Løkke hygger sig med diktatorerne

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf annella » 29. apr 2017, 06:18

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/davidtrads/ECE9537879/loekke-hygger-sig-med-diktatorerne/

Skrevet af David Trads

I Påsken havde Lars Løkke Rasmussen ’nogle dejlige feriedage’, ja, ’nogle uforglemmelige dage’ med ’svømme-, cykel-, løbe- og sejlture’ i De Forenede Arabiske Emirater – og, nå, ja, så fik han også lige tid til at mødes med emiren af Abu Dhabi og emiren af Dubai.

Det er statsministeren selv, der underholder med sine ferieminder på facebook – og der er noget bizart over at se den billedserie, som han selv har lagt op: På cykeltur, i swimmingpool, på restaurant, på fisketur – og så altså høflighedsvisitterne hos de to emirer.

Hvad i alverden tænker Løkke på? Hvorfor holder han ferie – han er for pokker regeringschef i et vestligt demokrati– i nogle af klodens værste diktaturer? Og, endnu værre, hvorfor sidder han der i sofaen og hygger sig med de to superforbrydere, som kalder sig emirer?

Abu Dhabi og Dubai er to af klodens værste krænkere af menneskerettighederne. Diktaturer, hvor der slås benhårdt ned på al form for opposition. Dødsstraf for eksempelvis homoseksualitet. Offentlige stokkeslag for utroskab. Slavehandel af minoriteter. Tortur er dagens uorden.

Det er simpelthen to af de steder på kloden, som en dansk statsminister bør holde sig langt fra at komme – med mindre han er der i et officielt anliggende, hvor vi kan være sikre på, at han fordømmer den undertrykkelse, som de i øvrigt stenrige emirer hver eneste dag bifalder.

Nå, men der hyggede Løkke sig så i Påsken – og ikke en kat gøede over det her i landet, hvor kampen for menneskerettighederne er noget, som magthaverne længe kun har talt om ved højtidelige lejligheder. Aldrig – for Guds skyld aldrig – hvis det kan gå ud over vores eksport.

Derfor kan vi også være helt sikre på, at statsministeren også ser frem til at ’hygge sig’, når han i den kommende uge tager på officielt besøg i Kina, verdens største diktatur.


Nu opfatter jeg artiklen med et gran salt og anser den som ren satire, men selvfølgelig kan en vestlig demokratisk statsleder holde ferie i diktaturstater og mødes med diktatorer, for som Willy Brandt engang sagde: "Vi skal ikke undervurdere vores fjender og slet ikke ignorere dem men mødes med dem og forhandle med dem". Så for min skyld lad dog Løkke Rasmussen hygge sig med diktatorerne -



Eller - din mening?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf landsbytossen » 29. apr 2017, 06:26

Man skal altid lægge mærke til skribentens navn. Især når det er David Krads.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2017, 17:27

Jeg ville ønske David Trads rejste et sted hen uden internetforbindelse og noget han kunne skrive med og på.

Amazonas-junglen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2017, 17:35

F.eks. at han skriver sådan noget her, som om det var alle da enige om

Det er simpelthen to af de steder på kloden, som en dansk statsminister bør holde sig langt fra at komme – med mindre han er der i et officielt anliggende, hvor vi kan være sikre på, at han fordømmer den undertrykkelse, som de i øvrigt stenrige emirer hver eneste dag bifalder.


Nej Trads. en dansk statsminister "Bør" ikke afholde sig for at komme de steder.

Det er så røvrirrriterende når folk i stedet for at skrive "følgende er min personlige holdning, som jeg ikke lige gider argumentere for" og så skriver "Bør" i stedet for, og så bare håber på at folk vil tænke "aha ja er det det man bør, ser man det, nu ved jeg det."

I øvrigt bør man aldrig tage David Trads alvorligt. Og man bør rose alle mine indlæg. Det er officielt.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf paint » 5. maj 2017, 17:52

Jeg kan også, til tider, få en umanerlig stærk trang til at kvæle David Trads, når han sidder på TV og udtaler sig om dette og hint. Men jeg vil ubetinget give ham ret i, at man som Statsminister i Danmark ikke tager på ferie i de Arabiske Emirater, som er kendt for bl.a at finansiere terror.
Det er et helt vildt forkert signal at sende til omverden. Han blåstempler jo indirekte et brutalt og hensynsløst styre, som er noget af det mest undertrykkende der findes. Især, hvis han fedter rundt med lederne og trykker hænder, og signalerer 'SÅ gode venner er vi'

I egenskabs af Statsminister, kan ens blotte tilstedeværelse, i sig selv, signalere noget eller bruges til det. Jeg fatter ikke, hvordan han kan finde på det.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Seladon » 5. maj 2017, 18:00

LLR gør alt for at skabe danske arbejdspladser, for der er to år til næste valg, og meningsmålingerne viser et solidt flertal for oppositionen. Selv en journalist som Trads kunne være i stand til at fatte det. It's the economy, Trads.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2017, 18:27

paint skrev:Jeg kan også, til tider, få en umanerlig stærk trang til at kvæle David Trads, når han sidder på TV og udtaler sig om dette og hint. Men jeg vil ubetinget give ham ret i, at man som Statsminister i Danmark ikke tager på ferie i de Arabiske Emirater, som er kendt for bl.a at finansiere terror.
Det er et helt vildt forkert signal at sende til omverden. Han blåstempler jo indirekte et brutalt og hensynsløst styre, som er noget af det mest undertrykkende der findes. Især, hvis han fedter rundt med lederne og trykker hænder, og signalerer 'SÅ gode venner er vi'

I egenskabs af Statsminister, kan ens blotte tilstedeværelse, i sig selv, signalere noget eller bruges til det. Jeg fatter ikke, hvordan han kan finde på det.


Det er jo en spændende diskussion om det hjælper diktaturer, hvis f.eks. en dansk statsminister tager derned.

Jeg mener ubetinget at nej, det btyder hverken fra eller til, ingen verdens ting overhovedet.

Jeg tror at det er en medieopfindelse, hvor man har fundet en mulighed for at piske noget tomt drama op, som man så kan udtale sig om og underholde med.

Det baserer jeg på, at diktaturer kan overleve ganske fint helt uden blåstemplings-visitter (f.eks. Nordkorea, måske Cambodja),

Samt på at man ikke forklare hvordan mekanismen løkkevisit > mere diktatorpower fungerer. Folk siger bare "OMG nu får de Arabiske Emirater en masse sweete ting de ikke må få, fordi Løkke besøger dem" - men hvad er de ting og hvem får de dem fra og hvor?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2017, 18:29

Jeg kender ikke til nogen diktaturer, der er blevet reddet af besøg hvor prominente udenlandske gæster trykker hånd med dem. Jeg har aldrig hørt at sådan en ting skulle være sket.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf paint » 5. maj 2017, 18:38

eks-Maupassant skrev:Jeg kender ikke til nogen diktaturer, der er blevet reddet af besøg hvor prominente udenlandske gæster trykker hånd med dem. Jeg har aldrig hørt at sådan en ting skulle være sket.


Det har jeg heller ikke, hvilket også er lidt ligegyldigt i denne sammenhæng, fordi det ikke handler om at 'redde' De Arabiske Emirater.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2017, 18:49

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg kender ikke til nogen diktaturer, der er blevet reddet af besøg hvor prominente udenlandske gæster trykker hånd med dem. Jeg har aldrig hørt at sådan en ting skulle være sket.


Det har jeg heller ikke, hvilket også er lidt ligegyldigt i denne sammenhæng, fordi det ikke handler om at 'redde' De Arabiske Emirater.


Hvad handler det så om?

For mig at se handler det ikke om noget, andet end nogen journalister fandt ud at at ham kunne lave drama på den her slags ting, hvor det så er underforstået at "et eller andet" dårligt kan komme ud af det, men hvor man aldrig får at vide hvad det er.

Det er jo ikke sådan at Løkke kan trykke hånd med hvem som helst, og så glemmer folk alle de grimme ting med det samme :) Hvis Løkke f.eks. trykkede hånd med Breivik en masse gange, så ville det jo ikke virke sådan at nu er Breivik OK, det ville bare gå ud over Løkke.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf paint » 5. maj 2017, 21:23

Seladon skrev:LLR gør alt for at skabe danske arbejdspladser, for der er to år til næste valg, og meningsmålingerne viser et solidt flertal for oppositionen. Selv en journalist som Trads kunne være i stand til at fatte det. It's the economy, Trads.


Du mener, at selvom vi sidder i FN og andre fora, og hæver den moralske fane og fordømmer tortur, forfølgelse af anerledes tænkende, brutal undertrykkelse, dødsstraf, offentlig hængning, afhugning af lemmer for tyveri og stening af kvinder osv.osv. så overtrumfes det hele af "economy"?

Dermed stempler du jo Lars Løkke som en simpel prostitueret? Og ikke bare Lars Løkke, men hele den danske befolkning, fordi Løkke rejser rundt dernede som repræsentant for Danmark.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Seladon » 6. maj 2017, 04:25

Paint, man kan sige mange ting om LLR, men ikke at han moraliserer og fordømmer. Tværtimod. Han er pragmatiker, realistisk, mange vil sige opportunistisk og ved at politikers væsentligste opgave er at blive genvalgt.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2017, 13:29

paint skrev:
Seladon skrev:LLR gør alt for at skabe danske arbejdspladser, for der er to år til næste valg, og meningsmålingerne viser et solidt flertal for oppositionen. Selv en journalist som Trads kunne være i stand til at fatte det. It's the economy, Trads.


Du mener, at selvom vi sidder i FN og andre fora, og hæver den moralske fane og fordømmer tortur, forfølgelse af anerledes tænkende, brutal undertrykkelse, dødsstraf, offentlig hængning, afhugning af lemmer for tyveri og stening af kvinder osv.osv. så overtrumfes det hele af "economy"?

Dermed stempler du jo Lars Løkke som en simpel prostitueret? Og ikke bare Lars Løkke, men hele den danske befolkning, fordi Løkke rejser rundt dernede som repræsentant for Danmark.


Det går det ja - sådan er livet jo.

Say man er psykolog og aktiv med anti-nazisme. Men hvis man så får en patient, en nazist med angtstneuroser eller w/e. Så behandler man ham vel som alle andre, fordi det er ens job at behandle folk.

Hvilket jo på ingen måde forhindrer en i at bekæmpe den samme person i ens fritid.

Jeg ser heller ingen modsætning i at handle med lande vi kritiserer pga deres menneskerettigheder i FN. Fordi man handler med folk betyder det jo ikke man er 100% enige i alt hvad de gør.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke hygger sig med diktatorerne

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2017, 13:30

USa har jo dødsstraf, det forhindrer jo ingen i at mødes med amerikanske politikere og at holde ferie derovre.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"