Lukkede Merkel lige NATO?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf paint » 31. maj 2017, 12:16

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Og tilbage i den virkelige verden er Trump præsident :)
[...]

Meanwhile in the real world ... :lol:

Men ja, nogle englændere drømmer sig åbenlyst tilbage til imperietiden.


Tilbage? De tror stadig de er i den tid. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf paint » 31. maj 2017, 12:19

MAX skrev:
eks-Maupassant skrev:
MAX skrev:Jeg tilføjer lidt til ovenstående.

Storbritannien har et bredt kulturelt og handelsmæssigt samarbejde med langt de fleste lande i The Commonwealth. Man taler også meget her i London om hvordan Brexit kan bringe USA og UK tættere samme. Man refererer meget til ”Special Relationship”

https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Relationship

Det er også min fornemmelse at Storbritannien nyder stor goodwill i mange lande.


Og tilbage i den virkelige verden er Trump præsident :)

Altså ja, selvfølgelig har UK mange forbindelser.

Jeg ser bare ikke tunge økønomier a la Japan eller Tyskland i det netværk af kontakter. Og jeg tror ikke Indien har lyst til at lave en stærk alliance med UK.
Jeg anser nu Trump for at være et bump på vejen. Here today, gone tomorrow og så kommer verden videre.

Tyskland og Storbritannien deler dog en fælles ambassade på Island og kulturelt har de to lande også en sammenkobling.

Min personlige holdning er at UK kommer styrket ud i den sidste ende.


Ja. Men et af den slags 'bump' på vejen, der kan sende en bil ud i afgrunden.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
MAX
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. maj 2017, 08:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf MAX » 31. maj 2017, 17:38

Jeg vil sige, at jeg er absolut ikke blind for at vores verden er i konstant forandring. Jeg syntes bare at der er alt for mange ”dommedagsscenarier” når talen falder på Trump. Det virker som om man tillægger ham alt for meget magt i forhold til hvordan vores lille jord ellers fungerer. Don´t get me wrong! Jeg syntes han er en klovn, og det er meget foruroligende at de kan vælge en sådan person. Jeg personlig tror ikke han sidder sin periode ud.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2017, 23:48

eks-Maupassant skrev:Well, hvis Spicer siger det - så må alt jo være i orden! :)


spicer.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2017, 05:47

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Well, hvis Spicer siger det - så må alt jo være i orden! :)


spicer.png


http://us.cnn.com/videos/politics/2017/ ... culist.cnn
:lol:
0
Do as I say! :whip:
Mie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 15:44
Kort karma: 1
Likede indlæg: 32

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf Mie » 1. jun 2017, 16:01

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Well, hvis Spicer siger det - så må alt jo være i orden! :)


spicer.png


Lige præcis :clap:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf Slettet bruger » 1. jun 2017, 16:14

Spider minder mig om et superskurke-sidekick ;)

Superskurke har tit en tyk dum og kikset medarbejder som de altid håner, sparker til, tvinger til at lade mad til sig, og som får skylden over at de ikke har fanget Batman/James Bond/Arnold Scharzenegger, hvor skurken typisk kigger nedladende på sit sidekick og siger "Don't mess it up again!" og sidekicken er "No boss sure boss yes boss Batman is as good as dead boss".
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf Thomas31 » 2. jun 2017, 12:02

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Og tilbage i den virkelige verden er Trump præsident :)
[...]

Meanwhile in the real world ... :lol:

Men ja, nogle englændere drømmer sig åbenlyst tilbage til imperietiden.


Really? Det er år 75 år siden, at "imperietiden" endte ganske brat med singapore-tabet og den forudgående japanske eliminering af hele den britiske flåde i asien. Det skyldtes mange ting men især, at UK havde trukket næsten alt materiel væk pga nogle samtidige skærmydsler andre steder. Vragene ligger i det sydkinesiske hav, også i dag et strategisk område for stormagter, nu bare også tilsat bindegale småstater med masseødelæggelsesvåben. Jeg tror ikke UK drømmer sig tilbage. Tværtimod ved de hvor utaknemmeligt det er i dag. Enorme udgifter og kritik uanset hvad man gør. Det er USAs lod nu. Så længe de gider.

Men skal UK ignorere gevinsterne fra deres forbindelser? Skal de aktivt frasige sig økonomiske muligheder for i stedet at blive en virkelig dårlig udgave af Tyskland? Skal de holde op med at spille cricketkampe mod Indien under enorm opmærksomhed fra det halve af verden, fordi i europa ved ingen hvad cricket er, der skal man spille kvindehåndbold mod norge? UK har faktisk forsøgt. De gik jo ind i EU. Problemet er bare, at verden ændrer sig hastigt. For 20 år siden, gik 60-70% af deres eksport til EU. Nu er det nærmere 40%. Om ikke alt for mange år er det sikkert 20%.

Virkeligheden er, at UK er det eneste af 28 lande, der nu handler mere udenfor EU end indenfor. Deres styrker, tjenesteydelser saboteres aktivt i EU, særligt Tyskland og fungerer reelt slet ikke på trods af, at det er en af de ellers så hellige friheder.

Fortiden giver bare UK muligheder. London som finanscentrum er en vækstindustri for fremtiden skabt i fortiden. Kreative/kulturelle industrier lige pludselig blevet værdifulde. Sport/musik/tv/film osv. Hvorfor betaler bare lille Singapore milliarder for engelsk fodbold men intet for spansk? Det er sprogligt/kulturelle forbindelser, der pludselig bliver penge værd. Og uddannelsessektoren. Britiske universiteter er totaltdominerende på alle rangeringer af europæiske universiteter. Gad vide, hvor meget millioner af nyrige kinesere vil betale for at få deres børn ind på britiske skoler og universiteter?
Og der er jo ikke bare umiddelbare milliarder i, at kina sender deres bedst begavede til UK men omfattende varige forbindelser.

Helt basalt er det jo også lettere komisk at håne UK, når vi nu alle lærer deres sprog. Det er også et produkt af fortiden, der bliver vigtigere.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lukkede Merkel lige NATO?

Indlægaf Slettet bruger » 13. jul 2017, 13:00

Yes, så er vi i gang med at få et europæisk jagerfly og kamphelikoptere, jord-til-luft missiler, kampvogne, artilleri

http://www.bt.dk/udland/merkel-og-macro ... -kampvogne
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"