Floskler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Floskler

Indlægaf annella » 5. jun 2017, 06:22

Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle muslimer under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.

Først var der år mellem terrorangrebene i den vestlige verden, derefter måneder så uger, nu er der kun dage mellem, snart timer? Er der nogen der har en idé om, hvorfor det er blevet sådan?

Der er blevet skældt ud på lande som Polen og Ungarn, som ikke ønsker at deltage i fordelingen af en ​​risikofaktor, disse lande er med deres politiske holdning blevet skånet for terrorangreb, hvorfor alle EU-lande ikke har fulgt deres 'model', er mig en gåde.

Hvor længe skal vi lade os berolige af floskler, før politikerne endelig begynder at handle?

Politikerne begynde at handle, er for mig utopi, efter hvert terrorangrebe postulerer politikere bl.a. med, nu skal overvågningen strammes, vi skal blive bedre til at spotte potentielle terrorister m.fl. alt imens, der konstrueres nye og strengere love, og nu kommer selv Hermann fra Bayern, der i EU ønsker en overvågning af uledsagede flygtningebørn.
1
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Floskler

Indlægaf ajnaM » 5. jun 2017, 07:00

annella skrev:Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle muslimer under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.

Først var der år mellem terrorangrebene i den vestlige verden, derefter måneder så uger, nu er der kun dage mellem, snart timer? Er der nogen der har en idé om, hvorfor det er blevet sådan?

Der er blevet skældt ud på lande som Polen og Ungarn, som ikke ønsker at deltage i fordelingen af en ​​risikofaktor, disse lande er med deres politiske holdning blevet skånet for terrorangreb, hvorfor alle EU-lande ikke har fulgt deres 'model', er mig en gåde.

Hvor længe skal vi lade os berolige af floskler, før politikerne endelig begynder at handle?

Politikerne begynde at handle, er for mig utopi, efter hvert terrorangrebe postulerer politikere bl.a. med, nu skal overvågningen strammes, vi skal blive bedre til at spotte potentielle terrorister m.fl. alt imens, der konstrueres nye og strengere love, og nu kommer selv Hermann fra Bayern, der i EU ønsker en overvågning af uledsagede flygtningebørn.



Snart sagt alle har vel en idé om, hvorfor det er blevet sådan.

Mange af de problemer, vi oplever i dag, har vi selv været med til at skabe. Vi rører i gryden ude i verden - i problemfyldte områder, hvor andre kulturer og global ulighed hurtigt fører til ubehagelige situationer. Generelt kan man vel sige, at verden er blevet mindre, og at det her er nogle af de negative konsekvenser. Og at det er de vestlige lande, der bliver ramt, hænger vel primært sammen med vores udenrigspolitik og efterfølgende (mangel på) integrationspolitik.

Jeg tænker, at politikerne føler, de handler det bedste, de kan, ud fra de muligheder, de har. Men hvis man erkender, at fortid, socioøkonomisk ulighed og kulturelle forskelle ligger til grund for problematikken, og at internationalt samarbejde er vejen frem, så er der jo bare ikke det helt store rum for hurtig handling.

Andre tænker sikkert, at muslimsk indvandring har skylden, og nogle forestiller sig sikkert, at et stop for indvandring er løsningen. Flere udvisninger og yderligere stramninger. Hvordan de mennesker så forestiller sig, at det ville stille os internationalt, det forekommer uvist. Og heldigvis er der ikke politisk flertal for den slags hurtige 'løsninger'.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Floskler

Indlægaf JoyNips » 5. jun 2017, 07:37

Men det er jo ikke floskler, ts. Du ved godt, at alle muslimer ikke er terrorister, ikke? Og at langt de fleste absolut ikke billiger terrorisme?
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Floskler

Indlægaf paint » 5. jun 2017, 08:09

annella skrev:Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle muslimer under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.

Først var der år mellem terrorangrebene i den vestlige verden, derefter måneder så uger, nu er der kun dage mellem, snart timer? Er der nogen der har en idé om, hvorfor det er blevet sådan?

Der er blevet skældt ud på lande som Polen og Ungarn, som ikke ønsker at deltage i fordelingen af en ​​risikofaktor, disse lande er med deres politiske holdning blevet skånet for terrorangreb, hvorfor alle EU-lande ikke har fulgt deres 'model', er mig en gåde.

Hvor længe skal vi lade os berolige af floskler, før politikerne endelig begynder at handle?

Politikerne begynde at handle, er for mig utopi, efter hvert terrorangrebe postulerer politikere bl.a. med, nu skal overvågningen strammes, vi skal blive bedre til at spotte potentielle terrorister m.fl. alt imens, der konstrueres nye og strengere love, og nu kommer selv Hermann fra Bayern, der i EU ønsker en overvågning af uledsagede flygtningebørn.


Kan du ikke komme med et godt bud på, hvad vi skal gøre for at forhindre det?

Hvis vi isolerer problemet til at være islamistisk terror, og betragter Breivik som en enlig svale, så har alle europæiske lande en større eller mindre andel af muslimske indvandrere, og da vi ikke på forhånd kan vide hvem, der pludselig springer ud af skabet som hardcore islamist/terrorist - ud over det vi gør via efterretningstjenester, hvad er der så tilbage i skuffen af handlemuligheder, som ikke vil nedbryde det demokrati som vi har brugt mange år på at stable på benene, og som er en central del af den vestlige identitet?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Floskler

Indlægaf Pølsemix » 5. jun 2017, 08:31

Man kunne starte med at komme til den erkendelse at terrorismen ikke har så meget med Islam at gøre, og prøve at sætte sig ind hvad forskellen er på islam og lslamisme. Derefter kunne man gøre noget ved de sociale problemer som er selve kimen til terrorismens opståen både lokalt og internationalt.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Floskler

Indlægaf FruitFly » 5. jun 2017, 08:34

annella skrev:Hvor længe skal vi lade os berolige af floskler, før politikerne endelig begynder at handle?

Hvad mener du? Politikerne handler i den grad på terror-bekæmpelse. SAMTIDIG med at de taler for at berolige os.
0
#Klimatosse
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Floskler

Indlægaf JoyNips » 5. jun 2017, 08:37

Og så kan man jo i øvrigt lege lidt med ts' oplæg:

Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle mænd under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Floskler

Indlægaf paint » 5. jun 2017, 08:49

JoyNips skrev:Og så kan man jo i øvrigt lege lidt med ts' oplæg:

Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle mænd under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.


Er det Sofie Hagens tweet, du refererer til, når du skriver 'mænd'?

"»Alle terrorister er mænd. Dette er et problem ved giftig maskulinitet. Mange flere terrorister er mænd end muslimer. Det er vi nødt til at adressere,« skriver danske Sofia Hagen, der har vundet priser for sin komik i England, hvor hun bor."

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... li=BBr5PkK
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Floskler

Indlægaf kidkomb » 5. jun 2017, 08:52

Nu googlede jeg lige.
Har der slet ikke været noget terror i Polen?
Det synes jeg faktisk er lidt mærkeligt.
De er jo ikke ligefrem kendt for at være venstreorienterede.
Der har heller ikke været i Østrig.
Er de ikke med i krigene? (Jeg spørger oprigtigt i øvrigt, jeg har ikke meget styr på situationen i krigsverdenen)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Floskler

Indlægaf JoyNips » 5. jun 2017, 08:57

paint skrev:
JoyNips skrev:Og så kan man jo i øvrigt lege lidt med ts' oplæg:

Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle mænd under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.


Er det Sofie Hagens tweet, du refererer til, når du skriver 'mænd'?

"»Alle terrorister er mænd. Dette er et problem ved giftig maskulinitet. Mange flere terrorister er mænd end muslimer. Det er vi nødt til at adressere,« skriver danske Sofia Hagen, der har vundet priser for sin komik i England, hvor hun bor."

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... li=BBr5PkK


Næh, jeg refererede ikke til noget. Jeg ændrede bare "muslimer" til "mænd" i ts' oplæg for at illustrere idiotien i at generalisere over en hel gruppe. Jeg mener ikke, at alle mænd er terrorister :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Floskler

Indlægaf paint » 5. jun 2017, 09:02

JoyNips skrev:
paint skrev:
JoyNips skrev:Og så kan man jo i øvrigt lege lidt med ts' oplæg:

Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle mænd under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.


Er det Sofie Hagens tweet, du refererer til, når du skriver 'mænd'?

"»Alle terrorister er mænd. Dette er et problem ved giftig maskulinitet. Mange flere terrorister er mænd end muslimer. Det er vi nødt til at adressere,« skriver danske Sofia Hagen, der har vundet priser for sin komik i England, hvor hun bor."

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... li=BBr5PkK


Næh, jeg refererede ikke til noget. Jeg ændrede bare "muslimer" til "mænd" i ts' oplæg for at illustrere idiotien i at generalisere over en hel gruppe. Jeg mener ikke, at alle mænd er terrorister :)


Tak ;) . Og det er der, tilsyneladende, også en hel del i UK, der heller ikke synes (hvis man ser på kommentarerne til hendes besynderlige tweet)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Floskler

Indlægaf FruitFly » 5. jun 2017, 09:05

JoyNips skrev:Næh, jeg refererede ikke til noget. Jeg ændrede bare "muslimer" til "mænd" i ts' oplæg for at illustrere idiotien i at generalisere over en hel gruppe. Jeg mener ikke, at alle mænd er terrorister :)

Det gør Sofia Hagen heller ikke :)
0
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Floskler

Indlægaf paint » 5. jun 2017, 09:07

FruitFly skrev:
JoyNips skrev:Næh, jeg refererede ikke til noget. Jeg ændrede bare "muslimer" til "mænd" i ts' oplæg for at illustrere idiotien i at generalisere over en hel gruppe. Jeg mener ikke, at alle mænd er terrorister :)

Det gør Sofia Hagen heller ikke :)


Sofie Hagen
"»Alle terrorister er mænd. Dette er et problem ved giftig maskulinitet


Men det er naturligvis ikke det samme, som at sige at alle mænd er terrorister.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Floskler

Indlægaf JoyNips » 5. jun 2017, 09:16

FruitFly skrev:
JoyNips skrev:Næh, jeg refererede ikke til noget. Jeg ændrede bare "muslimer" til "mænd" i ts' oplæg for at illustrere idiotien i at generalisere over en hel gruppe. Jeg mener ikke, at alle mænd er terrorister :)

Det gør Sofia Hagen heller ikke :)


Og det siger jeg heller ikke at hun gør. Som skrevet refererede jeg ikke til hendes tweet, som jeg ikke havde set.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Floskler

Indlægaf annella » 5. jun 2017, 09:23

paint skrev:
annella skrev:Så kommer de igen, efter endnu et terrorangreb i London i forgårs, flosklerne fra vores politikere i EU: Vi må ikke generalisere og sætte alle muslimer under mistanke, vi skal blive bedre til at integrere, vi skal leve videre, som vi plejer, vi skal ikke gå og være bange o.s.v. o.s.v.

Først var der år mellem terrorangrebene i den vestlige verden, derefter måneder så uger, nu er der kun dage mellem, snart timer? Er der nogen der har en idé om, hvorfor det er blevet sådan?

Der er blevet skældt ud på lande som Polen og Ungarn, som ikke ønsker at deltage i fordelingen af en ​​risikofaktor, disse lande er med deres politiske holdning blevet skånet for terrorangreb, hvorfor alle EU-lande ikke har fulgt deres 'model', er mig en gåde.

Hvor længe skal vi lade os berolige af floskler, før politikerne endelig begynder at handle?

Politikerne begynde at handle, er for mig utopi, efter hvert terrorangrebe postulerer politikere bl.a. med, nu skal overvågningen strammes, vi skal blive bedre til at spotte potentielle terrorister m.fl. alt imens, der konstrueres nye og strengere love, og nu kommer selv Hermann fra Bayern, der i EU ønsker en overvågning af uledsagede flygtningebørn.


Kan du ikke komme med et godt bud på, hvad vi skal gøre for at forhindre det?

Hvis vi isolerer problemet til at være islamistisk terror, og betragter Breivik som en enlig svale, så har alle europæiske lande en større eller mindre andel af muslimske indvandrere, og da vi ikke på forhånd kan vide hvem, der pludselig springer ud af skabet som hardcore islamist/terrorist - ud over det vi gør via efterretningstjenester, hvad er der så tilbage i skuffen af handlemuligheder, som ikke vil nedbryde det demokrati som vi har brugt mange år på at stable på benene, og som er en central del af den vestlige identitet?


Nej jeg har ikke andet bud på at kunne forhindre det eller have kunne forhindret det ved i tide at handle som EU's østeuropæiske medlemslande.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"