Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf annella » 27. apr 2017, 06:25

http://www.bt.dk/udland/frankrigs-maaske-kommende-praesident-har-et-kontroversielt-aegteskab-nu-bliver-hun

Frankrigs måske kommende præsident har en hustru, som er næsten 25 år ældre, end han selv er. De har kendt hinanden, siden han som 15-årig skoleelev fik hende til fransk i gymnasiet. Forholdet mellem teenageren og lærerinden var en skandale dengang, men nu er historien om det usædvanlige ægteskab et tema, og politiske modstandere på de sociale medier forsøger at bruge det mod ham.


Sørgeligt at politiske modstandere på de sociale medier er mere interesseret i at diskutere Macrons ægteskab end hans politiske kvalifikationer, men ægteskabet med en næsten 25 år ældre kone giver nok flere læsere, mere samtalestof og mere forargelse end hans politiske kvalifikationer, og medierne har endelig fyldestgørende igen noget at skrive om efter de har mindre at skrive om Melania Trump.

For det første synes jeg, det er en skøn kærlighedshistore at høre om, for det andet synes jeg at Brigitte Macron er en flot kvinde af sin alder, og for det tredje hvad rager det egentlig alle andre, hvor gammel Emmanuel Macrons kone er, det er en privatsag mellem ham og hans kone.

Meget mere interessant end aldersforskellen er for mig bl.a., at Emmanuel Macron allerede i 2014 deltog i Bilderberg-mødet i København, og at han er en stærk pro EU-tilhænger.


Din mening?
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Jasmin » 27. apr 2017, 07:11

Jeg mener at smarte tricks, manipulation og miskreditering af politiske modstandere er et af de våben man bruger i en valgkamp eftersom langt de fleste vælgere ikke gider at sætte sig ind i facts.
8
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Luffegås » 27. apr 2017, 07:19

Jeg tror det giver bagslag, for helt ærligt, de elsker hinanden, det er jo tydeligt for enhver med øjne i hovedet. Og der er ingen der kan diskutere hvad angår gensidig, respektfuld kærlighed.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Sophies-mor » 27. apr 2017, 07:22

Desuden, ingen havde klaget hvis det var omvendt.
Er der ikke cirka samme forskel på Trump og kone Nr. 3?
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Hunkat » 27. apr 2017, 07:24

Det er verdens ældste trick at henvise til en "syg" seksualitet for at ramme sin modstander. Det ligger ekstremt dybt i folk at tage afstand fra ting vi finder "unaturlige", f.eks. ved at kalde hende pædofil. Vips, 90% af læserne fik lige et skud hormon i hjernen som sagde "AAD!", helt ubevidst.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Akehurst2 » 27. apr 2017, 08:15

Jeg bliver så træt af misbrugen af ordet pædofil. Der er jo på ingen måde tale om og har på intet tidspunkt været tale om noget som helst, der har med børn at gøre.

Nu må folk fandme styre sig - han var 15 år, da han fik hende i fransk. Selv hvis hun helt upassende havde kastet sig over ham dengang havde det stadig ikke haft noget med pædofili at gøre. Og det havde det heller ikke, da de (lidt for tidligt, måske) blev et par, da han var 17 år.
5
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21034

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf catnip » 27. apr 2017, 08:33

Jeg tænker, at hvis det er det bedste Macron oppositionen har at skyde skarpt med, har de allerede tabt.
6
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf annella » 27. apr 2017, 08:49

Jasmin skrev:Jeg mener at smarte tricks, manipulation og miskreditering af politiske modstandere er et af de våben man bruger i en valgkamp eftersom langt de fleste vælgere ikke gider at sætte sig ind i facts.


Det tror jeg ingen gang, du har uret i, det er også den nemmeste måde at bruge hovedet på, så undgår man, at det svirrer rundt med facts inde i hovedet.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf annella » 27. apr 2017, 08:53

Sophies-mor skrev:Desuden, ingen havde klaget hvis det var omvendt.
Er der ikke cirka samme forskel på Trump og kone Nr. 3?


Jo forskellen på Trumps og hans kone er 24 år, men det er nok noget helt aaaaandet, da det sikkert for mange synes mere rigtigt, at det er konen, der er 24 år yngre.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Petrix » 27. apr 2017, 08:57

Akehurst2 skrev:Jeg bliver så træt af misbrugen af ordet pædofil. Der er jo på ingen måde tale om og har på intet tidspunkt været tale om noget som helst, der har med børn at gøre.

Nu må folk fandme styre sig - han var 15 år, da han fik hende i fransk. Selv hvis hun helt upassende havde kastet sig over ham dengang havde det stadig ikke haft noget med pædofili at gøre. Og det havde det heller ikke, da de (lidt for tidligt, måske) blev et par, da han var 17 år.


Jeg er fuldstændig enig.
Det har intet med pædofili eller børnelokkeri at gøre.

historien ville have været utrolig smuk, hvis ikke lige hun allerede var gift da de mødtes.
0
27102021
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf annella » 27. apr 2017, 08:58

Luffegås skrev:Jeg tror det giver bagslag, for helt ærligt, de elsker hinanden, det er jo tydeligt for enhver med øjne i hovedet. Og der er ingen der kan diskutere hvad angår gensidig, respektfuld kærlighed.


Jeg hørte et interview på TV med Brigitte Macron, hvor hun selvfølgelig bl.a. blev spurgt om sin og mandens aldersforskel. Det hun fortalte om hendes og mandens kærlighedshistorie var simpelthen så rørende at høre på, at jeg burde gengive den, hvis den ikke havde været så lang. Så ja jeg tror også, det er ægte kærlighed, der forbinder de to.
1
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf fisken80 » 27. apr 2017, 13:49

Petrix skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg bliver så træt af misbrugen af ordet pædofil. Der er jo på ingen måde tale om og har på intet tidspunkt været tale om noget som helst, der har med børn at gøre.

Nu må folk fandme styre sig - han var 15 år, da han fik hende i fransk. Selv hvis hun helt upassende havde kastet sig over ham dengang havde det stadig ikke haft noget med pædofili at gøre. Og det havde det heller ikke, da de (lidt for tidligt, måske) blev et par, da han var 17 år.


Jeg er fuldstændig enig.
Det har intet med pædofili eller børnelokkeri at gøre.

historien ville have været utrolig smuk, hvis ikke lige hun allerede var gift da de mødtes.


Hvorfor er det et problem at hun var gift? Hun er da ikke den første (eller sidste) i historien, der skifter sin mand ud med en ny, fordi hun forelsker sig i en anden.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf Petrix » 27. apr 2017, 14:11

fisken80 skrev:
Petrix skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg bliver så træt af misbrugen af ordet pædofil. Der er jo på ingen måde tale om og har på intet tidspunkt været tale om noget som helst, der har med børn at gøre.

Nu må folk fandme styre sig - han var 15 år, da han fik hende i fransk. Selv hvis hun helt upassende havde kastet sig over ham dengang havde det stadig ikke haft noget med pædofili at gøre. Og det havde det heller ikke, da de (lidt for tidligt, måske) blev et par, da han var 17 år.


Jeg er fuldstændig enig.
Det har intet med pædofili eller børnelokkeri at gøre.

historien ville have været utrolig smuk, hvis ikke lige hun allerede var gift da de mødtes.


Hvorfor er det et problem at hun var gift? Hun er da ikke den første (eller sidste) i historien, der skifter sin mand ud med en ny, fordi hun forelsker sig i en anden.


Jeg skriver jo ikke at det er et problem.
Det havde bare været smukkere set med mine øjne :)
0
27102021
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. apr 2017, 15:29

Jeg kan godt forstå, hvis det dengang var kontroversielt, men her mange år efter kan man jo så netop konkludere, at der kom noget godt ud af det, og at ingen har lidt overlast, og især set på den baggrund er kritikken uanstændig og kalkuleret.

Hvis jeg denne sommer indledte et forhold til en af mine afgangselever (aldersforskel: 20 år), ville jeg absolut være forberedt på en blandet reaktion, men jeg ville også forvente, at andres undren eller modvilje blev formuleret nogenlunde respektfuldt, og et kvart århundrede senere er det jo bare dumt at blive bestyrtet på efterkrav.
6
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Brigitte Macron - nu bliver hun kaldt pædofil og pervers

Indlægaf vibbsen » 27. apr 2017, 16:46

Lemonella skrev:
Petrix skrev:
fisken80 skrev:
Petrix skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg bliver så træt af misbrugen af ordet pædofil. Der er jo på ingen måde tale om og har på intet tidspunkt været tale om noget som helst, der har med børn at gøre.

Nu må folk fandme styre sig - han var 15 år, da han fik hende i fransk. Selv hvis hun helt upassende havde kastet sig over ham dengang havde det stadig ikke haft noget med pædofili at gøre. Og det havde det heller ikke, da de (lidt for tidligt, måske) blev et par, da han var 17 år.


Jeg er fuldstændig enig.
Det har intet med pædofili eller børnelokkeri at gøre.

historien ville have været utrolig smuk, hvis ikke lige hun allerede var gift da de mødtes.


Hvorfor er det et problem at hun var gift? Hun er da ikke den første (eller sidste) i historien, der skifter sin mand ud med en ny, fordi hun forelsker sig i en anden.


Jeg skriver jo ikke at det er et problem.
Det havde bare været smukkere set med mine øjne :)


Jeg synes ikke historien bliver mindre smuk af, at hun var gift. Vi ved jo ikke, om hun allerede var på vej ud af det ægteskab og var så heldig, at møde ham hun nu er gift med.

Jeg var også gift da jeg mødte min kæreste, men det gør da ikke vores kærlighed mindre smuk og dejlig. :lun:
Jeg er så forøvrigt 24 år ældre end min kæreste.


Jeg er helt enig med dig. Faktisk synes jeg at det er en rigtig smuk historie at de fandt sammen, besluttede sig for at det skulle være dem, og tog konsekvensen af det, og blev sammen på trods af en ret stor aldersforskel. Det viser da blot at det er ægte kærlighed. Var det ikke det, så var det da gået i fisk for længst.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"