Omskæring

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Omskæring

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 13:04

Om omskårne drengebørn har så sandelig en stemme, der bliver højere og højere https://intactdenmark.wordpress.com/
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Omskæring

Indlægaf Animi » 10. apr 2017, 13:05

Jeg er imod al omskæring - både når det gælder piger og drenge (undtagen omskæring af drenge af medicinske årsager selvfølgelig)

Jeg er faktisk også imod at små børn får huller i ørerne, og ville støtte op om et forbud til børnene er 15 år fx. Men grunden til at jeg ikke er ligeså passioneret omkring forbud af huller i ørerne, er at det trods alt kan vokse sammen igen og derfor ikke er permanent - det er omskæring tilgengæld.
Senest rettet af Animi 10. apr 2017, 13:54, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Omskæring

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 13:17

Måske skal vi lade de omskårne kvinder tale for sig selv, før vi tillader os at bagatellisere skamfering af kvinders kønsdele:

Allerede i 2008 talte Ambara Hashi Nur, som jeg kender fra mit tidligere job i Gellerup, mod kvindelige omskæring: http://stiften.dk/aarhus/Kvinder-kraeve ... ikel/42239
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Omskæring

Indlægaf Sangius » 10. apr 2017, 13:21

Jeg kan godt se, at jeg har udtalt mig for hurtigt måske.

Ja, det kan være seksuelt invaliderende at få fjernet klitoris. Såvel som at få fjernet forhud - det er meget svært at vide hvor invaliderende det egentlig er, og hvor mange mænd der lider efter omskæring.

Jeg synes ikke det at få fjernet skamlæber er værre end at få fjernet forhud. Jeg synes det er mærkeligt at samfundet er efter forældre der omskærer deres døtre, mens det er lovligt at omskære deres sønner.

Jeg synes al omskæring er ækelt og bør være ulovligt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Omskæring

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 13:27

Jeg synes også, al omskæring burde være ulovligt.

Når det er sagt, så er der en stor forskel i, hvor omfattende senfølgerne er efter kvindelig og mandlig omskæring.

Det er rigtig godt, man er ved at få øjnene op for, at mandlig omskæring også har følger for ofret, men der er heldigvis færre, der bliver direkte invalideret af det, end der er ved kvindelig omskæring.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Omskæring

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2017, 13:30

Sangius skrev:Jeg kan godt se, at jeg har udtalt mig for hurtigt måske.

Ja, det kan være seksuelt invaliderende at få fjernet klitoris. Såvel som at få fjernet forhud - det er meget svært at vide hvor invaliderende det egentlig er, og hvor mange mænd der lider efter omskæring.

Jeg synes ikke det at få fjernet skamlæber er værre end at få fjernet forhud. Jeg synes det er mærkeligt at samfundet er efter forældre der omskærer deres døtre, mens det er lovligt at omskære deres sønner.

Jeg synes al omskæring er ækelt og bør være ulovligt.


Det kan ikke bare værre invaliderende, det er invaliderende. Ved du hvad klitoris er for en størrelse, overhovedet?

Fjerner man kønslæberne og klitoris fjerner man hele den ydre del af det kvindelige kønsorgan. Det vil sige, at der ikke blot er en funktionel skamfering, der er også en æstetisk skamfering. Kan du se for dig, hvordan en kvinde ville se ud uden kønslæber og klitoris? Det kan ikke sammenlignes med at få fjernet noget af forhuden, det er to helt forskellige ting og jeg begriber ikke hvorfor det er nødvendigt for dig at negligere alvoren af det ene.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Broksen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 1. apr 2017, 11:15
Kort karma: 3
Geografisk sted: DK
Likede indlæg: 41

Re: Omskæring

Indlægaf Broksen » 10. apr 2017, 13:31

Er det ikke lidt sørgeligt, forsvaret for omskæring af piger er på grund af, at man ikke også tager drengene med.
Senest rettet af Broksen 10. apr 2017, 13:34, rettet i alt 1 gang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Omskæring

Indlægaf Slettet bruger » 10. apr 2017, 13:33

Det KAN hæmme folks gang, at man skærer fødderne af dem. Det kan det også hvis de har ondt i ryggen efter at have siddet i nogen timer i en kontorstol.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Omskæring

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 13:39

Måske skal der fotos til, for at få folk til at fatte, hvor voldsom kvindelig omskæring reelt er http://www.newhealthadvisor.com/Female- ... After.html

http://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/re ... F7E7E0.jpg
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Omskæring

Indlægaf Sangius » 10. apr 2017, 13:42

LaScrooge skrev:
Sangius skrev:Jeg kan godt se, at jeg har udtalt mig for hurtigt måske.

Ja, det kan være seksuelt invaliderende at få fjernet klitoris. Såvel som at få fjernet forhud - det er meget svært at vide hvor invaliderende det egentlig er, og hvor mange mænd der lider efter omskæring.

Jeg synes ikke det at få fjernet skamlæber er værre end at få fjernet forhud. Jeg synes det er mærkeligt at samfundet er efter forældre der omskærer deres døtre, mens det er lovligt at omskære deres sønner.

Jeg synes al omskæring er ækelt og bør være ulovligt.


Det kan ikke bare værre invaliderende, det er invaliderende. Ved du hvad klitoris er for en størrelse, overhovedet?

Fjerner man kønslæberne og klitoris fjerner man hele den ydre del af det kvindelige kønsorgan. Det vil sige, at der ikke blot er en funktionel skamfering, der er også en æstetisk skamfering. Kan du se for dig, hvordan en kvinde ville se ud uden kønslæber og klitoris? Det kan ikke sammenlignes med at få fjernet noget af forhuden, det er to helt forskellige ting og jeg begriber ikke hvorfor det er nødvendigt for dig at negligere alvoren af det ene.


Jeg negligerer ikke kvindelig omskæring, jeg synes den mandlige kan være lige så slem. Den mandlige omskæring kan også resultere i et ødelagt sexliv.

Men nej, det kan ikke sammenlignes med at miste hele klitoris, det kan jeg godt se. Det at miste klitoris vil med 100 % sandsynlighed fjerne de nervebaner. Det at miste forhuden kan resultere i samme følelsesløshed, men det er svært at vide hvor mange der er ramt og hvor hårdt.

Jeg får ikke formuleret mig korrekt, hvis det synes at jeg negligere omskæring. Synes det er et frygteligt overgreb.

Når jeg skriver fjernelse af skamlæber mener jeg kun de indre. Fjernelse af de ydre skamlæber er naturligt et større indgreb end at fjerne forhuden.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Omskæring

Indlægaf Slettet bruger » 10. apr 2017, 13:47

Sangius skrev:
LaScrooge skrev:
Sangius skrev:Jeg kan godt se, at jeg har udtalt mig for hurtigt måske.

Ja, det kan være seksuelt invaliderende at få fjernet klitoris. Såvel som at få fjernet forhud - det er meget svært at vide hvor invaliderende det egentlig er, og hvor mange mænd der lider efter omskæring.

Jeg synes ikke det at få fjernet skamlæber er værre end at få fjernet forhud. Jeg synes det er mærkeligt at samfundet er efter forældre der omskærer deres døtre, mens det er lovligt at omskære deres sønner.

Jeg synes al omskæring er ækelt og bør være ulovligt.


Det kan ikke bare værre invaliderende, det er invaliderende. Ved du hvad klitoris er for en størrelse, overhovedet?

Fjerner man kønslæberne og klitoris fjerner man hele den ydre del af det kvindelige kønsorgan. Det vil sige, at der ikke blot er en funktionel skamfering, der er også en æstetisk skamfering. Kan du se for dig, hvordan en kvinde ville se ud uden kønslæber og klitoris? Det kan ikke sammenlignes med at få fjernet noget af forhuden, det er to helt forskellige ting og jeg begriber ikke hvorfor det er nødvendigt for dig at negligere alvoren af det ene.


Jeg negligerer ikke kvindelig omskæring, jeg synes den mandlige kan være lige så slem. Den mandlige omskæring kan også resultere i et ødelagt sexliv.

Men nej, det kan ikke sammenlignes med at miste hele klitoris, det kan jeg godt se. Det at miste klitoris vil med 100 % sandsynlighed fjerne de nervebaner. Det at miste forhuden kan resultere i samme følelsesløshed, men det er svært at vide hvor mange der er ramt og hvor hårdt.

Jeg får ikke formuleret mig korrekt, hvis det synes at jeg negligere omskæring. Synes det er et frygteligt overgreb.

Når jeg skriver fjernelse af skamlæber mener jeg kun de indre. Fjernelse af de ydre skamlæber er naturligt et større indgreb end at fjerne forhuden.


Hold nu op med det "kan være". Det noget vrøvl. Du har fået det forklaret allerede.

Og nej, du kan ikke bare sige at det er en "mening". Det er noget forkert vrøvl og ikke en mening.
2
Brugeravatar
Broksen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 1. apr 2017, 11:15
Kort karma: 3
Geografisk sted: DK
Likede indlæg: 41

Re: Omskæring

Indlægaf Broksen » 10. apr 2017, 14:01

https://www.dr.dk/nyheder/indland/somal ... -af-doetre

Ja dømt blev de, men efter min mening slap de lidt for billig.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Omskæring

Indlægaf paint » 10. apr 2017, 14:06

Almindelig omskæring af mænd, har slet ikke de konsekvenser som det har for kvinder. I USA, er omkring 60% af alle mænd omskåret. Det sker kort efter fødslen. Det er uhyre sjældent at det har konsekvenser for manden.

USA, er dog det eneste vestlige land, hvor så mange mænd er omskåret. Det er et kulturelt fænomen i USA og ikke et religiøst.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9626

Re: Omskæring

Indlægaf Tanten » 10. apr 2017, 19:29

Sangius skrev:Synes det er så hyklerisk at de retforfølges og der snakkes om kvinders rettigheder, når vi uden at blinke tillader at drengebørn får skåret forhuden af.

Desuden kan jeg ikke se hvordan hverken tvangsfjernelse eller udvisning skal komme børnene til gode. Hvis pigerne ellers trives hos deres forældre, som udover denne ene dybt åndssvage gerning, er gode forældre, så er tvangsfjernelse da blot endnu et overgreb med store psykiske konsekvenser.

Men igen. Det er fandme mærkeligt, at det åbenbart kun er pigebørn der skal beskyttes mod denne sindssyge praksis.


Nu er begge forældre så blevet idømt fængselsstraf.

Det er en utrolig trist sag, fordi skamferingen af døtrenes kønsorganer måske kunne have været forebygget gennem oplysning, støtte og kontrol, og forældrene har gjort det i en misforstået tro på, at et var for deres bedste.

Når det er sagt, så er vi nødt til at straffe nydanskere på samme måde, som vi ville straffe gammeldanskere for sådan en handling. Hvis ikke, starter vi en glidebane, hvor kommune og stat vender det blinde øje til overgreb mod børn udfra en misforstået kulturel forståelse. Det er også ok at slå børn i rigtig mange lande, selvom man i øvrigt er en kærlig familie - men det er det altså ikke i Danmark, og man svigter de nydanske børn, hvis man ikke gør alt for at undgå, at det sker, og i sidste ende straffer, når det er sket.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Omskæring

Indlægaf Aspargsen » 14. apr 2017, 20:48

Broksen skrev:http://www.bt.dk/krimi/anklager-ikke-i-tvivl-foraeldre-skal-doemmes-for-omskaering

Håber retten tør dømme en ubetinget fængsel straf

og for mig, hvis de erklæres skyldige mister forældreretten over deres børn.

Og gerne udvisning.


Man kan da altid håbe :klap:
og af politikerne derefter tager fat i at få oprettet § 245 b
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"