Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf landsbytossen » 24. apr 2017, 22:20

eks-Maupassant skrev:Lokaldistribution.dk afviser, at Venstre-valgmateriale deles ud af underbetalt arbejdskraft, men erkender fejlagtige oplysninger om alder på bude på hjemmeside

- Der må være tale om en misforståelse.

Sådan lyder det fra Lina von Bale, indehaver af budfirmaet lokaldistribution.dk, der tidligere i dag er kommet under mistanke for at have delt valgmateriale ud for Venstre i Odense SV til timelønninger på 70-75 kroner i timen.

http://www.fyens.dk/odense/Firma-afvise ... el/2399849



Et par stykker har spurgt om, hvad jeg vidste om hende.

Den ene af kommentarerne fra novemer 2013 i dit link fortæller, hvad jeg ved.

På en anden debat var der for nogle år siden, måske 7-9 år, et par profiler, jeg fik mistanke til. De huserede blandt andet i forum for bryllup m.v. Jeg researchede lidt, bl.a i cvr-registret. Efter et par timers arbejde sendte jeg en lang mail til debattens diktator med dokumentation om mange selskaber. De 2-3 profiler, vi begge mente havde relation, blev bannet på livstid.

Jeg kan huske, diktatoren var på ferie, da jeg sendte mailen, så jeg oprettede en tråd, hvor jeg advarede mod de profiler. Debattens brugere mente, jeg ikke kunne tillade mig at hænge de profiler ud. Men ok, de havde heller ikke min viden. Jeg har nok den mail endnu, men jeg gider ikke finde den frem.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 24. apr 2017, 23:06

LOL

parterapeuten mener at kvinder fremprovokerer skilsmisser

Nu er det sommer og det er skilsmisse tid. Mange par vil mødes oftere, mange gifte par vil blive nød til at spise morgenmad sammen og frokost og være 24 timer sammen.

I ca en måneds tid vil de blive tvunget til at holde ferie sammen.

Manden vil synes at han skal slappe af, kvinden vil synes at hun skal nå at lave de ting hun har ikke nået før ferien. De typiske opgaver er rengøring, tøjvask, oprydning i tøj skabet....

Haven skal også ordnes og manden skal også til frisøren, da nu har han tid til det og der følger ingen undskyldning .

Vi kan kun blive enige om at det bedste ferie er ferie når man ikke laver noget. Manden ahr det i sig, men kvinden har ikke.

Derfor i sommefierien mange konflikter vil opstår, og vil føre til skilsmissen. Og synderen er kvinden.

Kvinden er den der vil fremprovokere skilsmissen og dårligt kommunikation......

Jeg som terapeut har erfaret at mange søger ikke hjælp i sommeferien, da lige præcis der mener de at konflikter kan blive løst af et badestarns og et badedyr. Desværre min erfaring viser, at de fleste par få største problemer i sommeferien.

K.h Lina Von Bale

http://www.vonbale.dk


http://www.kommunikationsforum.dk/lina- ... kilsmisser
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 24. apr 2017, 23:08

TBH har hun en pointe der! Mænd er bedre til at flade ud!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf LadyFox » 24. apr 2017, 23:10

Der var også noget med nogle katte:
IMG_20170425_010824.png


Det er da ikke skandaler den kvinde mangler.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Akehurst2 » 25. apr 2017, 02:05

eks-Maupassant skrev:Lina von Bale ... Lina Bale ... eller måske ... Lina Balezantyte fra Litauen?


Arh, så det er derfor hendes hjemmesidetekst ligner en gang Google-translate.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Modesty Blame » 25. apr 2017, 05:04

Det er ikke lavet af en kompetent virksomhedsejer - fx. hedder designeren Daria Karlozi. Og hvis virksomhedsejer har fejlstavet navnet på designeren med henblik på at kunderne ikke skal kunne finde kjolerne online, så må hun jo opfatte sine kunder som komplette idioter.

Samme kjole koster 9.200 kr. hvis man bestiller den i USA - inkl. fragt, told og moms.
brudekjole.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 25. apr 2017, 10:54

Angelina skrev:
Modesty Blame skrev:Det er ikke lavet af en kompetent virksomhedsejer - fx. hedder designeren Daria Karlozi. Og hvis virksomhedsejer har fejlstavet navnet på designeren med henblik på at kunderne ikke skal kunne finde kjolerne online, så må hun jo opfatte sine kunder som komplette idioter.

Samme kjole koster 9.200 kr. hvis man bestiller den i USA - inkl. fragt, told og moms.
brudekjole.jpg


Og såee... står hun ikke listet som en af deres forhandlere, så noget tyder på hun ikke køber fra designeren, men fra en anden forhandler og videresælger det... :rulle:


Hæhæ, der er også noget der tyder på at det hun sælger er en kopi.

Browsede lidt i anmeldelserne på trustpilot af hendes firma dindeal

https://dk.trustpilot.com/review/dindeal.dk

der er en del anmelelser a la den her

Jeg købte for en måneds tid siden en TRIANGL-bikini på Dealfighter.dk - eller i hvert fald det var hvad jeg troede jeg gjorde. TIlbuddet lød således: SPAR 60% PÅ EN BIKINI FRA TRIANGL - BIKINIEN DER HAR TAGET VERDEN MED STORM - altså en direkte reference til det verdenskendte australske brand, TRIANGL. Jeg køber derfor tilbuddet i god tro.
Først og fremmest er forsendelsen flere uger forsinket hvilket virksomheden beklager via mail og hvilket jeg fint accepterer. Da jeg så modtager varen i går ser jeg til min store skuffelse at varen ikke er en ægyte TRIANGL-bikini, men en kopi. Jeg har selv flere ægte TRIANGL-bikinier og er derfor slet ikke i tvivl, materialet er ikke neopren og kvalitet samt tags er ikke TRIANGLs. Jeg kontakter supporten da jeg på ingen måde vil kendes ved dette produkt og modtager hurtigt svar om at jeg kan sende varen retur gratis og at de beklager at jeg har troet det var en ægte TRIANGL-bikini, det er en fejl i kommunikationen. - Jeg synes det er meget uheldigt og meget alvorligt at man som virksomhed markedsfører sine kopiprodukter som værende ægte da dette er bedrageri og bestemt er at handle i 'ond tro' hvilket er direkte ulovligt. Det er ikke blot en misforståelse i kommunikationen, det er svindel og absolut ikke legitimt på nogen måde, og hvad mon ikke TRIANGL-brandet mener om at dette firma brander sig med kopivarer i deres verdenskendte navn? Jeg er derfor meget skuffet over oplevelsen med Dealfighter.dk og kan absolut kun anbefale andre til at holde sig langt væk fra deres tilbud medmindre man ønsker en stor skuffelse.



hun må have skiftet navn fra dealfighter.dk til dindeal.dk for sådan at rense luften?
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf bluetof1 » 25. apr 2017, 12:20

Angelina skrev:
Modesty Blame skrev:Det er ikke lavet af en kompetent virksomhedsejer - fx. hedder designeren Daria Karlozi. Og hvis virksomhedsejer har fejlstavet navnet på designeren med henblik på at kunderne ikke skal kunne finde kjolerne online, så må hun jo opfatte sine kunder som komplette idioter.

Samme kjole koster 9.200 kr. hvis man bestiller den i USA - inkl. fragt, told og moms.
brudekjole.jpg


Og såee... står hun ikke listet som en af deres forhandlere, så noget tyder på hun ikke køber fra designeren, men fra en anden forhandler og videresælger det... :rulle:


Det nummer der har hun lavet med flere andre designere, ved jeg.
Hun er en rigtig charmetrold og hvis hun ikke sælger noget, så tror jeg hun skal kigge grundigt på sig selv fremfor at harcelere over at kvinder går andre steder hen når de har prøvet hos hende.
Jeg ved at hun reklamerede med en bestemt kjole fra en bestemt designers 2017-kollektion. Denne kjole havde hun til salg til det halve af hvad den koster hos designeren (ved jeg for jeg har tjekket). Gad vide hvordan hun ville komme afsted med at levere den kjole? Eller overhovedet stille den til rådighed for prøvning? Min fornemmelse er, at når man ser så stort på indtil flere brud på både markedsførings- og varemærkelovgivningen (og ud over at jeg ved hvad jeg taler om hvad angår den del af lovgivningen så gjorde jeg også mit hjemmearbejde, så jeg slynger ikke bare påstande ud her) så havde man enten en aftale med én om at kopiere kjolen eller også ingen intention om at levere.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Oddinary » 25. apr 2017, 13:58

Skal vi ikke lave en konfronterende dokumentar om Lina van Bale? :love:
3
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Anilara » 25. apr 2017, 19:55

Debatten - internettets svar på Morten Spiegelhauer :-D
5

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"