Ja, der er noget galt med modebranchen: Dig

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Ja, der er noget galt med modebranchen: Dig

Indlægaf annella » 9. jun 2017, 06:30

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/angelabrink/ECE9639143/ja-der-er-noget-galt-med-modebranchen-dig/

Så længe vi forbrugere bliver ved med at købe tøj og tilbehør fra modemærker, som bruger sygeligt tynde modeller til at fremvise varerne, bliver vi ved med at se det bønnestagetynde piger på podierne om ikke i København så globalt via modeshow i Asien eller på sociale medier, hvor ingen har kontrol. Problemet med modebranchen er dermed os selv. Og det vil det blive ved med at være, indtil vi erkender det og boycutter brands, der forherliger skønhedsidealer, mindre en promille verden over kan leve op til.


Forholder det sig sådan, at 'du og jeg' er (med)skyldige i modebranchens sygeligt tynde modeller?

Ikke for mig jeg føler mig hverken skyldig eller medskyldig, da min interesse for mode, ligger på et meget lille sted og har altid gjort dett.

For mange år siden læste jeg en artikel om Christian Dior. Bl.a. blev Christian Dior engang spurgt om, hvad mode egentlig er, hans svar var: "Mode er ikke det, vi modeskabere kreerer, mode er det, der klæder en kvinde".

Jeg tror, der kan være noget om det - og du?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Ja, der er noget galt med modebranchen: Dig

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. jun 2017, 07:35

I approve. Og der kan gøres meget mere end det.

Fx. burde en hel del voksne mennesker se indad og skrue ned for deres store optagethed af vægt, træning og såkaldt syndig mad. Det er ikke sundt for de yngre generationer at se og høre på, og jeg tror, at denne hverdagssygeliggørelse gør meget mere skade end modebilleder, fordi den så let forveksles med seriøs interesse i sundhed, hvor det ikke er så svært at gennemskue, at modebranchen handler om æstetik og overflade.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"