de øjner et svagt partimedlem/en svag leder, så der går sikkert heller ikke længe før hun mister støtten fra sit bagland.

Lidt ironisk at Corbyns bagland nu må sluge at de trak støtten til en fyr som virkelig sejrede, alt taget i betragtning - og nu er det så nok snart Mays tur til at opleve rygstikkeriet.

Men det kan jo gå i alle mulige retninger - det er svært at spå om.

Jeg er i hvert fald glad for at min konservative MP tabte sit constituency. :)


Hvad er det præcis, hun skal indse? rent bortset fra, at de konservative stadig fik den største stemmeandel i 25 år, så er der parlamentarisk intet alternativ. Labours fremgang skyldtes formentlig, at de fik en højere andel af UKIP stemmer end forventet, hvilket næppe var sket, hvis ikke corbyn var pro-brexit. At forhandlingerne kan blive sværere for May at styre nu ændrer jo ikke på, at hun trods alt vandt valget, og at der er massiv opbakning til brexit i parlament og befolkning.

At May personligt er en katastrofal campaigner, der under ingen omstændigheder får lov til at lede de konservative ind i næste valg kan der næppe være tvivl om. Hun er fuldstændig ude af stand til at være tilstede, hoppe op på sæbekassen og gribe ordet. Alt der er afgørende i britisk politik. Hun satsede reelt på at forspringet var så stort, at hun kunne vinde ved stort set ikke at deltage. Hun er væk, inden næste valg, men her og nu har hun da mandat.


Hun er da også direkte dum :) Hvis man er elendig til valg, hvad lader man så være med, hvis man kan undgå det? At udskrive valg.


Ikke hvis hun, og stort set alle andre, var overbevist om, at hun umuligt kunne undgå at få så stort et flertal, at hun reelt kunne køre brexit-forhandlinger i en snæver kreds uden risiko for oprør i parlamentet og uden et tvungent nyvalg senest i 2020 meget tæt efter eller under brexitforhandlinger, der sagtens kan trække ud. En kæmpe chance for fuldstændig arbejdsro omkring det, hun ser som sit store definerende projekt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Slettet bruger » 10. jun 2017, 15:30

Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Thomas31 skrev:
Kattefjæs skrev:Jeg tvivler stærkt på at May lykkes med det her. Det er jo en selvmordsmission.

Bottom line er at hun udskrev valg med henblik på at få sit mandat til at lede Brexit-forhandlingerne - og folket har vist på alle tænkelige måder at de ikke er parate til at give hende det.

Det er hun jo nødt til at indse.

Ydermere har de konservative en tendens til at gå Lord of the Flies up in the motherfucker når de øjner et svagt partimedlem/en svag leder, så der går sikkert heller ikke længe før hun mister støtten fra sit bagland.

Lidt ironisk at Corbyns bagland nu må sluge at de trak støtten til en fyr som virkelig sejrede, alt taget i betragtning - og nu er det så nok snart Mays tur til at opleve rygstikkeriet.

Men det kan jo gå i alle mulige retninger - det er svært at spå om.

Jeg er i hvert fald glad for at min konservative MP tabte sit constituency. :)


Hvad er det præcis, hun skal indse? rent bortset fra, at de konservative stadig fik den største stemmeandel i 25 år, så er der parlamentarisk intet alternativ. Labours fremgang skyldtes formentlig, at de fik en højere andel af UKIP stemmer end forventet, hvilket næppe var sket, hvis ikke corbyn var pro-brexit. At forhandlingerne kan blive sværere for May at styre nu ændrer jo ikke på, at hun trods alt vandt valget, og at der er massiv opbakning til brexit i parlament og befolkning.

At May personligt er en katastrofal campaigner, der under ingen omstændigheder får lov til at lede de konservative ind i næste valg kan der næppe være tvivl om. Hun er fuldstændig ude af stand til at være tilstede, hoppe op på sæbekassen og gribe ordet. Alt der er afgørende i britisk politik. Hun satsede reelt på at forspringet var så stort, at hun kunne vinde ved stort set ikke at deltage. Hun er væk, inden næste valg, men her og nu har hun da mandat.


Hun er da også direkte dum :) Hvis man er elendig til valg, hvad lader man så være med, hvis man kan undgå det? At udskrive valg.


Ikke hvis hun, og stort set alle andre, var overbevist om, at hun umuligt kunne undgå at få så stort et flertal, at hun reelt kunne køre brexit-forhandlinger i en snæver kreds uden risiko for oprør i parlamentet og uden et tvungent nyvalg senest i 2020 meget tæt efter eller under brexitforhandlinger, der sagtens kan trække ud. En kæmpe chance for fuldstændig arbejdsro omkring det, hun ser som sit store definerende projekt.


Det er jo ikke et argument mod at nogen er dum, at de er overbevist om noget der er forkert. Tværtimod da :)

Og hun må da have vist at hun var dårlig til de ting du selv nævner? Hvordan kan hun ikke vide det?

Hvis jeg nu er 100% overbevist om at jeg kan svømme over atlanterhavet selv om jeg ikke kan svømme, så er jeg jo ikke klog.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Anarchy in the UK

Indlægaf Slettet bruger » 10. jun 2017, 15:36

Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:DUPs betænkelige sympatier

Billede


Hvor er det betænkelige? De vægmalerier hører til i en kontekst mod IRA.

Jeg tvivler på DUP skulle være noget videre kontroversielle i praksis. UK har en meget liberal abortlovgivning. Mere end danmark, så vidt jeg husker. Det ændrer sig ikke. Det nye parlament skulle have 45 åbent homosexuelle medlemmer. Angiveligt en verdensrekord. Homoægteskaber er kommet for at blive. Ellers blev der nok også problemer med de konservative i skotland, hvis leder står foran et lesbisk ægteskab. De kommer ikke til at ændre UK mere end færøerne Danmark.

DUP vil bevare en åben grænse til Irland. Det får de. Det ville være sket alligevel. Herudover vil de givetvis have penge. Investeringer i nordirland. Det er nemt at kræve og relativt nemt at give og kan ikke fjernes efter næste valg.

For mig er SNP snarere de ekstreme populister. Et nationalistisk parti med en helt urealistisk politik, der finansieres fra London. Men man kan åbenbart ikke være populistisk, hvis man er på venstrefløjen.


De har haft tætte forbindelser til en paramilitær gruppe. Ulster Resistance. Og har det muligvis stadigvæk forbindelse med dem i et eller andet omfang. Det er jo noget medierne vil kaste sig over nu.

Jeg finder det personligt set betænkeligt hvis jeg støder på ulovlige paramilitære grupper i et partis CV, også selv om det er noget tid siden. Jeg foretrækker alt andet lige partier uden den slags.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"