Flygtningestatus til salg !

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Conway » 8. jun 2017, 11:03

Kilde: ekstrabladet.dk
//Efter én måned fortæller Ålborg kommunes integrationsfolk om de fine såkaldte repatrierings- og hjemrejsetilskudsordninger, folketinget har vedtaget. Ordninger, der betyder at hver voksen kan få 133.866 kroner, og at en flygtningefamilie med to børn, kan få ialt 350.000 kr, hvis de rejser.

Sidste år vendte 301 personer hjem til deres hjemland med støtte fra Danmark. De 147 af dem havde flygtningestatus i Danmark.

Flygtningestatus er:
hvis udlændingen ved en tilbagevenden til sit hjemland risikerer dødsstraf eller at blive underkastet tortur eller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

Det vil sige at hvis man får tilstrækkelig mange penge så risikerer man ikke dødsstraf eller tortur ?

Og hvis de inden for 1 år vender tilbage til Danmark, så kræver Danmark ingen tilbagebetaling af pengene.

Så de kan tage hjem på ferie med 350.000 kr på lommen og kan bare bruge løs af pengene og komme tilbage til Danmark indenfor 1 år, så hjælper vi dem igen.//
(Tekst kopieret)

Måske på tide at gå lovgivningen og dansk flygtningenævn efter i sømmene !

Mener du at ovenstående er rimeligt ifht. skatteyderne ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Tyrfing
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. jun 2017, 13:53
Kort karma: 4
Likede indlæg: 105

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Tyrfing » 8. jun 2017, 11:38

Hvis jeg var flygtet for mit liv, tvivler jeg på at alverdens penge ville få mig til at tage tilbage til mit hjemland.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Slettet bruger » 8. jun 2017, 11:51

Det er vist fra den del af eb.dk hvor brugere kan smide deres egne ting op, og ikke fra en "rigtig" artikel?

Ikke at der er den store forskel på ebs egne artikler og brugernes kommentarer, men alligevel :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf kidkomb » 8. jun 2017, 12:24

Her er hvad ministeriet skriver om det:

http://uim.dk/arbejdsomrader/Integratio ... patriering
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Moxy-lady » 8. jun 2017, 12:29

Jeg synes at det er problematisk at smide en så provokerende påstand op som om det er sandhed, uden noget som helt form for artikel (eller andet) til at bakke det op.
1
My world 12-10-18 :lun:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Akehurst2 » 8. jun 2017, 12:31

Det lyder af megen støtte, men det er jo småbeløb, hvis der er tale om hele familier, der måske ikke har udsigt til at kunne eller ville integreres alligevel, og hvis det er de penge, der gør forskellen i forhold til at de tør forsøge på en hjemvenden, så synes jeg egentlig det lyder ret fint.

Det undrer mig dog noget, at det kun er i "særlige tilfælde at støtten skal tilbagebetales". Det vurde vel være sådan, at udgangspunktet er tilbagebetaling og kun i særlige tilfælde kan man slippe. Netop for at undgå, at det ikke gennemtænkes eller bruges på forlænget ferie.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Slettet bruger » 8. jun 2017, 12:39

Moxy-lady skrev:Jeg synes at det er problematisk at smide en så provokerende påstand op som om det er sandhed, uden noget som helt form for artikel (eller andet) til at bakke det op.


fake-news.dk
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf dykkersild » 8. jun 2017, 13:20

Conway skrev:Kilde: ekstrabladet.dk
//Efter én måned fortæller Ålborg kommunes integrationsfolk om de fine såkaldte repatrierings- og hjemrejsetilskudsordninger, folketinget har vedtaget. Ordninger, der betyder at hver voksen kan få 133.866 kroner, og at en flygtningefamilie med to børn, kan få ialt 350.000 kr, hvis de rejser.

Sidste år vendte 301 personer hjem til deres hjemland med støtte fra Danmark. De 147 af dem havde flygtningestatus i Danmark.

Flygtningestatus er:
hvis udlændingen ved en tilbagevenden til sit hjemland risikerer dødsstraf eller at blive underkastet tortur eller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

Det vil sige at hvis man får tilstrækkelig mange penge så risikerer man ikke dødsstraf eller tortur ?

Og hvis de inden for 1 år vender tilbage til Danmark, så kræver Danmark ingen tilbagebetaling af pengene.

Så de kan tage hjem på ferie med 350.000 kr på lommen og kan bare bruge løs af pengene og komme tilbage til Danmark indenfor 1 år, så hjælper vi dem igen.//
(Tekst kopieret)

Måske på tide at gå lovgivningen og dansk flygtningenævn efter i sømmene !

Mener du at ovenstående er rimeligt ifht. skatteyderne ?


Nu skal jeg hjælpe dig med at linke til det jeg tror er din kilde - jeg kan ikke lige se på den på EB:

https://www.180grader.dk/Oekonomi/kommu ... tra-bladet
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf dykkersild » 8. jun 2017, 13:25

dykkersild skrev:
Conway skrev:Kilde: ekstrabladet.dk
//Efter én måned fortæller Ålborg kommunes integrationsfolk om de fine såkaldte repatrierings- og hjemrejsetilskudsordninger, folketinget har vedtaget. Ordninger, der betyder at hver voksen kan få 133.866 kroner, og at en flygtningefamilie med to børn, kan få ialt 350.000 kr, hvis de rejser.

Sidste år vendte 301 personer hjem til deres hjemland med støtte fra Danmark. De 147 af dem havde flygtningestatus i Danmark.

Flygtningestatus er:
hvis udlændingen ved en tilbagevenden til sit hjemland risikerer dødsstraf eller at blive underkastet tortur eller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

Det vil sige at hvis man får tilstrækkelig mange penge så risikerer man ikke dødsstraf eller tortur ?

Og hvis de inden for 1 år vender tilbage til Danmark, så kræver Danmark ingen tilbagebetaling af pengene.

Så de kan tage hjem på ferie med 350.000 kr på lommen og kan bare bruge løs af pengene og komme tilbage til Danmark indenfor 1 år, så hjælper vi dem igen.//
(Tekst kopieret)

Måske på tide at gå lovgivningen og dansk flygtningenævn efter i sømmene !

Mener du at ovenstående er rimeligt ifht. skatteyderne ?


Nu skal jeg hjælpe dig med at linke til det jeg tror er din kilde - jeg kan ikke lige se på den på EB:

https://www.180grader.dk/Oekonomi/kommu ... tra-bladet


Ekstrabladets version er noget anderledes: http://ekstrabladet.dk/nationen/kommune ... em/6689056

Så din kilde skal rettes til 180grader.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Conway » 8. jun 2017, 13:26

dykkersild skrev:
Conway skrev:Kilde: ekstrabladet.dk
//Efter én måned fortæller Ålborg kommunes integrationsfolk om de fine såkaldte repatrierings- og hjemrejsetilskudsordninger, folketinget har vedtaget. Ordninger, der betyder at hver voksen kan få 133.866 kroner, og at en flygtningefamilie med to børn, kan få ialt 350.000 kr, hvis de rejser.

Sidste år vendte 301 personer hjem til deres hjemland med støtte fra Danmark. De 147 af dem havde flygtningestatus i Danmark.

Flygtningestatus er:
hvis udlændingen ved en tilbagevenden til sit hjemland risikerer dødsstraf eller at blive underkastet tortur eller umenneskelig eller nedværdigende behandling eller straf.

Det vil sige at hvis man får tilstrækkelig mange penge så risikerer man ikke dødsstraf eller tortur ?

Og hvis de inden for 1 år vender tilbage til Danmark, så kræver Danmark ingen tilbagebetaling af pengene.

Så de kan tage hjem på ferie med 350.000 kr på lommen og kan bare bruge løs af pengene og komme tilbage til Danmark indenfor 1 år, så hjælper vi dem igen.//
(Tekst kopieret)

Måske på tide at gå lovgivningen og dansk flygtningenævn efter i sømmene !

Mener du at ovenstående er rimeligt ifht. skatteyderne ?


Nu skal jeg hjælpe dig med at linke til det jeg tror er din kilde - jeg kan ikke lige se på den på EB:

https://www.180grader.dk/Oekonomi/kommu ... tra-bladet



Tak for hjælpen dykkersild :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Conway » 9. jun 2017, 06:36

eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg synes at det er problematisk at smide en så provokerende påstand op som om det er sandhed, uden noget som helt form for artikel (eller andet) til at bakke det op.


fake-news.dk


Hvorfor tror du det er fake ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Conway » 9. jun 2017, 06:59

Jeg synes det er helt ude i hampen at udlændinge over 55 (50 år) kan få en livslang pensionsydelse med til hjemlandet efter blot 5 års ophold i Danmark.
Hvorfor gælder en lavere pensionsalder for udlændinge end for danskere ?

//Reintegrationsbistand er en pensionslignende ydelse, der er målrettet herboende udlændinge, der ønsker at forlade Danmark for at tilbringe alderdommen i hjemlandet.

Ældre udlændinge over 55 år, der har haft opholdstilladelse i Danmark i mindst 5 år, kan få reintegrationsbistand. Udlændinge, der opfylder betingelserne for at modtage førtidspension eller er 50 år og må antages ikke at kunne skaffe sig et forsørgelsesgrundlag i hjemlandet eller et tidligere opholdsland, kan også få reintegrationsbistand.//

Dertil skal lægges de 131.000kr plus rejeomkostninger til dem selv samt deres ejendele hvis jeg har læst rigtigt.
Hvis ikke der var økonomisk ulighed i hjemlandet i forvejen skal det dæleme nok komme når disse individer vender hjem.
Det er jo ingen hemmelighed at det kun var de velstillede der havde råd til at flygte i sin tid hvorimod de dårligt stillede måtte blive i helvedet og som nu må være vidne til hvordan landsvigerne vender retur som konger med penge og pension i bagagen.

Magen til vanvid skal man vist lede længe efter....
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Conway » 9. jun 2017, 09:16

Moxy-lady skrev:Jeg synes at det er problematisk at smide en så provokerende påstand op som om det er sandhed, uden noget som helt form for artikel (eller andet) til at bakke det op.


Hvori ligger det usande ? Forklar venligst !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Slettet bruger » 9. jun 2017, 10:18

Conway skrev:
eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg synes at det er problematisk at smide en så provokerende påstand op som om det er sandhed, uden noget som helt form for artikel (eller andet) til at bakke det op.


fake-news.dk


Hvorfor tror du det er fake ?


Fordi det er forkert hvad der står i startindlægget.

Ser man tydeligt hvis man klikker på linket fra udenrigsministeriet, der forklarer hvordan repatriering virker.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Flygtningestatus til salg !

Indlægaf Akehurst2 » 9. jun 2017, 11:33

Conway skrev:Jeg synes det er helt ude i hampen at udlændinge over 55 (50 år) kan få en livslang pensionsydelse med til hjemlandet efter blot 5 års ophold i Danmark.
Hvorfor gælder en lavere pensionsalder for udlændinge end for danskere ?

//Reintegrationsbistand er en pensionslignende ydelse, der er målrettet herboende udlændinge, der ønsker at forlade Danmark for at tilbringe alderdommen i hjemlandet.

Ældre udlændinge over 55 år, der har haft opholdstilladelse i Danmark i mindst 5 år, kan få reintegrationsbistand. Udlændinge, der opfylder betingelserne for at modtage førtidspension eller er 50 år og må antages ikke at kunne skaffe sig et forsørgelsesgrundlag i hjemlandet eller et tidligere opholdsland, kan også få reintegrationsbistand.//

Dertil skal lægges de 131.000kr plus rejeomkostninger til dem selv samt deres ejendele hvis jeg har læst rigtigt.
Hvis ikke der var økonomisk ulighed i hjemlandet i forvejen skal det dæleme nok komme når disse individer vender hjem.
Det er jo ingen hemmelighed at det kun var de velstillede der havde råd til at flygte i sin tid hvorimod de dårligt stillede måtte blive i helvedet og som nu må være vidne til hvordan landsvigerne vender retur som konger med penge og pension i bagagen.

Magen til vanvid skal man vist lede længe efter....


Lad os gætte på, de ældre flygtninge, der vil overveje at blive repaterieret og miste deres opholdsgrundlag for så forholdsvis lav en ydelse (det er ikke store beløb, der er tale om, og man må ikke have formue selv: http://uim.dk/arbejdsomrader/Integratio ... onsbistand) ikke er udlændinge, der har eller har haft god tilknyting til arbejdsmarkedet - de er formentlig på en form for overførsel alligevel. Så er det da en glimrende forretning at få dem sendt hjem, så de ikke skal have den overførsel, men i stedet en langt lavere ydelse, for slet ikke at tale om de sparede omkostninger til ældreomsorg og sundhedsydelser.

Set fra et økonomisk synspunkt kan det da kun være en god forretning for Danmark.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"