"kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Slettet bruger » 17. maj 2017, 12:50

Jasmin skrev:
eks-Maupassant skrev:Ok vi er lige som Rip, Rap og Rup :)
Det må så være Kylle, Rap og Rup. ;)


Ja OK, der er lige en detalje der :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Slettet bruger » 17. maj 2017, 12:51

paint skrev:
Jasmin skrev:
eks-Maupassant skrev:Ok vi er lige som Rip, Rap og Rup :)
Det må så være Kylle, Rap og Rup. ;)


'Kylle', er det ikke ællingen fra Tuborgs øl-reklamer? Hvem er så den fordrukne kylling?

ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D


Kylle er en af dem her

Billede
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf paint » 17. maj 2017, 12:55

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
Jasmin skrev:
eks-Maupassant skrev:Ok vi er lige som Rip, Rap og Rup :)
Det må så være Kylle, Rap og Rup. ;)


'Kylle', er det ikke ællingen fra Tuborgs øl-reklamer? Hvem er så den fordrukne kylling?

ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D


Kylle er en af dem her

Billede


No way. Kylle, er ham her

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Slettet bruger » 17. maj 2017, 12:56

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
Jasmin skrev:
eks-Maupassant skrev:Ok vi er lige som Rip, Rap og Rup :)
Det må så være Kylle, Rap og Rup. ;)


'Kylle', er det ikke ællingen fra Tuborgs øl-reklamer? Hvem er så den fordrukne kylling?

ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D


Kylle er en af dem her

Billede


No way. Kylle, er ham her

Billede


OMG Tuborg har stjålet Kylle fra Andeby, malet hende gul og gjort hende fordrukken!
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Slettet bruger » 17. maj 2017, 12:57

Hun er også blevet tyk af al den øl
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Jasmin » 17. maj 2017, 12:57

paint skrev:ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D
Kan man true en masochist med tæv? :gruble: :fløjt: ;) :)
2
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Jasmin » 17. maj 2017, 13:00

eks-Maupassant skrev:Hun er også blevet tyk af al den øl
Nu er det forhåbentlig dåseøllen du refererer til, og ikke mig! :gruble: :D
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf paint » 17. maj 2017, 13:04

Jasmin skrev:
paint skrev:ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D
Kan man true en masochist med tæv? :gruble: :fløjt: ;) :)


Du vil aldrig kunne bevise, at det var en trussel og at jeg havde til hensigt/ at det var mit forsæt at tæske dig. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Jasmin » 17. maj 2017, 13:14

paint skrev:
Jasmin skrev:
paint skrev:ps. Du får tæv, hvis det er mig du mener :-D
Kan man true en masochist med tæv? :gruble: :fløjt: ;) :)


Du vil aldrig kunne bevise, at det var en trussel og at jeg havde til hensigt/ at det var mit forsæt at tæske dig. ;)
Jeg har det på skrift. :)

DAMMIT! :sur: Hvordan ved jeg at det er dig som rent faktisk har skrevet det? :gruble:
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf ajnaM » 17. maj 2017, 14:46

Code71 skrev:
ajnaM skrev:
Jasmin skrev:
paint skrev:Jeg er ikke jurist, så hæng mig ikke op på det. Men er 'forsæt' ikke ret svævende defineret i straffeloven? Så vidt jeg har forstået, er der alle mulige grader af forsæt, og vist endda også noget som hedder eventualitetsforsæt, hvor man hypotetisk prøver at forestille sig, hvad den sigtede evt. tænkte/ikke tænkte, og forventede/ikke forventede etc. etc.

Men der må vel skulle være et eller andet link mellem forsæt/hensigt og sandsynligheden for at vedkommende ville føre forsættet ud i livet - ellers er vi jo ovre i rene tankeforbrydelser?

Teoretisk set, kunne hun vel godt have købt to af ingredienserne til fremstilling af TATP (der skal en del flere til), udelukkende for at please sin kontaktmand (en syrienskriger) og få ros, men uden at have i sinde at fuldføre det?
Måske dette kan belyse det.
https://www.minilex.dk/a/hvorn%C3%A5r-e ... l-det-sige

I øvrigt en god side.


Hvis man kan se bort fra, at de artiklen igennem skriver 'fortsæt'. :genert:


Jeg synes, det er ret interessant, at man kan dømme folk for forbrydelser, de ikke har begået (endnu). Hvornår er man begyndt på det - nogen der ved det? Har man altid gjort det, eller er det noget, der er kommet med terrorlovgivningen?


Det har man altid gjort.

Men tænk lige tanken videre. Hvis ikke man kunne straffe for de forbrydelser der ikke er begået endnu. Skal man så som PET, politiet eller andre myndigheder VENTE til terroraktionen er udført? Eller skal man gribe ind inden? Hvis man bør gribe inden, men man VED at man ikke kan straffe for noget (endnu), så kan politiet heller ikke opnå ransagningskendelser eller andet. I praksis er det dræbende for ethvert retsamfund at forbrydelser SKAL udføres før de kan straffes.

Mht terror er det så kun så meget værre, da der ofte er tale om mange flere ofre.

Selvfølgelig skal denne - beviste - intention fra pigen straffes hårdt. En del af straffeloven, baseres også på befolkningens retsfølelser og det vil jeg klart mene at denne slags forbrydelser går ind under


Selvfølgelig skal PET, FET og politiet ikke vente på, at diverse kriminalitet er udført. Jeg havde bare svært ved at komme på andre eksempler end antiterrorindsatsen, hvor det er normalt at opklare forbrydelser, der ikke er foretaget endnu.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2017, 15:43

ajnaM skrev:Selvfølgelig skal PET, FET og politiet ikke vente på, at diverse kriminalitet er udført. Jeg havde bare svært ved at komme på andre eksempler end antiterrorindsatsen, hvor det er normalt at opklare forbrydelser, der ikke er foretaget endnu.


Det sker skam ofte i sager, der også involverer mere planlagte forbrydelser, som fx økonomisk kriminalitet eller narkokriminalitet.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Slettet bruger » 17. maj 2017, 16:08

Jasmin skrev:
eks-Maupassant skrev:Hun er også blevet tyk af al den øl
Nu er det forhåbentlig dåseøllen du refererer til, og ikke mig! :gruble: :D


Præsidenten har ikke yderligere at tilføje til dette emne, og i øvrigt SE EN TIGER!
0
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Guru » 18. maj 2017, 05:43

Nu har jeg lige hørt klippet hvor pigen taler om sine planer overfor læren på tv2.

Jeg må indrømme athun lyder enormt umoden, og som om hun ikke rigtig har tænkt over hvad hun sidder og siger. Som et barn der har fået en fiks ide, eller en fantasi, og ikke har tænk længere over hvad det rent faktisk ville få af konsekvenser hvis det blev til virkelighed. Jeg tror ikke et sekundt på at hun ville være i stand til at føre det ud i livet. Børn er enormt påvirkelige i den alder, og jeg synes det mest skræmmende ved sagen er, at en anklager seriøst kan finde på at foreslå livstid. Det siger mere om anklageren end det gør om pigen.

Anklageren burde skamme sig.

Pigen har beug for omsorg, og at nogen forklarer hende hvordan verden hænger sammen.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Code71 » 18. maj 2017, 06:09

Guru skrev:Nu har jeg lige hørt klippet hvor pigen taler om sine planer overfor læren på tv2.

Jeg må indrømme athun lyder enormt umoden, og som om hun ikke rigtig har tænkt over hvad hun sidder og siger. Som et barn der har fået en fiks ide, eller en fantasi, og ikke har tænk længere over hvad det rent faktisk ville få af konsekvenser hvis det blev til virkelighed. Jeg tror ikke et sekundt på at hun ville være i stand til at føre det ud i livet. Børn er enormt påvirkelige i den alder, og jeg synes det mest skræmmende ved sagen er, at en anklager seriøst kan finde på at foreslå livstid. Det siger mere om anklageren end det gør om pigen.

Anklageren burde skamme sig.

Pigen har beug for omsorg, og at nogen forklarer hende hvordan verden hænger sammen.


Anklageren burde skamme sig? Really? Hun har stukket en pædagog ned med koldt blod blot fordi han havde været udsendt? Måske er det dig der ikke helt kan bedømme det her korrekt
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Guru
Indlæg: 546
Tilmeldt: 5. jun 2016, 10:09
Kort karma: 19
Likede indlæg: 449

Re: "kundby pigen" - Skyldig i forsøg på terror

Indlægaf Guru » 18. maj 2017, 07:04

Ja, really. Det hører ingen steder hjemme at udstede livstidsdomme til børn. Uanset hvad. Problembørn hører hjemme på en institution.

Det klart at hun har nogle problemer, som der skal arbejdes med professionelt.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"