Terror i Manchester

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Terror i Manchester

Indlægaf Code71 » 23. maj 2017, 07:24

Så er den gal igen. En selvmordsbomber har sprængt en bombe ved en koncert og indtil videre er der 22 dræbte og 59 sårede http://ekstrabladet.dk/112/article6677553.ece

Det er jo helt sygt at udse sig et mål med overvejende børn og unge mennesker :sur:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
MissB
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 257
Likede indlæg: 2207

Re: Terror i Manchester

Indlægaf MissB » 23. maj 2017, 07:47

Ja :(
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Terror i Manchester

Indlægaf fisken80 » 23. maj 2017, 07:50

Og det skræmmende er, at vi er ved at vænne os til det. Da jeg sidst tjekkede var der ikke én opdatering om det på Facebook. Det er sgu tankevækkende.

Men på en eller anden måde er det måske i sidste ende også en god ting, hvis terroristerne ikke får den opmærksomhed som de vel også ønsker?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Ondemand » 23. maj 2017, 07:57

fisken80 skrev:Og det skræmmende er, at vi er ved at vænne os til det. Da jeg sidst tjekkede var der ikke én opdatering om det på Facebook. Det er sgu tankevækkende.

Men på en eller anden måde er det måske i sidste ende også en god ting, hvis terroristerne ikke får den opmærksomhed som de vel også ønsker?


Det afhænger helt af hvem du hænger ud med på FB ... mit feed handler stort set ikke om andet :)
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Terror i Manchester

Indlægaf paint » 23. maj 2017, 08:34

Det er, helt igennem, rædselsfuldt og sindssygt. HVIS det er islamistisk terror, tror jeg vi nærmer os et punkt, hvor det (i højere grad) vil begynde at gå ud over folk af samme trosretning, som lever og bor i landet. Ingen, kan i realiteten vide, hvem der pludselig springer ud af skabet med et selvmordsbælte, og laver noget lignende.
Det må efterhånden også være begrænset, hvor længe man kan blive ved med at sige, at folk bare skal leve videre som de plejer og ikke tage sig af det.
Trist, meget trist, på mange planer.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Terror i Manchester

Indlægaf fisken80 » 23. maj 2017, 09:20

Ondemand skrev:
fisken80 skrev:Og det skræmmende er, at vi er ved at vænne os til det. Da jeg sidst tjekkede var der ikke én opdatering om det på Facebook. Det er sgu tankevækkende.

Men på en eller anden måde er det måske i sidste ende også en god ting, hvis terroristerne ikke får den opmærksomhed som de vel også ønsker?


Det afhænger helt af hvem du hænger ud med på FB ... mit feed handler stort set ikke om andet :)


Normalt flyder min også over med profilbilleder, der skifter til det ramte lands flag, tilkendegivelser og Gandhi-citater. Indtil nu har jeg set to opslag om det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Ondemand » 23. maj 2017, 09:25

fisken80 skrev:
Ondemand skrev:
fisken80 skrev:Og det skræmmende er, at vi er ved at vænne os til det. Da jeg sidst tjekkede var der ikke én opdatering om det på Facebook. Det er sgu tankevækkende.

Men på en eller anden måde er det måske i sidste ende også en god ting, hvis terroristerne ikke får den opmærksomhed som de vel også ønsker?


Det afhænger helt af hvem du hænger ud med på FB ... mit feed handler stort set ikke om andet :)


Normalt flyder min også over med profilbilleder, der skifter til det ramte lands flag, tilkendegivelser og Gandhi-citater. Indtil nu har jeg set to opslag om det.


Nå ok, det segment har jeg forlængst frasorteret .. jeg er mere interesseret i politisk debat frem for tom symbolik :-D
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Forhedehulehelvede » 23. maj 2017, 09:54

fisken80 skrev:Og det skræmmende er, at vi er ved at vænne os til det. Da jeg sidst tjekkede var der ikke én opdatering om det på Facebook. Det er sgu tankevækkende.

Men på en eller anden måde er det måske i sidste ende også en god ting, hvis terroristerne ikke får den opmærksomhed som de vel også ønsker?


Det kommer jo an på hvad de vil opnå med det. Vil de bare dræbe flest mulige vantro, jamen så er deres mission fuldført om vi snakker om det eller ej.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Forhedehulehelvede » 23. maj 2017, 09:59

paint skrev:Det er, helt igennem, rædselsfuldt og sindssygt. HVIS det er islamistisk terror, tror jeg vi nærmer os et punkt, hvor det (i højere grad) vil begynde at gå ud over folk af samme trosretning, som lever og bor i landet. Ingen, kan i realiteten vide, hvem der pludselig springer ud af skabet med et selvmordsbælte, og laver noget lignende.
Det må efterhånden også være begrænset, hvor længe man kan blive ved med at sige, at folk bare skal leve videre som de plejer og ikke tage sig af det.
Trist, meget trist, på mange planer.


Hvad skulle det ellers være? Alle andre har efterhånden fundet ud af at leve sammen i ro og orden.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Terror i Manchester

Indlægaf kidkomb » 23. maj 2017, 10:34

Theresa May siger at det utvivlsomt var et terrorangreb.
De har identiteten på personen nu.

Jeg har længe været meget loren ved "vi skal bare lade som ingenting og ikke være bange. De ønsker at vi er bange og de skal ikke vinde."
Altså jeg er sgu ligeglad hvad de ønsker og jeg synes det er sært bare at leve videre som om alt er ved det gamle.
Jeg er ekstra opmærksom når jeg er steder, hvor der er mange mennesker, jeg scanner lige for nødudgange/flugtveje osv.
Det griber ikke ind i min hverdag, for jeg kommer gudskelov ikke ret mange steder der ville være det mindste interessant for terrorister.
Jeg synes det er sund fornuft.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Maria86 » 23. maj 2017, 11:52

:nerve: :( :rulle: nu igen i
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Terror i Manchester

Indlægaf icelady » 23. maj 2017, 12:25

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Slettet bruger » 23. maj 2017, 12:54

Der er død en 8-årig, Saffie Roussos hed hun, RIP
0
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Jasmin » 23. maj 2017, 13:00

Ja, naturligvis har de det. De har sikkert lige opdaget hvad der er sket.
3
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Terror i Manchester

Indlægaf Jasmin » 23. maj 2017, 13:18

paint skrev:Det er, helt igennem, rædselsfuldt og sindssygt. HVIS det er islamistisk terror, tror jeg vi nærmer os et punkt, hvor det (i højere grad) vil begynde at gå ud over folk af samme trosretning, som lever og bor i landet. Ingen, kan i realiteten vide, hvem der pludselig springer ud af skabet med et selvmordsbælte, og laver noget lignende.
Det må efterhånden også være begrænset, hvor længe man kan blive ved med at sige, at folk bare skal leve videre som de plejer og ikke tage sig af det.
Trist, meget trist, på mange planer.
Man kan frygte at det kan ende med et holocaust som den slags der ramte Europa i 30´erne og 40´erne. Folk får nok og i takt med at de oplever at eliten slå ud med håndtasken og råber svin efter dem – så glider de mere og mere ud mod fløjene i ren desperation og så begynder gaderne igen at lyde af støvletramp og godsvognene fyldes.
3
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"