"kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf paint » 22. maj 2017, 09:51

Forhedehulehelvede skrev:
LadyFox skrev:Ja, men ikke fordi hendes forældre synes hun har nogle kedelige venner, og har en religion familien ikke er tryg ved.


Nej men det er jo derfor at hun sidder i suppedasen i dag. Pga.kedelige venner med en kedelig religion. Og nu en rigtig spændende straffeattest når hun kommer ud om et par år og skal søge arbejde.


Jeg vil næsten håbe for dig, at du ikke har et arbejde, hvor du skal lave logiske analyser - så ville du nok sidde i 'suppedasen' ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf LadyFox » 22. maj 2017, 10:03

Forhedehulehelvede skrev:
LadyFox skrev:Ja, men ikke fordi hendes forældre synes hun har nogle kedelige venner, og har en religion familien ikke er tryg ved.


Nej men det er jo derfor at hun sidder i suppedasen i dag. Pga.kedelige venner med en kedelig religion. Og nu en rigtig spændende straffeattest når hun kommer ud om et par år og skal søge arbejde.

Hun sidder der jo nok mest fordi hun har gjort noget kriminelt.
Det er jo hverken kriminelt at konverterer til Islam eller snakke med nogle mennesker ens forældre ikke bryder sig om. Og selv hvis det var et det jo ikke op til forældrende at fængsle egne børn.
Min kommentar var i forbindelse med den debat der også kører i tråden om hvordan man vil forbygge at ens børn ender samme sted, hvor en debattør om nødvendigt vil låse barnet fysisk inde i hjemmet hvis barnet ikke arter sig i den rigtige retning.
At låse sine børn inde uden kontakt til omverdenen i en længere periode fordi de tror på noget og har snakket med nogle forældrende mistænker for at være skidt bekendskab er da vanrøgt af barnet.

Så uanset om fængsel også er at låse folk inde, så mener jeg altså ikke at civile bare kan lave deres hjem om til små fængsler de kan låse familiemedlemmer inde i for at forbygge at de gør noget kriminelt.
1
...
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. maj 2017, 12:34

LadyFox skrev:Hun sidder der jo nok mest fordi hun har gjort noget kriminelt.
Det er jo hverken kriminelt at konverterer til Islam eller snakke med nogle mennesker ens forældre ikke bryder sig om. Og selv hvis det var et det jo ikke op til forældrende at fængsle egne børn.
Min kommentar var i forbindelse med den debat der også kører i tråden om hvordan man vil forbygge at ens børn ender samme sted, hvor en debattør om nødvendigt vil låse barnet fysisk inde i hjemmet hvis barnet ikke arter sig i den rigtige retning.
At låse sine børn inde uden kontakt til omverdenen i en længere periode fordi de tror på noget og har snakket med nogle forældrende mistænker for at være skidt bekendskab er da vanrøgt af barnet.

Så uanset om fængsel også er at låse folk inde, så mener jeg altså ikke at civile bare kan lave deres hjem om til små fængsler de kan låse familiemedlemmer inde i for at forbygge at de gør noget kriminelt.


Har jeg sagt at forældre skal låse deres børn inde? Jeg sagde bare at hvis de havde gjort, var hun ikke blevet terrordømt i dag,
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Forhedehulehelvede » 22. maj 2017, 12:36

paint skrev:Jeg vil næsten håbe for dig, at du ikke har et arbejde, hvor du skal lave logiske analyser - så ville du nok sidde i 'suppedasen' ;)


Hvorfor? Du tror at hun ville være blevet fundamentalistisk islamist, uanset om hun havde mødt en muslimsk mand eller ej? Er det så skæbnen der styrer det?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf LadyFox » 22. maj 2017, 12:42

Forhedehulehelvede skrev:
LadyFox skrev:Hun sidder der jo nok mest fordi hun har gjort noget kriminelt.
Det er jo hverken kriminelt at konverterer til Islam eller snakke med nogle mennesker ens forældre ikke bryder sig om. Og selv hvis det var et det jo ikke op til forældrende at fængsle egne børn.
Min kommentar var i forbindelse med den debat der også kører i tråden om hvordan man vil forbygge at ens børn ender samme sted, hvor en debattør om nødvendigt vil låse barnet fysisk inde i hjemmet hvis barnet ikke arter sig i den rigtige retning.
At låse sine børn inde uden kontakt til omverdenen i en længere periode fordi de tror på noget og har snakket med nogle forældrende mistænker for at være skidt bekendskab er da vanrøgt af barnet.

Så uanset om fængsel også er at låse folk inde, så mener jeg altså ikke at civile bare kan lave deres hjem om til små fængsler de kan låse familiemedlemmer inde i for at forbygge at de gør noget kriminelt.


Har jeg sagt at forældre skal låse deres børn inde? Jeg sagde bare at hvis de havde gjort, var hun ikke blevet terrordømt i dag,


Næ. Men muligvis om 2 år. Måske var hun endda så slet ikke blevet opdaget i tide.
Hvis man gjorde det kunne det jo også være at hun ikke blev dømt, men at 7 andre unge konvertitter der aldrig ville ende der ude endte med at være holdt fanget i forældrendes hus i flere år uretmæssigt, bare fordi forældrende ville være sikre og er bange for tørklæder.
Det kan jo være lidt svært for forældre at vurdere hvad deres børn vil gøre ude i fremtiden.

Jeg synes det er fuldstædig ligegyldt hvordan det ville være endt, hvis forældrende valgte at holde hende indespærret. Selv hvis tingene var lykkes for hende, ville jeg stadig ikke have synes forældrende burde have holdt hende som gidsel.
0
...
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Forhedehulehelvede » 31. maj 2017, 16:44

FruDulle skrev:Anklageren har anket med mål at få hende idømt forvarring

http://ekstrabladet.dk/112/anklagemyndi ... en/6689248


Ja. Jeg håber at de får mere held denne gang.
0
MAX
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. maj 2017, 08:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf MAX » 31. maj 2017, 17:04

Det bliver interessant at se hvad Landsretten ligger til grund for den afgørelse de skal træffe.
0
Mie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. maj 2017, 15:44
Kort karma: 1
Likede indlæg: 32

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Mie » 1. jun 2017, 05:45

MAX skrev:Det bliver interessant at se hvad Landsretten ligger til grund for den afgørelse de skal træffe.

Ja meget.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf landsbytossen » 7. jun 2017, 13:01

Hun anker og vil frikendes.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MAX
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. maj 2017, 08:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf MAX » 7. jun 2017, 13:15

landsbytossen skrev:Hun anker og vil frikendes.

Og det har hun jo også lov til.
Så er det bare hvad Landsretten ligger mest vægt på.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Rapfisk » 7. jun 2017, 15:05

LÆGGER!

[/offtopic]
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Code71 » 7. jun 2017, 17:03

Jeg håber at landsretten skærper straffe betydeligt. Hun skal ikke gå frit omkring.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Tyrfing
Indlæg: 62
Tilmeldt: 7. jun 2017, 13:53
Kort karma: 4
Likede indlæg: 105

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Tyrfing » 8. jun 2017, 09:38

Code71 skrev:Jeg håber at landsretten skærper straffe betydeligt. Hun skal ikke gå frit omkring.
Du skal se, de kommer nok frem til at det er synd for hende fordi hun blev sat på en kold potte som barn.
Don't do the crime if you can't do the time!'
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Code71 » 27. nov 2017, 13:14

Så er retten kommet frem til en skærpelse af straffen til 8 år. Men stadig ingen forvaring selvom retslægerådet har anbefalet det
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Code71 » 27. nov 2017, 13:16

Retslægerådet vurderer på baggrund af mentalundersøgelsen, at hun er for farlig at have gående frit omkring. Hvorfor pokker lytter dommerne så ikke og retter sig efter det? Idømmer hende forvaring, så hun kan få den hjælp hun har brug for?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"