FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf annella » 13. apr 2017, 09:17

Forhedehulehelvede skrev:
fisken80 skrev:At integrationsindsatsen har været forfejlet er ingen vist uenige om, men det betyder jo ikke, at man ikke i fremtiden kan gøre det bedre.
Tidligere sendte man ikke flygtninge i arbejde med det samme, fordi man mente de var for traumatiserede og derfor ikke kunne holde til det og fordi man mente de i hvert fald skulle kunne sproget først. Det hensyn viste sig at være totalt misforstået, og det var bl.a. en af de ting, der gik galt. Derfor forsøger man nu at få flygtninge i arbejde hurtigst muligt også før de har lært ret meget dansk.
Du skulle nok overveje at læse Matthias Tesfayes nye bog Velkommen Mustafa, så din horisont kunne blive udvidet lidt på det her område.


Se der er jo faktisk to faktorer i det problem. Der er Vesten som har prøvet at integrere dem gennem mange år, på mange forskellige måder. Og så er der flygtningen fra mellemøsen.
Når det ikke er lykkedes for vesten at integrere dem, uanset hvad de har prøvet, hvor kunne problemet ellers ligge?


Og det er jo netop DET, Ungarns Orban med al magt vil holde sit land fri for.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Forhedehulehelvede » 13. apr 2017, 09:59

annella skrev:Og det er jo netop DET, Ungarns Orban med al magt vil holde sit land fri for.


Jeg kunne godt tænke mig at nogen ville fortælle mig hvordan man integrerer personer, hvis de ikke har lyst til det.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Seladon » 13. apr 2017, 12:03

jeg kunne også tænke mig at spørge om hvor mange penge terroristen Omar Al Hussein ( en enkelt utilpasset uintegreret radikaliseret muslim) kostede samfundet .

og her har vi den "heldige " situation at han døde i konfrontationen med politiet, det har formindsket kraftigt omkostningerne.
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Thomas31 » 13. apr 2017, 15:34

fisken80 skrev:
Forhedehulehelvede skrev:
fisken80 skrev:Men en forøget integrationsindsts vil hjælpe rigtig meget. Der vil altid være nogle vi ikke kan integrere og dem kan vi så undlade at give varigt ophold til, det er jo sådan set stadig noget vi selv afgør. Hvis der er fred i landet kan folk sendes ud, og det kan vi så opstille parametre for, hvornår vi gør. De findes sådan set allerede. Jeg kendte bl.a. en på et tidspunkt, der ikke måtte ryge på kontanthjælp for så ville både hende og manden blive udvist. Derfor knoklede hun for at få en uddannelse og efterfølgende et job, så hun med tiden kunne opnå statsborgerskab.
Så selvfølgelig kan det da lade sig gøre.

Og det ville sgu da også være dumt at smide folk ud der bidrager positivt til samfundet.


Nej det vil ikke, for vi har prøvet at fremme integrationen gennem de sidste 40 år og det går kun en vej, tilbage. INGEN i Vesten har haft heldet med sig til at integrere flygtninge i samfundet i stor stil. Havde de haft det, kan du tro at andre lande havde luret deres fidus af. Derfor har vi nu 3. og vel snart 4. generation som stadig lever som om de lige var dumpet ind over grænsen fra mellemøsten.


At integrationsindsatsen har været forfejlet er ingen vist uenige om, men det betyder jo ikke, at man ikke i fremtiden kan gøre det bedre.
Tidligere sendte man ikke flygtninge i arbejde med det samme, fordi man mente de var for traumatiserede og derfor ikke kunne holde til det og fordi man mente de i hvert fald skulle kunne sproget først. Det hensyn viste sig at være totalt misforstået, og det var bl.a. en af de ting, der gik galt. Derfor forsøger man nu at få flygtninge i arbejde hurtigst muligt også før de har lært ret meget dansk.
Du skulle nok overveje at læse Matthias Tesfayes nye bog Velkommen Mustafa, så din horisont kunne blive udvidet lidt på det her område.


Kan du nævne et eneste land i hele verden, hvor det er lykkedes at integrere muslimer?
Man kan selvfølgelig prøve noget nyt igen men det er grundlæggende umuligt og uanset hvad er det nu for sent. Jeg gætter på totalt asylstop i europa inden for 5-10 år. Herefter bliver diskusionen, hvem og hvor mange, der ryger ud. Måske får flere pludselig motivation for at lære sproget, når alvoren går op for dem.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"