I fængsel for blåt hus?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf JoyNips » 12. apr 2017, 11:50

LadyFox skrev:Han skal vel stadig betale de 30.000 selvom han skal i fængsel?


Fængsel er forvandlingsstraffen. Bødestraffen forvandles med andre ord til fængsel.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2017, 11:52

ussenterprise skrev:
Sangius skrev:Tror du helt reelt at det har noget at gøre med politik, når naboerne ikke vil have, at huset er blåt? :gruble:


Ja da, hvis de er vælgere på venstrefløjen og hellere vil se på en rød farve i stedet*S*! :fløjt: :D ;)


Sjovt som du tror det er en "rød" lov, hvad bygger du det indtryk på?

Mit indtryk er netop det modsatte at det oftest er de "blå" der går ind for den slags love der opretholder konformitet (og småborgerlighed).
Sådan i ekstremen så er det også dem der vil af med "det skæve" (og nej taler ikke om det der kommer af at ryge hash) ved steder som Christiania.
Og generelt så er de meget lidt glade for farveforskelle i samfundet.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. apr 2017, 11:58

dgd2007 skrev:Det er en typisk overskrift, der skal få folk til at se, købe eller klikke.

Jeg så det godt på News i går - men det viste sig hurtigt, at det ikke var for at male huset, han risikerede fængsel, men for ikke at rette sig efter afgørelsen og ikke at betale de bøder, han var idømt. Den mulighed eksisterer vist altid, lige gyldigt hvad den oprindelige forseelse har været. Så det er forkert at sige, at han skal i spjældet for at male huset.
Jov, han skal i spjældet for at male sit hus blåt. Dagsbøderne er blot middle-man, den oprindelige forseelse var maleriet. Man skal aldrig glemme at staten er et magtinstrument der er baseret på truslen om og udøvelsen af vold - som f.eks. frihedsberøvelse. Alle love - fra de største til de mest ubetydelige - burde vægtes over for om man ønsker at frihedsberøve borgerne for ikke at følge dem. Kun dem man syntes er så vigtige at man syntes det er ok at frihedsberøve sine medborgere over burde forblive. Uniforme farveinstrukser i lokalplanen burde de stikke op i røven.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2017, 12:13

Vlad Kalashnikov skrev:
dgd2007 skrev:Det er en typisk overskrift, der skal få folk til at se, købe eller klikke.

Jeg så det godt på News i går - men det viste sig hurtigt, at det ikke var for at male huset, han risikerede fængsel, men for ikke at rette sig efter afgørelsen og ikke at betale de bøder, han var idømt. Den mulighed eksisterer vist altid, lige gyldigt hvad den oprindelige forseelse har været. Så det er forkert at sige, at han skal i spjældet for at male huset.
Jov, han skal i spjældet for at male sit hus blåt. Dagsbøderne er blot middle-man, den oprindelige forseelse var maleriet. Man skal aldrig glemme at staten er et magtinstrument der er baseret på truslen om og udøvelsen af vold - som f.eks. frihedsberøvelse. Alle love - fra de største til de mest ubetydelige - burde vægtes over for om man ønsker at frihedsberøve borgerne for ikke at følge dem. Kun dem man syntes er så vigtige at man syntes det er ok at frihedsberøve sine medborgere over burde forblive. Uniforme farveinstrukser i lokalplanen burde de stikke op i røven.


Det ville da være dumt.

Hvis vi leger af f.eks. parkeringsbøder blev lavet til de ting hvor der ikke er frihedsberøvelse med, så kan man jo bare parkere hvor man vil og smide bøderne i skraldespanden, fordi der så aldrig vil ske noget mere.

En lov uden magt bag er jo ingenting, folk ville ignorere dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2017, 12:15

Alle bøder bliver vel til fængsel på et eller andet tidspunkt, hvis man ikke betaler dem. Uanset hvad bøden kommer af, forkert farve på sit hus, urinere offentligt gentagne gange, osv.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. apr 2017, 12:17

eks-Maupassant skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
dgd2007 skrev:Det er en typisk overskrift, der skal få folk til at se, købe eller klikke.

Jeg så det godt på News i går - men det viste sig hurtigt, at det ikke var for at male huset, han risikerede fængsel, men for ikke at rette sig efter afgørelsen og ikke at betale de bøder, han var idømt. Den mulighed eksisterer vist altid, lige gyldigt hvad den oprindelige forseelse har været. Så det er forkert at sige, at han skal i spjældet for at male huset.
Jov, han skal i spjældet for at male sit hus blåt. Dagsbøderne er blot middle-man, den oprindelige forseelse var maleriet. Man skal aldrig glemme at staten er et magtinstrument der er baseret på truslen om og udøvelsen af vold - som f.eks. frihedsberøvelse. Alle love - fra de største til de mest ubetydelige - burde vægtes over for om man ønsker at frihedsberøve borgerne for ikke at følge dem. Kun dem man syntes er så vigtige at man syntes det er ok at frihedsberøve sine medborgere over burde forblive. Uniforme farveinstrukser i lokalplanen burde de stikke op i røven.


Det ville da være dumt.

Hvis vi leger af f.eks. parkeringsbøder blev lavet til de ting hvor der ikke er frihedsberøvelse med, så kan man jo bare parkere hvor man vil og smide bøderne i skraldespanden, fordi der så aldrig vil ske noget mere.

En lov uden magt bag er jo ingenting, folk ville ignorere dem.
Jeg siger ikke der ikke skal være magt bag ved lovgivning - men at man skal være sig bevidst om at der er magt bagved, og at kun de love man syntes er så vigtige at man er ok med magtanvendelse for at opretholde dem skal bibeholdes.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 12. apr 2017, 12:18

eks-Maupassant skrev:Alle bøder bliver vel til fængsel på et eller andet tidspunkt, hvis man ikke betaler dem. Uanset hvad bøden kommer af, forkert farve på sit hus, urinere offentligt gentagne gange, osv.
Ja, det er jo det. Staten er en magtvirksomhed. Alt staten gør, alle love, er baseret på magt og vold.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2017, 12:24

Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:Alle bøder bliver vel til fængsel på et eller andet tidspunkt, hvis man ikke betaler dem. Uanset hvad bøden kommer af, forkert farve på sit hus, urinere offentligt gentagne gange, osv.
Ja, det er jo det. Staten er en magtvirksomhed. Alt staten gør, alle love, er baseret på magt og vold.


Ja hvad skulle den ellers være baseret på? På at smile genert til folk?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf dgd2007 » 12. apr 2017, 13:47

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg siger ikke der ikke skal være magt bag ved lovgivning - men at man skal være sig bevidst om at der er magt bagved, og at kun de love man syntes er så vigtige at man er ok med magtanvendelse for at opretholde dem skal bibeholdes.

Jo jo, det er jo et politisk synspunkt, hvis man fx mener, at der ikke skal være lokalplaner eller whatever. Det må man jo så have som politisk program at få ændret.
Men altså, det kan jo aldrig bare være op til den enkelte at beslutte, om denne eller hin lov er god eller ej. :lol:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2017, 13:51

dgd2007 skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg siger ikke der ikke skal være magt bag ved lovgivning - men at man skal være sig bevidst om at der er magt bagved, og at kun de love man syntes er så vigtige at man er ok med magtanvendelse for at opretholde dem skal bibeholdes.

Jo jo, det er jo et politisk synspunkt, hvis man fx mener, at der ikke skal være lokalplaner eller whatever. Det må man jo så have som politisk program at få ændret.
Men altså, det kan jo aldrig bare være op til den enkelte at beslutte, om denne eller hin lov er god eller ej. :lol:


Enig, hvis han vil ændre lokalplanen må han jo prøve på det, ja og hvem ved, måske kunne han få indført at blå var OK, men det dur jo ikke han bare gør hvad der passer ham.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf dgd2007 » 12. apr 2017, 14:01

Nu skal det selvfølgelig siges, at nogle love gradvist bliver modne for ændring ved at folk ikke overholder dem i praksis. Hvis cyklister alligevel fx altid bare kører mod ensrettet færdsel, bliver det til sidst lovligt :)

Men altså en anden ting at huske i den konkrete sag ... uden at jeg overhovedet gider sætte mig ind i den lokale kværulants genvordigheder, er jeg ret sikker på, at de 30.000 eller hæfte i så og så mange dage ikke er hammeren, der faldt som et lyn fra en klar himmel. Han har temmelig sikkert først fået en henstilling, og længe efter (da han ikke har rettet sig efter den) fået at vide, at hvis han ikke bringer det i orden, koster det så og så meget pr. dag. Jeg er ret sikker på, at det sådan, det er løbet op.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: I fængsel for blåt hus?

Indlægaf Aspargsen » 18. apr 2017, 06:39

fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:Det er en typisk overskrift, der skal få folk til at se, købe eller klikke.

Jeg så det godt på News i går - men det viste sig hurtigt, at det ikke var for at male huset, han risikerede fængsel, men for ikke at rette sig efter afgørelsen og ikke at betale de bøder, han var idømt. Den mulighed eksisterer vist altid, lige gyldigt hvad den oprindelige forseelse har været. Så det er forkert at sige, at han skal i spjældet for at male huset.


Men folk læser bare ikke artiklen. Jeg læste et kommentarspor på face til netop den artikel i går, og der var altså rigtig mange, der mente, at det var fordi han havde malet sit hus blåt, at han skulle i fængsel og ikke fordi han ikke havde betalt sine bøder.
En skrev endda, at den dommer, der havde dømt ham måtte være idiot...

Jeg magtede ikke at korrekse dem, men rullede ret voldsomt øjne skal jeg ærligt indrømme.

På Facebook skal du være glad hvis folk faktisk har læst hele overskriften :(
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"